1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



20 червня 2019 року

Київ

справа №2а-11663/12/2670

адміністративне провадження №К/9901/14736/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А., суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві

на ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 08 жовтня 2015 року (судді: Кучма А.Ю. (головуючий), Аліменко В.О., Безименна Н.В.)

у справі № 2а-11663/12/2670

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскоп-Україна"

до Київської регіональної митниці, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві

про визнання протиправними та скасування рішень, стягнення надмірно сплаченої суми податку на додану вартість,

В С Т А Н О В И В:

У серпні 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскоп-Україна" (далі - ТОВ "Аскоп-Україна) звернулося до суду з адміністративним позовом до Київської регіональної митниці, Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві (далі - ГУ ДКСУ у м. Києві), в якому просило визнати протиправною та скасувати картку відмови Київської регіональної митниці в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України від 29 лютого 2012 року №100190000/2/00580; визнати протиправним та скасувати рішення Київської регіональної митниці від 29 лютого 2012 року № 100000003/2012/011176/2; стягнути надміру сплачену суму податку на додану вартість у сумі 42 909,23 грн.

Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 06 листопада 2012 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року, позов ТОВ "Аскоп-Україна" задовольнив у повному обсязі: визнав протиправною та скасував картку відмови Київської регіональної митниці в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України від 29 лютого 2012 року № 100190000/2/00580; визнав протиправним та скасував рішення Київської регіональної митниці від 29 лютого 2012 року № 100000003/2012/011176/2 про визначення митної вартості товару; стягнув з Державного бюджету України через ГУ ДКСУ у м. Києві на користь ТОВ "Аскоп-Україна" суму надмірно сплаченого податку на додану вартість у розмірі 42 909,23 грн.

Вищий адміністративний суд України постановою від 07 квітня 2015 року скасував постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 листопада 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року в частині стягнення з Державного бюджету України через ГУ ДКСУ у м. Києві на користь ТОВ "Аскоп-Україна" суми надмірно сплаченого податку на додану вартість у розмірі 42 909,23 грн та прийняв у цій частині нове рішення, яким в задоволені позовних вимог в цій частині відмовив. У решті постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 листопада 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року залишив без змін.

26 червня 2015 року ГУ ДКСУ у м. Києві подало заяву про поворот виконання судового рішення у справі № 2а-11663/12/2670 з огляду на прийняту Вищим адміністративним судом України постанову.

Окружний адміністративний суд міста Києва ухвалою від 17 липня 2015 року заяву ГУ ДКСУ у м. Києві про поворот виконання рішення задовольнив: допустив поворот виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 листопада 2012 року та ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 26 лютого 2013 року в частині стягнення суми. Стягнув з ТОВ "Аскоп-Україна" в дохід Державного бюджету України суму надмірно сплаченого податку на додану вартість у розмірі 42 909,23 грн.

Задовольняючи заяву ГУ ДКСУ у м. Києві про поворот виконання судового рішення, суд першої інстанції висновувався на тому, що постанова суду, на виконання якої видано виконавчий лист про стягнення з Державного бюджету України надмірно сплаченого податку на додану вартість у розмірі 42 909,23 грн на користь ТОВ "Аскоп-Україна", скасована. При цьому матеріалами справи підтверджується, що скасоване судове рішення фактично виконане, доказом чого є належним чином оформлене платіжне доручення № 19036.

Натомість Київський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 08 жовтня 2015 року ухвалу суду першої інстанції скасував та постановив нову, якою відмовив у задоволенні заяви ГУ ДКСУ у м. Києві про поворот виконання судового рішення.

Ухвала суду апеляційної інстанції мотивована тим, що оскільки рішення митного органу від 29 лютого 2012 року № 100000003/2012/011176/2 про визначення митної вартості товару скасоване та згідно зі статтею 27 Митного кодексу України надміру сплачені за такими протиправними рішеннями кошти повинні бути повернуті платнику податків, то отримання позивачем таких коштів не може вважатися безпідставним, а відтак відсутні підстави для задоволення заяви про поворот виконання судового рішення.

Не погодившись із ухвалою суду апеляційної інстанції, ГУ ДКСУ у м. Києві звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом норм процесуального права, просило її скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити заяву про поворот виконання постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 листопада 2012 року шляхом повернення ТОВ "Аскоп-Україна" в дохід Державного бюджету України коштів у сумі 42 909,23 грн. При цьому в обґрунтування касаційної скарги відповідач зазначив, що в даній справі відповідно до статті 265 Кодексу адміністративного судочинства України наявні підстави для повороту виконання судового рішення.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 02 липня 2016 року відкрив касаційне провадження за скаргою ГУ ДКСУ у м. Києві.

ТОВ "Аскоп-Україна" не скористалося своїм правом подати заперечення/відзив на касаційну скаргу, що не перешкоджає розгляду справи.

02 лютого 2018 року справу в порядку, передбаченому підпунктом 4 пункту 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15 грудня 2017 року; далі - КАС України) передано до Верховного Суду.

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.


................
Перейти до повного тексту