У Х В А Л А
06 лютого 2019 року
м. Київ
Справа № 813/4640/17
Провадження № 11-66за19
Велика Палата Верховного Суду у складі:
судді-доповідача Золотнікова О. С,
суддів Антонюк Н. О., Бакуліної С. В., Британчука В. В., Гудими Д. А., Данішевської В. І., Кібенко О. Р., Князєва В. С., Лобойка Л. М., Лященко Н. П., Прокопенка О. Б., Рогач Л. І., Саприкіної І. В., Ситнік О. М., Уркевича В. Ю., Яновської О. Г.,
розглянула матеріали касаційної скарги ОСОБА_3 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2018 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року у справі № 813/4640/17 за позовом ОСОБА_3 до Державного агентства рибного господарства України (далі - Держрибагентство), голови Держрибагентства, треті особи: Львівська обласна державна адміністрація, ОСОБА_4, про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити дії й
ВСТАНОВИЛА:
У грудні 2017 року ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Держрибагентства та його голови,в якому з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просив:
- визнати протиправною бездіяльність голови Держрибагентства щодо неприйняття рішення про призначення позивача на посаду начальника Управління Державного агентства рибного господарства у Львівській області (далі - управління Держрибагентства);
- визнати протиправними дії голови Держрибагентства щодо відмови в призначенні позивача на посаду начальника управління Держрибагентства;
- зобов'язати голову Держрибагентства прийняти рішення за результатами конкурсу щодо призначення позивача на посаду начальника управління Держрибагентства.
- зобов'язати Держрибагентство призначити за результатами конкурсу позивача на посаду начальника управління Держрибагентства.
Львівський окружний адміністративний суд рішенням від 10 серпня 2018 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року, в задоволенні позову відмовив.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду ухвалою від 21 грудня2018 року відмовив у відкритті касаційного провадження за скаргою ОСОБА_3 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2018 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року на підставі пункту 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), оскільки за цією категорією справ не передбачено можливості касаційного оскарження рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
27 січня 2019 року позивач, посилаючись на положення статей 328-331, 334, 341 і 349 КАС України, звернувся до Великої Палати Верховного Суду з касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій, а справу направити на новий розгляд до Львівського окружного адміністративного суду.
На обґрунтування касаційної скарги ОСОБА_3 зазначив, що Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду відмовив у відкритті касаційного провадження за його скаргою із посиланням на те, що оскаржувані судові рішення прийняті у справі незначної складності, а предмет спору не містить обґрунтованих фактичних передумов для віднесення цієї справи до категорії суспільно чи винятково значимих. Однак 03 жовтня 2018 року цей же суд постановив судове рішення у справі № 818/2993/14 (провадження № К/99901/1607/18) за аналогічними позовними вимогами, що свідчить про неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм права. На думку позивача, ця справа містить виключну правову проблему, її розгляд необхідний для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовчої практики. З огляду на те, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду ухвалою від 21 грудня2018 року помилково, безпідставно та всупереч чинному законодавству відмовив у відкритті касаційного провадження за скаргою ОСОБА_3 на судові рішення у справі № 813/4640/17, позивач просить Велику Палату Верховного Суду прийняти цю справу для продовження розгляду.
Проте подана касаційна скарга не може бути прийнята до розгляду Великою Палатою Верховного Суду з огляду на таке.
Стаття 237 КАС України у редакції, що діяла до 15 грудня 2017 року, передбачала можливість звернення до Верховного Суду України із заявою про перегляд судових рішень в адміністративних справах з підстави неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права - при оскарженні судового рішення, яке перешкоджає подальшому провадженню у справі.
З 15 грудня 2017 року розпочав роботу Верховний Суд і набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів», яким КАС України викладено в новій редакції, якою не передбачено процедури перегляду судових рішень з підстав, визначених статтею 237 КАС Українив редакції до 15 грудня 2017 року.