1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

04 березня 2019 року

Київ

справа №813/1055/17

адміністративне провадження №К/9901/20264/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Стрелець Т. Г.,

суддів - Білоуса О. В., Желтобрюх І. Л.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні адміністративну справу №813/1055/17

за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Дрогобицького управління Державної казначейської служби України про визнання протиправними дій, провадження по якій відкрито

за касаційною скаргою Головного управління Держпраці у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2017 року (головуючий суддя - Кухар Н.А.) та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2017 року (колегія суддів у складі головуючого судді - Сеника Р.П., суддів: Сапіги В.П., Попка Я.С.)

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Головне управління Держпраці у Львівській області звернулось до суду з позовом до Дрогобицького управління Державної казначейської служби України, в якому просило:

1.1. Визнати протиправними дії щодо повернення без прийняття до виконання виконавчих документів: постанови від 22.04.2016 року №13031010423-0045 та постанови від 22.04.2016 року №13031010423-0044;

1.2. Зобов'язати відповідача здійснити безспірне списання коштів до державного бюджету за постановами від 22.04.2016 року №13031010423-0045 та №13031010423-0044 за реквізитами зазначеними у постановах.

2. Позовна заява мотивована тим, що боржником у даних постановах є Стебницька міська лікарня, яку було реорганізовано в Комунальне некомерційне підприємство «Стебницька міська лікарня» після прийняття постанов. Оскільки на даний час Комунальне некомерційне підприємство «Стебницька міська лікарня» є єдиним правонаступником Стебницької міської лікарні, а тому несе відповідальність за її зобов'язаннями.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

4. Рішення судів мотивовані тим, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначених законодавством.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями, Головне управління Держпраці у Львівській області звернулося до Вищого адміністративного суду України із касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

6. Касаційна скарга аргументована тим, що постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про працю виносилися Управлінням у квітні 2016 року, коли діяльність здійснювала Стебницька міська лікарня. Однак після винесення постанов про накладення штрафу, але до їхнього фактичного пред'явлення відповідачу для безспірного списання коштів, Стебницьку міську лікарню було реорганізовано у Комунальне некомерційне підприємство «Стебницька міська лікарня», яке обслуговується відповідачем та є правонаступником Стебницької міської лікарні з тим самим ідентифікаційним кодом.

Відповідно до абзацу 3 п. 3.6 розділу 3 «Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України» №758, у разі реорганізації та/або зміни найменування без зміни коду за ЄДРПОУ рахунки не закриваються.

А тому висновки судів про те, що зазначений у постановах про накладення штрафу боржник - Стебницька міська лікарня не обслуговується відповідачем не відповідають дійсності.

Крім того, заміна сторони виконавчого провадження можлива лише за наявності відкритого виконавчого провадження, а не у випадку здійснення безспірного списання коштів із бюджетної установи.

7. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 24 жовтня 2017 року відкрито провадження за касаційною скаргою Головного управління Держпраці у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2017 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2017 року.

8. Верховний Суд ухвалою від 1 березня 2019 року прийняв до провадження вищезазначену касаційну скаргу.

9. Відповідач відзиву на касаційну скаргу не надавав.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

10. 22.04.2016 року Головне управління Держпраці у Львівській області винесло дві постанови № №13031010423-0045 та №13031010423-0044 про накладення штрафу на Стебницьку міську лікарню в сумі 1378 грн. та 4134 грн.

11. 03.10.2016 року згідно листів №6537/1/11-29 та №6536/1/11-29 дані постанови скеровані до Дрогобицького міськрайонного відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Львівській області для відкриття виконавчих проваджень.

12. 29.12.2016 року Дрогобицький міськрайонний відділ ДВС повернув виконавчі документи стягувану згідно постанов ВП №52608104 та ВП№52608182, так як рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

13. 23.01.2017 року дані постанови скеровано для виконання до Дрогобицького управління Державної казначейської служби України.

14. 30.01.2017 року відповідачем скеровано позивачу листи №03-08/100 та №03-08/99 «Про відкладення безспірного списання», у яких зазначено, що за результатами попереднього розгляду наданих документів встановлено, що у пред'явлених до виконання виконавчих документах назва боржника не відповідає повній назві розпорядника, оскільки в управлінні рахунки відкриті на Комунальне некомерційне підприємство «Стебницька міська лікарня». З метою здійснення безспірного списання коштів просимо у місячний строк вжити заходи щодо усунення розбіжностей та подати всі необхідні документи для виконання постанов.

15. 13.02.2017 року позивачем скеровано листа № 1430/2/7-09 щодо надання додаткових відомостей про боржника, у якому зазначено, що згідно рішення сесії Дрогобицької міської ради від 18.08.2016 року №329 Стебницьку міську лікарню було реорганізовано шляхом перетворення в Комунальне некомерційне підприємство «Стебницька міська лікарня» Дрогобицької міської ради. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців діяльність юридичної особи Стебницька міська лікарня припинена, правонаступником є Комунальне некомерційне підприємство «Стебницька міська лікарня».

16. 2.03.2017 р. відповідачем повернуто без виконання виконавчий документ згідно листа № 03-08/228, у якому зазначено, що відповідно до п.5 Розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» (у редакції від 02.06.2016 р.) виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред'являються до виконання в строки, встановлені цим Законом. Відповіді на лист №03-08/99 від 30.01.2017 року, наданий у місячний термін, отримано не було. У зв'язку з цим, постанову про накладення штрафу на Стебницьку міську лікарню в сумі 4134 грн. від 22.04.2016 р. № 13031010423-0044 повертають без виконання.

17. 02.03.2017 р. відповідачем повернуто без виконання виконавчий документ згідно листа № 03-08/226, у якому зазначено, що відповідно до п.5 Розділу ХІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження» ( у редакції від 02.06.2016 р.) виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред'являються до виконання в строки, встановлені цим Законом. Наданих позивачем документів щодо виконання постанови від 22.04.2016 р. № 13031010423-0045 є недостатньою. У зв'язку з цим, постанову про накладення штрафу на Стебницьку міську лікарню в сумі 1378 грн. від 22.04.2016 р. № 13031010423-0045 повертають без виконання.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

18. Конституція України.

18.1. Стаття 19. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

19. Кодекс адміністративного судочинства України.

19.1. Частина 2 статті 2. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

19.2. Стаття 13. Особам, які беруть участь у справі, а також особам, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, забезпечується право на апеляційне та касаційне оскарження рішень адміністративного суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом..

20. Закон України «Про виконавче провадження» № 1404-VIII у редакції від 02.06.2016 р.

20.1. Частина 1 статті 3. Підлягають примусовому виконанню рішенн

................
Перейти до повного тексту