ПОСТАНОВА
Іменем України
Київ
23 квітня 2019 року
справа №815/2956/18
адміністративне провадження №К/9901/8164/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Ханової Р.Ф.,
суддів - Гончарової І.А., Олендера І.Я.
розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Солексім"
на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 2 жовтня 2018 року у складі судді Корой С.М.
та постанову Пʼятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у складі cуддів Потапчука В.О., Семенюк Г.В., Шляхтицького О.І.
у справі № 815/2956/18
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Солексім"
до Одеської митниці ДФС
про скасування рішень та зобовʼязання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В :
19 червня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Солексім" (далі - Товариство, позивач у справі) звернулося до Одеського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Одеської митниці ДФС (далі - митниця, відповідач у справі), в якому просило (з урахуванням уточнення позову) скасувати рішення митниці про визначення коду товару та картку про відмову у прийнятті митної декларації, зобовʼязати відповідача здійснити митне оформлення товару відповідно до митної декларації Товариства.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 2 жовтня 2018 року адміністративний позов задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення митниці про визначення коду товару від 3 березня 2018 року № КТ-UA500010-0004-2018, визнано протиправним та скасовано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення митниці від 5 лютого 2018 року № UA500010/2018/000827, зобовʼязано митницю здійснити митне оформлення товару за кодом в УКТ ЗЕД № 2517410000 відповідно митної декларації Товариства № UA500010/2018/000827 від 5 лютого 2018 року.
Приймаючи рішення, суд першої інстанції встановив, що за результатами дослідження Одеського управлінням з питань експертиз та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС №142008700-0161 від 26 лютого 2018, проба відповідає карбонату кальцію. У вказаному висновку відсутня інформація, яка б спростовувала чи підтверджувала твердження відповідача, що заявлений позивачем у декларації код товару 251741000 не відповідає заявленим характеристикам, та на підставі чого митницею прийнято рішення про зміну коду товару, оскільки у вказаному висновку, як вбачається з матеріалів справи, проба відповідає карбонату кальцію, що заявлено у митній декларації позивача.
Постановою Пʼятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року рішення суду першої інстанції скасовано, прийняте нове рішення, яким у задоволенні позову відмовлено. Суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що митниця під час прийняття рішення про визначення коду товару від 3 березня 2018 року № КТ-ПА500010-0004-2018, картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № ПА500010/2018/00030 від 17 березня 2018 року діяла у відповідності до вимог законів та інших нормативно-правових актів України, що помилково не встановлено судом першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення.
25 березня 2019 року позивач подав касаційну скаргу, в який зазначає, що судом першої інстанції необґрунтовано відхилено клопотання позивача про призначення судової експертизи, що унеможливило встановлення фактичних обставин справи. Просить скасувати рішення судів попередніх інстанції та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
У відзиві на касаційну скаргу відповідач зазначає, що постанова суду апеляційної інстанції є законною та обґрунтованою, судом не допущено неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права, отже підстав для задоволення касаційної скарги не вбачається.
Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Касаційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до статті 345 Кодексу адміністративного судочинства України.
Верховний Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, вбачає підстави для задоволення касаційної скарги.
Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно зʼясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Зазначеним вимогам закону судові рішення не відповідають.
Суди першої та апеляційної інстанцій встановили, що 11 липня 2011 року між Товариством та П.С.Т. КЄМИКАЛС ЛТД (Англія) укладено міжнародний контракт на поставку товарів мінерального походження № 5SP. 22 лютого 2018 року між Товариством та П.С.Т. КЄМИКАЛС ЛТД (Англія) укладено додаткову угоду у формі специфікації № 52018 до укладеного між ними міжнародного контракту на поставку товарів № 5SP.
Згідно специфікації № 52018 від 22 січня 2018 року П.С.Т. КЄМИКАЛС ЛТД (Англія) взяло на себе зобовʼязання поставити природний карбонат кальцію, а саме: товар IOKALIT 10C, IOKALIT 15C та IOKALIT № 63 на загальну вартість 3638,25 доларів США.
Після отримання вказаної продукції згідно специфікації № 52018 від 22 січня 2018 року, Товариство подало до митниці для митного оформлення електронну вантажну митну декларацію № UA500010/2018/000827 від 5 лютого 2018 року на товар IOKALIT 10C, IOKALIT 15C та IOKALIT № 63 (природний тонко дисперсний неорганічний продукт IOKAL, який являє собою природний карбонат кальцію (вапняк) мелений (порошок), не підданий іншим видам обробки. Хім. формула: СаСО3 99%, МgCO3 0,15%, SiO2 0,05%, Fe2O3 0,01%. ІОКАL 63 5400 кг; не для медичного використання. Використовується в якості добавки при виробництві в ЛФП у якості наповнювача для фарб), який згідно УКТ ЗЕД задекларований за кодом товару № 2517410000.
У звʼязку із спірними питаннями класифікації вищевказаного товару митниця скерувала запит до Одеського управління з питань експертизи та досліджень Департаменту податкових та митних експертиз ДФС від 7 лютого 2018 року № 41 про проведення дослідження з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД.