1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2019 року

м. Київ

Справа № 910/1069/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Білоуса В.В. - головуючого, Жукова С.В., Ткаченко Н.Г.

за участю секретаря судового засідання - Кондратюк Л.М.;



за участю представників сторін:

скаржника - адвокат Тума О.В.

відповідача - адвокат Іорданов К.І.



розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Інлайн"

на постанову Північного апеляційного господарського суду

від 21.01.2019

у складі колегії суддів: Коротун О.М. (головуючого), Агрикової О.В., Чорногуза М.Г.

та на рішення Господарського суду міста Києва

від 31.05.2018

у складі судді: Щербакова С.О.

у справі № 910/1069/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інлайн"

до Державного підприємства "Національна енергетична компанія "УКРЕНЕРГО"

про стягнення 2 828 222,76 грн,-



ВСТАНОВИВ:

1. У січні 2017 Товариство з обмеженою відповідальністю "Інлайн" (далі - ТОВ "Інлайн") звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго") про стягнення 2 828 222, 76 грн заборгованості за договором підряду № 304/03-11 від 25.11.2011.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення умов договору підряду № 304/03-11 від 25.11.2011 не оплатив виконані роботи за цим договором на суму 1 337 630, 77 грн, у зв`язку з чим у нього утворилась заборгованість у сумі 1 337 630, 77 грн, а також тим, що до відповідача необхідно застосувати відповідальність, передбачену ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України та стягнути 133 140, 07 грн 3% річних, 1 357 451, 92 грн інфляційних втрат.



3. Рішенням Господарського суду міста Києва від 01.03.2017, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 21.06.2017, позов задоволено частково. Стягнуто з ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" на користь ТОВ "Інлайн" 1 337 630,77 грн заборгованості, 133 140,07 грн 3 % річних, 1 342 361,77 грн інфляційних втрат та судовий збір. В іншій частині позову відмовлено.



4. Постановою Верховного Суду від 07.02.2018 касаційну скаргу ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" задоволено частково. Рішення Господарського суду міста Києва від 01.03.2017 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 21.06.2017 у справі №910/1069/17 скасовано, а справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.



Короткий зміст оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанції

5. Рішенням Господарського суду міста Києва від 31.05.2018 у задоволенні позову відмовлено.



6. Не погодившись із прийнятим рішенням місцевого господарського суду, ТОВ "Інлайн" звернулося до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати рішення Господарського суду міста Києва та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги повністю.



7. Постановою Північного апеляційного господарського суду від 21.01.2019 у даній справі апеляційну скаргу залишено без задоволення, а оскаржуване рішення залишено без змін.



8. Судами попередніх інстанцій при розгляді справи встановлено наступне.



8.1 25.11.2011 між ДП "Національна енергетична компанія "УКРЕНЕРГО" (замовник) та ТОВ "Інлайн" (генеральний підрядник) укладено договір підряду №304/03-11, умовами якого передбачено, що за даним договором генпідрядник зобов`язується у 2011-2015 роках на свій ризик власними та/або залученими силами з власних матеріальних ресурсів на підставі наданої замовником належним чином оформленої та затвердженої проектно-кошторисної документації, виконати та здати замовнику в установлений цим договором строк Закінчені роботи - об`єкт будівництва, а саме: "Реконструкція з надбудовою нежитлової будівлі під адмінбудинок по вул. Комінтерну, 25 в Шевченківському районі м. Києва", а замовник зобов`язався надати генпідряднику будівельний майданчик (фронт робіт), передати проектно-кошторисну та іншу необхідну дозвільну документацію, затверджену в установленому порядку, прийняти виконані роботи та оплатити їх в порядку та на умовах, визначених цим договором.



8.2 Найменування робіт: виконання будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт за проектом "Реконструкція з надбудовою нежитлової будівлі під адмінбудинок по вул. Комінтерну, 25" в Шевченківському районі м. Києва. Основні параметри, визначені проектно-кошторисною документацією: 9-ти поверхова будівля з цокольним поверхом та надземним переходом на рівні 3 поверху, загальною площею 10 117, 2 кв. м., корисною площею 8 861, 2 кв. м. Склад, обсяг робіт та строк виконання робіт може бути переглянутий в процесі будівництва у разі внесення замовником змін до проектно-кошторисної документації з дотриманням вимог, передбачених п. 53 Загальних умов та з урахуванням вимог законодавства про здійснення державних закупівель. (п. 1.2., 1.3. договору).



8.3 Відповідно до п. 3.1. договору ціна робіт з будівництва об`єкта за цим договором є договірною, відповідає пропозиції генпідрядника, визначеного переможцем закупівлі, та визначається сторонами на підставі затвердженого робочого проекту.



8.4 Положеннями п. 3.2. та 3.3. договору сторони погодили, що договірна ціна є твердою. Ціна договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін. Загальна ціна договору складає 100 141 559, 00 грн, крім того ПДВ (20 %) - 20 028 311, 80 грн. Всього з ПДВ (20 %) - 120 169 870, 80 грн. Джерелом фінансування виконання робіт за договором є власні кошти замовника. При зміні джерела фінансування сторонами вносяться відповідні зміни та укладається додаткова угода до цього договору.



8.5 Ціна договору складається з: вартості будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт згідно з протоколом погодження договірної ціни (додаток № 1 до цього договору) та розрахунком договірної ціни (додаток № 2 до цього договору) - 111 680 949, 60 грн з ПДВ; та вартості обладнання згідно з розрахунком вартості обладнання (додаток № 3 до цього договору) - 8 488 921, 20 грн з ПДВ (п. 3.4. договору).



8.6 Згідно з п. 4.1., 4.3. договору розрахунки проводяться шляхом оплати авансів по кожному етапу виконаних робіт та оплати виконаних робіт у межах фінансових можливостей замовника та календарного графіку фінансування на поточний рік. Замовник здійснює авансові платежі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок генпідрядника протягом 60 банківських днів з моменту підписання цього договору, а в подальшому на підставі письмового звернення та оригіналу рахунку генпідрядника протягом 30 (тридцяти) банківських днів з моменту такого звернення, та в межах загальної суми авансу - до 30% від ціни договору. Оплата виконаних генпідрядником робіт проводиться замовником проміжними щомісячними платежами в міру виконання робіт.



8.7 Відповідно до п. 4.5. договору проміжні платежі за виконані роботи здійснюються замовником в розмірі 95 %. Утримані кошти у розмірі 5 % від вартості виконаних робіт замовник сплачує (повертає) генпідряднику у двотижневий термін з моменту здачі об`єкта в експлуатацію, підписання акта з прийняття об`єкта в експлуатацію та усунення зауважень генпідрядника.



8.8 Після підписання акта та довідки, передбачених п. 4.4. цього договору, протягом 30 (тридцяти) банківських днів замовник зобов`язаний оплатити виконані роботи за вирахуванням суми авансу, зазначеної в довідці. Оплата за поставлене генпідрядником обладнання здійснюється замовником за вирахуванням суми авансу протягом 30 (тридцяти) робочих днів з дня фактичної поставки такого обладнання на будівельний майданчик, що підтверджуються відповідними документами (п. 4.6. договору).



8.9 Згідно з п. 11.1. договору приймання - передача виконаних і закінчених робіт (об`єкта будівництва) проводиться у порядку, встановленому цим договором, законодавчими та нормативно - правовими актами, що стосуються питань будівництва. Після одержання повідомлення генпідрядника про готовність до передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва) замовник зобов`язаний негайно розпочати їх приймання.



8.10 Здача-приймання об`єкта будівництва в експлуатацію здійснюється відповідно до діючого на момент здачі-прийняття порядку. Перелік документів, які оформлюються під час здачі об`єкта будівництва в експлуатацію, повинен відповідати нормам актів законодавства, нормативно-правових та нормативних актів України, чинними на момент прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.



8.11 Згідно з п. 11.5. договору, генпідрядник протягом строку здійснення будівництва об`єкта (виконання робіт) складає, підписує та надає замовнику для підписання Акти виконаних будівельних робіт та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати.



8.12 Відповідно до п. 11.14. договору визначено, що підписання документу, який засвідчує готовність об`єкта до експлуатації є підставою для проведення остаточних розрахунків між сторонами.



8.13 Цей договір набуває законної сили з моменту підписання його обома сторонами і діє до 31.12.2015, але в будь - якому випадку до повного виконання зобов`язань сторонами. Закінчення строку дії договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення та від невиконання зобов`язань за договором (п. 16.1. договору).



8.14 Суд першої інстанції встановив, що на виконання умов договору підряду позивач у період з березня 2012 по липень 2013 виконав роботи "Реконструкція з надбудовою нежитлової будівлі під адмінбудинок по вул. Комінтерну, 25 в Шевченківському районі м. Києва" на загальну суму 56 572 616, 11 грн, а відповідачем прийняті вказані роботи, що підтверджується наступними актами приймання виконаних будівельних робіт: №1 від 26.03.2012, №2 від 26.03.2012, №3 від 26.03.2012, №4 від 30.03.2012, №5 від 30.03.2012, №6 від 31.05.2012, №7 від 31.05.2012, №8 від 30.06.2012, №9 від 30.06.2012, №11 від 30.07.2012, №12 від 30.07.2012, №13 від 31.08.2012, №14 від 31.08.2012, №15 від 28.09.2012, №16 від 28.09.2012, №17 від 31.10.2012, №18 від 31.10.2012, №19 від 30.11.2012, №20 від 30.11.2012, №21 від 19.12.2012, №22 від 31.01.2013, №23 від 28.02.2013, №24 від 29.03.2013, №25 від 31.05.2013, №26 від 08.07.2013 та довідками про вартість виконаних будівельних робіт, які підписані представниками сторін та скріплені печатками підприємств.



8.15 Відповідач свої зобов`язання з оплати виконаних робіт виконав у розмірі 55 234 985, 34 грн, що підтверджується копіями банківських виписок та не заперечується сторонами.



Надходження касаційної скарги до Верховного Суду

9. 30.01.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Інлайн" звернулось через Північний апеляційний господарський суд до Верховного Суду із касаційною скаргою на постанову Північного апеляційного господарського суду від 21.01.2019 та на рішення Господарського суду міста Києва від 31.05.2018 у справі № 910/1069/17, підтвердженням чого є відбиток вхідного штампу Північного апеляційного господарського суду на першому аркуші касаційної скарги.



10. 04.03.2019, відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Перехідних положень ГПК України, касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Інлайн" разом зі справою № 910/1069/17 надіслано до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду.



11. Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду касаційної скарги у справі № 910/1069/17 визначено колегію суддів у складі: головуючого судді - Білоуса В.В., судді - Ткаченко Н.Г., судді - Жукова С.В., що підтверджується протоколом автоматизованого розподілу судової справи (касаційної скарги, апеляційної скарги, заяви) між суддями від 06.03.2019.


................
Перейти до повного тексту