1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2025 року

м. Київ

cправа № 916/3064/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Мачульського Г. М. - головуючого, Рогач Л. І., Краснова Є. В.,

секретар судового засідання Лихошерст І. Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу заступника керівника Одеської обласної прокуратури

на постанову Південно - західного апеляційного господарського суду від 03.12.2024 (колегія суддів: Ярош А. І. - головуючий, Діброва Г. І., Принцевська Н. М.) та рішення Господарського суду Одеської області від 27.05.2021 (суддя Шаратов Ю. А.)

за позовом заступника керівника Одеської обласної прокуратури в інтересах держави

до: 1) Одеської міської ради

2) Дочірнього підприємства ?Інтергал - Буд? Товариства з обмеженою відповідальністю ?Фірма ?Інтергал?

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Дачно - будівельний кооператив ?Трудовий відпочинок?

про усунення перешкод у розпорядженні земельною ділянкою шляхом визнання незаконними та скасування окремих пунктів рішень, визнання недійсним договору - купівлі продажу земельної ділянки, визнання недійсним державного акта на право власності на земельну ділянку та повернення земельної ділянки

за участю:

прокурора: Савицька О. В. (посвідчення), Підяш О. С. (посвідчення)

відповідача-1: Павлюк В. С. (самопредставництво),

відповідача-2: Коваленко С. О. (адвокат), Єрмоленко Є. В. (адвокат)

ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст і підстави позовних вимог

1.1 Заступник керівника Одеської обласної прокуратури (далі - прокурор) звернувся в інтересах держави до суду з позовом до Одеської міської ради (далі - відповідач - 1), Дочірнього підприємства ?Інтергал - Буд? Товариства з обмеженою відповідальністю ?Фірма ?Інтергал? (далі - відповідач - 2), у якому просив:

- визнати незаконним та скасувати пункт 23 Додатку до рішення відповідача-1 від 09.11.2005 № 4842-IV "Про продаж земельних ділянок, розташованих в м. Одеса, на земельному аукціоні" в частині, що стосується земельної ділянки за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертного майданчика), площею 1,0020 га (далі - вимога - 1);

- визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки під забудову на аукціоні від 27.12.2005, укладений між відповідачами (далі - вимога - 2);

- визнати недійсним державний акт на право власності на спірну земельну ділянку, виданий 18.07.2006 відповідачу-2 (далі - вимога - 3);

- зобов`язати відповідача-2 повернути у власність держави в особі Одеської міської ради спірну земельну ділянку, вартістю 169 828 980,00 грн шляхом складання акту приймання-передачі (далі - вимога - 4).

1.2 Позовні вимоги обґрунтовані порушенням порядку передачі земельної ділянки у власність та відповідач-1 не лише не здійснює захист спірної земельної ділянки, а й сам допустив порушення.

2. Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

2.1 Суди розглядали справу неодноразово.

2.2 Рішенням Господарського суду Одеської області від 27.05.2021, залишеним без змін постановою Південно - західного апеляційного господарського суду від 03.12.2024, у задоволенні позову відмовлено.

2.3 Свої висновки суди мотивували тим, що прокурор не довів тих обставин з якими він пов`язував свої вимоги.

3. Короткий зміст касаційної скарги та позиція інших учасників справи

3.1 У касаційній скарзі заявник просить скасувати вище вказані судові рішення та передати справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

3.2 На обґрунтування касаційної скарги заявник посилався на те, що судові рішення прийняті з неправильним застосуванням норм матеріального права та порушенням норм процесуального права, вказує, що суди не врахували правових висновків щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, які викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 22.05.2018 у справі № 469/1203/15-ц, від 04.07.2018 у справі № 653/1096/16-ц, від 28.11.2018 у справі № 504/2864/13-ц, від 12.06.2019 у справі № 487/10128/14, від 11.09.2019 у справі № 487/10132/14, від 07.04.2020 у справі № 372/1684/14, від 15.09.2020 у справі № 469/1044/17, від 23.11.2021 у справі № 359/3373/16-ц та у постановах Верховного Суду від 25.05.2023 у справі № 707/1593/18, від 07.12.2022 у справі № 545/1847/20, від 11.01.2023 у справі № 924/820/21, від 15.02.2023 у справі № 372/1859/20, від 15.11.2023 у справі № 363/1459/20.

3.3 Відповідачі у відзивах на касаційну скаргу, посилаючись на правильне застосування судами норм чинного законодавства, зазначили про безпідставність доводів та вимог, викладених у касаційній скарзі, у зв`язку з чим просили відмовити у її задоволенні.

4. Мотивувальна частина

4.1. Суди встановили, 29.09.2005 відповідачем - 1 прийнято рішення № 4422-ІV ?Про визначення та затвердження переліку земельних ділянок, що підлягають продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах у 2005-2006 роках?, яким визначено та затверджено перелік земельних ділянок, що підлягають продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціонів. Зокрема, у пункті 23 цього переліку вказано земельну ділянку з місцезнаходженням м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертної площадки), орієнтовною площею 1 га, функціональне призначення території рекреаційно-оздоровча зона.

4.2. 10.10.2005 начальником Одеського міського управління земельних ресурсів Ковріжних І. С. Товариству з обмеженою відповідальністю ?Південний інститут ґрунтів і ґрунтоведення? погоджено Технічне завдання на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що підлягає продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову (будівництво курортно-рекреаційного комплексу (3-4 поверхів) на земельних торгах шляхом проведення аукціону.

4.3. Товариством з обмеженою відповідальністю ?Південний інститут ґрунтів і ґрунтоведення? розроблено Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що підлягає продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціону, за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертної площадки). Відповідно до цього проекту землеустрою межі та площі земельної ділянки з кадастровим номером 5110136900:35:001:0005, що проектується для відведення під продаж суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціонів, визначені у результаті геодезичних вимірів у натурі згідно з даними державного земельного кадастру. Запроектована до відведення земельна ділянка розташована в рекреаційній зоні та обмежена землями загального користування (проїзд) та землями відповідача - 1. Земельна ділянка має форму багатокутника, рельєф спокійний, вільна від забудови.

4.4. Проектом відповідно до статті 124 Земельного кодексу України передбачено відвести із земель, які знаходяться в розпорядженні відповідача - 1, земельну ділянку загальною площею 1,0020 га для продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціонів (для будівництва курортно-рекреаційного комплексу (3-4 поверхи) за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану. В Експлікації земельних угідь вказано категорію земель за цільовим призначенням землі рекреаційного призначення.

4.5. Під час розробки проекту землеустрою Товариством з обмеженою відповідальністю ?Південний інститут ґрунтів і ґрунтоведення? отримувались наступні погодження відведення земельної ділянки.

4.6. Умови відведення земельної ділянки від 20.10.2005 № 367-УВ, видані Старшим державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель міста Одеса Массовець О. Г.

4.7. 20.10.2005 Санітарно-епідеміологічною станцією м. Одеси видано Висновок № 1590-3338, згідно із яким, погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що підлягає продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціону, за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертної площадки Х ділянка № 23).

4.8. 20.10.2005 Одеським міським управлінням земельних ресурсів Державного комітету України по земельних ресурсах видано Висновок № 425-В по проекту відведення земельної ділянки, для продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на конкурентних засадах у формі аукціону (кадастровий номер 5110136900:35:001:0005, код УКЦВЗ 1.17 землі рекреаційного призначення). Проект відведення земельної ділянки погоджено управлінням, за умов: визначення правового статусу земель за вказаною адресою (наданих до введення в дію Земельного кодексу Української РСР); підготовки земельної ділянки для продажу на земельних торгах.

4.9. 20.10.2005 Управлінням охорони об`єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації складено Висновок № 4985, яким погоджено проект відведення земельної ділянки для продажу на земельних торгах (форма проведення земельних торгів аукціон) для будівництва, обслуговування та експлуатації 3-4 поверхового курортно-рекреаційного комплексу площею 1,0020 га, за адресою: 13 станція Великого Фонтану (біля концертного майданчика), Київський район, м. Одеса.

4.10. 21.10.2005 Управлінням архітектури та містобудування Виконавчого комітету Одеської міської ради видано Висновок № 67п/5483, яким погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що підлягає продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціону, за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертного майданчика), для проектування і будівництва курортно-рекреаційного комплексу, за умови погодження з управлінням інженерного захисту території міста і розвитку узбережжя.

4.11. 25.10.2005 Державним управлінням екології та природних ресурсів в Одеській області видано Висновок № 5906/03-06-12, відповідно до пунктів 13, 14, 21 якого, земельна ділянка межує: з півночі зелена зона схилу та кафе літнього типу; з півдня схилова частина середньої тераси; з заходу ґрунтова дорога та далі зелена зона верхнього схилу; зі сходу траса Здоров`я, зелена зона, схилова частина нижньої тераси, дорога та далі пляжна зона. Розташування земельної ділянки у відношенні до навколишньої території відстань до урізу води Чорного моря більше 100 м. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, загальною площею 1,0020 га, для будівництва об`єктів рекреаційно-оздоровчого призначення за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертної площадки) погоджується.

4.12. Державним комітетом України по земельних ресурсах проведено державну землевпорядну експертизу, за результатами якої складено Висновок від 01.11.2005 № 1858-05, у якому експертами оцінено проект землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки позитивно за умови його погодження з управлінням інженерного захисту території міста і розвитку узбережжя, а також зазначення, що земельна ділянка розташована в межах охоронної зони пам`яток архітектури.

4.13. 02.11.2005 Товариством з обмеженою відповідальністю ?Регіональне агентство оцінки? складено Звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки несільськогосподарського призначення площею 1,0020 га, для будівництва курортно-рекреаційного комплексу (3-4 поверхи), яка підлягає продажу суб`єктам підприємницької діяльності (форма проведення земельних торгів аукціон), розташованої за адресою: 13 станція Великого Фонтану (біля концертного майданчика), м. Одеса. Відповідно до цього Звіту про експертну грошову оцінку оціночна вартість вказаної земельної ділянки станом на дату оцінки 31.10.2005 становить 13 091 221,00 гривень, у розрахунку на один квадратний метр ділянки 1 306,51 грн/кв.м.

4.14. 03.11.2005 начальником Одеського міського управління земельних ресурсів Держкомзему України Массовець О. Г затверджено Технічний паспорт земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги (форма проведення земельних торгів аукціон) площею 1,0020 га для будівництва курортно-рекреаційного комплексу (3-4 поверхи) за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтана (біля концертного майданчика), складеного 02.11.2005 Товариством з обмеженою відповідальністю ?Регіональне агентство оцінки?.

4.15. Відповідно до підпункту ?е пункту 2 розділу ІІ вказаного Технічного паспорту розташування земельної ділянки відносно функціональних зон населеного пункту рекреаційна.

4.16. 09.11.2005 відповідачем - 1 прийнято рішення № 4842-ІV ?Про продаж земельних ділянок, розташованих у м. Одеса, на земельному аукціоні?, яким затверджено технічні паспорти земельних ділянок, розташованих у м. Одеса, і призначених для продажу на земельних торгах у формі аукціону. Затверджено стартові ціни земельних ділянок згідно з додатком. Вирішено провести земельні торги у формі аукціону в 2005-2006 роках. Вирішено продати земельні ділянки переможцям аукціону за результатами земельних торгів. Доручено Одеському міському голові укладати договори купівлі-продажу земельних ділянок. У пункті 23 Додатку до цього рішення вказано земельну ділянку за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтана (біля концертного майданчика), площею 1,0020 га.

4.17. На виконання рішення відповідача - 1 від 09.11.2005 № 4842-IV геодезистом Товариством з обмеженою відповідальністю ?Південний інститут ґрунтів і ґрунтоведення? в присутності представника Одеського міського управління земельних ресурсів складено акт від 23.11.2005 визначення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки, що підлягає продажу суб`єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних торгах шляхом проведення аукціонів, загальною площею 1,0020 га, за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтана (біля концертної площадки). У цьому акті зазначено, що земельна ділянка площею 1,0020 га відноситься до земель 1.17 Рекреаційного призначення.

4.18. 27.12.2005 Територіальною громадою міста Одеса від імені якої діє Одеська міська рада (продавець) та відповідачем - 2 укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки під забудову на аукціоні, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Котом Д. Г., зареєстрований в реєстрі за № 4856 (далі - договір), за умовами пункту 1.1 якого відповідач - 2 купив на аукціоні майно комунальної власності у вигляді земельної ділянки під забудову площею 1,0020 га, що розташована за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертного майданчика) (об`єкт купівлі-продажу). Згідно з актом визначення в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки від 23.11.2005 з додатком (кадастровий план земельної ділянки) загальна площа 1,0020 га, у тому числі по угіддях: відведених під будівництво 1,0020 га. Опис меж від А до Б землі загального користування (проїзд), від Б до А землі Одеської міської ради. Опис земельної ділянки наводиться у Технічному паспорті земельної ділянки, яка виставляється на земельні торги, який затверджений Одеським міським управлінням земельних ресурсів Держкомзему України 03.11.2005, відповідно до якого кадастровий номер земельної ділянки - 5110136900:35:001:0005, категорія земель землі рекреаційного призначення, цільове призначення для будівництва рекреаційного комплексу (3-4 поверхи).

4.19. У пункті 1.3 договору зазначено про державну реєстрацію: встановлених обмежень (обтяжень) на використання земельної ділянки заборона на зміну цільового призначення земельної ділянки та будівництво об`єктів без погодженої у встановленому порядку проектної документації і розроблення проекту землеустрою що відведення земельної ділянки, умови розпочати і завершити освоєння земельної ділянки протягом встановлених строків, умови додержання природоохоронних вимог рекреаційно-ландшафтної зони (діють на всю площу земельної ділянки); земельних сервітутів право прокладання та експлуатації трубопроводів, дренажних лотків, право проходу через земельну ділянку (діє на частину земельної ділянки по погодженню з експлуатаційними службами).

4.20. Відповідно до пунктів 1.4, 1.5, 3.2 договору, стартова ціна продажу земельної ділянки складає 15 030 000,00 грн. Згідно з висновком експерта про оціночну (ринкову) вартість земельної ділянки несільськогосподарського призначення, затвердженого начальником Одеського міського управління земельних ресурсів 03.11.2005, виконаним Товариством з обмеженою відповідальністю ?Регіональне агентство оцінки?, оціночна (ринкова) вартість становить 13 091 221,00 грн.

4.21. Згідно з протоколом аукціону від 16.12.2005 остаточна ціна продажу земельної ділянки складає 16 533 000,00 грн. Право власності на земельну ділянку виникає після одержання Державного акта на право власності на земельну ділянку в порядку, встановленому відповідно до чинного законодавства.

4.22. У пункті 4.1 договору, продавець гарантував, зокрема, що земельна ділянка, яка є предметом цього договору, входить до категорії земель, що можуть бути передані у власність шляхом її продажу згідно з чинним законодавством України. Договір зареєстровано у Державному реєстрі правочинів, що підтверджується витягом від 27.12.2005 № 1963574.

4.23. 18.07.2006 відповідачу - 2 видано Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯГ № 915001, реєстровий номер 020650500027, на земельну ділянку площею 1,0020 га з кадастровим номером 5110136900:35:001:0005, за адресою: м. Одеса, 13 станція Великого Фонтану (біля концертного майданчика). Цільове використання (призначення) земельної ділянки для будівництва курортно-рекреаційного комплексу (3-4 поверх).

4.24. Наполягаючи на задоволенні позовних вимог, прокурор зазначав, що відповідачем - 1 було передано у власність земельну ділянку, яка є частиною рекреаційної території, що знаходиться у нормативно визначених межах прибережної захисної смуги Чорного моря, для забудови, що є порушенням вимог земельного та водного законодавства України.

4.25. Відповідно до частини першої статті 300 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог, що викладені у касаційній скарзі, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

4.26. Залишаючи без змін рішення місцевого господарського суду суд апеляційної інстанції свої висновки мотивував тим, що вимога про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування, яке виконано на час звернення з позовом до суду шляхом укладення відповідного договору, є неналежним способом захисту прав позивача, підставою для визнання недійсним договорів купівлі-продажу земельних ділянок такі рішення бути не можуть.

4.27. Колегія суддів погоджується із такими висновками виходячи із наступного.

4.28. Так, у пункті 8.13 постанови Великої Палати Верховного Суду від 05.07.2023 у справі № 912/2797/21, зроблено правовий висновок про те, що вимога про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування, яке виконано на час звернення з позовом до суду шляхом укладення відповідного договору, є неефективним способом захисту прав особи. Зазначене рішення вичерпало свою дію виконанням, а можливість його скасування не дозволить позивачу ефективно відновити володіння відповідною земельною ділянкою (подібних висновків дійшла Велика Палата Верховного Суду в постановах від 21.08.2019 у справі № 911/3681/17 (пункт 39), від 11.02.2020 у справі № 922/614/19, від 28.09.2022 у справі № 483/448/20.

4.29. Обрання позивачем неналежного способу захисту своїх прав є самостійною підставою для відмови в позові, подібний правовий висновок викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 19.01.2021 у справі № 916/1415/19 (пункт 6.21), від 02.02.2021 у справі № 925/642/19 (пункт 52), від 05.10.2022 у справі № 922/1830/19 (пункт 8.2).

4.30. Отже, у задоволенні таких вимог слід відмовити з підстав обрання прокурором неефективного способу захисту.

4.31. Також суд апеляційної інстанції в оскарженій постанові зазначив, що оспорюваний прокурором у справі Державний акт на право власності на земельні ділянки не потребує визнання його недійсним.

4.32. Колегія суддів погоджується із такими висновками суду виходячи із наступного.

4.33. Згідно з абзацом першим частини першої статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим кодексом або за результатами аукціону.

4.34. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина друга статті 116 ЗК України).

4.35. Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (частина перша статті 125 ЗК України).

4.36. Відповідно до частини першої статті 126 ЗК України у редакції, чинній на час видання державного акта та до 1 січня 2013 року, право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом.

4.37. Отже, підставою набуття земельної ділянки у власність із земель державної чи комунальної власності є відповідне рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, а не державний акт на право власності на земельну ділянку. Такий акт лише посвідчував відповідне право та не мав самостійного юридичного значення. Враховуючи вказане, така вимога не є ефективним способом захисту для усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою водного фонду

4.38. Подібні за змістом висновки викладені у пунктах 93, 94 постанови Великої Палати Верховного Суду від 15.09.2020 у справі № 469/1044/17.

4.39. Суд апеляційної інстанції спростував докази прокурора, датовані 2019, 2020 роками, про те, що земельна ділянка знаходиться у безпосередній близькості до моря, а саме на відстані 63 м, тим, що згідно Науково-експертному висновку від 15.01.2021 фахівцями підтверджується значні внутрішньорічні коливання рівня води в Чорному морі у періоді 1990-2020 років та, що будь-які топогеодезичні роботи не дадуть фактичну відстань від урізу води Чорного моря до межі земельної ділянки, що була встановлена під час розроблення проекту землеустрою у 2005 році, висновком Державного управління екології та природних ресурсів надало від 25.10.2005, в якому визначено, що земельна ділянка розташована на відстані до урізу води Чорного моря більше 100 м, який, враховуючи вищенаведені факти, можна вважати достовірним.

4.40. Відповідно до пунктів 5, 10 Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.05.1996 № 486, у редакції, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин, розміри і межі водоохоронних зон визначаються проектом на основі нормативно-технічної документації. Проекти цих зон розробляються на замовлення органів водного господарства та інших спеціально уповноважених органів, узгоджуються з органами Мінекоресурсів, Держводгоспу, Держкомзему, власниками землі, землекористувачами і затверджуються відповідними місцевими органами державної виконавчої влади та виконавчими комітетами Рад. На землях міст і селищ міського типу розмір водоохоронної зони, як і прибережної захисної смуги, встановлюється відповідно до існуючих на час встановлення водоохоронної зони конкретних умов забудови.

4.41. Отже, виходячи із встановлених судом апеляційної інстанції обставин справи про те, що доказів про віднесення спірної земельної ділянки до земель водного фонду не надано, слід погодитися із висновками суду апеляційної інстанції про наявність правових підстав для відмови в іншій частині позовних вимог.

4.42. При цьому слід зазначити, що залишаючи без змін рішення місцевого господарського суду суд апеляційної інстанції вказав, що належним способом захисту порушеного права власника спірного майна за встановлених обставин справи має бути витребування належного позивачу майна від відповідача, який є останнім його набувачем, однак це суперечить іншим висновкам суду апеляційної інстанції про недоведеність незаконності його передачі у приватну власність з порушенням земельного, водного та містобудівного законодавства.

4.43. Однак оскільки суд касаційної інстанції погоджується із іншими висновками суду апеляційної інстанції, зробленими за результатами вирішення спору, то не вбачає правових підстав скасовувати правильне по суті і законне рішення з одних лише формальних міркувань.

4.44. За змістом частини 1 статті 309 ГПК України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 300 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права. Згідно частини 2 цієї статті не може бути скасоване правильне по суті і законне рішення з одних лише формальних міркувань.

4.45. За вказаних обставин підстав для скасування судових рішень та задоволення касаційної скарги немає.

4.46. Відповідно до приписів статті 129 частини 4, статті 315 частини 3 пункту "в" ГПК України, судові витрати за подання касаційної скарги належить покласти на заявника.

Керуючись статтями 240, 300, 309, 315, 317 ГПК України,


................
Перейти до повного тексту