1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2019 року

м. Київ

Справа № 910/350/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

головуючого - Пількова К. М., суддів: Дроботової Т. Б., Чумака Ю. Я.,

за участю секретаря судового засідання - Жураховської Т. О.,

учасники справи:

позивач - Комунальне підприємство "Київжитлоспецексплуатація"

представник позивача - Денисенко О.  В., адвокат

відповідач - Державне підприємство "Державний академічний естрадно-симфонічний оркестр України"

представник відповідача - не з'явився

третя особа-1 - Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого комітету Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

представник третьої особи-1 - Костюк О.  М.

третя особа-2 - Міністерство культури України

представник третьої особи-2 - не з'явився

розглянув у судовому засіданні касаційну скаргу Міністерства культури України на рішення Господарського суду міста Києва від 02.05.2018 (суддя Картавцева Ю. В.) та постанову Північного апеляційного господарського суду від 20.11.2018 (головуючий суддя Разіна Т. І., судді Тищенко А. І., Михальська Ю. Б.) у справі за позовом Комунального підприємства "Київжитлоспецексплуатація" до Державного підприємства "Державний академічний естрадно-симфонічний оркестр України" за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Міністерства культури України про зобов'язання вчинити дії,

1. Короткий зміст позовних вимог

1.1. 10.01.2018 Комунальне підприємство "Київжитлоспецексплуатація" (далі - Позивач) звернулось до Державного підприємства "Державний академічний естрадно-симфонічний оркестр України" (далі - Відповідач), треті особи - Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого комітету Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Третя особа-1, Департамент) та Міністерство культури України (далі - Третя особа-2, Міністерство) з позовом про зобов'язання передати за актом приймання-передачі основних засобів ОЗ-1 нежиле приміщення площею 187,7 кв.м. в будинку № 38 літера А на вул. Саксаганського.

1.2. Позовні вимоги мотивовані тим, що на виконання рішення Київської міської ради від 15.03.2012 № 232/7569 "Про передачу до сфери управління Міністерства культури України нежилого приміщення у будинку комунальної власності територіальної громади міста Києва" до сфери управління Міністерства передано нежиле приміщення загальною площею 187,70 кв.м. в будинку № 38 на вул. Саксаганського (далі - Приміщення) з подальшою передачею на баланс Відповідача відповідно до акта приймання-передачі основних засобів. Зазначене рішення з 01.03.2017 втратило чинність. Поряд з цим рішенням Київської міської ради від 23.02.2017 № 946/1950 Приміщення закріплено за Позивачем на праві господарського відання та Позивачу пунктом 4.1 визначено прийняти Приміщення за актом приймання-передачі, у зв'язку з чим він звернувся до Відповідача щодо передачі Приміщення, однак останній акт приймання-передачі не оформив, зі своєї сторони не підписав, Позивачу не направив і Приміщення не передав.

2. Короткий зміст рішень судів

2.1. 02.05.2018 рішенням Господарського суду міста Києва, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 20.11.2018, позов задоволено повністю. Зобов'язано Відповідача передати Позивачу за актом приймання-передачі основних засобів ОЗ-1 нежиле приміщення площею 187,7 кв.м. в будинку № 38 літера А по вул. Саксаганського у м. Києві.

2.2. Прийняті у справі судові рішення мотивовані тим, що після прийняття Київською міською радою рішення від 23.02.2017 № 946/1950 у сторін цієї справи виникли обов'язки щодо Приміщення, а саме: у Відповідача виник обов'язок щодо передачі Приміщення у встановленому законом порядку згідно з актами приймання-передачі основних засобів із свого балансу на баланс Позивача, а у Позивача як балансоутримувача нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва - прийняти на баланс нежиле приміщення та утримувати його належним чином. Враховуючи, що Відповідач не підписав акт приймання-передачі основних засобів щодо Приміщення, наявні підстави для зобов'язання Відповідача передати Позивачу зазначене Приміщення за актом приймання-передачі основних засобів ОЗ-1.

3. Короткий зміст вимог касаційної скарги

3.1. Міністерство (Скаржник) звернулось з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду міста Києва від 02.05.2018 та постанову Північного апеляційного господарського суду від 20.11.2018, ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

4. Короткий зміст відзиву на касаційну скаргу

4.1. 30.01.2019 Позивач подав відзив на касаційну скаргу, в якому просить прийняті у справі судові рішення залишити без змін, касаційну скаргу залишити без задоволення.

5. Доводи Скаржника, викладені в касаційній скарзі

5.1. Судові рішення прийняті з порушенням статей 86, 236, 269, 277 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

5.2. Рішення, на підставі якого Приміщення передано Відповідачу, не оскаржене та повністю реалізоване, а Приміщення підлягало передачі з державної у комунальну власність Відповідача відповідно до Бюджетного кодексу України та Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік".

5.3. Суди не врахували, що передача об'єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та згідно з частиною третьою зазначеної статті погоджується з органом, уповноваженим управляти державним майном, отже для передачі Приміщень необхідне рішення Кабінету Міністрів України та погодження Міністерства.

6. Доводи Позивача, викладені у відзиві на касаційну скаргу

6.1. На час звернення з позовом Приміщення перебуває та перебувало у комунальній власності територіальної громади міста Києва. При цьому управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування, отже Київська міська рада, приймаючи рішення 23.02.2017 №946/1950 "Про повернення приміщень комунальної власності територіальної громади міста Києва із сфери управління державних установ і організацій" діяла в межах своїх повноважень.

7. Встановлені судами обставини

7.1. 15.03.2012 Київська міська рада прийняла рішення №232/7569 "Про передачу до сфери управління Міністерства культури України нежилого приміщення у будинку комунальної власності територіальної громади міста Києва", згідно з яким до сфери управління Міністерства (Третя особа-2) передано нежиле приміщення загальною площею 187,70 кв.м. в будинку № 38 на вул. Саксаганського (Приміщення) з подальшою передачею на баланс Відповідачу.

7.2. На виконання вказаного рішення 25.04.2012 Позивач передав на баланс Відповідача згідно з актом приймання-передачі основних засобів № 37 нежиле приміщення загальною площею 187,70 кв. м в будинку, що, згідно з технічним паспор

................
Перейти до повного тексту