ПОСТАНОВА
Іменем України
02 квітня 2019 року
Київ
справа №808/3476/16
касаційне провадження №К/9901/17186/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Шипуліної Т.М.,
суддів: Бившевої Л.І., Хохуляка В.В.
розглянув у судовому засіданні без повідомлення (виклику) сторін касаційну скаргу Запорізької митниці ДФС на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 28.02.2017 (головуючий суддя - Татаринов Д.В.) та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2017 (головуючий суддя - Білак С.В., судді: Олефіренко Н.А., Шальєва В.А.) у справі №808/3476/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю підприємства "СЕДА" до Запорізької митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю підприємство "СЕДА" звернулося до адміністративного суду з позовом до Запорізької митниці ДФС, у якому просило визнати протиправним та скасувати рішення про класифікацію товару № КТ 112050000-0030-2016 від 20.05.2016.
Свої вимоги позивач обґрунтовував хибністю висновків контролюючого органу про те, що позивачем під час митного оформлення імпортованих товарів неправильно вказано в митній декларації код товару, що призвело до заниження митних платежів на суму 3556,29 грн. Товариство вказує, що за умовами контракту придбавались саме фарби для дозвілля та інші фарбувальні матеріали, а не крохмаль кукурудзяний, як помилково дійшов висновку митний орган. Також позивач зазначив про те, що в поясненнях до УКТЗЕД наявний опис поставленого товару, який дозволяє віднести імпортований товар саме до коду 3213 90 0000 згідно УКТЗЕД, за яким і було класифіковано товар при митному оформленні.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 28.02.2017, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2017, адміністративний позов задоволено.
Судами першої та апеляційної інстанцій у межах спірних правовідносин встановлено, що на виконання умов контракту № 1702 від 17.02.2016, укладеного між позивачем та компанією The Indian Innovators, на адресу товариства надійшов товар: Silk Holi фарба порошок, десяти різних кольорів. З метою митного оформлення товару, 18.05.2016 уповноваженою особою декларанта до м/п "Запоріжжя-центральний" подано митну декларацію №112050000/2016/008580. В графі № 33 митної декларації було зазначено код товару згідно УКТЗЕД 3213 90 0000 ("фарби художні всіх видів (для живопису, навчання, оформлення вивісок, модифіковані тональні фарби, фарби для дозвілля тощо) у таблетках, тюбиках, баночках, пляшках, лотках тощо, - інші"), ставка мита 5 %. В графі 31 митної декларації (опис товару), представником позивача зазначено: "Silk Holi Color фарба-порошкова червона (пакет 100 грам) 1100 шт. Silk Holi Color фарба-порошкова блакитна (пакет 100 грам) 1100 шт…. Використовується для дозвілля, свята, розваги, творчості (під час фестивалю Holi та Holi зйомки). Склад: кукурудзяний крохмаль 99,40 %, органічний барвник 0,60 %.....". З метою підтвердження заявлених відомостей про товар, під час митного оформлення, уповноваженою особою декларанта було подано до митного органу пакет документів. Проте, митним органом відмовлено в розмитнені зазначеного товару та прийнято рішення про визначення коду товару №КТ 112050000-0030-2016 від 20.05.2016 року; код товару згідно УКТЗЕД було змінено на 1108 12 0000 ("крохмалі, інулін, - крохмалі, - кукурудзяний"), ставка мита 10 %. Зі змісту рішення вбачається, що графу 31 митної декларації (опис товару) посадовою особою митниці було викладено в наступній редакції: "Silk Holi Color являє собою натуральний кукурудзяний крохмаль 99,40 % (GAS-9005-25-8) з органічним барвником 0,60% використовується для дозвілля, свята, розваги, творчості (під час фестивалю Holi та Holi зйомки). Silk Holi Color фарба-порошкова червона (пакет 100 грам) 1100 шт. Silk Holi Color фарба-порошкова блакитна (пакет 100 грам) 1100 шт…". Зміна коду товару призвела до донарахування позивачу митних платежів у розмірі 3556,29 грн. Позивач здійснив митне оформлення товару відповідно до рішення митного органу, зі сплатою відповідних платежів.
Ухвалюючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що позивачем правильно класифіковано ввезений товар за кодом УКТЗЕД 3213 90 0000.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції та ухвалою суду апеляційної інстанції, Запорізька митниця ДФС подала касаційну скаргу, у якій просить Верховний Суд скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі. Касаційна скарга обґрунтована тим, що товар Silk Holi Color фарба-порошок не може бути за своєю структурою фарбою, оскільки являє собою натуральний кукурудзяних крохмаль - 99,40% з органічними барвниками 0,60%, а тому відповідно до УКТЗЕД, має класифікуватися за кодом 1108120000, якому відповідає опис: "Крохмалі; інулін: крохмалі - кукурудзяний".
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
За змістом статті 69 Митного кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобовʼязані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Відповідно до статті 67 цього Кодексу, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, девʼятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Законом України від 19.09.2013 №584-VII "Про митний тариф України" встановлюється Митний тариф України групи 01-72; групи 73-97. Митний тариф України є невідємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.