1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



17 квітня 2019 року

Київ

справа №640/6443/19

адміністративне провадження №А/9901/89/19



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Шарапи В.М.,

суддів Бевзенка В.М., Данилевич Н.А.,



за участю: секретаря судового засідання Корецького І.О.,



позивача: ОСОБА_1

відповідача: представника Ющенка О.О.

третя особа 1: представник не зʼявився

третя особа 2: представник не зʼявився



розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу офіційного спостерігача за виборами Президента України 2019 у територіальному виборчому окрузі 221 від Громадської організації "Українська Асоціація Акціонерів" ОСОБА_1 на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2019 року у справі №640/6443/19 за позовом офіційного спостерігача за виборами Президента України 2019 у територіальному виборчому окрузі 221 від Громадської організації "Українська Асоціація Акціонерів" ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії України, треті особи: кандидат на пост Президента України 2019 ОСОБА_3, Політична парія "Слуга Народа" про визнання недостовірною інформації у виборчому бюлетені, на сайті, зобовʼязання вчинити дії, -



ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішення суду першої інстанції:

1. 13 квітня 2019 року офіційний спостерігач за виборами Президента України 2019 у територіальному виборчому окрузі 221 від Громадської організації "Українська Асоціація Акціонерів" ОСОБА_1 (надалі - ОСОБА_1, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії України (надалі - ЦВК), треті особи: кандидат на пост Президента України 2019 ОСОБА_3, Політична парія "Слуга Народа" та просив:

1.1. визнати недостовірною інформацію в бюлетені з повторного голосування 21 квітня 2019 року про кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3 в частині політичної приналежності;

1.2. визнати недостовірною інформацію, розміщену на офіційному сайті Центральної виборчої комісії України про кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3 в частині політичної приналежності;

1.3. зобовʼязати Центральну виборчу комісію України прибрати з виборчого бюлетеня та офіційного сайту Центральної виборчої комісії України недостовірну інформацію про кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3 про політичну приналежність, у один з таких запропонованих способів: шляхом залишення слова "безпартійний" та видалення інформації про субʼєкт подання Політичну партію "Слуга Народу"; шляхом видалення слова "безпартійний" або заміну на "партійний" та залишення інформації про Політичну партію "Слуга Народу"; виправлення іншим шляхом, який буде письмово погоджений з позивачем та кандидатом на пост Президента України 2019 ОСОБА_3

2. Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2019 року позовну заяву залишено без розгляду.

3. Приймаючи вказане рішення суд першої інстанцій виходив з того, що адміністративний позов було подано з пропуском пʼятиденного строку, передбаченого частиною 6 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Короткий зміст вимог апеляційної скарги, узагальнені доводи скаржника та виклад позиції інших учасників справи:

4. Позивач подав апеляційну скаргу на ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2019 року, в якій просить судове рішення суду першої інстанції скасувати та відкрити провадження у справі.

4.1. Доводи позивача зводяться до того, що судом були неправильно застосовані норми процесуального права, а саме - частина 6 статті 273 КАС України. Зазначає про помилковість висновку суду першої інстанції щодо порушення строків оскарження постанов ЦВК від 07 квітня 2019 року, оскільки фактично оскаржує дії відповідача щодо зазначення у виборчому бюлетені та на офіційному сайті ЦВК України недостовірної інформації про політичну приналежність кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3

5. Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити її без задоволення, а ухвалу Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 квітня 2019 року - без змін.

5.1. Викладені у відзиві на апеляційну скаргу аргументи відповідача полягають у тому, що суд першої інстанції ухвалив оскаржене рішення з дотриманням норм процесуального права на основі повно, обʼєктивно та всебічно зʼясованих фактичних обставин справи.

5.2. Інші учасники справи правом подачі відзиву на апеляційну скаргу не скористались.

Рух адміністративної справи

6. Ухвалами Верховного Суду від 16 квітня 2019 року відкрито провадження за даною апеляційною скаргою та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 17 квітня 2019 року о 10:00 годині.

7. Учасники справи під час судового розгляду підтримали свої доводи і заперечення, з підстав викладених в апеляційній скарзі та відзиві на неї.

8. У судове засідання, призначене 17 квітня 2019 року о 10:00 год. не прибули представники третіх осіб, про дату, час і місце розгляду справи повідомлялись належним чином.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Фактичні обставини справи

9. У позовній заяві позивачем оскаржуються дії ЦВК, які повʼязані з прийняттям постанов від 07 квітня 2019 року №759 "Про проведення повторного голосування з чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року" та №760 "Про текст та колір виборчого бюлетеня для повторного голосування 21 квітня 2019 року з чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року", оприлюдненням їх на офіційному сайті ЦВК України, у яких, на думку позивача, дані про кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3 у виборчому бюлетені вказані не вірно, не достовірно, що призводить до введення в оману виборця про політичний статус та політичну приналежність кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3

Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги з посиланням на норми права, якими керувався суд апеляційної інстанції

10. Як встановлено судом першої інстанції, позивач фактично оскаржує дії ЦВК, які повʼязані з прийняттям постанов №759 та №760 від 07 квітня 2019 року, у яких, на думку позивача, дані про політичну приналежність кандидата на пост Президента України 2019 ОСОБА_3 у виборчому бюлетені вказані не вірно та не достовірно.

11. Статтею 18 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" від 30 червня 2004 року №1932-IV (далі - Закон №1932-IV) визначено повноваження Комісії щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, зокрема, відповідно до пункту 12 цієї статті, комісія встановлює форму та затверджує текст виборчого бюлетеня з виборів Президента України, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів.

12. Аналогічні приписи містяться і в статті 25 Закону України "Про вибори Президента України" від 05 березня 1999 №474-XIV (далі - Закон №474-XIV), відповідно до якої Центральна виборча комісія, крім повноважень, визначених Законом України "Про Центральну виборчу комісію": затверджує форму, колір і текст виборчого бюлетеня для голосування, забезпечує централізоване виготовлення виборчих бюлетенів установленого зразка.

13. Згідно зі статтею 12 Закону №1932-IV, за результатами розгляду та обговорення на засіданні Комісії питання порядку денного Комісія ухвалює рішення у формі постанови.


................
Перейти до повного тексту