1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



07 травня 2019 року

Київ

справа №817/373/16

адміністративне провадження №К/9901/8733/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Шарапи В.М.,

суддів: Бевзенка В.М., Данилевич Н.А.,



розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 18.05.2016 у складі колегії судді Гломба Ю.О. та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 25.08.2016 у складі колегії суддів: Жизнєвської А.В. (головуючого), Котік Т.С., Малахової Н.М. у справі за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Національної поліції в Рівненській області про визнання протиправним та скасування висновку, скасування наказу, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу,-



УСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Національної поліції в Рівненській області про визнання протиправним та скасування висновку атестаційної комісії ГУ НПУ в Рівненській області від 10.02.2016, визнання протиправною бездіяльності апеляційної атестаційної комісії Західного регіону щодо не розгляду скарги на висновок атестаційної комісії, скасування наказу ГУ НПУ в Рівненській області від 02.03.2016 №30 о/с, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати за час вимушеного прогулу з 03.03.2016 по день ухвалення рішення у справі.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 18.05.2016, яку залишено без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 25.08.2016 в позові відмовлено.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_2 з 07.11.2015 був призначений на посаду начальника слідчого відділення Володимирецького відділення поліції Кузнецовського відділу поліції ГУ НПУ в Рівненській області з присвоєнням спеціального звання "старший лейтенант поліції" на підставі Наказу Національної поліції України від 07.11.2015 №2 о/с.

Наказом т.в.о. начальника ГУ НПУ в Рівненській області від 02.03.2016 №30 о/с відповідно до підпункту 5 пункту 1 статті 77 Закону України "Про Національну поліцію" старшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 було звільнено з посади через службову невідповідність. Підставою для прийняття вказаного Наказу є висновок атестаційної комісії ГУ НПУ в Рівненській області від 15.02.2016.

Суди попередніх інстанцій відмовляючи в позові виходили з того, що атестування позивача проведено в межах повноважень атестаційної комісії та у спосіб, передбачений Інструкцією про проведення атестування поліцейських, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17.11.2015 №1465.

Позивач оскаржив в касаційному порядку вказані судові рішення з мотивів неправильного застосування судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції. Аргументами на обгрунтування вимог скарги зазначає, що атестування позивача проведено за відсутності для цього підстав, а також всупереч меті, що визначена статтею 57 Закону України "Про Національну поліцію".

Крім цього, позивач зазначає про недотримання судами попередніх інстанцій приписів статтей 11, 206 КАС України (в редакції, яка діяла до 15.12.2017).

Відповідач правом подачі відзиву на касаційну скаргу не скористався.

Перевіривши доводи та вимоги касаційної скарги, а також правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів касаційного суду дійшла до таких висновків.

Починаючи з 07.11.2015 набрав чинності Закон України від 02.07.2015 №580-VIII "Про Національну поліцію" (надалі - Закон №580-VIII).

Згідно з пунктом 9 розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №580-VIII, працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності вимогам до поліцейських, визначеним цим Законом, упродовж трьох місяців з дня опублікування цього Закону можуть бути прийняті на службу до поліції шляхом видання наказів про призначення за їх згодою чи проходження конкурсу на посади, що заміщуються поліцейськими, у будь-якому органі (закладі, установі) поліції. Посади, що пропонуються особам, зазначеним у цьому пункті, можуть бути рівнозначними, вищими або нижчими щодо посад, які ці особи обіймали під час проходження служби в міліції.

Тобто, наведена норма Закону №580-VIII не передбачає проведення атестування як вимогу для прийняття на службу в поліції працівників міліції, які виявили таке бажання.

Відповідно до частин 1-4 статті 57 Закону №580-VIII, атестування поліцейських проводиться з метою оцінки їхніх ділових, професійних, особистих якостей, освітнього та кваліфікаційного рівнів, фізичної підготовки на підставі глибокого і всебічного вивчення, визначення відповідності посадам, а також перспектив їхньої службової карʼєри.

Атестування поліцейських проводиться: 1) при призначенні на вищу посаду, якщо заміщення цієї посади здійснюється без проведення конкурсу; 2) для вирішення питання про переміщення на нижчу посаду через службову невідповідність; 3) для вирішення питання про звільнення зі служби в поліції через службову невідповідність.

Судами попередніх інстанцій не враховано, що проведення атестування поліцейських можливе лише за наявності підстав, наведених у частині 2 статті 57 Закону №580-VIII. Передбачені даною нормою повноваження керівника поліції та/або керівників органів (закладів, установ) поліції приймати рішення про проведення атестування поліцейських також повинні реалізовуватись виключно з підстав і з метою, визначених частиною 2 статті 57 Закону №580-VIII.

Крім цього, атестування проводиться атестаційними комісіями органів (закладів, установ) поліції, що створюються їх керівниками.

Рішення про проведення атестування приймає керівник поліції, керівники органів (закладів, установ) поліції стосовно осіб, які згідно із законом та іншими нормативно-правовими актами призначаються на посади їхніми наказами.

Пунктом 15 розділу IV Інструкції про порядок проведення атестування поліцейських, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17.11.2015 №1465, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18.11.2015 року за №1445/27890 (надалі - Інструкція) визначено, що атестаційні комісії на підставі всебічного розгляду всіх матеріалів, які були зібрані на поліцейського, під час проведення атестування шляхом відкритого голосування приймають один з таких висновків: 1) займаній посаді відповідає; 2) займаній посаді відповідає, заслуговує призначення на вищу посаду; 3) займаній посаді не відповідає, підлягає переміщенню на нижчу посаду через службову невідповідність; 4) займаній посаді не відповідає, підлягає звільненню зі служби в поліції через службову невідповідність.


................
Перейти до повного тексту