1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



28 травня 2019 року


Київ

справа № 730/517/17

провадження № К/9901/34009/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Берназюка Я.О., Желєзного І.В., ., розглянувши у письмовому провадженні в касаційному порядку справу за позовом ОСОБА_1 до Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області, третя особа - Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області на постанову Борзнянського районного суду Чернігівської області у складі судді Луговця О.А. від 7 липня 2017 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Костюк Л.О., Троян Н.М., Файдюка В.В. від 16 серпня 2017 року,



УСТАНОВИВ:



ІСТОРІЯ СПРАВИ



Короткий зміст позовних вимог



1. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області, третя особа - Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області, про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, в якому просив:

- визнати протиправними дії Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні та нарахуванні пенсії як державному службовцю, враховуючи всі складові заробітної плати, зазначені у довідках Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області;

- зобов`язати Борзнянське об`єднане управління Пенсійного фонду України Чернігівської області з 28 квітня 2017 року призначити та нарахувати ОСОБА_1 пенсію, як державному службовцю, враховуючи всі складові заробітної плати, включаючи компенсаційні виплати (різницю між заробітною платою, визначеною за попередніми умовами оплати праці (без премії) та розміром заробітної плати, встановленим за новими умовами праці) в сумі 12434,28 грн. зазначені у довідках Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області.



Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій



2. Постановою Борзнянського районного суду Чернігівської області від 7 липня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2017 року, позовні вимоги ОСОБА_1 було задоволено.

Визнано протиправними дії Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області щодо відмови ОСОБА_1 у призначенні та нарахуванні пенсії як державному службовцю, враховуючи всі складові заробітної плати, зазначені у довідках Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області від 28 квітня 2017 року № 03-36/770 та № 03-36/771.

Зобов`язано Борзнянське об`єднане управління Пенсійного фонду України Чернігівської області з 28 квітня 2017 року призначити та нарахувати ОСОБА_1 пенсію, як державному службовцю, враховуючи всі складові заробітної плати, включаючи компенсаційні виплати (різницю між заробітною платою, визначеною за попередніми умовами оплати праці (без премії) та розміром заробітної плати, встановленим за новими умовами праці) в сумі 12434,28 грн. зазначені у довідках Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області від 28 квітня 2017 року № 03-36/770 та № 03-36/771.



3. Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.



Короткий зміст вимог касаційної скарги



4. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, Борзнянське об`єднане управління Пенсійного фонду України Чернігівської області звернулось із касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Борзнянського районного суду Чернігівської області від 7 липня 2017 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2017 року та ухвалити нову постанову, якою відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог.



СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ



5. Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 з 27 жовтня 2015 року перебував на обліку в Борзнянському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України Чернігівської області та отримував пенсію за віком відповідно Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

28 квітня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області із заявою про переведення на пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу", оскільки він має стаж державної служби 24 роки, останнім його місцем роботи була посада судового розпорядника Борзнянського районного суду Чернігівської області. Для призначення пенсії ОСОБА_1 надав довідки Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 28 квітня 2017 року № 03-36/770 та № 03-36/771. У вказаних довідках зазначені: надбавка за інтенсивність праці, місячні премії, грошові допомоги на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань та компенсаційна виплата за період з серпня 2016 року по грудень 2016 року. На всі види заробітної плати, які зазначені у довідках, було нараховано та сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

При обчисленні ОСОБА_1 пенсії за віком відповідно до Закону України "Про державну службу" Борзнянським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Чернігівської області до складу заробітної плати були враховані: посадовий оклад - 2000,00 грн; надбавка за ранг - 400,00 грн; надбавка за вислугу років - 1000,00 грн; надбавка за інтенсивність праці - 3000,00 грн, премії за останні 11 місяців з травня 2016 року по березень 2017 року - 18851,60 грн, грошова допомога на оздоровлення - 9601,14 грн, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань - 5524,64 грн, але не було включено виплати, зазначені у довідці як компенсаційні виплати в сумі 12434,28 грн за період з серпня 2016 року по грудень 2016 року, оскільки такі компенсаційні виплати не входять до складу заробітної плати.



6. Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом.



ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. Касаційна скарга обґрунтована тим, що відповідно до наданих копій наказів Борзнянськога районного суду Чернігівської області позивачу була виплачена різниця між заробітною платою, визначеною за попередніми умовами оплати праці (без премії) та розміром заробітної плати, встановленим за новими умовами оплати праці, а вищезазначена довідка про складові заробітної плати включає компенсацію, а не різницю між заробітною платою. Врахувати в заробітну плату для обчислення пенсії державного службовця компенсаційну виплату немає законних підстав.

8. Відзиву на касаційну скаргу Борзнянського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Чернігівської області на постанову Борзнянського районного суду Чернігівської області від 7 липня 2017 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2017 року ОСОБА_1 не подано.



ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

9. Статтею 90 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII встановлено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

10. Відповідно до пункту 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року № 889-VIII для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-XII та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" від 16 грудня 1993 року № 3723-XII у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.


................
Перейти до повного тексту