ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2024 року
м. Київ
справа № 580/3239/23
адміністративне провадження № К/990/32769/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Стрелець Т.Г.,
суддів: Тацій Л.В., Рибачука А.І.,
розглянувши у порядку письмового провадження у суді касаційної інстанції адміністративну справу № 580/3239/23
за позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Черкаській області" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, провадження у якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року (прийняте у складі головуючого судді Трофімової Л.В.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року (ухвалену у складі колегії суддів: головуючого-судді Костюк Л.О., суддів: Бужак Н.П., Кобаля М.І.)
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
У травень 2023 року, ОСОБА_1 (далі також - ОСОБА_1, позивач) звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Черкаській області" (далі - Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Черкаській області", відповідач), у якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Черкаській області" щодо відмови ОСОБА_1 у підготовці та наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (далі - ГУ ПФУ в Черкаській області) оновленої довідки про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 року з обов`язковим включенням до розміру грошового забезпечення суми індексації;
- зобов`язати Державну установу "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Черкаській області" підготувати та надати до ГУ ПФУ в Черкаській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за листопад 2019 з обов`язковим включенням до розміру грошового забезпечення суми індексації та один примірник довідки надати ОСОБА_1 .
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час видачі позивачу довідки від 23 липня 2021 року № 33/44/1-Ч-1245/08-1637 про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 не враховано індексацію грошового забезпечення. Позивач звернувся до відповідача із заявою від 06 квітня 2023 року, в якій просив виготовити та подати до ГУ ПФУ в Черкаській області оновлену довідку про розмір його грошового забезпечення з обов`язковим включенням суми індексації для проведення перерахунку пенсії.
Проте відповідач в листі від 20 квітня 2023 року № 33/44/1-822 повідомив про відсутність підстав для включення до довідки про розмір грошового забезпечення суми індексації.
ОСОБА_1 вважає протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у не включенні у оновлену довідку про розмір його грошового забезпечення за листопад 2019 року суми індексації.
Короткий зміст рішення суду першої та апеляційної інстанцій
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року, у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Судові рішення мотивовані тим, що індексація фактично є компенсаційною виплатою, що нараховується і виплачується відповідно до постанови КМУ від 17 липня 2003 року № 1078. Пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09 квітня 1992 року № 2262 (далі - Закон № 2262), та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, а на суми індексації не нараховується єдиний внесок на загальнобов`язкове державне соціальне страхування, тому відсутні підстави для включення її в довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
28 вересня 2023 року до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга ОСОБА_1, в якій він просить скасувати рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року і прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги повністю.
Касаційна скарга обґрунтована тим, що суди неправильно застосували норми матеріального права, порушили норми процесуального права, а суд апеляційної інстанції застосував норму права без урахування висновку щодо питання її застосування у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду від 21 червня 2023 року у справі № 480/11090/21, а саме щодо наявності у особи права на включення до складу грошового забезпечення, з якого розраховується пенсія, призначена згідно із Законом № 2262-ХІІ, суми індексації грошового забезпечення.
За результатом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28 вересня 2023 року визначено склад колегії суддів - головуючого суддю Стрелець Т.Г., суддів Тацій Л.В. і Рибачука А.І.
Ухвалою Верховного Суду від 22 листопада 2023 року відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.
29 листопада 2024 року до Верховного Суду від Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Черкаській області" надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому відповідач просить залишити касаційну скаргу без задоволення.
Зазначає, що суди обґрунтовано не знайшли підстав для внесення змін у довідку від 23 липня 2021 року № 33/44/1-Ч-1245/08-1637 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1, зокрема в частині зазначення в ній суми індексації грошового забезпечення.
06 грудня 2023 року від представника ОСОБА_1 надійшла відповідь на відзив на касаційну скаргу. Позивач заперечує проти доводів відзиву на касаційну скаргу та наполягає на існуванні підстав для задоволення позову.
Верховний Суд ухвалою від 04 жовтня 2024 року призначив справу до розгляду в порядку письмового провадження з 07 жовтня 2024 року.
II. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Суди попередніх інстанцій встановили, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Черкаській області та отримує пенсію по інвалідності, призначену відповідно до Закону № 2262.
23 липня 2021 року відповідач видав ОСОБА_1 довідку № 33/44/1-Ч-1245/08-1637, в якій зазначив основні та додаткові види грошового забезпечення станом на листопад 2019 року для обчислення та перерахунку його пенсії.
На підставі довідки від 23 липня 2021 року та на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2022 року у справі № 580/4202/22 позивачу здійснено перерахунок пенсії.
06 квітня 2023 року позивач звернувся до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України в Черкаській області" із заявою, в якій просив підготувати та направити до ГУ ПФУ в Черкаській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з обов`язковим включенням до розміру грошового забезпечення суми індексації для проведення перерахунку пенсії.
Розглянувши зазначену заяву відповідач в листі від 20 квітня 2023 року № 33/44/1-822 повідомив ОСОБА_1, що перелік видів грошового забезпечення, які враховуються для обчислення пенсії визначений статтею 43 Закону № 2262 є вичерпним та не передбачає включення індексації до грошового забезпечення. Постановою Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11 листопада 2015 року № 988 (далі - Постанова КМУ № 988) і Порядком та умовами виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 квітня 2016 року № 260 (далі - Порядок МВС № 260) не передбачено встановлення такого додаткового виду грошового забезпечення, як індексація грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Індексація відноситься до компенсаційних виплат, нараховується і виплачується відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення постанови, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 (далі - Порядок КМУ № 1078) та не є складовою грошового забезпечення на яку нараховується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Ураховуючи, що позивачу видана оновлена довідка про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року відповідно до статей 43, 63 Закону № 2262, постанови КМУ № 988 із обов`язковим включенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премії для проведення з 01 грудня 2019 року перерахунку основного розміру пенсії, підстави для включення до довідки про розмір грошового забезпечення суми індексації відсутні.
Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача, що полягає у невидачі оновленої довідки з зазначенням у ній суми індексації, позивач звернувся до суду з цим позовом.
ІІІ. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що перевірка законності судових рішень судів першої та апеляційної інстанції згідно зі статтею 341 КАС України здійснюється виключно у частині застосування норм матеріального та процесуального права.
Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
У справі, яка розглядається спір виник через порушення, на думку позивача, його права на перерахунок пенсії у зв`язку із неправомірністю дій державного органу, який видає довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії особі, яка проходила службу в органах внутрішніх справ (далі - ОВС) у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення діючих поліцейських Національної поліції, які полягають у невключені до складових цього грошового забезпечення поліцейських сум індексації грошового забезпечення.
З огляду на предмет розгляду у цій справі та доводи касаційної скарги, питанням, на яке необхідно надати відповідь у межах касаційного перегляду справи є, чи мав позивач право на отримання оновленої довідки про розмір свого грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії особам, зокрема, які проходили службу в ОВС, призначеної їм згідно із Законом № 2262-XII, у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення певній категорії осіб (в цьому випадку - поліцейським), із зазначенням сум індексації цього грошового забезпечення діючих поліцейських як грошового доходу, одержаного ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.
Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої касаційної скарги, Верховний Суд виходить із такого.
Спеціальні умови, норми і порядок пенсійного забезпечення за особливостями спеціального статусу громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Національному антикорупційному бюро України, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за Законом №2262-ХІІ, визначені цим Законом, який має на меті реалізацію особами, які мають право на пенсію за цим Законом, свого конституційного права на державне пенсійне забезпечення у випадках, передбачених Конституцією України та цим Законом, і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України.
Держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих поліцейських, є положення частини третьої статті 43 та частини четвертої статті 63 Закону № 2262-XII.
Порядок здійснення перерахунку пенсій військовослужбовців, інших осіб, які отримують пенсію відповідно до Закону № 2262-ХІІ у тому числі колишніх працівників міліції, врегульовано статтею 63 цього Закону та Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 (далі - Порядок КМУ № 45).
Відповідно до частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Згідно із статтею 51 Закону № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії.
Закон України "Про Національну поліцію" від 02 липня 2015 року №580-VIII (далі - Закон № 580-VIII) визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України. Пунктом 4 частини десятої статті 62 цього Закону, якою врегульовані гарантії професійної діяльності поліцейського визначено, що поліцейський своєчасно і в повному обсязі отримує грошове забезпечення та інші компенсаційні виплати відповідно до закону та інших нормативно-правових актів України.
Статтею 94 Закону № 580-VIII регламентовано грошове забезпечення поліцейських, згідно із частиною першою якої поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається Кабінетом Міністрів України залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.
Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України (частина друга статті 94 Закону № 580-VIII).
Нормативно-правовими актами, якими визначається розмір грошового забезпечення, його складові, умови та порядок його виплати, є Постанова КМУ № 988 та Порядок МВС № 260, відповідно, якими не передбачено такого додаткового виду грошового забезпечення для перерахунку пенсії як індексація грошового забезпечення.
Разом з тим, відповідно до частини п`ятої статті 94 вказаного Закону № 580-VIII грошове забезпечення поліцейських індексується відповідно до закону.
Правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України врегульовано Законом України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03 липня 1991 року № 1282-XII (далі - Закон № 1282-XII).
Відповідно до статті 1 Закону № 1282-XII індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.
Статтею 2 вказаного Закону визначено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення) та пенсії.
Економічною підставою для проведення індексації грошових доходів населення згідно зі статтями 4, 6 Закону № 1282-ХІІ є факт, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка. Також ознаками, що характеризують індексацію доходів громадян, є місце отримання відповідних доходів, а також джерела їх фінансування (частина перша статті 9 Закону № 1282-XII).
Таким чином, індексація має спеціальний статус виплати з боку держави у формі відшкодування знецінення грошових доходів громадян, зокрема, пенсії, стипендії, оплати праці (грошового забезпечення), які мають систематичний характер, а тому, індексація є невід`ємною складовою частиною сум при розрахунку пенсії військовослужбовцям, колишнім працівникам органів внутрішніх справ, поліцейським, тощо.
Обов`язковий характер індексації визначається статтею 18 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" від 05 жовтня 2000 року № 2017-ІІІ (далі - Закон № 2017-ІІІ), у якій зазначається, що законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії, зокрема, щодо індексації доходів населення з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін.
Державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності (частина друга статті 19 Закону № 2017-ІІІ).
Індексація грошового забезпечення має систематичний (щомісячний) характер, а її правова природа полягає у підтриманні купівельної спроможності рівня заробітної плати (грошового забезпечення) внаслідок її знецінення через подорожчання споживчих товарів і послуг.
У той же час, у рішенні Конституційного Суду України від 13 травня 2015 року № 4-рп/2015 у справі № 1-9/2015 Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення першого речення частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ необхідно розуміти так, що до встановлених виключно законами України нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, на підставі введення яких усі призначені за цим законом пенсії підлягають перерахунку, належать лише надбавки, доплати, підвищення.
Отже, індексація грошового забезпечення не підлягає врахуванню при перерахунку пенсії на підставі частини третьої статті 63 Закону № 2262-ХІІ.
Разом з цим, відповідно до статті 64 Закону № 2262-ХІІ у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.
Підстави для проведення індексації визначено статтею 4 Закону № 1282-XII, відповідно до якої індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка. Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.
Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення визначає Порядок КМУ № 1078.
Пунктом 2 Постанови № 118 установлено, що з 01 березня 2022 року розміри пенсій, призначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону № 2262-ХІІ (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за зазначеним Законом (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей і строк призначення яких до 31 грудня 2021 року включно, підвищуються на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом.
Підвищення пенсії, передбачене абзацом першим цього пункту, встановлюється додатково до щомісячної доплати до пенсії, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб".
Підвищення на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, застосовується також у разі поновлення виплати пенсії, призначеної до 31 грудня 2021 року відповідно до Закону №2262-ХІІ, та перерахунку пенсії відповідно до Закону №2262-ХІІ, крім перерахунків пенсії, що проводилися у період з 01 січня 2021 року до 28 лютого 2022 року за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до частини четвертої статті 63 зазначеного Закону.
Підвищення пенсії, передбачене цим пунктом, враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-ХІІ.
Зміст наведених норм права свідчить про те, що об`єктом здійснення індексації доходів позивача, є його дохід у формі пенсії, а не розмір грошового забезпечення діючого поліцейського за прирівняною посадою, яку обіймав позивач на момент звільнення, а тому, відсутні підстави для врахування індексації цього грошового забезпечення при формуванні довідки для перерахунку його пенсії.
Тобто пенсія, яку позивач отримує, є об`єктом індексації, що має нараховуватись щомісячно, за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив встановлений поріг індексації, у частині, що дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому для відповідних соціальних і демографічних груп населення.
Проведення індексації призначеної (перерахованої) позивачу пенсії (з урахуванням надбавок, доплат та підвищень) є встановленим механізмом підвищення грошових доходів населення, що дає можливість відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг, реалізація якого дає підстави стверджувати про дотримання державних гарантій, спрямованих на підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін, у розумінні Закону № 2017-III.
Таким чином, зміст наведених норм права свідчить про те, що, суми індексації грошового забезпечення поліцейських не віднесені до щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та не підлягають зазначенню у довідці про грошове забезпечення позивача для перерахунку його пенсії.
Зазначене вище узгоджується з правовим висновком, викладеним у постанові Верховного Суду у складі судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду від 30 січня 2024 року у справі № 580/1974/23, в якій Верховний Суд відступив від висновків, викладених у постанові Верховного Суду від 21 червня 2023 року у справі № 480/11090/21, на яку покликався скаржник у касаційній скарзі, та сформулював наступні висновки:
(1) об`єктом здійснення індексації доходів особам, зокрема, які проходили службу в органах внутрішніх справ, пенсія яким призначена згідно із Законом № 2262-XII, є їх дохід у формі пенсії (у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідної соціальної групи населення), а не розмір грошового забезпечення діючого поліцейського за прирівняною посадою до тієї, яку вони обіймали на момент звільнення з відповідних органів;
(2) суми індексації грошового забезпечення поліцейських не належать до щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та не підлягають зазначенню у довідці про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) при її формуванні.
Застосовуючи наведені правові висновки Верховного Суду до спірних відносин, у справі за позовом ОСОБА_1, колегія суддів КАС ВС дійшла висновку про те, що дії відповідача щодо невключення в довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії позивачу сум індексації цього грошового забезпечення діючих поліцейських при формуванні такої довідки у зв`язку із підвищенням грошового забезпечення певній категорії осіб (в цьому випадку - поліцейським), відповідають критеріям, визначеним статтею 19 Конституції України та у статті 2 КАС України, у зв`язку із чим висновки судів попередніх інстанцій про відмову у задоволенні позовних вимог ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального права.
Згідно статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо рішення, переглянуте в передбачених статтею 341 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку, що судові рішення першої та апеляційної інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни їх відсутні.
Зважаючи на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 341, 345, 349, 350, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду