1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



22 квітня 2019 року

Київ

справа №826/8970/16

адміністративне провадження №К/9901/43231/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А., суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Львівської митниці ДФС

на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 червня 2017 року (суддя Вєкуа Н.Г.)

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11 жовтня 2017 року (головуючий суддя - Бєлова Л.В., судді - Безименна Н.В., Желтобрюх І.Л.)

у справі № 826/8970/16

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кребс Фід"

до Львівської митниці ДФС

про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

У червні 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Кребс Фід" (далі - Товариство) звернулося до суду з адміністративним позовом до Львівської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару від 28 квітня 2016 року № КТ-209000014-0094-2016.

В обґрунтування позовних вимог Товариство зазначило, що оскаржуване рішення про визначення коду товару прийнято відповідачем протиправно, оскільки останнім не проаналізовано відповідність хімічного складу товару та сфери застосування його опису згідно з поясненнями до УКТ ЗЕД.

Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 26 червня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11 жовтня 2017 року, позов задовольнив: визнав протиправним та скасував рішення Львівської митниці ДФС про визначення коду товару від 28 квітня 2016 року № КТ-209000014-0094-2016.

Судові рішення мотивовані тим, що спірне рішення про визначення коду товару прийнято митним органом протиправно, оскільки опис товару в повній мірі відповідає опису коду УКТ ЗЕД 2309 90 96 10, а тому позивач обґрунтовано вказав саме цей код при здійсненні митного оформлення такого товару.

Не погодившись із рішеннями судів попередніх інстанцій, Львівська митниця ДФС звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просила скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову. При цьому в обґрунтування касаційної скарги відповідач зазначив, що ним правомірно класифіковано імпортований позивачем товар у товарній підкатегорії 2309 90 96 90 згідно з УКТ ЗЕД як мінеральна суміш, яка не є преміксом.

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 14 грудня 2017 року відкрив касаційне провадження.

У своїх запереченнях на касаційну скаргу Товариство вважає судові рішення законними та обґрунтованими, тому в задоволенні касаційної скарги просило відмовити.

21 березня 2018 року справу в порядку, передбаченому підпунктом 4 пункту 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15 грудня 2017 року; далі - КАС України) передано до Верховного Суду.

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Касаційний розгляд справи проведено в попередньому судовому засіданні відповідно до статті 343 КАС України.

Згідно з частиною першою статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Суди попередніх інстанцій встановили, що 21 березня 2016 року на підставі укладеного між позивачем та компанією "DSM Nutritional Products Sp. Z o.o." (Республіка Польща) зовнішньоекономічного контракту від 09 березня 2016 року №UA-001-2016, здійснено поставку товарів відповідно до специфікацій від 11 березня 2016 року № 1, від 14 березня 2016 року № 2 та рахунка-фактури (інвойсу) від 21 березня 2016 року № 6531076660.

24 березня 2016 року з метою здійснення митного оформлення імпортованого товару Товариство подало до Львівської митниці ДФС митну декларацію №209120000/2016/812403 на товар № 1 - № 3, у тому числі: товар № 1 "Продукти, що використовуються для годівлі тварин, без вмісту крохмалю, в паперових мішка по 25 кг: Pigs Grower 0,075% premix / Пігс Гровер 0,075% премікс; Rovimix Broiler 0,06% Mineral Blend / Ровімікс для бройлерів 0,06 % мінеральна суміш; Premix 0,5 % broilers starter / Премікс 0,5% бройлери старт; Rowimix for layers mineral premix 0,1% / Ровімікс для несучки. Мінеральний премікс 0,1%; Premix 0,5% parents Replacement / Премікс 0,5% батьки молодняк, багатокомпонентна суміш, у вигляді порошку для внесення в комбікорм для курчат-бройлерів у розрахунку від 0.6 до 5 кг./т, яка містить у своєму складі вітаміни, мікро та мікроелементи, антиоксиданти, наповнювач (крейду), з вмістом хлориду холіну; без вмісту цукрози, жиру, глюкози, крохмалю, білків чи амінокислот" - за кодом товару згідно УКТЗЕД 2309 90 96 10.

Разом з митною декларацією для митного оформлення товару позивачем надані: копія контракту від 09 березня 2016 року № UA-001-2016, відповідні специфікації до договору щодо поставок, міжнародна товарно-транспортна накладна від 23 березня 2016 року № 360548, рахунок-фактура (інвойс) від 21 березня 2016 року №6531076660, договір транспортно-експедиторського обслуговування вантажів від 30 січня 2015 року № 30012015, рахунок-фактура від 22 березня 2016 року № AL-000354, документи, що підтверджують якість та склад товар, зокрема: сертифікат країни походження № PL/MF/AK 0169034, ветеринарний сертифікат країни походження товару № PL1438003, реєстраційне посвідчення на товар від 18 грудня 2013 року AA-04869-04-13 з додатками №1 та №2, експертний висновок Державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок від 16 грудня 2013 року № 4950-К/06, картку продукту товару від виробника, картку характеристики товару від виробника, рецептуру товару, сертифікат якості товару, копію митної декларації країни відправлення від 20 березня 2016 року №15PL445010Е0514622.



Під час здійснення митного оформлення товару у відповідача виникли сумніви щодо правильності визначення коду товару № 1 - Rovimix Broiler 0,065 Mineral Blend / Ровімікс для бройлерів 0,06% мінеральна суміш, у звʼязку з чим здійснено лабораторне дослідження.

За результатами проведення лабораторних досліджень відібраних зразків імпортованого товару, Львівське управління з питань експертизи та досліджень склало висновок від 07 квітня 2016 року № 142008600-0094, в якому зазначено, що у складі зразка з назвою "Продукти, що використовуються для годівлі тварин Rovimix Broiler 0,06% Mineral Blend" виявлено макро- та мікроелементи, карбонати. У складі зразка наявними методами не виявлено цукрози, жиру, глюкози, сполук з вільною аміногрупою (білків чи амінокислот), крохмалю та вітамінів. Визначення масової частки молочних продуктів на даний час не видається можливим у звʼязку з відсутністю відповідної нормативно-затвердженої методики.

28 квітня 2016 року Львівська митниця ДФС прийняла рішення № КТ-209000014-0094-2016 про визначення коду товару, яким змінила заявлений позивачем до митного оформлення код УКТ ЗЕД для продукту (преміксу) Rovimix Broiler 0,06% Mineral Blend з 2309 90 96 10 на 2309 90 96 90. Коди УКТ ЗЕД щодо інших заявлених до митного оформлення товарів змінені не були.

Правомірність прийняття вказаного рішення є предметом розгляду цієї справи.

Статтею 67 Митного кодексу України передбачено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, девʼятий та десятий знаки цифрового коду.

Відповідно до частини першої статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Частиною другою статті 69 Митного кодексу України визначено, що органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари (частина четверта статті 69 Митного кодексу України).

Згідно з частиною пʼятою статті 69 Митного кодексу України під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Аналіз змісту вищенаведених норм свідчить про те, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає митну декларацію. У свою чергу, орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише в тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження органу доходів і зборів щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Для цілей митного оформлення класифікація товарів, наданих до митного оформлення, здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД - товарної номенклатури Митного тарифу України, затвердженої Законом України від 19 вересня 2013 року №584-VII "Про Митний тариф України".

Товарна номенклатура Митного тарифу України складається з трьох складових частин - Основних правил інтерпретації класифікації товарів, приміток до розділів та груп та безпосередньо номенклатури товарів (текстовий опис угруповань ТН (розділ, група - два знаки, позиція - чотири знаки, підпозиція - шість знаків, категорія - вісім знаків, підкатегорія десять знаків) та їх цифрове позначення - код товарів).


................
Перейти до повного тексту