1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

21 лютого 2019 року

м. Київ

справа №806/789/16

адміністративне провадження №К/9901/14688/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді Кравчука В.М., суддів Анцупової Т.О., Стародуба О.П.,

розглянув у письмовому провадженні

касаційну скаргу ОСОБА_1

на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 18.10.2016 (суддя Гурін Д.М.) та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2016 (колегія суддів у складі Мацького Є.М., Євпак В.В., Шидловського В.Б.)

у справі № 806/789/16

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області

третя особа - Харитонівська сільська рада Коростишівського району Житомирської області

про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії.

І. РУХ СПРАВИ

1. У травні 2016 року ОСОБА_1 звернулась до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області, третя особа - Харитонівська сільська рада Коростишівського району Житомирської області. Позивач просила суд:

- визнати такою, що не відповідає дійсності інформацію про те, що земельна ділянка, відображена у викопіюванні від 14.04.2015 № 34-612-0.2-1699/2-15 та довідці від 27.04.2016 № 99-612-99.3-823/16, знаходиться в межах с. Мамрин;

- визнати недостовірною інформацію Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області, відображену у листі від 15.01.2016 № Х-76/0-12/6-16 та довідці від 27.04.2016 № 99-612-99.3-823/16 про те, що земельна ділянка, вказана у викопіюванні від 14.04.2015 № 34-612-0.2-1699/2-15, віднесена до меж населеного пункту с. Мамрин Харитонівської сільської ради на підставі проекту землеустрою щодо встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської ради;

- зобов'язати Відділ Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області внести уточнення до викопіювання від 14.04.2015 № 34-612-0.2-1699/2-15 щодо місцезнаходження земельної ділянки;

- визнати неправомірними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо відмови в наданні дозволу на виготовлення документації із землеустрою про відведення земельної ділянки з підстав, вказаних в листі від 29.04.2016 № Х-3231/0-1465/6-16;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області розглянути звернення позивача від 26.05.2015 по суті.

2. Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 18.10.2016, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 21.11.2016, в позові відмовлено повністю.

3. 05.12.2016 ОСОБА_1 подала до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу. Просить рішення суду першої та апеляційної інстанції скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду першої інстанції.

4. Ухвалою від 20.12.2016 Вищий адміністративний суд України відкрив касаційне провадження.

5. 02.02.2018 справу передано на розгляд до Верховного Суду.

6. Ухвалою від 06.02.2019 Верховний Суд відмовив ОСОБА_1 та ОСОБА_6 у задоволенні заяви про залучення Громадської організації "Проти придурків та ідіотів" як третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача у даній справі.

7. Заперечень на касаційну скаргу від відповідача, третьої особи не надходило. Інших клопотань чи заяв учасники справи не подавали.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

8. ОСОБА_1 звернулась до Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області із заявою від 27.03.2015 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га, одночасно просила надати викопіювання з кадастрової карти (плану) про місце її розташування та інформацію про те, що дана земельна ділянка не перебуває у чиїйсь власності/користуванні. До заяви додано витяг з публічної кадастрової карти про місцезнаходження земельної ділянки (а.с.66-68).

9. У відповідь на своє звернення позивач отримала викопіювання з індексно-кадастрової карти від 14.04.2015 №34-612-0.2-1699/2-15, на якому зазначене місце розташування бажаної земельної ділянки, вказано, що земельна ділянка знаходиться у межах с.Мамрин Харитонівської сільської ради (а.с.65).

10. 04.09.2015 представник позивача звернувся до Коростишівської районної ради Житомирської області із заявою про надання інформації та доступу до інформації.

11. Листом 14.09.2015 №02-30/02-14/Х-67/360 Коростишівська районна рада надала відповідь, що за період з 2009 по вересень 2015 рішень щодо встановлення та зміни меж с. Мамрин не приймалось (а.с.9).

12. 07.10.2015 та 23.12.2015 представник позивача звернувся із запитами на інформацію. Просив повідомити: на підставі чого внесено відомості до Державного земельного кадастру щодо меж населеного пункту с. Мамрин та на підставі чого у Державному земельному кадастрі земельну ділянку, вказану у викопіюванні від 14.04.2015, віднесено до меж населеного пункту с.Мамрин Харитонівської сільської ради.

13. Листом від 15.01.2016 №Х-76/0-12/6-16 Відділ Держгеокадастру у Коростишівському районі надав відповідь на звернення зі змісту якої вбачається, що відомості щодо меж населених пунктів не внесені до Державного земельного кадастру, земельна ділянка, вказана у викопіюванні від 14.04.2015, віднесена до меж населеного пункту с. Мамрин на підставі проекту землеустрою щодо встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської ради.

14. 16.02.2016 представник позивача звернувся до Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі із запитом на інформацію, в якому просив надати інформацію щодо проекту встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської ради, вказаного у інформації від 15.01.2016 №Х-76/0-12/6-16.

15. Листом від 04.09.2015 №01-12/188 сектор містобудування, архітектури та будівництва Коростишівської районної державної адміністрації надав інформацію, що Генеральний план населеного пункту с.Мамрин не розроблявся (а.с.92).

16. У листі ГУ Держгеокадастру у Житомирській області від 29.04.2016 №Х-3231/0-1465/6-16 зазначено що, згідно з довідкою від 27.04.2016 №99-612-99.3-823/16 (а.с.132), наданою Відділом Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області, земельна ділянка на яку претендує позивач має сільськогосподарське призначення, відноситься до комунальної форми власності, знаходиться у межах населеного пункту с.Мамрин Харитонівської сільської ради Коростишівського району (а.с.14).

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

17. Позивач позовні вимоги обґрунтовував тим, що запитувана ним земельна ділянка знаходиться поза межами населеного пункту с.Мамрин. Проте Відділ Держгеокадастру у Коростишівському районі надав недостовірну інформацію щодо місця знаходження запитуваної земельної ділянки, внаслідок чого ГУ Держгеокадастру у Житомирській області протиправно відмовив у наданні дозволу на виготовлення документації з землеустрою про відведення земельної ділянки.

18. Вважає, що інформація про те, що земельна ділянка, яка відображена у викопіюванні від 14.04.2015, знаходиться у межах с. Мамрин, не відповідає дійсності. Крім того, інформація Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі надана листом від 15.01.2016 про те, що земельна ділянка, вказана у викопіюванні від 14.04.2015 віднесена до меж населеного пункту с.Мамрин Харитонівської сільської ради на підставі проекту землеустрою щодо встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської ради є недостовірною.

19. Під час ознайомлення з проектом встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської ради, представник позивача виявив, що у картографічний матеріал зроблено вклеювання у районі с.Мамрин. Вважає, що таким чином межі населеного пункту були розширені з порушенням. Оригінал картографічного матеріалу, копію якого надано для ознайомлення представнику позивачу, домальованої та вклеєної частини земельної ділянки не містить.

20. Відповідач проти позову заперечував з тих підстав, що на викопіюванні позначено межі населеного пункту та місце розташування запитуваної позивачем земельної ділянки, з якого чітко зрозуміло, що бажана земельна ділянка знаходиться у межах населеного пункту с.Мамрин Харитонівської сільської ради Коростишівського району. Після чергового запиту щодо ознайомлення з проектом та планово-картографічними матеріалами представник позивача ОСОБА_6 побачив так звану "вклейку", яку вважає невірною. Проте, "вклейка" була зроблена для зручності користування картографічним матеріалом і ніяким чином не віднімає і не додає землі до населеного пункту с. Мамрин. ГУ Держгеокадастру у Житомирській області наділене повноваженнями щодо передачі земельних ділянок виключно державної форми власності, що знаходяться поза межами населених пунктів. Бажана земельна ділянка знаходиться знаходиться у межах населеного пункту с.Мамрин Харитонівської сільської ради Коростишівського району, яка і має повноваження щодо її надання.

21. Харитонівська сільська рада проти позову заперечувала з тих підстав, що запитувана позивачем бажана земельна ділянка знаходиться у межах с. Мамрин Харитонівської сільської ради Коростишівського району. Крім того, вказані землі за рішенням сільської ради надані громадянам у приватну власність. Вільні земельні ділянки комунальної власності у межах населеного пункту с. Мамрин площею 2,0 га сільськогосподарського призначення відсутні.

ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

22. Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що викопіюваннями з індексно-кадастрової карти (плану) підтверджується, що земельна ділянка, на яку претендує позивач, увійшла до меж населеного пункту с. Мамрин Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області. Тому відмова ГУ Держгеокадастру у Житомирській області у наданні дозволу на виготовлення документації з землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,0 га на підставі частини 7 статті 118 Земельного кодексу України є правомірною.

23. Відмовляючи в задоволенні позовних вимог про визнання не чинною інформації та про зобов'язання відповідача надати достовірну інформацію щодо місця знаходження земельної ділянки, вказаної у викопіюванні від 14.042015 №34-612-0.2-1699/2-15, суди, дослідивши картографічні матеріали з публічної кадастрової карти, дійшли висновку, що така інформація відповідає дійсності.

V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

24. У касаційній скарзі позивач зазначає, що суди неправильно оцінили докази, які підтверджують, що спірна земельна ділянка знаходиться поза межами населеного пункту с. Мамрин. Черезсмужний масив № 2, зазначений в проекті, є складовою частиною земельної ділянки, зазначеної у викопіюванні від 14.04.2015. Порівняння меж населеного пункт

................
Перейти до повного тексту