ПОСТАНОВА
Іменем України
06 березня 2019 року
м. Київ
справа №806/2006/16
провадження №К/9901/45313/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М.,
суддів Анцупової Т.О., Стародуба О.П.,
розглянув у попередньому судовому засіданні адміністративну справу
за касаційною скаргою Головного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області
на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 01.11.2016 (колегія у складі суддів Шуляк Л.А., Капинос О.В., Семенюка М.М.) та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 12.01.2017 (колегія у складі суддів Кузьменко Л.В., Зарудяної Л.О., Іваненко Т.В.)
у справі №806/2006/16
за позовом ОСОБА_2
до Міністерства внутрішніх справ України, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області,
про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.
I. РУХ СПРАВИ
1. ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом Міністерства внутрішніх справ України, третя особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області, у якому просив:
а) визнати протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України щодо неповідомлення Пенсійний фонд України про підстави перерахунку пенсії з 01 січня 2016 року;
б) зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України надіслати інформацію про зміни у грошовому утримані до Пенсійного фонду України для здійснення перерахунку пенсії з 01 січня 2016 року.
2. Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 01.11.2016, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 12.01.2017, позов задоволено повністю.
3. У касаційній скарзі Головне управління Пенсійного фонду України в Житомирській області із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просило скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким у задоволенні позову відмовити.
II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4. Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_2 є пенсіонером органів внутрішніх справ, якому пенсія призначена відповідно до положень Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
5. У липні 2016 року позивач звернувся до Міністерства внутрішніх справ України із заявою про направлення до органів Пенсійного фонду України інформації про зміну грошового забезпечення, зумовлену постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988.
6. Листом від 29.08.2016 № 15/2-Я-1306 Міністерство внутрішніх справ України відмовило позивачу в направленні такої інформації з мотивів, що постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 не є актом, яким було змінено розміри і види грошового забезпечення поліцейських, оскільки цим нормативно-правовим актом розмір і види грошового забезпечення поліцейських було встановлено вперше.
7. Вважаючи незаконним зазначені дії відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.
IIІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
8. Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» уповноважені структурні підрозділи МВС зобов'язані у п'ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв'язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
9. Відповідач у своїй касаційній скарзі наголошує, що у Міністерства внутрішніх справ України відсутні повноваження щодо направлення до ГУ ПФУ інформації про наявність підстав для перерахунку пенсії бувших працівників МВС. Також заявник зазначає, що постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №988 не є актом, яким було змінено розміри і види грошового забезпечення поліцейських, оскільки цим нормативно-правовим актом розмір і види грошового забезпечення поліцейських було встановлено вперше.
10. Позивачем відзиву на касаційну скаргу не подано.
V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
11. Верховний Суд, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених ст. 341 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за необхідне зазначити наступне.
12. Відповідно до частини третьої статті 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-XIII (далі - Закон №2262-XII) "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених для поліцейських.
13. Статтю 63 Закону №2262-XII доповнено вказаною частиною згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей" від 23.12.2015 №900-VIII, який набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування (з 29.12.2015).
14. Згідно з ч. 4 ст. 63 Закону №2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на м