У Х В А Л А
27 березня 2019 року
м. Київ
Справа № 911/2012/17
Провадження № 12-44гс19
Велика Палата Верховного Суду у складі:
судді-доповідача Бакуліної С.В.,
суддів Британчука В. В., Гудими Д. А., Золотнікова О. С., Кібенко О. Р., Князєва В. С., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Прокопенка О. Б., Рогач Л. І., Саприкіної І. В., Ситнік О. М., Уркевича В. Ю., Яновської О. Г.,
перевіривши наявність підстав для передачі на розгляд Великої Палати Верховного Суду
справи № 911/2012/17
за касаційними скаргами Білоцерківської міської ради та першого заступника прокурора Київської області в інтересах держави в особі Білоцерківської міської ради
на постанову Північного апеляційного господарського суду від 4 грудня 2018 року та рішення Господарського суду Київської області від 13 червня 2018 року
за позовом Приватного акціонерного товариства "Росава"
до Білоцерківської міської ради Київської області,
третя особа, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, - Відкрите акціонерне товариство "Росава"
про визнання протиправним та скасування окремих положень рішення
та за позовом третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, - Відкритого акціонерного товариства "Росава"
до Білоцерківської міської ради Київської області,
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні Відкритого акціонерного товариства "Росава" - Фонду державного майна України,
за участю третьої особи - Приватного акціонерного товариства "Росава",
про визнання протиправним та скасування окремих положень рішення,
ВСТАНОВИЛА:
Приватне акціонерне товариство "Росава" (далі - ПрАТ "Росава") як кредитор боржника (Відкритого акціонерного товариства "Росава") та Відкрите акціонерне товариство "Росава" (далі - ВАТ "Росава") звернулися до Господарського суду Київської області з позовами про визнання протиправним та скасування рішення Білоцерківської міської ради Київської області від 8 вересня 2016 року № 236-15-VІІ "Про затвердження переліку комунальної інфраструктури м. Біла Церква" в частині включення в перелік майна обʼєктів комунальної інфраструктури м. Біла Церква наступного майна, що належить ВАТ "Росава": палац культури "Росава", м. Біла Церква, вул. Леваневського, 53 (нежитлова будівля літ. "А-3", площею 9194,5 кв.м; нежитлова будівля літ. "Б", площею 1126,7 кв.м); поліклініка, м. Біла Церква, вул. Леваневського, 140 (площею 5917,8 кв.м).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірні обʼєкти нерухомості були приватизовані ВАТ "Росава" в установленому порядку і є власністю товариства, тому вони не відносяться до обʼєктів комунальної інфраструктури, які в порядку статей 41, 42 Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VІ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції, чинній з 19 січня 2013 року; далі - Закон № 4212-VІ) підлягають передачі в комунальну власність територіальній громаді, у звʼязку з чим у Білоцерківської міської ради Київської області були відсутні законні підстави для винесення оскаржуваного в судовому порядку рішення.
Господарський суд Київської області рішенням від 13 червня 2018 року, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 4 грудня 2018 року, у задоволенні позову ПрАТ "Росава" відмовив. Позов ВАТ "Росава" задовольнив. Визнав протиправним та скасував рішення Білоцерківської міської ради Київської області від 8 вересня 2016 року № 236-15-VІІ "Про затвердження переліку комунальної інфраструктури м. Біла Церква" в частині включення в перелік майна обʼєктів комунальної інфраструктури м. Біла Церква наступного майна, що належить ВАТ "Росава": палац культури "Росава", м. Біла Церква, вул. Леваневського, 53 (нежитлова будівля літ. "А-3", площею 9194,5 кв.м; нежитлова будівля літ. "Б", площею 1126,7 кв.м); поліклініка, м. Біла Церква, вул. Леваневського, 140 (площею 5917,8 кв.м).
Задовольняючи позовні вимоги ВАТ "Росава", суди першої і апеляційної інстанції зазначили про преюдиційність обставин, встановлених у справі № Б8/191-10, що зазначені обʼєкти нерухомості - Палац культури ВАТ "Росава" та поліклініка (медико-санітарна частина ВАТ "Росава") - були приватизовані банкрутом в установленому порядку і є власністю підприємства, вказані обʼєкти хоч і є обʼєктами соціальної-побутової сфери, а саме соціальної інфраструктури, однак не відносяться до обʼєктів комунальної інфраструктури, які в порядку статей 41, 42 Закону № 4212-VІ підлягають передачі в комунальну власність територіальній громаді. В частині відмови в задоволенні позову ПрАТ "Росава" суди виходили з обставин відсутності порушеного права цього позивача як кредитора ВАТ "Росава".
Не погоджуючись з постановою Північного апеляційного господарського суду від 4 грудня 2018 року та рішенням Господарського суду Київської області від 13 червня 2018 року, Білоцерківська міська рада та перший заступник прокурора Київської області звернулися з касаційними скаргами до Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду, в яких просять скасувати зазначенні судові рішення в частині задоволення позовних вимог третьої особи - ВАТ "Росава" та прийняти в цій частині нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову ВАТ "Росава" повністю.