1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



19 квітня 2019 року

Київ

справа №822/5518/14

адміністративне провадження №К/9901/5086/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Мороз Л.Л.,

суддів Бучик А.Ю., Гімона М.М.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у касаційній інстанції адміністративну справу № 826/5518/14

за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування наказу, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на постанову Хмельницького окружного адміністративного суду, прийняту 10 березня 2015 року у складі у складі колегії суддів: головуючого - Польового О.Л., суддів Данилюк У.Т., Матущака В.В. та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду, прийняту 20 травня 2015 року у складі колегії суддів: головуючого - Боровицького О.А., суддів Граб Л.С., Сапальової Т.В.,

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернулась з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - ІДАБК у Хмельницькій області), в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати наказ ІДАБК у Хмельницькій області № 37-д від 13.10.2014 року про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт № 082140920161 від 02.04.2014 року; 2) зобовʼязати відповідача внести відомості по декларації № 082140920161 від 02.04.2014 року по обʼєкту "Реконструкція офісних приміщень під компʼютерний клуб, піцерію та кімнати відпочинку" за адресою: АДРЕСА_1 до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність обʼєкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів та сертифікатів; 3) визнати протиправними та скасувати повернення на доопрацювання від 15.10.2014 року № ХМ 152142890695 та від 13.01.2015 року декларації про готовність обʼєкта до експлуатації на компʼютерний клуб, піцерію та кімнати відпочинку за адресою: АДРЕСА_1; 4) зобовʼязати відповідача внести відомості по декларації про готовність обʼєкта до експлуатації по обʼєкту "компʼютерний клуб, піцерію та кімнати відпочинку" за адресою: АДРЕСА_1 до Єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність обʼєкта до експлуатації та виданих сертифікатів, повернених декларацій та відмов у видачі таких дозволів та сертифікатів.

Хмельницький окружний адміністративний суд постановою від 10 березня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 20 травня 2015 року, в задоволенні адміністративного позову відмовив повністю.

Як встановлено, 02 квітня 2014 року ІДАБК у Хмельницькій області зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт № ХМ 082140920161 на обʼєкт "реконструкція офісних приміщень під компʼютерний клуб, піцерію та кімнати відпочинку" за адресою: АДРЕСА_1.

По закінченню будівельних робіт позивач звернулася до ІДАБК у Хмельницькій області з метою реєстрації декларації про готовність обʼєкта до експлуатації від 15 жовтня 2014 року № ХМ 152142890695.

Вказану декларацію інспекцією повернуто позивачу на доопрацювання в звʼязку з тим, що наказом ІДАБК у Хмельницькій області від 13 жовтня 2014 року № 37-д скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 02 квітня 2014 року № 082140920161 на обʼєкт "реконструкція офісних приміщень під компʼютерний клуб, піцерію та кімнати відпочинку" за адресою: АДРЕСА_1.

Підставою для прийняття зазначеного наказу слугувало те, що на момент реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт позивачем наведено недостовірні дані, що підтверджується рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 20 липня 2010 року, яким визнано незаконними та скасовано пункт 1.6 рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради № 311 від 22 березня 2007 року "Про затвердження актів державних технічних комісій про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом обʼєктів" а саме офісних приміщень по АДРЕСА_1 ПП ОСОБА_1 загальною площею 718,7 м.кв.; рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 12 квітня 2007 року № 380 "Про оформлення права власності на офісні приміщення загальною площею 718,7 м.кв., що розташовані по АДРЕСА_1 за фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1.".

Незгода позивача з таким діями стала підставою звернення з цим позовом до суду.

Суд першої інстанції, висновки якого підтримав суд апеляційної інстанції, відмовляючи у позові, зазначив, що оскільки позивачем не доведено наявність у нього права власності на обʼєкт реконструкції, він зазначив недостовірні дані що права власності на цей обʼєкт, а тому ІДАБК у Хмельницькій області правомірно скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт. Враховуючи, що ІДАБК у Хмельницькій області скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 02 квітня 2014 року № 082140920161, суд вважає правомірним повернення декларації про готовність обʼєкта до експлуатації на доопрацювання.

У касаційній скарзі позивач заявив вимогу про скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

В обґрунтування своїх вимог заявник посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права.

Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, дійшов висновку про часткове задоволення скарги.

Частиною другою статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що у разі виявлення інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати обʼєкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, реєстрація такого повідомлення або декларації підлягає скасуванню інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.


................
Перейти до повного тексту