1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



11 червня 2019 року

Київ



справа №756/3024/15-а

адміністративне провадження №К/9901/1648/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:



головуючого - Шишова О.О.,

суддів: Дашутіна І.В., Яковенка М.М.,



розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу



за позовом ОСОБА_1 до сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради VII скликання Києво-Святошинського району Київської області Кудрика Олеся Тимофійовича про зобов`язання надати достовірну, точну та повну інформацію на запит про публічну інформацію, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Оболонського районного суду міста Києва від 25.08.2015, прийняту у складі головуючого судді Великохацької В.В., та на ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 01.10.2015, постановлену у складі колегії суддів: Лічевецького І.О. (головуючий), Мельничука В.П., Мацедонської В.Є.

І. Суть спору

1. У березні 2015 року ОСОБА_1 звернулася до Оболонського районного суду міста Києва з позовом до сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради VII скликання Києво-Святошинського району Київської області Кудрика О.Т. (далі - голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрик О.Т.), у якому просила:

1.1 - визнати незаконною бездіяльність голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О.Т. у частині ненадання відповіді на запит на отримання публічної інформації від 02.02.2015;

1.2 - зобов`язати голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О.Т. надати завірену належним чином копію Рішення від 14.01.2011, № 21 4 сесії VI скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області "Про замовлення робіт щодо завершення генерального плану села Софіївська Борщагівка Київо-Святошинського району Київської області";

1.3 - зобов`язати голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О.Т. надати завірену належним чином копію листа Виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 25.01.2011 № 36;

1.4 - зобов`язати голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О.Т. надати завірену належним чином копію Протоколу 4 сесії VI скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 14.01.2011.

2. Обґрунтовуючи позовні вимоги ОСОБА_1 зазначила, що 02.02.2015 вона звернулася до голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О.Т. із запитом на отримання публічної інформації. Станом на 03.03.2015 відповіді вона не отримала.

3. Вважаючи бездіяльність голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О .Т . щодо ненадання відповіді на запит на отримання публічної інформації незаконною, ОСОБА_1 просила суд позовні вимоги задовольнити повністю та зобов`язати відповідача надати достовірну, точну та повну інформацію на її запит від 02.02.2015.

ІІ. Встановлені судами фактичні обставини справи

4. 02.02.2015 року ОСОБА_1 звернулася до голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрика О .Т . із запитом на отримання публічної інформації, у якому просила відповідача надати завірені належним чином копії: Рішення від 14.01.2011 № 21 4 сесії VI скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області "Про замовлення робіт щодо завершення генерального плану села Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області", листа Виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 25.01.2011 за № 36, Протоколу 4 сесії VI скликання від 14.01.2011 Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

5. Листом від 13.02.2015 за № 51 голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради Кудрик О.Т. повідомив позивача, що Софіївсько- Борщагівська сільська рада VII скликання Києво-Святошинського району Київської області не має у своєму розпорядженні запитуваних нею документів Софіївсько-Борщагівської сільської ради VI скликання Києво-Святошинського району Київської області, оскільки запитувані ОСОБА_1 документи не передавалися посадовими особами Софіївсько-Борщагівської сільської ради VI скликання Києво-Святошинського району Київської області посадовим особам Софіївсько-Борщагівської сільської ради VII скликання Києво-Святошинського району Київської області.

6. Вважаючи, що відповідач не надав достовірної, точної та повної інформації у вигляді відповіді на запит від 02.02.2015 ОСОБА_1 звернулася до суду з цим позовом.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

7. Оболонський районний суд міста Києва постановою від 25.08.2015 у задоволенні позову відмовив. Ухвалюючи таке рішення, суд першої інстанцій виходив із того, що відповідачем у термін, встановлений Законом України "Про доступ до публічної інформації"" було опрацьовано запит ОСОБА_1 на отримання публічної інформації та підготовлена відповідь, яка 13.02.2015 була направлена позивачу.

8. Київський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 01.10.2015 підтримав позицію суду першої інстанції. Крім того, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що у даній правовій ситуації розпорядником запитуваної позивачем інформації є Софіївсько-Борщагівська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області. А отже, сільський голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради VII скликання Києво-Святошинського району Київської області Кудрик О.Т. не є тією особою, яка відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" зобов`язана була надати позивачеві інформацію за запитом від 02.02.2015.

IV. Касаційне оскарження

9. У касаційні скарзі позивач, просить рішення судів першої та апеляційної інстанції скасувати, позовні вимоги задовольнити повністю.

10. В обґрунтування касаційної скарги посилається на порушення судами першої та апеляційної інстанцій статей 8, 4, 19, 21, 22, 34, 41, 55 Конституції України, статей 1, 3, 4, 5, 13, 14, 15, 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", частини п`ятої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частини одинадцятої статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", що призвело до неправильного вирішення справи, неповного з`ясування судом обставин та невідповідність висновків суду обставинам справи.

11. Відповідач заперечень на касаційну скаргу ОСОБА_1 не надав.

V. Нормативне врегулювання

12. Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

13. Статтею 40 Конституції України встановлено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

14. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України 13.01.2011 № 2939-VI "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон № 2939-VI).

15. Відповідно до статті 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

16. Згідно статті 3 означеного Закону право на доступ до публічної інформації гарантується: обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації; доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством; здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації; юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

17. Відповідно до статті 5 Закону № 2939-VI доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.

18. Згідно пункту 1 частини третьої статті 10 Закону № 2939-VI розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

19. Статтею 12 цього Закону визначено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.


................
Перейти до повного тексту