ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2024 року
м. Київ
справа №260/1417/23
адміністративне провадження № К/990/40904/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Мартинюк Н.М.,
суддів - Жука А.В., Мельник-Томенко Ж.М.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні у касаційній інстанції адміністративну справу №260/1417/23
за позовом Рахівської міської ради
до Західного офісу Держаудитслужби в особі управління Західного офісу Держаудитслужби служби в Закарпатській області,
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Верховина Буд"
про визнання протиправним і скасування висновку
за касаційною скаргою Рахівської міської ради
на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 31 жовтня 2023 року (головуючий суддя: Судова-Хомюк Н.М., судді: Сеник Р.П., Онишкевич Т.В.).
ВСТАНОВИВ:
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
Рахівська міська рада (далі - "Міська рада", "позивач") пред`явила позов до Західного офісу Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області (далі - "Держаудитслужба", "відповідач"), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Верховина Буд" (далі - "ТОВ "Верховина Буд", "третя особа"), в якому просила суд:
- визнати протиправним і скасувати висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-12-23-017881-а від 23 лютого 2023 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з висновком Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі від 23 лютого 2023 року № UA-2022-12-23-017881-а, яким встановлено порушення при здійсненні публічної закупівлі вимог законодавства, а саме: пункту 40 та абзацу другого підпункту 2 пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - "Постанова №1178").
З наявністю таких порушень позивач не згоден, а тому звернувся до суду з метою оскарження висновку контролюючого органу.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року позов задоволено:
визнано протиправним і скасовано Висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2022-12-23-017881-а від 23 лютого 2023 року;
стягнуто з Західного офісу Держаудитслужби (код ЄДРПОУ 404079801, місто Львів, вулиця Костюшка, 8) на користь Рахівської міської ради (код ЄДРПОУ 04053878, місто Рахів, вулиця Миру, 34) судовий збір у розмірі: 2684 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не було порушено пункту 40 Постанови №1178 в частині надання учаснику ТОВ "Верховина Буд" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Тож, окружний суд встановив, що висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області про результати моніторингу процедури закупівлі №UА-2022-12- 23-017881-а від 23 лютого 2023 року не ґрунтуються на нормах чинного законодавства України, винесений без урахування та аналізу усіх документів та інформації, що мають значення для прийняття такого рішення, непропорційно, зокрема, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані таке рішення.
Тож, суд першої інстанції дійшов висновку, що відсутні законні підстави для розірвання договору № 9 від 9 лютого 2023 року, укладеного за результатами закупівлі робіт по об`єкту "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вулиці Богдана Хмельницького в місті Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації".
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 31 жовтня 2023 року рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 червня 2023 року скасовано та прийнято постанову, якою в задоволенні позовних вимог Рахівської міської ради до Західного офісу Держаудитслужби в особі управління Західного офісу Держаудитслужби служби в Закарпатській області відмовлено.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив із того, що ТОВ "Верховина Буд" на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника (підпункт 6.13, пункт 6 Розділу 3, стаття 16 Закону України "Про публічні закупівлі") було подано локальні кошториси на будівельні роботи, які не відповідають вимогам технічної документації замовника.
До того ж, суд апеляційної інстанції дійшов переконання, що оскаржуваний висновок Держаудитслужби містить спосіб (шлях) усунення виявлених порушень, запропонований відповідачем Замовнику.
У підсумку, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що оскільки відповідач конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність, а тому вимоги, зазначені у спірному висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зазначеними відповідачем способами, підлягали виконанню. Тому апеляційний суд констатував, що правові підстави для скасування оскаржуваного висновку відсутні.
Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзивів
У листопаді 2023 року Рахівська міська рада подала до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій просила скасувати рішення суду апеляційної інстанції і залишити без змін рішення суду першої інстанції.
Позивач у касаційній скарзі наполягає на тому, що визначений спосіб (шлях) усунення порушень допускає втручання контролюючого органу у цивільно-правові відносини договірного характеру, які виникли між замовником і переможцем публічної закупівлі. До того ж, позивач зауважує, що контролюючий орган не конктеризував, яким саме способом має бути припинено зобов`язання за договором.
З огляду на це, скаржник зазначає про неврахуванням судами попередніх інстанції правових висновків Верховного Суду, викладених у постановах від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18, від 5 березня 2020 року у справі №640/467/19, від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року у справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справі №160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі № 400/4458/19, від 21 жовтня 2021 року у справі №640/17797/20, від 30 листопада 2021 року у справі №420/5590/19 та інших.
Верховний Суд ухвалою від 19 грудня 2023 року відкрив касаційне провадження на підставі пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України.
У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить відмовити у її задоволенні, а судове рішення суду апеляційної інстанції залишити без змін. Відзив обґрунтований правильністю вирішення спору судом апеляційної інстанції із дотриманням норм матеріального і процесуального права.
До того ж, відповідач зауважив, що в оскаржуваному висновку він конкретизував, яких саме заходів має вжити позивач, та визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Третя особа свого відзиву на касаційну скаргу не надала, копію ухвали Верховного Суду про відкриття касаційного провадження отримала 11 січня 2024 року.
ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ
23 грудня 2022 року Рахівською міською радою оприлюднено інформацію про проведення відкритих торгів закупівлі робіт по об`єкту "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вулиці Богдана Хмельницького в місті Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації" (Код ДК 021:2015: 45210000- 2- Будівництво будівель).
9 січня 2023 року відбувся аукціон щодо процедури відкритих торгів з особливостями Закупівлі.
За результатами аукціону остаточні пропозиції учасників становили:
Учасник №1 - ТОВ "БРАЙТ КОНСТРАКШН" - Первинна пропозиція - 74 423 794,00 грн. Пропозиція за результатами аукціону - 68 560 999,00 грн;
Учасник №2 - ТОВ "Верховина Буд", Первинна пропозиція - 19 120 000,00 грн, Пропозиція за результатами аукціону - 68 561 000,00 грн;
Учасник №3 - ПП "БУДСТРІХА", Первинна пропозиція 77 537 567,00 грн, Пропозиція за результатами аукціону - 73 559 184,00 грн;
Учасник №4 - ТОВ "Еко Буд Сервіс", Первинна пропозиція 79 112 154,17 грн, Пропозиція за результатами аукціону - 73 9 79 592,00 грн.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи №7 від 23 січня 2023 року, розглянувши тендерну пропозицію учасника ТОВ "БРАЙТ КОНСТРАКШН", було встановлено, що вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації замовника. Прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БРАЙТ КОНСТРАКШН" та про оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.
Після відхилення пропозицій вище зазначеного учасника закупівлі, було розглянуто тендерну пропозицію, подану учасником ТОВ "Верховина Буд".
Відповідно до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області "Про початок моніторингу закупівель" від 6 лютого 2023 року № 3-з, на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації оприлюдненій в електронній системі закупівель, Управлінням проведено моніторинг закупівлі: "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вул. Б.Хмельницького в м. Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації" орієнтовною вартістю 83 881 464,00 гривень.
Публічна закупівля№UА-2022- 12-23-017881-а
Дата початку моніторингу - 6 лютого 2023 року.
Дата закінчення моніторингу - 23 лютого 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані Рахівської міської ради на 2023 рік, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення закупівлі, своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 "Про ефективне використання державних коштів" (далі - "Постанова №710"), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року №922-УІІІ (далі - "Закон") та Постанови №1178, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, своєчасності його розміщення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця з урахуванням Постанови № 1178 та Закону. своєчасності надання Інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію зі змінами затверджену рішенням уповноваженої особи від 23 грудня 2022 року №67; протокол про продовження строку розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю "БРАЙТ КОНСТРАКШН" та "ВЕРХОВИНА БУД" (далі - ТОВ "БРАЙТ КОНСТРАКШН" та ТОВ "Верховина Буд"); вимоги про усунення невідповідностей; протокол уповноваженої особи щодо відхилення ТОВ "БРАЙТ КОНСТРАКШН" від 23 січня 2023 року №7; протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця від 31 січня 2023 року №18; повідомлення про намір укласти договір від 31 січня 2023 року; договір від 9 лютого 2023 року №9; пояснення та долучені документи Замовника надані 9 та 17 лютого 2023 року через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 6 та 15 лютого 2023 року.
Згідно інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, Замовником було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей виявлених Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Верховина Буд", зокрема:
- в локальних кошторисах № 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03, 02-01-06, 02-01-08, 06-01-01, наданих Учасником на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника (підпункт 6.13 пункту 6 розділ 3) наявні розбіжності з обсягами робіт, що закуповуються по об`єкту "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вулиці Богдана Хмельницького в місті Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації", які зазначені в Додатку З "Відомість" до тендерної документації замовника (пункт 6 розділ 3), без зазначення найменування робіт, розділу та їх обсягів.
Так, згідно наданих Замовником пояснень, долучених документів та інформації наявної на веб - порталі Уповноваженого органу встановлено, що в тендерній пропозиції учасника ТОВ "Верховина Буд" на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника (підпункт 6.13 пункту 6 розділ 3), що закуповуються по об`єкту "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вулиці Богдана Хмельницького в місті Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації", які зазначені в Додатку 3 "Відомість" до тендерної документації замовника (пункт 6 розділ 3) надано розрахунки зокрема локальні кошториси: № 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03, 02-01-06, 02-01-08, 06-01-01, які не відповідають вимогам Замовника, а саме, зазначеним учасником не внесено інформацію щодо певних видів робіт (відсутній повний обсяг видів робіт з відповідними розрахунками) не відповідність матеріалів та розмірів (файл-Замовника - Невідповідності в локальних кошторисах. DOCX). Таким чином, Замовником на порушення пункту 40 Постанови №1178 надано учаснику ТОВ "Верховина Буд" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Строк на усунення порушень у тендерній документації ТОВ "Верховина Буд" надано 2 календарні дні.
За усуненими порушеннями та розглядом пропозицій ТОВ "Верховина Буд", 9 лютого 2023 року, між Рахівською міською радою" та ТОВ "Верховина Буд" було укладеного договір про виконання робіт по об`єкту "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вулиці Богдана Хмельницького в місті Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації" (Код ДК 021:2015: 45210000- 2- Будівництво будівель).
За результатами моніторингу складено Висновок UА-2022-12- 23-017881-а від 23 лютого 2023 року, яким встановлено, що замовником в порушення пункту 40 Постанови № 1178 надано учаснику ТОВ "Верховина Буд" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Постанови №1178, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно зазначеного висновку, не відповідність технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника полягає в тому, що у тендерній пропозиції учасника ТОВ "Верховина Буд" на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника (підпункт 6.13, пункту 6 розділ 3), що закуповуються по об`єкту "Нове будівництво реабілітаційно-оздоровчого центру по вулиці Богдана Хмельницького в місті Рахів Закарпатської області. Коригування кошторисної документації", які зазначені в Додатку З "Відомість" до тендерної документації замовника (п.6 розділ 3) надано розрахунки зокрема локальні кошториси: № 02-01-01, 02-01-02, 02-01-03, 02-01-06, 02-01-08, 06-01-01, які не відповідають вимогам Замовника, а саме, зазначеним учасником не внесено інформацію щодо певних видів робіт (відсутній повний обсяг видів робіт з відповідними розрахунками) не відповідність матеріалів та розмірів (файл Замовника - Невідповідності в локальних кошторисах DOCX).
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі", Держаудитслужба зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом розірвання договору (припинення зобов`язань) за укладеним з ТОВ "Верховина Буд" від 9 лютого 2023 року №9, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом пяти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Не погоджуючись з таким висновком відповідача позивач звернувся до суду із вказаним позовом.
ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - "КАС України") визначено, що в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Рішення відповідача (дії, вчиненні при його прийнятті) як суб`єкта владних повноважень, що є предметом цього позову, підлягає оцінці судом на відповідність критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регламентовано Законом України від 26 січня 1993 року №2939-XII "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (далі - "Закон №2939-XII"), згідно із частиною першою статті 1 якого здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року №868 "Про утворення Державної аудиторської служби України", яка набрала чинності 3 личтопада 2015 року, утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 року №43, Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Пунктом 9 цього Положення визначено, що Держаудитслужба в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання.
Держаудитслужба відповідно до підпункту 3 пункту 4 Положення №43 реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Відповідно до пункту 7 Положення №43 Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
Відповідно до положень про офіси Держаудитслужби та їх підрозділи, затверджених наказом Держаудитслужби від 2 червня 2016 року №23 (далі - "Офіси"), у складі офісу утворюються як структурні підрозділи - управління.
Відповідно до пункту 6 Примірного положення про управління офісів Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 2 червня 2016 року №23 (зі змінами), Управління є структурним підрозділом Північного офісу Держаудитслужби і при цьому управління відповідно до покладених на них завдань вносить керівництву офісу пропозиції щодо звернення до суду в інтересах держави. Відтак, бути стороною по справах забезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених порушень законодавства, а також при оскарженні дій працівників Управління, що входить до складу Північного офісу Держаудитслужби має саме офіс.
Статтею 2 Закону №2939-XII визначено, що одним і головних завдань органу державного фінансового контролю є контроль дотриманням законодавства про закупівлі.
Відповідно до статті 5 Закону №2939-XII, контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади регулює Закон України "Про публічні закупівлі" метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 1 Закону визначено поняття, які застосовуються для цілей зазначеного закону, зокрема: моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до частини першої статті 8 Закону, моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання.
Так, частиною восьмою статті 8 Закону, чітко визначено порядок дій замовника публічної закупівлі, в разі виявлення за наслідками проведення моніторингу закупівлі порушень чинного законодавства при здійсненні публічної закупівлі. Законодавцем диспозитивно визначено варіанти правомірної поведінки замовника при усуненні порушень, зазначених у висновку, зокрема шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументованих заперечень до висновку, або інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень.