1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

20 березня 2019 року

м. Київ

справа №806/1167/16

адміністративне провадження №К/9901/12819/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Стародуба О.П.,

суддів: Анцупової Т.О., Кравчука В.М.

розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін касаційну скаргу Міністерства внутрішніх справ України на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 13.09.2016р. (суддя - Шимонович Р.М.) та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2016р. (судді - Мацький Є.М., Євпак В,В., Шидловський В.Б.) у справі за позовом ОСОБА_3 до Міністерства внутрішніх справ України, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

У липні 2016р. ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом, в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо не надіслання інформації про зміни у грошовому утриманні до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області для здійснення йому перерахунку пенсії;

- зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надіслати інформацію про зміни у грошовому утриманні до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області для здійснення йому перерахунку пенсії.

В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що є пенсіонером органів внутрішніх справ, якому пенсія призначена відповідно до вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а законодавством йому гарантовано право на перерахунок пенсії у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців та осіб, які мають право на пенсію за вказаним Законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015р. №988 встановлено грошове забезпечення поліцейських, що надає йому право на перерахунок пенсії. Вважає відмову відповідача щодо повідомлення органи Пенсійного Фонду України про наявність підстав для перерахунку пенсії, протиправною у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 13.09.2016р., залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 14.11.2016р., позов задоволено.

Визнано протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо не надіслання інформації про зміни у грошовому утриманні до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області для здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_3

Зобов'язано Міністерство внутрішніх справ України надіслати інформацію про зміни у грошовому утриманні до Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області для здійснення перерахунку пенсії ОСОБА_3

З рішеннями судів попередніх інстанцій не погодився відповідач, звернувся з касаційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив їх скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

В обґрунтування касаційної скарги посилається на те, що постанова Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» від 11.11.2015р. №988 не породжує правових підстав для проведення перерахунку пенсії особам з числа колишніх працівників міліції, оскільки вона прийнята та набрала чинності до прийняття і набуття чинності Законом №900-VІІІ. Крім того, нею вперше встановлено грошове забезпечення для працівників Національної поліції України, жодних змін у грошовому забезпеченні поліцейських та прийняття відповідних нормативно-правових актів про такі зміни Кабінетом Міністрів України не приймалось, а тому відсутні правові підстави правових підстав для перерахунку пенсії пенсіонерам органів внутрішніх справ.

Крім того, у своїй касаційній скарзі Міністерство внутрішніх справ, посилаючись на положення пункту 4 частини 1 статті 18 КАС України вважає, що дана справа предметно підсудна місцевому загальному суду, як адміністративному суду. Крім того, посилається на те, що судами не залучено до участі у справі Пенсійний фонд України, незважаючи на те, що рішення судів впливають на його права та обов'язки.

Також, відповідач посилається на те, що в порушення п. 1, 2 Порядку №45 на нього покладено обов'язок щодо повідомлення про виникнення підстав для перерахунку пенсії позивача не до Пенсійного фонду України, а до його територіального органу - Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирської області.

Заперечуючи проти касаційної скарги, позивач просив залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані судові рішення без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права суд приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних мотивів та передбачених законом підстав.

Так, відповідно до частини 3 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992р. №2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за вказаним Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною 2 статті 51 цього Закону.

Відповідно до пункту 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону №2262-XII, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008р. №45, перерахунок раніше призначених згідно із Законом №2262-XII пенсій проводиться в разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015р. №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», яка набрала законної сили 02.12.2015р., встановлено грошове забезпечення поліцейських.

Згідно абзацу 2 пункту 15 Розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про Національну поліцію» (згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей» від 23.12.2015р. №900-VIII) за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Відповідно до статті 102 Закону України «Про Національну поліцію» пенсійне забезпечення поліцейських здійснюється також в порядку та на умовах, визначених Законом №2262-XII.

Законом №900-VIII статтю 63 Закону №2262-XII доповнено новою частиною такого змісту: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього

................
Перейти до повного тексту