1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України

Київ



14 травня 2019 року

справа №813/8011/14

адміністративне провадження №К/9901/26970/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Ханової Р.Ф. (суддя-доповідач),

суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Львівській міський молочний завод"

на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 25 травня 2016 року у складі суддів Судової-Хомюк Н.М., Гуляка В.В., Коваля Р.Й.

у справі № 813/8011/14 (876/2564/15)

за позовом Публічного акціонерного товариства "Львівській міський молочний завод"

до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області

про скасування податкового повідомлення-рішення,



У С Т А Н О В И В :


24 листопада 2014 року Публічне акціонерне товариство "Львівський міський молочний завод" (далі - Товариство, позивач у справі) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області (після реорганізації Державної податкової інспекції у Залізничному районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області) (далі - податковий орган, відповідач у справі), про скасування податкового повідомлення-рішення, яким збільшено суму грошового зобовʼязання з податку на додану вартість з мотивів безпідставності його прийняття.



Постановою від 23 лютого 2015 року Львівський окружний адміністративний суд адміністративний позов задовольнив повністю, визнав протиправним та скасував податкове повідомлення-рішення від 8 серпня 2014 року № 0002852204.



Приймаючи рішення суд зазначив, що акт перевірки, як доказ у справі, одержаний з порушенням норм чинного законодавства, а саме під час проведення незаконної перевірки, такий документ не може підтверджувати обставини порушень зазначених у ньому. Як наслідок протиправним є і спірне податкове повідомлення-рішення, оскільки прийнято на підставі акта перевірки, який отриманий з порушенням закону.



Львівський апеляційний адміністративний суд постановою від 25 травня 2016 року скасував рішення суду першої інстанцій та прийняв нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовив.



При прийнятті рішення суд апеляційної інстанції виходив з того, що допуск до перевірки нівелює правові наслідки правових порушень, допущених податковим органом при призначенні та проведенні податкової перевірки. Товариством при перевірці не надано первинних документів щодо правомірності формування податкових зобовʼязань та податкового кредиту за березень 2014 року.



У жовтні 2016 року Товариство подало касаційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального права, просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції.



Відзив на касаційну скаргу від податкового органу до Верховного Суду не надходив, що не перешкоджає перегляду рішення судів першої та апеляційної інстанцій.



Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.



Касаційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до статті 345 Кодексу адміністративного судочинства України.



Верховний Суд, переглянувши рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, вбачає підстави для задоволення касаційної скарги.



Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно зʼясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.



Зазначеним вимогам закону рішення суду апеляційної інстанції не відповідає.



Суди першої та апеляційної інстанцій установили, що на підставі наказу за №839 від 9 липня 2014 року проведено позапланову виїзну перевірку Товариства з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТзОВ "Телтрейд" за березень 2014 року, за результатами якої складено акт від 22 липня 2014 року за №1651/13-03-22-04/00446368 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 8 серпня 2014 року за №0002852204, яким позивачу збільшено суму грошового зобовʼязання з податку на додану вартість в розмірі 146500 грн 00 коп., в тому числі за основним платежем - 117200 грн 00 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 29300 грн 00 коп.



Директору Товариства під час проведення перевірки, вручено вимоги від 9 липня 2014 року, від 10 липня 2014 року, від 14 липня 2014 року "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТзОВ "Телтрейд" за період березень 2014 року" та лист від 11 липня 2014 року №10528/10/13-03-22-04-09/409/1 "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТзОВ "Телтрейд" за період березень 2014 року".



У відповіді Товариство зазначило, що ним подано позов про скасування наказу на проведення позапланової перевірки. В звʼязку з чим зазначені вище вимоги будуть виконані після прийняття рішення по справі та набрання ним законної сили.



В акті перевірки зазначено, що в ході проведення перевірки використано наступні документи, представлені Товариством до перевірки - витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно від 23 вересня 2008 року. Інші документи до перевірки не представлено.


................
Перейти до повного тексту