1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



04 квітня 2019 року

Київ

справа №805/4655/15-а

адміністративне провадження №К/9901/7759/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді-доповідача: Васильєвої І.А.,

суддів: Пасічник С.С., Юрченко В.П.,

розглянувши у порядку письмового провадження

касаційну скаргу Волноваської обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області

на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 19.11.2015 (головуючий суддя: Давиденко Т.В.)

та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.08.2016 головуючий суддя: Ханова Р.Ф., судді: Василенко Л.А., Гайдар А.В.)

у справі № 805/4655/15-а

за позовом Публічного акціонерного товариства "Великоанадольський вогнетривкий комбінат"

до Волноваської обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області

про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу,



ВСТАНОВИВ:



Публічне акціонерне товариство "Великоанадольський вогнетривкий комбінат" (далі - позивач, ДП) звернулося до суду з адміністративним позовом до Волноваської обʼєднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - відповідач, ОДПІ), в якому просив скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2015 № Ю-5-25/10 у сумі 4373618,47 грн.



Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 19.11.2015, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30.08.2016, позов задоволено: скасована вимога про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2015 № Ю-5-25/10.



У касаційній скарзі відповідач просить скасувати ухвалені у справі судові рішення, посилаючись на порушення судом норм: підпункту 8 пункту 4 ст. 11 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (далі - Закон № 1669-VII), ст.ст. 6 та 25 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI), ст.ст. 11, 69, 79, 86, 138, 159 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), та прийняти нове рішення про відмову у задоволення позову. За доводами касаційної скарги на дату прийняття оспорюваної вимоги розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 №1053-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція" було зупинено розпорядження КМ України від 05.11.2014 № 1079-р..



Заперечуючи проти касаційної скарги, позивач просить залишити її без задоволення як безпідставну.



Справу було призначено до розгляду на 28.03.2019 на 14:00. Однак, у звʼязку з неприбуттям представників сторін, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, у відповідності до пункту 2 частини 1 ст. 345 Кодексу адміністративного судочинства України справу було розглянуто у порядку письмового провадження.



Перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Верховного Суду приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.



Фактичною підставою для надіслання позивачу вимог про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2015 № Ю-5-25/10 у сумі 4373618,47 грн., стали обставини наявності у позивача недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування станом на 31.07.2015, про що свідчить картка особового рахунку.



Як встановлено у судовому процесі, позивач зареєстрований як юридична особа в м. Володимирівка Донецької області та знаходиться на обліку у ДПІ у Волноваському районі ГУ Міндоходів у Донецькій області (правонаступником є відповідач), яка знаходиться у м. Волноваха Донецької області.



Відповідно до пункту 1 частини 2 ст. 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобовʼязаний: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.



Згідно з частиною 1 ст. 25 цього Закону, рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обовʼязковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобовʼязані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.



Відповідно до частини 2 ст. 25 цього Закону у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобовʼязані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Абзацами першим, другим та третім частини 4 цієї статті визначено, що орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобовʼязаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти календарних днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки (абзац девʼятий частини 4 цієї статті).



Указом Президента України від 14.04.2014 №405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.



З метою забезпечення підтримки субʼєктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, Верховною Радою України прийнято Закон № 1669-VII.



Цим Законом, поміж іншого, внесені зміни до Закону № 2464-VI, зокрема: доповнено його розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" пунктом 9-3 (з 13.03.2015 пункт 9-4), згідно з абзацом другим, третім, четвертим та пʼятим якого визначено, що платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року N 405/2014, звільняються від виконання своїх обовʼязків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.


................
Перейти до повного тексту