1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2024 року

м. Київ

справа № 420/10932/22

адміністративне провадження № К/990/31545/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Кашпур О.В.,

суддів - Соколова В.М., Уханенка С.А.,

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в касаційній інстанції адміністративну справу №420/10932/22

за позовом Приватного підприємства "МІЦАР І КО" до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про визнання протиправними та скасування приписів та рішень,

за касаційною скаргою Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року, прийняте у складі головуючого судді Єфіменка К.С., та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого судді Джабурія О.В., суддів Вербицької Н.В., Кравченка К.В.

УСТАНОВИВ:

І. Короткий зміст позовних вимог

1. У серпні 2022 року Приватне підприємство "МІЦАР І КО" звернулося до суду із позовом, в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №127 від 29.06.2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін (за результатами позапланової перевірки за адресою здійснення господарської діяльності: м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 25, акт перевірки від 27.06.2022 №531), яким висунуто Приватному підприємству "МІЦАР І КО" вимогу в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341;

- визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 128 від 29.06.2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін (за результатами позапланової перевірки за адресою здійснення господарської діяльності: м. Одеса, вул. Комарова, буд. 3, акт перевірки від 27.06.2022 № 533), яким висунуто Приватному підприємству "МІЦАР І КО" вимогу в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341;

- визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №129 від 29.06.2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін (за результатами позапланової перевірки за адресою здійснення господарської діяльності: м. Одеса, Південна дорога, буд. 2/1, акт перевірки від 27.06.2022 №532), яким висунуто Приватному підприємству "МІЦАР І КО" вимогу в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що i необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341;

- визнати протиправним та скасувати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №36 від 08.07.2022, винесене начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Петросянц М.М. на підставі матеріалів позапланової перевірки (акт перевірки від 27.06.2022 № 532), яким застосовано до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" адміністративно-господарські санкції у виді вилучення виручки 292 089, 39 грн. та штрафу у розмірі 292 089, 39 грн.;

- визнати протиправним та скасувати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення № 37 від 08.07.2022, винесене начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Петросянц М.М. на підставі матеріалів позапланової перевірки (акт перевірки від 27.06.2022 № 533), яким застосовано до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" адміністративно-господарські санкції у виді вилучення виручки 276 947, 27 грн та штрафу у розмірі 276 947, 27 грн.;

- визнати протиправним та скасувати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення № 38 від 08.07.2022, винесене начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Петросянц М.М. на підставі матеріалів позапланової перевірки (акт перевірки від 27.06.2022 № 531), яким застосовано до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" адміністративно-господарські санкції у виді вилучення виручки 272 412, 38 грн та штрафу у розмірі 272 412, 38 грн.

2. На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем порушено порядок проведення перевірок, оскільки доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022, на підставі якого проведено позапланові перевірки Приватного підприємства "МІЦАР І КО" з питань дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосування цін на дизельне паливо та бензин автомобільний, на момент призначення таких перевірок втратило свою чинність. Також позивач вказує, що під час проведення перевірок відповідач вийшов за межі доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 та перевірив питання щодо порядку декларування зміни роздрібних цін на дизельне паливо та бензин автомобільний, яке не охоплюється предметом перевірки за дорученням Прем`єр-міністра України від 08.05.2022. Позивачем наголошується про відсутність підстав для застосування адміністративно-господарських санкцій за пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення", з огляду на те, що вказаною нормою не передбачено відповідальності за недекларування (відсутність інформування) про наміри встановлення цін.

ІІ. Короткий зміст рішень судів першої, апеляційної та касаційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

3. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року позов задоволено: визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №127 від 29.06.2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін (за результатами позапланової перевірки за адресою здійснення господарської діяльності: м. Одеса, вул. Семена Палія, буд. 25, акт перевірки від 27.06.2022 №531), яким висунуто Приватному підприємству "МІЦАР І КО" вимогу в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341; визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №128 від 29.06.2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін (за результатами позапланової перевірки за адресою здійснення господарської діяльності: м. Одеса, вул. Комарова, буд. 3, акт перевірки від 27.06.2022 №533 ), яким висунуто Приватному підприємству "МІЦАР І КО" вимогу в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341; визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №129 від 29.06.2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін (за результатами позапланової перевірки за адресою здійснення господарської діяльності: м. Одеса, Південна дорога, буд. 2/1, акт перевірки від 27.06.2022 №532), яким висунуто Приватному підприємству "МІЦАР І КО" вимогу в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що i необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341; визнано протиправним та скасовано рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №36 від 08.07.2022, винесене начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Петросянц М.М. на підставі матеріалів позапланової перевірки (акт перевірки від 27.06.2022 №532), яким застосовано до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" адміністративно-господарські санкції у виді вилучення виручки 292 089, 39 грн. та штрафу у розмірі 292 089, 39 грн; визнано протиправним та скасовано рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №37 від 08.07.2022, винесене начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Петросянц М.М. на підставі матеріалів позапланової перевірки (акт перевірки від 27.06.2022 №533), яким застосовано до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" адміністративно-господарські санкції у виді вилучення виручки 276 947, 27 грн. та штрафу у розмірі 276 947, 27 грн; визнано протиправним та скасовано рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни і ціноутворення №38 від 08.07.2022, винесене начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області Петросянц М.М. на підставі матеріалів позапланової перевірки (акт перевірки від 27.06.2022 № 531), яким застосовано до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" адміністративно-господарські санкції у виді вилучення виручки 272 412, 38 грн. та штрафу у розмірі 272 412, 38 грн.

4. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що з 20.05.2022 тимчасово на ринку пального в Україні держава відмовилась від державного регулювання роздрібних цін (граничні торгівельні надбавки зупинені постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2022 №594 "Про зупинення дії пункту 41-4 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236", а обов`язкове попереднє декларування роздрібних цін взагалі скасовано постановою Кабінету Міністрів України від 14.05.2021 №474 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341 і від 09.12.2020 № 1236"), у зв`язку із чим, роздрібні ціни на пальне отримали статус вільних цін, перевірка порядку формування, встановлення та застосування яких не відноситься до компетенції органів державного контролю за цінами. З огляду на що суд першої інстанції дійшов висновку, що призначення та проведення перевірки дотримання позивачем порядку формування, встановлення та застосування роздрібних цін на пальне після 20.05.2022 органи Держпродспоживслужби не мали права.

5. У зв`язку із скасуванням такого виду державного регулювання цін, як попереднє декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини марок А-92, А-95 постановою Кабінету Міністрів України від 14.05.2021 № 474 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341 і від 09.12.2020 №1236", суд першої інстанції дійшов висновку про те, що у суб`єктів господарювання після 14.05.2021 відсутній обов`язок щодо здійснення попереднього декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини марок А-92, А-95, в зв`язку із чим вони не можуть бути примушені до здійснення такого декларування органами Держпродспоживслужби шляхом видання обов`язкового для виконання припису та застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій, передбачених пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення".

6. Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області задоволено. Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року скасовано. Прийнято нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні адміністративного позову.

7. Суд апеляційної інстанції мотивував своє рішення тим, що відповідачем не було порушено порядку проведення перевірок, оскільки у дорученні Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 не визначено конкретного строку проведення відповідних перевірок та строку виконання доручення. Надаючи оцінку доводам позивача з приводу виходу відповідача за межі предмету перевірки, апеляційний суд зазначив, що декларування зміни ціни є невід`ємною частиною процесу формування, встановлення та застосування ціни.

8. Також суд апеляційної інстанції вказав, що з 20.05.2022 внаслідок прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 17.05.2022 №594 "Про зупинення дії пункту 41-4 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236" фактично було зупинено державне регулювання цін на бензин та дизельне пальне шляхом встановлення граничного рівня торговельної надбавки, тобто ціни на пальне отримали статус вільних цін. Однак при цьому дія постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення", якою було запроваджено державне регулювання цін шляхом декларування зміни роздрібних цін на товари, зазначені в абзацах другому і третьому пункту 1 цієї постанови, не зупинялась, була чинною та підлягала застосуванню суб`єктами господарювання, які здійснюють продаж товарів, що мають істотну соціальну значущість. З огляду на те, що бензин марки А-92, бензин марки А-95 та дизельне пальне були віднесені до переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість, на які розповсюджується дія постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення", в тому числі, і в частині щодо декларування зміни роздрібних цін, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що позивач не був звільнений від обов`язку здійснювати відповідне декларування у разі збільшення роздрібної ціни на товар на 5 відсотків і більше.

9. Постановою Верховного Суду від 12 березня 2024 року касаційну скаргу Приватного підприємства "МІЦАР І КО" задоволено частково. Постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року у справі № 420/10932/22 скасовано, а справу направлено на новий судовий розгляд до суду апеляційної інстанції.

10. Суд касаційної інстанції, направляючи справу на новий судовий розгляд, виходив із того, що суд апеляційної інстанції погодився із доводами відповідача про здійснення позивачем реалізації бензину за ціною, яка була підвищена на 46,5 % без здійснення декларування зміни ціни в порівнянні з ціною, яка застосовувалась станом на 27.04.2022, відповідно виснував про порушення позивачем вимог пункту 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341.

11. Водночас, Верховний Суд зазначив про те, що судом апеляційної інстанції не було враховано, що пункт 3 вказаного Порядку №341 зобов`язує декларувати зміну ціни у разі збільшення роздрібної ціни на товар, порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 (18.05.2020), або з попередньо задекларованою роздрібною ціною. Крім того апеляційний суд при розгляді справи не встановив, відповідно до якого способу державного регулювання сформована позивачем ціна 27.04.2022, чому саме ця ціна взята відповідачем при проведенні перевірки позивача, та і взагалі чи могла така бути застосована при застосуванні адміністративно-господарських санкцій.

12. За наведених обставин, Верховний Суд уважав, що висновки, яких дійшов суд апеляційної інстанції, коли погодився з доводами відповідача про реалізацію позивачем бензину за ціною вищою в порівнянні з попередньо встановленою ціною, ґрунтуються на неповному дослідженні зібраних у справі доказів і помилковому застосуванні норм матеріального права.

ІІІ. Короткий зміст постанови суду апеляційної інстанції і мотиви її ухвалення (новий розгляд)

13. Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області задоволено частково. Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року змінено щодо мотивів його прийняття.

14. Вирішуючи спір, суд апеляційної інстанції виходив з того, що стаття 20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" №5007-VI від 21 червня 2012 року містить чітке визначення відповідальності саме за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та не містить посилання на вчинення інших порушень у сфері регулювання цін, до яких можна віднести і недекларування зміни ціни.

15. За період, який був охоплений позаплановою перевіркою господарської діяльності підприємства (відповідно до акта з 14.06.2022 по 27.06.2022) діяли одночасно приписи пункту 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що i необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 (щодо декларування роздрібної ціни, зокрема на пальне (бензин марки А-92, А-95, дизельне пальне) та пункту 41-4 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" №1236 від 9 грудня 2020 року (яким передбачено граничний рівень торговельної надбавки на бензин марки А-92, марки А-95, дизельне пальне). Іншими словами, у період, про який йдеться у цій справі, Уряд запровадив одночасно два способи державного регулювання цін на бензин марки А-92, марки А-95, дизельне пальне, за недотримання вимог яких, з погляду органу державного контролю, однаково настає відповідальність, передбачена пунктом 1 частини першої статті 20 Закону №5007-VI.

16. Судом встановлено, що фактично підприємство не порушило вимог щодо застосування рівня торговельної надбавки до середньої вартості бензину та дизельного пального, які були передбачені постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" №1236 від 9 грудня 2020 року.

17. Проте орган державного контролю під час розрахунку виторгу помилився з розміром "економічно обґрунтованих цін" на дизельне паливо та бензин, адже використані ним "середні" ціни відрізнялися (були нижчі) від тих, які оприлюднило Міністерство економіки України на своєму сайті (як того вимагали приписи пункту 41-4 постанови Кабінету Міністрів України №1236).

ІV. Короткий зміст вимог касаційної скарги

18. Не погоджуючись із рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11 травня 2023 року та постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2024 року, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області подало касаційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувані судові рішення та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

19. Обґрунтовуючи наявність підстав для касаційного оскарження, касатор посилається на пункт 1 частини 4 статті 328 КАС України, відповідно до якого підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках: якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку.

20. У касаційній скарзі скаржник зазначає про те, що оскаржувана постанова суду апеляційної інстанції прийнята без урахування висновку щодо застосування норми права, викладеного у постанові Верховного Суду від 12.03.2024 у справі №420/10932/22, відповідно до якого декларування зміни ціни та/або реєстрація ціни є невід`ємною частиною процесу формування, встановлення та застосування ціни, відповідно є підстави вважати, що за недекларування зміни ціни до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції.

V. Позиція інших учасників справи

21. Позивач надав до суду відзив на касаційну скаргу, в якому просить суд відмовити у задоволенні касаційної скарги, а судові рішення судів попередніх інстанцій залишити без змін.

VI. Рух справи у суді касаційної інстанції

22. Ухвалою Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кашпур О.В., суддів Соколова В.М., Уханенка С.А., від 18 вересня 2024 року відкрито касаційне провадження у цій справі.

23. Касаційне провадження відкрито для перевірки доводів скаржника щодо наявності підстав для касаційного оскарження судового рішення, передбачених пунктом 1 частини четвертої статті 328 КАС України.

24. Ухвалою Верховного Суду від 16 грудня 2024 року справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в касаційній інстанції на 17 грудня 2024 року.

VII. Стислий виклад обставин, установлених судами першої та апеляційної інстанцій

25. Як установлено судами першої та апеляційної інстанцій, на підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 13.06.2022 №825 "Про проведення позапланової перевірки" на виконання статей 6, 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статей 16, 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення", доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 № 11381/0/1-22 щодо невідкладного забезпечення проведення перевірок дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, та на підставі направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 13.06.2022 №724, Управлінню захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами доручено в період з 14.06.2022 по 27.06.2022 провести позапланову перевірку Приватного підприємства "МІЦАР І КО" з питань дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосовування цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, а саме, на дизельне паливо та бензин автомобільний.

26. За результатами проведення позапланової перевірки за дотриманням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, складено акт від 27.06.2022 №532, яким встановлено порушення пункту 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341, а саме: встановлено, що "на АЗС, за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Південна дорога, 2/1, АЗС, Приватне підприємство "МІЦАР І КО" не здійснювало декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95, відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341. Згідно інформації директора Приватного підприємства "МІЦАР І КО" - Кожухар О.В., робота АЗС за адресою: м. Одеса, вул. Південна дорога, 2/1 була тимчасово припинена у період з 30.04.2022 по 19.05.2022. Згідно розпоряджень директора Приватного підприємства "МІЦАР І КО" вартість палива була встановлена 27.04.2022, наступна - 20.05.2022. В порушення вимог пунктів 2, 3 Порядку підприємство за період з 20.05.2022 по 14.06.2022 реалізовано бензин А92, А95 за роздрібними цінами, які підвищувались більш ніж на 5 відсотків без здійснення декларування таких змін. Так, наприклад 20.05.2022 встановлено реалізацію бензину А92 за роздрібною ціною 51, 00 грн/л, яка була підвищена на 46, 5 відсотка без здійснення декларування зміни цін (при дозволеному підвищення цін до 5 відсотків без декларування) в порівнянні з ціною 35, 50 грн/л, яка застосовувалась станом на 27.04.2022. В результаті допущених порушень АЗС Приватним підприємством "МІЦАР І КО" за адресою: м. Одеса, Південна дорога, 2/1, АЗС необґрунтовано одержана виручка у сумі 292 089, 39 грн".

27. Приписом №129 від 29.06.2022 зобов`язано Приватне підприємство "МІЦАР І КО" в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341.

28. Рішенням про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення №36 від 08.07.2022 за порушення вимог пункту 2 частини першої статті 13, пункту 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення", постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення" до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" застосовано адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування цін: вилучено необґрунтовано одержану виручку у сумі - 292 089, 39 грн до державного бюджету та застосовано штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки - 292 089, 39 грн.

29. На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 13.06.2022 № 826 "Про проведення позапланової перевірки" на виконання статей 6, 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статей 16, 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення", доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 № 11381/0/1-22 щодо невідкладного забезпечення проведення перевірок дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, та на підставі направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 13.06.2022 №725, Управлінню захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами, доручено в період з 14.06.2022 по 27.06.2022 провести позапланову перевірку Приватного підприємства "МІЦАР І КО" з питань дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосовування цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, а саме, на дизельне паливо та бензин автомобільний.

30. За результатами проведення позапланової перевірки за дотриманням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, складено акт від 27.06.2022 № 533, яким встановлено порушення пункту 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341, а саме: встановлено, що "на АЗС, за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Комарова, буд. 3, АЗС, Приватне підприємство "МІЦАР І КО" не здійснювало декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95, відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341. Згідно інформації директора Приватного підприємства "МІЦАР І КО" Кожухар О.В., робота АЗС за адресою: м. Одеса, вул. Комарова, буд. 3, АЗС була тимчасово припинена у період з 30.04.2022 по 19.05.2022. Згідно розпоряджень директора Приватного підприємства "МІЦАР І КО" вартість палива була встановлена 27.04.2022, наступна - 20.05.2022. В порушення вимог пунктів 2, 3 Порядку підприємство за період з 20.05.2022 по 14.06.2022 реалізувало бензин А92, А95 і дизельне паливо за роздрібними цінами, які підвищувались більш ніж на 5 відсотків без здійснення декларування таких змін. Так, наприклад 20.05.2022 встановлено реалізацію бензину А92 за роздрібною ціною 51, 00 грн/л, яка була підвищена на 46, 5 відсотка без здійснення декларування зміни цін (при дозволеному підвищення цін до 5 відсотків без декларування) в порівнянні з ціною 35, 50 грн/л, яка застосовувалась станом на 27.04.2022. В результаті допущених порушень АЗС Приватним підприємством "МІЦАР І КО" за адресою: м. Одеса, вул. Комарова, буд. 3, АЗС необґрунтовано одержана додаткова виручка у сумі 276 947, 27 грн".

31. Приписом №128 від 29.06.2022 зобов`язано Приватне підприємство "МІЦАР І КО" в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341.

32. Рішенням про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення №37 від 08.07.2022 за порушення вимог пункту 2 частини першої статті 13, пункту 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення", постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення" до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" застосовано адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування цін: вилучено необґрунтовано одержану виручку у сумі - 276 947, 27 грн до державного бюджету та застосовано штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки - 276 947, 27 грн.

33. На підставі наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 13.06.2022 №827 "Про проведення позапланової перевірки" на виконання статей 6, 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статей 16, 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення", доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 № 11381/0/1-22 щодо невідкладного забезпечення проведення перевірок дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, та на підставі направлення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 13.06.2022 №726, Управлінню захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами доручено в період з 14.06.2022 по 27.06.2022 провести позапланову перевірку Приватного підприємства "МІЦАР І КО" (код ЄДРПОУ 38534412, юридична адреса: 67562, Одеська обл., Лиманський р-н, с. Крижанівка, Дніпропетровська дорога, буд. 25; місце господарської діяльності: Одеська обл., Лиманський р-н, с. Крижанівка, Дніпропетровська дорога, буд. 25, АЗС) з питань дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосовування цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, а саме, на дизельне паливо та бензин автомобільний.

34. За результатами проведення позапланової перевірки за дотриманням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, складено акт від 27.06.2022 № 531, яким встановлено порушення пункту 3 Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341, а саме: встановлено, що "на АЗС, за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія (вул. Дніпропетровська дорога), 25, Приватне підприємство "МІЦАР І КО" не здійснювало декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95, відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341. Згідно інформації директора Приватного підприємства "МІЦАР І КО" - Кожухар О.В., робота АЗС за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія (вул. Дніпропетровська дорога), 25 була тимчасово припинена у період з 30.04.2022 по 19.05.2022. Згідно розпоряджень директора Приватного підприємства "МІЦАР І КО" вартість палива була встановлена 27.04.2022, наступна - 20.05.2022. В порушення вимог пунктів 2, 3 Порядку підприємство за період з 20.05.2022 по 14.06.2022 реалізувало бензин А92, А95 і дизельне паливо за роздрібними цінами, які підвищувались більш ніж на 5 відсотків без здійснення декларування таких змін. Так, наприклад 20.05.2022 встановлено реалізацію бензину А92 за роздрібною ціною 51, 00 грн/л, яка була підвищена на 46, 5 відсотка без здійснення декларування зміни цін (при дозволеному підвищення цін до 5 відсотків без декларування) в порівнянні з ціною 35, 50 грн/л, яка застосовувалась станом на 27.04.2022. В результаті допущених порушень АЗС Приватним підприємством "МІЦАР І КО" за адресою: м. Одеса, вул. Семена Палія (вул. Дніпропетровська дорога), 25 необґрунтовано одержана додаткова виручка у сумі 272 412, 38 грн".

35. Приписом №127 від 29.06.2022 зобов`язано Приватне підприємство "МІЦАР І КО" в термін до 08.07.2022 здійснити декларування зміни роздрібних цін на дизельне пальне та бензини А-92, А-95 відповідно до Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341.

36. Рішенням про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення законодавства про ціни та ціноутворення №38 від 08.07.2022 за порушення вимог пункту 2 частини першої статті 13, пункту 1 частини першої статті 20 Закону України "Про ціни та ціноутворення", постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 341 "Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення" до Приватного підприємства "МІЦАР І КО" застосовано адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування цін: вилучено необґрунтовано одержану виручку у сумі - 272 412, 38 грн до державного бюджету та застосовано штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки - 272 412, 38 грн.


................
Перейти до повного тексту