1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



12 квітня 2019 року

Київ

справа №813/1031/16

адміністративне провадження №К/9901/25527/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,



розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Дрогобицької обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 4 липня 2016 року (суддя Гавдик З.В.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2016 року (судді: Обрізко І.М. (головуючий), Левицька Н.Г., Яворський І.О.) у справі № 813/1031/16 за позовом Комунального підприємства "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області до Дрогобицької обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,



УСТАНОВИВ:



ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Комунальне підприємство "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради Львівської області (далі - позивач, КП "Дрогобичводоканал") звернулось до суду з позовом до Дрогобицької обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - відповідач, контролюючий орган, Дрогобицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0014721501, № 0014731501 від 21.12.2016.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень № 0014721501, № 0014731501 від 21.12.2016 не було враховано те, що погашення заборгованості позивача з податку на додану вартість відбулася за рахунок субвенції з державного бюджету місцевими бюджетами на підставі Договору № 13/62 про організацію взаєморозрахунків від 01.12.2015 відповідно до механізму погашення податкової заборгованості, встановленого Кабінетом Міністрів України, а тому відсутні підстави для застосування до позивача вимог статті 57 та статті 126 Податкового кодексу України.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 4 липня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2016 року, позов задоволено повністю. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Дрогобицької обʼєднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області № 0014721501 та № 0014731501 від 21.12.2016.

4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що при винесенні оскаржуваних податкових повідомлень-рішень № 0014721501, № 0014731501 від 21.12.2016 відповідачем повторно здійснено застосування штрафних санкцій, які вже були враховані у довідці 9599/23-00 від 01.12.2015. Позивачем з метою погашення податкової заборгованості вказаної в довідці, як узгодженої, укладено договір № 13/62 між ГУ ДКС України у Львівській області, Департаментом фінансів Львівської ОДА, Фінансовим управлінням Дрогобицької міської ради та КП "Дрогобичводоканал" про організацію взаєморозрахунків на суму 3 428 029,13 грн, яку було перераховано відповідачу 17 грудня 2015 року

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись з рішенням судів першої та апеляційної інстанцій Дрогобицька ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області подала касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 4 липня 2016 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2016 року, та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог КП "Дрогобичводоканал" у повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

6. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 18 грудня 2015 року Дрогобицькою ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області проведено перевірку позивача на предмет своєчасності сплати узгоджених податкових зобовʼязань до бюджету. За результатами проведеної перевірки складено акт № 1072/15-01/03348910. Проведеною перевіркою встановлено порушення позивачем: п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України.

21 грудня 2015 року ДПІ Дрогобицької обʼєднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0014721501, яким на підставі акта перевірки № 1072/15-01/03348910 від 18.12.2015, встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобовʼязання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначеного п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, та на підставі ст. 126 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України за затримку на 140 109 0 0 календарних днів сплати суми грошового зобовʼязання в розмірі 2 240 984,00 грн позивача зобовʼязано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 448 196,80 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

21 грудня 2015 року ДПІ Дрогобицької обʼєднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0014731501, яким на підставі акта перевірки № 1072/15-01/03348910 від 18.12.2015, встановлено порушення граничного строку сплати суми грошового зобовʼязання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), визначеного п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, та на підставі ст. 126 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України за затримку на 0 календарних днів сплати суми грошового зобовʼязання в розмірі 405 330,00 грн позивача зобовʼязано сплатити штраф у розмірі 10 % у сумі 40 533,00 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Крім того, судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивачем на узгоджену суму податкового зобовʼязання з податку на додану вартість на підставі довідки відповідача про податкову заборгованість № 9599/23-00 від 01.12.2015 між ГУ ДКС України в Львівській області, Департаментом фінансів Львівської облдержадміністрації, Фінансовим управлінням Дрогобицької міської ради та КП "Дрогобичводоканал" Дрогобицької міської ради було укладено договір № 13/62 про організацію взаєморозрахунків на суму 3 428 029,13 грн, предметом якого є організація проведення сторонами взаєморозрахунків за субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам, визначеною п. 16 ст. 14 та ст. 32 Закону України "Про державний бюджет України на 2015 рік", відповідно до Порядку та умов надання у 2015 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами держаної влади чи місцевого самоврядування, затверджених постановою КМУ від 04.06.2015 року № 375. 17 грудня 2016 року вказану суму заборгованості (3 428 029,13 грн) позивачем було перераховано відповідачу, що підтверджується платіжним дорученням № 3 від 16.12.2015.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. В доводах касаційної скарги відповідач цитує норми матеріального та процесуального права, перелічує порушення, які на його думку допущено позивачем та вказує на неврахування судами першої та апеляційної інстанцій положень пункту 57.1 статті 57 та пункту 126.1 статті 126 Податкового кодексу України, а також того, що КП "Дрогобичводоканал" заборгованість у сумі 3 428 029,13 грн була сплачена лише 17 грудня 2015 року, що у своїй сукупності призвело до порушень судами норм матеріального та процесуального права при прийнятті рішень.


................
Перейти до повного тексту