1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



14 травня 2019 року

Київ

справа №2а-1112/12/2770

адміністративне провадження №К/9901/923/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Хохуляка В.В.,

суддів - Бившевої Л.І., Шипуліної Т.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України на постанову Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 27.08.2012 (суддя - Кравченко М.М.) та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20.03.2013 (головуючий суддя - Горошко Н.П., судді: Кондрак Н.Й., Щепанська О.А.) у справі № 2а-1112/12/2770 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК Сатера" до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України про скасування рішення про застосування фінансових санкцій, -



встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВК Сатера" (далі - ТОВ "ВК Сатера") звернулось до Окружного адміністративного суду м. Севастополя з позовом, в якому просило скасувати рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України (далі - Департамент САТ ДПС України) про застосування фінансових санкцій від 05.04.2012 №000107 та №000108.



Постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя від 27.08.2012, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20.03.2013, позовні вимоги задоволено.



Не погодившись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, Департамент САТ ДПС України оскаржило їх у касаційному порядку.



У касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову суду першої інстанції, ухвалу суду апеляційної інстанції та прийняти у справі нове рішення про відмову у задоволенні позову повністю.



У поданій касаційній скарзі Департамент САТ ДПС України посилається на те, що рішення судів попередніх інстанцій не ґрунтуються на нормах спеціального законодавства яке регулює відносини, що є предметом спору. Відповідачем у касаційній скарзі викладено зміст порушень, які відображені в акті перевірки та зазначено, що посадові особи діяли на підставі та з дотриманням вимог чинного законодавства.



Також відповідач просить замінити Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України на його процесуального правонаступника Міністерство доходів і зборів України.



В письмових запереченнях на касаційну скаргу ТОВ "ВК Сатера" зазначає, що рішення судів першої та апеляційної інстанції постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правову оцінку обставинам справи судами надано правильно, а доводи касаційної скарги жодного посилання на будь які обставини встановлені судами, з якими відповідач не згоден, а також доводів про порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального чи процесуального права, не містять. Отже, позивач просить залишити касаційну скаргу відповідача без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.



Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.



Як встановлено попередніми судовими інстанціями, Департаментом САТ ДПС України проведено фактичну перевірку ТОВ "ВК Сатера" з питань дотримання вимог чинного законодавства та нормативної документації при виробництві та обігу алкогольних напоїв, про що складено акт від 14.02.2012 №334/10/32-110/2/3201/35150476.



На підставі названого акту перевірки відповідачем прийнято:



рішення від 05.04.2012 за №000107 про застосування до TOB "ВК САТЕРА" фінансових санкцій у звʼязку з порушенням статті 2 Закону України "Про державне регулювання виробництва й обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон України №481/95-ВР) здійснення виробництва алкогольних напоїв без наявності ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, у вигляді штрафу в розмірі 572504,66 грн. згідно із абзацом четвертим частини другої статті 17 Закону України №481/95-ВР - виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 8 500 гривень;



рішення про застосування фінансових санкцій від 05.04.2012 за №000108 про застосування до TOB "ВК САТЕРА" фінансових санкцій з огляду на порушення статті 1 Закону України №481/95-ВР, відповідно до якої - фальсифікація алкогольних напоїв та тютюнових виробів - умисне, з корисливою метою виготовлення алкогольних напоїв та тютюнових виробів з порушенням технології чи з неправомірним використанням знака для товарів і послуг, чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а так само прямим відтворенням товару іншого підприємця з самовільним використанням його імені, а саме за зберігання фальсифікованих алкогольних напоїв, у вигляді штрафу в розмірі 144608,53 грн. згідно із абзацом пʼятнадцятим частини другої статті 17 Закону України №481/95-ВР - зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.



Судами встановлено, та не спростовано відповідачем, відповідно до рішення про застосування санкції від 05.04.2012 за №000107, штраф накладено на підставі абзацу четвертого частини другої статті 17 Закону України від 19.12.1995 за №481/95-ВР.



Так, відповідно до абзацу четвертого частини другої статті 17 Закону України №481/95-ВР, у разі виробництва алкогольних напоїв з використанням інших видів спирту (крім етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового) застосовуються фінансові санкції в розмірі 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 8 500 гривень.



Наведене свідчить, що Департаментом CAT ДПС України застосовані фінансові санкції, які не відповідають фактичним обставинам зазначеними у акті перевірки.



За наслідками проведеної перевірки відповідач дійшов висновку про порушення позивачем статті 3 Закону України № 481/95-ВР, а саме здійснено виробництво виноматеріалу сухого сортового "ШАРДОНЕ" відповідно до ДСТУ 4396:2005, зазначена діяльність здійснювалась без внесення в ліцензію на виробництво алкогольних напоїв.



Судами зʼясовано, що позивач не має у своєму розпорядженні ані технологічної інструкції на виробництво виноматеріалів цього типу, ані ДСТУ 4396:2005. Таким чином, вказаний виноматеріал не може вважатись виготовленим за технологією згідно ДСТУ 4396:2005, та фактично є виноматеріалом виготовленим згідно ДСТУ 4806:2007, що зберігався у добовий тарі, а не був закладений саме на витримку згідно ДСТУ 4396:2005.



Також, в акті відповідача зазначено, що цінацього виноматеріалу складає 81538,80 грн., в той час ця сума не є оптово-відпускною ціною цієї продукції, оскільки згідно із абзацом третім частини другої статті 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР - виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без наявності ліцензії - 200 відсотків вартості виробленої продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 8 500 гривень; сума штрафу розраховується від вартості виробленої продукції за оптово-відпускними цінами.



Також відповідач дійшов висновку про порушення статті 3 Закону України № 481/95-ВР, а саме товариство здійснило виробництво вина в асортименті у кількості 29508 пляшок на суму 198144,00 грн. під торгівельною маркою "Veroni" без внесення відповідної торгівельної марки до додатку до ліцензії на виробництво алкогольних напоїв.



Згідно з частиною 8 статті 3 Закону України № 481/95-ВР одночасно з видачею ліцензії орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України, видає субʼєкту господарювання додаток до ліцензії, який містить перелік видів спиртів та алкогольних напоїв, перелік знаків для товарів і послуг, які субʼєкт господарювання може використовувати у виробництві алкогольних напоїв на підставі прав власності на знаки для товарів і послуг, або на підставі рішень про прийняття заявок на реєстрацію знаків для товарів і послуг (на період до видачі свідоцтв на знаки для товарів і послуг), або на підставі дозволів інших власників знаків для товарів і послуг (якщо такі знаки зареєстровані після введення в дію цього Закону), а згідно додатку до ліцензії на виробництво алкогольних напоїв товариство має право на виробництво асортименту вин та використання знаку "Вероні" укр. тобто "Veroni" є позначення знаку "Вероні" латинськими літерами.


................
Перейти до повного тексту