1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

21 березня 2019 року

Київ

справа №825/2153/15-а

адміністративне провадження №К/9901/3031/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого Гриціва М.І.,

суддів: Берназюка Я.О., Коваленко Н.В.,

розглянув у порядку письмового провадження за наявними матеріалами касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 13 липня 2015 року (суддя Бородавкіна С.В.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 02 грудня 2015 року (судді Межевич М.В., Земляна Г.В., Сорочко Є.О.) у справі № 825/2153/15-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію Публічного акціонерного товариства «Банк «Демарк» Приходька Володимира Олександровича (далі - Уповноважена особа; Фонд; Банк відповідно) про зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

У липні 2015 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, у якому просила зобов'язати Уповноважену особу включити її (ОСОБА_1.) майнові вимоги до реєстру акцептованих кредиторів Банку.

Суди встановили, що 07 жовтня 2013 року позивачка та Банк уклали договір № 592375 строкового банківського вкладу (депозиту) в іноземній валюті, за умовами якого сума вкладу складає 140316 доларів США та залучається строком з моменту зарахування вкладу на рахунок по 13 жовтня 2014 року включно під 9 процентів річних.

Також 21 травня та 17 червня 2014 року позивачка та Банк уклали договір № 643704 та № 649587 строкового банківського вкладу (депозиту), за умовами якого сума вкладу складає 40 000 грн і 65 000 грн та залучається строком з моменту зарахування вкладу на рахунок по 21 листопада 2014 року та 22 червня 2015 року відповідно включно під 23,5 процентів річних.

02 квітня 2015 року ОСОБА_1 звернулась до Банку із заявами про дострокове повернення вкладів.

На підставі постанови Правління Національного банку України від 30 січня 2015 року № 66 «Про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію публічного акціонерного товариства «Банк «Демарк», виконавча дирекція Фонду прийняла рішення від 30 січня 2015 року № 18 «Про початок ліквідації Банку «Демарк», згідно з яким з 30 січня 2015 року запроваджено тимчасову адміністрацію та призначено уповноважену особу Фонду на здійснення тимчасової адміністрації у Банку. Тимчасову адміністрацію запроваджено на 1 рік з 30 січня 2015 року по 29 січня 2016 року.

Уповноваженою особою Фонду на здійснення тимчасової адміністрації в Банку призначено начальника відділу запровадження процедури тимчасової адміністрації та ліквідації департаменту врегулювання неплатоспроможності банків Приходько В.О.

Листом від 13 травня 2015 року № 18/06-1551 Уповноважена особа Фонду відмовила в задоволенні заяви про кредиторські вимоги у зв'язку з пропуском позивачкою строку звернення з відповідними вимогами до Банку.

Позивачка, вважаючи, що її протиправно не виплатили залишок коштів за вкладами за рахунок Фонду, звернулася до суду з цим позовом.

Чернігівський окружний адміністративний суд постановою від 13 липня 2015 року у задоволенні позову відмовив.

Київський апеляційний адміністративний суд ухвалою від 09 вересня 2015 року це рішення залишив без змін.

ОСОБА_1 не погодилася із рішеннями суду першої та апеляційної інстанцій і подала касаційну скаргу з вимогами про їх скасування та прийняття нового рішення про задоволення позовних вимог.

Верховний Суд переглянув рішення судів попередніх інстанцій у межах касаційної скарги, з'ясував повноту фактичних обставин, встановлених судами, та правильність застосування норм матеріального та процесуального права і дійшов висновку про таке.

Верховний Суд раніше сформулював правовий висновок щодо застосування норм матеріального права у спорах цієї категорії у подібних правовідносинах. Зокрема, у постанові від 18 квітня 2018 року (справа № 826/7532/16) виснував, що на Фонд, який є юридичною особою публічного права, покладено функції державного управління у сфері гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку і ліквідації банків. У свою чергу, уповноважена особа Фонду виконує від його імені делеговані Фондом повноваження щодо забезпечення виведення банку з ринку під час здійснення тимчасової адміністрації неплатоспро

................
Перейти до повного тексту