1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

Іменем України

Київ

05 лютого 2019 року

справа №812/408/16

адміністративне провадження №К/9901/19622/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Ханової Р.Ф. (суддя-доповідач),

суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області

на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 2 червня 2016 року у складі судді Бозаниці С.В.

та постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 липня 2016 року у складі колегії суддів Гаврищук Т.Г., Блохіна А.А., Сухарька М.Г.

у справі № 812/408/16

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Луганське енергетичне об'єднання»

до Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області

про визнання протиправною та скасування податкової вимоги,

У С Т А Н О В И В :

27 квітня 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Луганське енергетичне об'єднання» (далі - Товариство, платник податків, позивач у справі) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області (далі - податковий орган, відповідач у справі), в якому просило визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 27 січня 2016 року № 151-23, з мотивів безпідставності її прийняття.

Постановою від 2 червня 2016 року Луганський окружний адміністративний суд адміністративний позов задовольнив повністю, визнав протиправною та скасував податкову вимогу № 151-23 від 27 січня 2016 року.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що достатньою підставою для звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності та скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном стосовно конкретних суб'єктів господарювання є встановлення факту здійснення ними діяльності на території проведення антитерористичної операції.

12 липня 2016 року Донецьким апеляційним адміністративним судом прийнято постанову, якою рішення суду першої інстанції скасовано в частині визнання протиправним та скасування податкової вимоги Державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області від 27 січня 2016 року №151-23 на суму податкового боргу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплаченої юридичними особами, в розмірі 1,67 грн. У задоволені позовних вимог про визнання протиправною та скасування податкової вимоги від 27 січня 2016 року №151-23 на суму податкового боргу в розмірі 1,67 грн. відмовлено. В інший частині постанову Луганського окружного адміністративного суду залишено без змін.

Суд апеляційної інстанції погодився з висновком суду першої інстанції про те, що оскільки відповідач здійснює свою господарську діяльність та земельні ділянки також розташовані у населених пунктах, на території яких здійснюється антитерористична операція, то відповідач в силу положень статті 6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» звільнений від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності за спірний період, а тому правомірно задоволено позов в цій частині.

8 серпня 2016 року відповідач подав касаційну скаргу, в якій податковий орган, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, не повне з'ясування судами усіх обставин справи, просить скасувати постанову суду першої інстанції та частково постанову суду апеляційної інстанції, прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

Позивач 5 вересня 2016 року надав заперечення на касаційну скаргу, в якому підтримає висновки судів першої та апеляційної інстанції та просить залишити постанови Луганського окружного адміністративного суду та Донецького апеляційного адміністративного суду без змін.

Згідно з частиною третьою статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Касаційний розгляд справи здійснюється в попередньому судовому засіданні відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України.

Верховний Суд, переглянувши рішення судів першої та апеляційної інстанцій в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, не вбачає підстав для задоволення касаційної скарги.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Зазначеним вимогам закону рішення судів попередніх інстанцій відповідають.

Суди першої та апеляційної інстанцій установили.

Позивач є юридичною особою, ідентифікаційний код юридичної особи 31443937, знаходиться за адресою Луганська область, м. Луганськ, кв. Гайового, буд. 35А. З 26 квітня 2001 року перебуває на обліку відповідача.

Сертифікатами про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) № 3420/05-4 від 30 вересня 2014 року, № 3419/05-4 від 30 вересня 2014 року, № 4823/05-4 від 14 листопада 2014 року та № 3821/05-4 від 15 жовтня 2014 року Торгово-промислова палата України засвідчила Товариству факт настання обставин непереборної сили, зумовлених використанням зброї на території розташування позивача при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справляння податків та обов'язкових платежів.

Відпо

................
Перейти до повного тексту