1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України

24 квітня 2019 року

м.Київ

справа №677/1179/17

адміністративне провадження №К/9901/6266/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Стародуба О.П.,

суддів - Берназюка Я.О., Анцупової Т.О.

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Старокостянтинівського обʼєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області на постанову Красилівського районного суду Хмельницької області від 21.09.2017р. (суддя - Федишин І.В.) та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05.12.2017р. (судді: Совгира Д.І., Курко О.П., Полотнянко Ю.П.) у справі за позовом ОСОБА_2 до Старокостянтинівського обʼєднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області про визнання дій протиправними та зобовʼязання вчинити дії

в с т а н о в и в:

У серпні 2017 року ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом, в якому просила:

- визнати протиправною відмову в призначенні пенсії по інвалідності відповідно до ч. 7 ст. 37 Закону України "Про державну службу";

- зобовʼязати відповідача призначити та виплачувати пенсію державного службовця по інвалідності відповідно до чч. 7-12 ст. 37 Закону України "Про державну службу" в розмірі 60% суми заробітної плати, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування з 31.03.2017р. з урахуванням виплачених сум;

- звернути судове рішення до негайного виконання.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що у неї є необхідний стаж для призначення пенсії по інвалідності відповідно до Закону України "Про державну службу", а тому відповідач протиправно відмовив у такому переведенні.

Постановою Красилівського районного суду Хмельницької області від 21.09.2017р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05.12.2017р. позовні вимоги задоволено частково.

Визнано протиправною відмову відповідача в призначенні позивачу пенсії по інвалідності відповідно до ч. 7 ст. 37 Закону України "Про державну службу" (3723-ХІІ).

Зобовʼязано відповідача призначити та виплачувати з 01.04.2017р. позивачу пенсію державного службовця по інвалідності відповідно до ч.ч. 7-12 ст. 37 Закону України від 16.12.1993р. № 3723 "Про державну службу" в розмірі 60 відсотків суми заробітної плати, з якої сплачений єдиний внесок на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування з урахуванням виплачених сум.

З такими рішеннями судів попередніх інстанції не погодився відповідач, подав касаційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати рішення судів в частині задоволених позовних вимог та відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування касаційної скарги посилається на те, що з огляду на зміни у законодавстві пенсійне забезпечення державних службовців згідно ст. 90 Закону України № 889-VІІІ від 10.12.2015р. "Про державну службу" здійснюється згідно положень Закону України "Про загальнообовʼязкове державне пенсійне страхування".

Заслухавши суддю-доповідача по справі, перевіривши матеріали справи та касаційну скаргу, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів та передбачених законом підстав.

Відповідно до Закону України від 10.12.2015р. № 899-VIII "Про державну службу" пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообовʼязкове державне пенсійне страхування" (вступив в дію з 01.05.2016р.).

Згідно підпункту 1 пункту 2 Розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10.12.2015р. № 899-VIII "Про державну службу" визнано таким, що втратив чинність Закон України від 16.12.1993 № 3723 "Про державну службу", крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.

У п. 10 Розділу ХІ Закону України від 10.12.2015 № 899-VIII "Про державну службу" встановлено, що державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 № 3723 та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

В ході розгляду справи судами встановлено, що позивачу 03.07.2017р. призначено пенсію по інвалідності відповідно Закону України "Про загальнообовʼязкове державне пенсій страхування". Пенсію призначено з 29.03.2017р.

Позивач з 01.01.2001р. по 30.03.2017р. працювала на посадах, віднесених до посад державних службовців. Стаж державної служби становить понад 10 років. Загальний стаж роботи позивача становить 25 років 6 місяців, стаж державної служби - 16 років і 2 місяці.

Наказом № 11-0С від 29.03.2017р. позивача звільнено з посади головного спеціаліста відділу платежів до пенсійної системи та контрольно-перевірочної роботи управління пенсійного фонду в Красилівському районі в звʼязку з реорганізацією управління.


................
Перейти до повного тексту