1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



12 квітня 2019 року

Київ

справа №803/427/18

адміністративне провадження № К/9901/62454/18, К/9901/63070/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Ханової Р.Ф., Шипуліної Т.М.,

здійснивши попередній розгляд касаційних скарг Головного управління ДФС у Волинській області та ОСОБА_2

на рішення Волинського оружного адміністративного суду від 14.05.2018 (головуючий суддя - Андрусенко О. О.)

та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2018 (колегія суддів: головуючий суддя - Святецький В.В., судді - Гудим Л.Я., Довгополов О.М.)

у справі №803/427/18

за позовом Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2

до Головного управління ДФС у Волинській області

про визнання протиправним та скасування рішення,



ВСТАНОВИВ:



У березні 2018 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 (далі - позивач) звернувся в Волинський окружний адміністративний суд з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області (далі - ДФС) про визнання протиправним та скасування рішення від 16.02.2018 № 00000479-40.



В обґрунтування позовних вимог зазначив про помилковість висновків ДФС щодо наявності в діяльності позивача порушень вимог чинного законодавства щодо виробництва, обігу та реалізації алкогольних напоїв, тому у відповідача не було правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення та застосування до нього штрафних санкцій.



Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 14.05.2018, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2018, позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення від 16.02.2018 №00000479-40 про застосування фінансових санкцій в частині застосування до позивача фінансових санкцій у вигляді штрафу у розмірі 170 000 грн. за подання звітів про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв з недостовірними відомостями в кількості 10 звітів за період з жовтня 2016 року по липень 2017 року.



У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.



Не погодившись з судовими рішеннями ДФС звернулась з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просила їх скасувати та відмовити в задоволенні позову. При цьому скаржник зазначив, що суди дійшли помилкового висновку про часткову обґрунтованість заявленого адміністративного позову неправильно оцінивши залічені до матеріалів справи докази та обставини справи.



Позивач у своїй касаційній скарзі, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просить задовольнити адміністративний позов у повному обсязі та вважає, що судами безпідставно відмовлено в задоволенні позову щодо скасування рішення ДФС про застосування штрафу у розмірі 17 000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без ліцензії.



Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційних скарг, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційні скарги не підлягають задоволенню з огляду на таке.



З матеріалів справи вбачається, що позивач є субʼєктом господарювання, платником акцизного податку, перебуває на обліку в Луцькій ОДПІ та здійснює діяльність з виробництва пива на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв з терміном дії з 09.09.2016 по 09.09.2021.



За наслідками проведеної ДФС фактичної перевірки міні-заводу з виробництва не пастеризованого пива субʼєкта господарської діяльності ОСОБА_2 складено акт від 19.08.2017, в якому викладено висновки контролюючого органу про порушення позивачем вимог:



- статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (роздрібна торгівля алкогольними напоями без наявності ліцензії);



- статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (подання звітів про обсяги виробництва алкогольних напоїв за період з вересня 2016 року по липень 2017 року з недостовірними відомостями);



- пунктів 1, 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (проведення розрахункової операції на суму покупки 450 грн. без застосування РРО та без видачі на руки розрахункового документа встановленої форми).



На цій підставі 16.02.2018 відповідачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №00000479-40, яким до позивача застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17 000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без ліцензії та у розмірі 170 000 грн. за подання звітів про обсяги виробництва алкогольних напоїв з недостовірними відомостями в кількості 10 звітів за період з жовтня місяця 2016 року по липень 2017 року.



Свої дії щодо прийняття оскаржуваного рішення ДФС мотивує тим, що надана позивачем у щомісячних завітах інформація про обсяги виробництва є недостовірною, з огляду на відсутність у нього документів первинного обліку щодо кількості виробленого та реалізованого пива, а також кількості його залишків на початок і кінець завітного місяця. Крім того, під час фактичної перевірки контролюючим органом зафіксовано продаж пива з приміщення виробничого цеху позивача без застосування РРО.



Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями внормовано положеннями Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".



Відповідно до частини 3 статті 16 цього Закону (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) субʼєкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.



Статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" передбачено фінансові санкції у вигляді штрафу за подання до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) алкогольних напоїв.


................
Перейти до повного тексту