1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



03 квітня 2019 року

м. Київ

справа №381/3206/17

адміністративне провадження №К/9901/2944/17

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючий - Стародуб О.П.,

судді - Анцупова Т.О., Кравчук В.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2017р. (судді - Ісаєнко Ю.А., Сорочко Є.О., Земляна Г.В.) у справі за його позовом до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради про визнання дій протиправними та зобовязання вчинити дії,

встановив:

У вересні 2017р. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив:

-визнати протиправними дії управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради щодо відмови у виплаті одноразової компенсації, як учаснику ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, інваліду 2 групи, захворювання якого повʼязані з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, відповідно до ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати;

-зобовʼязати здійснити перерахунок та виплату одноразової компенсації в розмірі 45 мінімальних заробітних плат виходячи з розрахунку розміру мінімальної заробітної плати на момент виплати.

В обґрунтування позову посилається на те, що є ліквідатором наслідків аварії на ЧАЕС 1-ої категорії; інвалідом 2 групи, внаслідок захворювання, яке повʼязане з роботами по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та відповідно до ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" має право на отримання одноразової компенсації при встановленні інвалідності у розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.

Постановою Фастівського міськрайонного суду Київської області від 29.09.2017р. позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради щодо не розгляду заяви ОСОБА_2 про виплату йому одноразової компенсації, як інваліду ІІ групи, захворювання якого повʼязані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС відповідно до ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати.

Зобовʼязано управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради розглянути заяву ОСОБА_2 про виплату одноразової компенсації як інваліду ІІ групи, захворювання якого повʼязані з роботами по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС відповідно до ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в розмірі 45 мінімальних заробітних плат на момент виплати та прийняти відповідне рішення.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2017р. постанову Фастівського міськрайонного суду Київської області від 29.09.2017р. скасовано, адміністративний позов ОСОБА_2 до управління соціального захисту населення виконавчого комітету Фастівської міської ради про визнання дій протиправними та зобовʼязання вчинити дії - залишено без розгляду.

З ухвалою суду апеляційної інстанції не погодився позивач, звернувся з касаційною скрагою, в якій посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм процесуального права, просив її скасувати, та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

Касаційна скарга обґрунтована тим, що строк звернення до суду ним не пропущено, оскільки про порушення своїх прав він дізнався з відповіді відповідача від 28.08.2017р., а тому саме з цього часу необхідно рахувати процесуальний строк звернення до суду.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить у її задоволенні відмовити, а ухвалу суду апеляційної інстанції залишити без змін. Посилається на те, що заява позивача, в якій просив здійснити перерахунок та виплату йому одноразової компенсації, як учаснику аварії наслідків аварії на ЧАЕС, подана до Управління у довільній формі не встановленого зразка. Водночас така Управілінням розглянута з наданням вмотивованої відповіді.

Крім того, посилається на те, що відповідно до п. 3 Порядку виплати одноразової компенсації за шкоду, заподіяну внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та щорічної допомоги на оздоровлення деяким категоріям громадян, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.2016р. №760, виплата одноразової компенсації здійснюється за єдиною заявою, передбаченою Постановою КМУ від 17.08.2002р. №1146, поданою заінтересованою особою протягом шести місяців з дати встановлення інвалідності або смерті годувальника.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування апеляційним судом норм процесуального права суд приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних мотивів та передбачених законом підстав.

Скасовуючи постанову суду першої інстанції та залишаючи адміністративний позов ОСОБА_2 без розгляду, суд апеляційної інстанції виходив з того, що відповідно до п. 3 Порядку №760 виплата одноразової компенсації здійснюється за єдиною заявою, передбаченою постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 №1146 поданою заінтересованою особою протягом шести місяців з дати встановлення інвалідності або смерті годувальника.


................
Перейти до повного тексту