ПОСТАНОВА
Іменем України
24 квітня 2019 року
м.Київ
справа №802/1000/15-а
адміністративне провадження №К/9901/5462/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Стародуба О.П.,
суддів - Анцупової Т.О., Кравчука В.М.
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 17.06.2015р. (суддя - Віятик Н.В.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 21.07.2015р. (судді: Залімський І.Г., Смілянець Е.С., Сушко О.О.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про визнання дій неправомірними, скасування рішення та зобовʼязання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
У квітні 2014 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, в якому просив:
- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,30 га (кадастровий номер НОМЕР_1) на території Бохоницької сільської ради Вінницького району Вінницької області у власність та скасувати лист-відмову № 31-2-0.3-7031/2-15 від 07.04.2015р.
- визнати протиправним порушення відповідачем вимог строків, встановлених ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України та ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" для надання відповіді на звернення про затвердження проекту землеустрою.
- зобовʼязати відповідача затвердити проект землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки в термін, передбачений чинним законодавством, та надати позивачу земельну діяльнку у власність.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача не було законних підстав відмовляти у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення цієї земельної ділянки у власність для ведення особистого (селянського) господарства. Крім того відповідач не надав остаточної відповіді на клопотання позивача від 17.02.2015р. у строк, передбачений ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України та ст. 20 Закону України "Про звернення громадян".
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 17.06.2015р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 21.07.2015р. позовні вимоги задоволено частково.
Визнано протиправними дії відповідача щодо розгляду понад строки, визначені частиною 9 статті 118 Земельного кодексу України клопотання від 17.02.2015р. про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 1,3 га на території Бохоницької сільської ради Вінницького району Вінницької області (кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1).
Визнано протиправною відмову відповідача, викладену у листі-відповіді за № 31-2-0.3-7031/2-15 від 07.04.2015р., у затвердженні позивачу проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки площею 1,3 га на території Бохоницької сільської ради Вінницького району Вінницької області (кадастровий номер земельної ділянки НОМЕР_1).
Зобовʼязано відповідача у двотижневий строк з дня набрання судовим рішенням законної сили повторно розглянути клопотання позивача від 17.02.2015р. про затвердження проекту землеустрою та передачу у власність земельної ділянки площею 1,3 га на території Бохоницької сільської ради Вінницького району Вінницької області для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер земельної ділянкиНОМЕР_1).
У задоволенні інших позовних вимог відмовлено.
З такими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій не погодився відповідач, подав касаційну скаргу, в якій посилається на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування касаційної скарги посилається на те, що позивачем подано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що не відповідає вимогам законодавства. Крім того, на картографічних матеріалах проекту не відображено ширину прибережної захисної смуги річки Південний Буг, що унеможливлює розмежування земельної ділянки з землями водного фонду.
У запереченнях на касаційну скаргу позивач просить залишити її без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи в межах доводів касаційної скарги правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права суд приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів та передбачених законом підстав.
В ході розгляду справи по суті судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 11.09.2014р. позивач звернувся до відповідача з клопотанням про надання йому дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що знаходиться на території Бохоницької сільської ради (а.с. 87).
Листом відповідача від 09.10.2014р. № 31-2-0.3-8778/2-14 позивача повідомлено про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, що знаходиться на території Бохоницької сільської ради.
Позивач оскаржив відмову відповідача до суду.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 17.12.2014р. у справі № 802/3946/14-а, яка набрала законної сили, визнано протиправним та скасовано лист-відмову відповідача від 09.10.2014р. № 31-2-0.3-8778/2-14 та зобовʼязано відповідача повторно розглянути клопотання позивача від 11.09.2014р. про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,0 га на території Бохоницької сільської ради для ведення особистого селянського господарства із земель запасу сільськогосподарського призначення у власність (кадастровий номер НОМЕР_1 на кадастровому плані з каталогом координат, масштабом 1:2500 позначена як ділянка НОМЕР_2) із врахуванням висновків суду.(а.с. 13-17)
27.01.2015р. відповідачем винесено наказ НОМЕР_3-238/15-15-СГ, яким позивачу надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 1,500 га на території Бохоницької сільської ради із земель запасу державної власності сільськогосподарського призначення до межі прибережної захисної сумуги для ведення особистого селянського господарства (а.с.18).
28.01.2015р. між позивачем та ТОВ "Юридично-земельний союз "Альянс" укладено договір № 26ПВ про розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а.с. 22-24).
17.02.2015р. позивач через Центр адміністративних послуг "Прозорий офіс" Вінницької міської ради подав клопотання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки на території Бохоницької сільської ради за межами населеного пункту з метою ведення особистого (селянського) господарства, до якого долучив проект землеустрою (технічна документація) та копію витягу з Державного земельного кадастру (а.с. 99).
Листом відповідача від 16.03.2015р. № 31-2-0.3-5006/2-15 позивача повідомлено про те, що розгляд його клопотання триває, проводиться збір необхідної інформації і про остаточні результати заявника буде повідомлено додатково (а.с. 105).
Листом відповідача від 07.04.2015р. № 31-2-0.3-7031/2-15 позивача повідомлено про те, що у документації не враховано рекомендації Департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації, а саме на картографічних матеріалах не відображено ширину прибережної захисної смуги річки Південний Буг. Крім того, по всій довжині запроектованої земельної ділянки проходить 10-кіловатна лінія електропередач, а тому проект потребує погодження з підприємством власником лінійних споруд електропередач. Також земельна ділянка відводиться за рахунок пасовища, яке розташоване поряд з населеним пунктом. Відповідачем, з метою уникнення соціальної напруги рекомендовано позивачу звернутись до Бохоницької сільської ради для проведення громадського обговорення можливості надання цієї земельної ділянки у власність. Також повідомлено, що після доопрацювання проектна документація може бути по суті розглянута відповідачем (а.с. 106).