1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України

Київ



16 квітня 2019 року

справа №804/2802/17

адміністративне провадження №К/9901/40093/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Ханової Р.Ф.(суддя-доповідач),

суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 червня 2017 року Голобутовського Р.З.,

та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 26 жовтня 2017 року у складі суддів Лукманової О.М., Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

у справі № 804/2802/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сетав Стальсервіс"

до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,


У С Т А Н О В И В :



04 травня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Сетав Стальсервіс" (далі - Товариство, платник податків, позивач у справі) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - податковий орган, відповідач у справі) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення податкового органу від 13 квітня 2017 року №0004221407, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 450660 грн, за неповне декларування контрольованих операцій у поданому звіті про контрольовані операції за 2015 рік на суму 28 910,10 грн після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу, застосованого за не включення до звіту про контрольовані операції за 2015 рік інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції, з мотивів безпідставності його прийняття.



01 червня 2017 року постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду, залишеною без змін постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 26 жовтня 2017 року, повністю задоволено позов Товариства, з мотивів відсутності підстав для притягнення до відповідальності Товариства на підставі пункту 120.3 статті 120 Податкового кодексу України за порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 цього кодексу, в частині не повного декларування контрольованих операцій у поданому звіті з контрольованих операцій за 2015 рік на суму 927967,30 грн, висновуючись на загально правовому принципі дії норми права у часі.



15 листопада 2017 року податковим органом подано касаційну скаргу до Вищого адміністративного суду України, в якій відповідач, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити Товариству в задоволені позову.

В обґрунтування касаційної скарги відповідач наводить обставини справи шляхом відтворення частини акта перевірки та нормативно-правове обґрунтування вимог касаційної скарги шляхом викладення тексту норм покладених в основу прийняття спірного податкового повідомлення-рішення.


06 грудня 2017 року ухвалою Вищого адміністративного суду України відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою податкового органу, після усунення її недоліків на виконання ухвали цього суду від 16 листопада 2017 року та витребувано справу № 804/2802/17 із Дніпропетровського окружного адміністративного суду.



Товариством заперечення або відзив на касаційну скаргу податкового органу до Суду не надано, що не перешкоджає її розгляду по суті.



16 січня 2018 року справа № 804/2802/17 надійшла до Вищого адміністративного суду України.



19 березня 2018 року справа № 804/2802/17 разом із касаційною скаргою №К/9901/40093/18 передані до Верховного Суду.



Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.



Верховний Суд, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.



Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно зʼясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.



Зазначеним вимогам закону судові рішення відповідають.



Суди попередніх інстанцій установили, що Товариство є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 36842029, перебуває на податковому обліку податкового органу з 07 грудня 2009 року, є платником податку на прибуток.



Податковим органом у березні 2017 року проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з питання дотримання вимог податкового законодавства України в частині не повного декларування контрольованих операцій у поданому звіті про контрольовані операції за 2015 рік після застосування штрафних санкцій, результати якої викладені в акті від 29 березня 2017 року № 3155/04-36-14-07/36842029 (далі - акт перевірки).


13 квітня 2017 року керівником податкового органу згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки та пункту 120.3 статті 120 цього кодексу, прийняте спірне податкове повідомлення-рішення №0004221407, яким застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 450660 грн, за порушення підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України.



Також встановлено, що 20 жовтня 2016 року за результатами перевірки Лівобережної обʼєднаної ДПІ м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області з питань дотримання Товариством вимог податкового законодавства щодо неповного декларування контрольованих операцій у поданому звіті про контрольовані операції за 2015 рік, встановлено порушення позивачем підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України в частині неповного декларування контрольованих операцій у поданому звіті з контрольованих операцій за 2015 рік, винесено податкове повідомлення-рішення №0007611400 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 9276,67 грн, які сплачені Товариством 31 жовтня 2016 року.


16 березня 2017 року Товариством подано до ДФС України звіт про контрольовані операції з позначкою "уточнюючий" за 2015 рік №9276972343, до якого додатково включено контрольовані операції на суму 28910,10 грн, яка не була включена до уточнюючого звіту від 11 травня 2016 року по взаємовідносинам з Сетав АВ, що підтверджується Квитанцією №2 отримання уточнюючого звіту 16 березня 2017 року.



Суть порушення положень підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України, за висновком податкового органу викладеному в акті перевірки від 29 березня 2017 року полягає в частині неповного декларування контрольованих операцій за 2015 рік на суму 28910,10 грн після 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу, застосованого за не включення до звіту про контрольовані операції за 2015 рік інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції.



Суди попередніх інстанцій здійснили системний аналіз положень підпункту 39.2.1.1 пункту 39.2, підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України, за якими для цілей нарахування податку на прибуток підприємств контрольованими операціями є: а) господарські операції, що впливають на обʼєкт оподаткування сторін (сторони) таких операцій, що здійснюються платниками податків з повʼязаними особами - нерезидентами; б) зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів через комісіонерів - нерезидентів. Платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 млн. гривень (без урахування податку на додану вартість), зобовʼязані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного звʼязку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. Форма звіту про контрольовані операції встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.


................
Перейти до повного тексту