УХВАЛА
28 серпня 2024 року
м. Київ
Справа № 826/2325/13-а
Провадження № 11-159зва24
Суддя Великої Палати Верховного Суду Гриців М. І. перевірив заяву ОСОБА_1 про перегляд за виключними обставинами ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2013 року, ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 31 липня 2013 року та ухвали Вищого адміністративного суду України від 30 серпня 2013 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Печерського районного управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві про визнання дій протиправними і
ВСТАНОВИВ:
23 липня 2024 року до Великої Палати Верховного Суду надійшла заява ОСОБА_1 про перегляд за виключними обставинами судових рішень. Заявник просить скасувати ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2013 року, ухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 31 липня 2013 року та ухвали Вищого адміністративного суду України від 30 серпня 2013 року.
Підставою для перегляду судових рішень у справі заявник зазначає встановлення Європейським судом з прав людини (далі - ЄСПЛ) у рішенні від 27 червня 2024 року в справі "Цімейко проти України" (CASE OF TSIMEYKO v UKRAINE, заява № 32960/13), яке набуло статусу остаточного, порушення Україною статей 11 та 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) при вирішенні судом справи № 826/2325/13-а.
Відповідно до частини третьої статті 365 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про перегляд судового рішення з підстави, визначеної пунктом 3 частини п`ятої статті 361 цього Кодексу, подається до Верховного Суду і розглядається у складі Великої Палати Верховного Суду.
Частиною другою статті 366 КАС України визначено, що протягом п`яти днів з дня після надходження заяви до адміністративного суду суддя (суддя-доповідач) перевіряє її відповідність вимогам статті 364 цього Кодексу і вирішує питання про відкриття провадження за нововиявленими або виключними обставинами.
Заява подана протягом строку, визначеного пунктом 6 частини першої статті 363 КАС України, та відповідає вимогам, установленим до неї статтями 364, 365 цього Кодексу.
Втім усупереч вимогам пункту 2 частини другої статті 363 КАС України заява про перегляд судового рішення за виключними обставинами з підстави встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов`язань при вирішенні цієї справи судом була подана пізніше (після спливу) десяти років з дня набрання таким судовим рішенням законної сили.
Частина третя статті 363 КАС України передбачає, що строки, визначені в частині другій цієї статті, не можуть бути поновлені.
Позатим відомо, що Конституційний Суд України Рішенням від 14 лютого 2024 року № 1-р(ІІ)/2024 (далі - Рішення КСУ) визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), пункт 2 частини другої та частину третю статті 321 Господарського процесуального кодексу України, за яким подання заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з ухваленням ЄСПЛ рішення після десяти років із дня набрання законної сили рішенням національного суду, а поновлення строку судом на подання заяви про перегляд рішення національного суду, було неможливим.