1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



16 квітня 2019 року

Київ

справа №816/29/17

адміністративне провадження №К/9901/36513/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Хохуляка В.В.,

суддів - Бившевої Л.І., Олендера І.Я.,

при секретарі: Лисенко О.М.,

за участю представника відповідача: Орлової М.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 05.04.2017 (суддя - Єресько Л.О.) та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2017 (головуючий суддя - Любчич Л.В., судді: Спаскіна О.А., Дюкарєва С.В.) у справі №816/29/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Логістік Енерджі" до Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -



встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Логістік Енерджі" (далі - ТОВ "Логістік Енерджі") звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області (далі - ГУ ДФС у Полтавській області) від 12.10.2016 №0004341403.



Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 05.04.2017, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2017, позов задоволено.



Не погодившись з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, ГУ ДФС у Полтавській області оскаржило їх у касаційному порядку.



У касаційній скарзі відповідач просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 05.04.2017, ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 03.07.2017 та прийняти нове рішення, яким відмовити в позові повністю.



В обґрунтування своїх вимог Головне управління Державної фіскальної служби у Полтавській області посилається на те, що позивачем звіт про контрольовані операції подано лише під час здійснення контрольних заходів та у паперовій формі з порушенням приписів підпункту 39.4.2 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України, відповідно до якого такий звіт подається виключно в електронній формі засобами електронного звʼязку. Крім того, позивачем ані під час проведення перевірки, ані до матеріалів позову не було додано жодних доказів подання звіту про контрольовані операції у належній формі. Також відповідач зазначає, що Податковий кодекс України не містить приписів можливості невиконання платником податків обовʼязку щодо подання звіту про контрольовані операції, зокрема, у разі вилучення документів з трансферного ціноутворення правоохоронними органами.



В письмових запереченнях на касаційну скаргу ТОВ "Логістік Енерджі" зазначає, що рішення судів першої та апеляційної інстанції постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правову оцінку обставинам справи судами надано правильно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими. Отже, позивач просить залишити касаційну скаргу відповідача без задоволення, а оскаржувані судові рішення - без змін.



Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, заслухавши пояснення представника відповідача, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.



Як встановлено попередніми судовими інстанціями, ГУ ДФС у Полтавській області за результатами аналізу податкової звітності та наявної інформації в АІС "Податковий блок" встановлено, що ТОВ "Логістик Енерджі" у 2015 році здійснювалися операції з нерезидентами, що зареєстровані в Республіці Кіпр.

ГУ ДФС у Полтавській області направлено запит № 2690/10/16-31-14-03-16 від 29.06.2016 про надання інформації та документального підтвердження причин неподання звіту про контрольовані операції, здійснені у 2015 році, документи, які підтверджують або спростовують критерії віднесення господарських операцій до контрольованих за 2015 рік, надати для відповіді копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) нерезидентами у 2015 році, зареєстровані в Республіці Кріт.



На виконання вимог вищевказаного запиту ГУ ДФС у Полтавській області, ТОВ "Логістик Енерджі" супровідним листом від 11.07.2016 № 112 направлено копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків ТОВ "Логістик Енерджі" з нерезидентами у 2015 році та звіт про контрольовані операції за цей період.



Підприємством також повідомлено, що неподання звіту про контрольовані операції ТОВ "Логістик Енерджі" спричинено вилученням 20.10.2015 слідчим СУ УМВС України в Полтавській області всієї техніки та первинної бухгалтерської документації за 2014 - 2015 роки, що належить підприємству, а саме: 13 папок, 1 флешку, 2 стаціонарних компʼютери та 1 ноутбук. 29.05.2016 вилучені документи повернуті товариству у звʼязку із закриттям кримінального провадження.



ГУ ДФС у Полтавській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Логістик Енерджі" з питання неподання звіту про контрольовані операції за 2015 рік, результати якої оформлено актом від 28.09.2016 № 419/16-31-14-03-09/39416544.



На підставі названого акту перевірки ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.10.2016 №0004341403, згідно з яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 365400,00 грн.



За результатами адміністративного оскарження зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.



Фактичною підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення стали висновки акту перевірки про те, що позивачем не подано в установлений законом строк звіт про контрольовані операції за 2015 рік, чим порушено вимоги підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України.



Відповідно до вимог підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового Кодексу України платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість), зобовʼязані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного звʼязку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.



Згідно з пунктом 120.3 статті 120 Податкового кодексу України неподання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу, зокрема, у розмірі: 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, - у разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції.


................
Перейти до повного тексту