1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 липня 2024 року

м. Київ

cправа № 910/8363/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:

Берднік І. С. - головуючого, Зуєва В. А., Міщенка І. С.,

секретар судового засідання - Корнієнко О. В.,

за участю представників:

Приватного акціонерного

товариства "Закарпаттяобленерго" - Янєва М. О.,

Міністерства освіти і науки України - Кравець А. О.,

Верховної Ради України - не з`явився,

Мукачівського державного університету - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Міністерства освіти і науки України

на постанову Північного апеляційного господарського суду від 14.05.2024 (у складі колегії суддів: Яковлєв М. Л. (головуючий), Гончаров С. А., Шаптала Є. Ю.)

та рішення Господарського суду міста Києва від 07.12.2023 (суддя Усатенко І. В.)

у справі № 910/8363/23

за позовом Приватного акціонерного товариства "Закарпаттяобленерго"

до Міністерства освіти і науки України, Держави Україна в особі Верховної Ради України,

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні Міністерства освіти і науки України - Мукачівського державного університету,

про витребування майна, визнання протиправним рішення, припинення права власності,

ВСТАНОВИВ:

У травні 2023 року Приватне акціонерне товариство "Закарпаттяобленерго" (далі - ПрАТ "Закарпаттяобленерго") звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Міністерства освіти і науки України та Держави Україна в особі Верховної Ради України, у якому просило:

- витребувати з незаконного володіння Держави Україна в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України) будівлю "трансформаторна, В", що перебуває у складі об`єкта нерухомого майна "комплекс", що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 478651921104);

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 16534003 від 16.10.2014 в частині державної реєстрації права власності Держави Україна в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України) на будівлю "трансформаторна, В", що перебуває у складі об`єкта нерухомого майна "комплекс", що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 478651921104);

- припинити право власності Держави Україна в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України) на будівлю "трансформаторна, В", що перебуває у складі об`єкта нерухомого майна "комплекс", що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 478651921104), номер запису про право власності: 7360224.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що перебування будівлі ТП № 152 ("трансформаторна, В") у власності інших суб`єктів, окрім позивача, є неправомірним та порушує право власності ПрАТ "Закарпаттяобленерго", оскільки останнє ще в 1995 році набуло право власності на спірну будівлю в результаті її внесення до статутного фонду Державної акціонерної енергопостачальної компанії "Закарпаттяобленерго" (далі - ДАЕК "Закарпаттяобленерго", правонаступником якої є ПрАТ "Закарпаттяобленерго") в процесі приватизації майна державного підприємства, одним із етапів якої була корпоратизація.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.07.2023, зокрема, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні Міністерства освіти і науки України - Мукачівський державний університет.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 07.12.2023, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 14.05.2024, позов задоволено. Витребувано на користь ПрАТ "Закарпаттяобленерго" з незаконного володіння Держави Україна в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України) будівлю "трансформаторна, В", що перебуває у складі об`єкта нерухомого майна "комплекс", що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 478651921104). Визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 16534003 від 16.10.2014 в частині державної реєстрації права власності Держави Україна в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України) на будівлю "трансформаторна, В", що перебуває у складі об`єкта нерухомого майна "комплекс", що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 478651921104). Припинено право власності Держави Україна в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України) на будівлю "трансформаторна, В", що перебуває у складі об`єкта нерухомого майна "комплекс", що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 478651921104), номер запису про право власності: 7360224. Стягнуто з відповідачів на користь ПрАТ "Закарпаттяобленерго" судовий збір.

Не погоджуючись з висновками судів попередніх інстанцій, у червні 2024 року Міністерства освіти і науки України подало до Верховного Суду касаційну скаргу, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права, порушення норм процесуального права та наявність випадків, передбачених пунктами 1, 4 частини 2 статті 287 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), просить постанову Північного апеляційного господарського суду від 14.05.2024 та рішення Господарського суду міста Києва від 07.12.2023 скасувати, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 24.06.2024 відкрито касаційне провадження у справі № 910/8363/23 за касаційною скаргою Міністерства освіти і науки України на постанову Північного апеляційного господарського суду від 14.05.2024 та рішення Господарського суду міста Києва від 07.12.2023 з підстав, передбачених пунктами 1, 4 частини 2 статті 287 ГПК України; касаційну скаргу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 17.07.2024.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 04.07.2024 клопотання Міністерства освіти і науки України задоволено; зупинено виконання та дію рішення Господарського суду міста Києва від 07.12.2023 до закінчення перегляду цього рішення в касаційному порядку.

ПрАТ "Закарпаттяобленерго" у відзиві на касаційну скаргу зазначає, що правова оцінка обставин, наведена скаржником у касаційній скарзі, є необґрунтованою та не заслуговує на увагу; оскаржувані судові рішення прийняті судами при повному дослідження та встановлені всіх обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, з урахуванням актуальних висновків Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах; просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду апеляційної інстанції та рішення суду першої інстанції - без змін.

Також, ПрАТ "Закарпаттяобленерго" наведено попередній (орієнтовний) розрахунок судових витрат на професійну правничу допомогу, які він поніс та очікує понести у суді касаційної інстанції у розмірі 10 000,00 грн.

Верховна рада України та Мукачівський державний університет у судове засідання свої представників не направили.

Відповідно до частини 1 статті 301 ГПК України у суді касаційної інстанції скарга розглядається за правилами розгляду справи судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження з урахуванням положень статті 300 цього Кодексу.

Наслідки неявки в судове засідання учасника справи визначено у статті 202 ГПК України.

Так, за змістом частини 1 і пункту 1 частини 2 статті 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з підстав, зокрема неявки в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання.

Ураховуючи положення статті 202 ГПК України, наявність відомостей про направлення зазначеним учасникам справи ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання, що підтверджено матеріалами справи, а також те, що зазначені учасники справи не звертались до суду з будь-якими заявами щодо розгляду справи, явка учасників справи не визнавалася судом обов`язковою, а участь у засіданні суду є правом, а не обов`язком учасників справи, Верховний Суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників Верховної ради України та Мукачівського державного університету.

Заслухавши суддю-доповідача, представників ПрАТ "Закарпаттяобленерго", Міністерства освіти і науки України, дослідивши наведені у касаційній скарзі доводи та заперечення проти неї, перевіривши матеріали справи, Верховний Суд дійшов таких висновків.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, постановою Верховної Ради України від 07.07.1992 затверджено Державну програму приватизації майна державних підприємств, якою одним з етапів приватизації підприємств-монополістів визначено їх корпоратизацію, що є перетворенням у відкриті акціонерні товариства, сто відсотків акцій яких належить державі (пункт 2.13, 2.14 Програми приватизації).

Відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 15.06.1993 "Про корпоратизацію підприємств" засновниками відкритих акціонерних товариств, що створюються відповідно до цього Указу на базі загальнодержавної власності, з боку держави є органи, уповноважені управляти цим майном: центральні органи державної виконавчої влади, інші підвідомчі Кабінету Міністрів України органи та обласні державні адміністрації.

Згідно з пунктами 15, 16 Положення про порядок корпоратизації підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.1993 № 508 (у редакції, чинній станом на 14.07.1995), з моменту державної реєстрації відкритого акціонерного товариства активи і пасиви підприємства, структурного підрозділу (одиниці) переходять до відкритого акціонерного товариства. Акціонерне товариство стає правонаступником прав і обов`язків корпоратизованого підприємства. Розмір статутного фонду відкритих акціонерних товариств, створених відповідно до цього Положення, визначається за діючою Методикою оцінки вартості об`єктів приватизації та оренди.

У пункті 9 розділу ІІ Методики оцінки вартості об`єктів приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.1995 № 36, розмір статутного фонду акціонерного товариства, що створюється в процесі приватизації чи корпоратизації, визначається як вартість цілісного майнового комплексу відповідно до розділу III та з дотриманням вимог розділу VI цієї Методики.

Згідно з пунктом 11 розділу ІІІ зазначеної Методики цілісний майновий комплекс - це господарський об`єкт із закінченим циклом виробництва продукції (робіт, послуг). Оцінка вартості цього комплексу здійснюється на підставі балансу підприємства.

Завершальним етапом послідовності оцінки майна цілісних майнових комплексів є складання акта оцінки вартості цілісного майнового комплексу (пункт 12 розділу ІІІ Методики).

Вартість основних засобів визначається за даними бухгалтерського обліку (інвентарних карток) і відповідно до Порядку індексації вартості окремих видів майна або за результатами експертної оцінки, якщо приватизація здійснюється на неконкурентних засадах (пункт 28 розділу IV Методики).

Указом Президента України від 04.04.1995 "Про структурну перебудову в електроенергетичному комплексі України" (в редакції, чинній станом на 14.07.1995) було передбачено, що Фонд державного майна України передає Міністерству енергетики і електрифікації України управління частками (паями, акціями) майна державних акціонерних компаній, що створюються відповідно до цього Указу, на період реформування електроенергетичної галузі та становлення ринку енергії (пункт 4).

Наказом Міністерства енергетики та електрифікації України від 15.06.1995 № 106 "Про склад комісії з корпоратизації державних підприємств і виробничих енергетичних об`єднань" було вирішено: створити та очолити комісію з інвентаризації майна (пункт 1.2); провести інвентаризацію майна державних підприємств і об`єднань відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються, а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (пункт 1.3).

У Додатку № 7 до зазначеного наказу було визначено склад комісії з корпоратизації Закарпатського обласного підприємства електричних мереж.

На виконання зазначеного наказу, Закарпатським обласним підприємством електричних мереж 21.06.1995 було прийнято наказ № 122 "Про склад комісії з інвентаризації майна підприємства", яким вирішено провести інвентаризацію майна підприємства станом на 01.06.1995, відповідно до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1998 № 158.

Відповідно до пункту 4 Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду головною метою інвентаризації є визначення фактичної наявності й стану майна об`єкта інвентаризації, перевірка фактичної наявності майна з даними бухгалтерського обліку, врегулювання інвентаризаційних різниць та відображення результатів інвентаризації у передаточному балансі.

За результатами проведеної інвентаризації майна Закарпатського обласного підприємства електричних мереж станом на 01.06.1995, комісією були складені інвентаризаційні відомості основних засобів підприємства, згідно з якими у складі основних засобів підприємства перебував об`єкт "будівля ТП-152 вул. ХХ з`їзда КПРС".

Акт оцінки цілісного майнового комплексу Закарпатського обласного підприємства електричних мереж було складено 29.06.1995 та затверджено наказом Міністерства енергетики та електрифікації України від 14.07.1995 № 123 "Про створення ДАЕК "Закарпаттяобленерго"", яким також було засновано на базі Закарпатського обласного підприємства електричних мереж - ДАЕК "Закарпаттяобленерго" та затверджено її статут.

Відповідно до пункту 1.2 Статуту ПрАТ "Закарпаттяобленерго" (нова редакція), затвердженого загальними зборами акціонерів (рішення єдиного акціонера від 03.01.2020):

- ПрАТ "Закарпаттяобленерго" є новим найменуванням ПАТ "Закарпаттяобленерго";

- ПАТ "Закарпаттяобленерго" є зміненим найменуванням ВАТ "Енергопостачальна компанія "Закарпаттяобленерго", у зв`язку з набранням чинності Закону України від 17.09.2008 "Про акціонерні товариства";

- ВАТ ЕК "Закарпаттяобленерго" було створене шляхом перетворення ДАЕК "Закарпаттяобленерго" у ВАТ ЕК "Закарпаттяобленерго" та є правонаступником ДАЕК "Закарпаттяобленерго";

- ДАЕК "Закарпаттяобленерго" заснована відповідно до наказу Міністерства енергетики та електрифікації України від 14.07.1995 № 123 шляхом перетворення Закарпатського обласного підприємства електричних мереж у ДАЕК "Закарпаттяобленерго" відповідно до Указу Президента України від 04.04.1995 "Про структурну перебудову в електроенергетичному комплексі України" та є правонаступником Закарпатського обласного підприємства електричних мереж.

Отже, судами попередніх інстанцій встановлено, що ДАЕК "Закарпаттяобленерго", правонаступником якої є позивач (ПрАТ "Закарпаттяобленерго"), було засновано на базі Закарпатського обласного підприємства електричних мереж, що також не заперечується сторонами.

ДАЕК "Закарпаттяобленерго" набуло права власності на об`єкти, що перебували у складі цілісного майнового комплексу Закарпатського обласного підприємства електричних мереж (у тому числі будівлю ТП-152), наявність яких відображена у затвердженому наказом від 14.07.1995 № 123 акті оцінки цього майнового комплексу від 29.06.1995.

З метою реалізації наявного у ПрАТ "Закарпаттяобленерго" права отримати підтвердження права власності на майно, передане до статутного фонду ДАЕК "Закарпаттяобленерго" (правонаступником якого є позивач) у процесі корпоратизації (стаття 5 Закону України "Про Фонд державного майна України"), позивач листом від 04.05.2016 № 116-25/2732 звернувся до Фонду державного майна України, у якому просив, відповідно до переліку документів, визначених у пункті 2.3 Положення про впорядкування передачі об`єктів нерухомого майна, приватизованих у складі цілісного майнового комплексу або переданих до статутного фонду господарського товариства, затвердженого наказом Фондом державного майна України від 25.11.2003 № 2097, підтвердити розмір цілісного майнового комплексу Закарпатського обласного підприємства електричних мереж та розмір статутного фонду ДАЕК "Закарпаттяобленерго" станом на момент проведення корпоратизації Закарпатського обласного підприємства електричних мереж.

Фонд державного майна України здійснив перевірку наданих ПрАТ "Закарпаттяобленерго" документів та склав Перелік майна, переданого до статутного фонду ДАЕК "Закарпаттяобленерго" (правонаступником якого є позивач) від 09.06.2016, у якому за № 4785 зазначено об`єкт нерухомого майна "будівля ТП-152, вул. ХХ з`їзда КПРС", місцезнаходження: вул. А. Камінського (інвентарний номер об`єкта - 603).

Отже, факт внесення будівлі ТП-152 до статутного фонду ДАЕК "Закарпаттяобленерго", також підтверджуються Переліком майна, виданим Фондом державного майна України від 09.06.2016.

За інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 28.12.2022 № 319026797 на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень державного реєстратора Бангрова О. В. Мукачівського міськрайонного управління юстиції Закарпатської області від 16.10.2014 № 16534003 прийнятого на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно САВ № 017481 від 06.05.2009, за Державою Україна в особі Верховної Ради України (орган управління Міністерство освіти і науки України, балансоутримувач Мукачівський державний університет) зареєстровано право власності на комплекс, розташований за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, загальною площею 13 216,70 кв. м, м. Мукачево, Мукачівський район, Закарпатська область, що складається з учбового корпусу літера А - 4 341,90 кв. м, учбового корпусу літера Д - 599,70 кв. м, учбового корпусу літера Е-е - 2 022,60 кв. м, котельні літера Б - 82,60 кв. м, гуртожитку літера Г - 6 169,90 кв. м, трансформаторна літера В, сарай літера К, споруди 1-9, замощення І-ІІ-ІУ, резервуар ІІІ, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 478651921104, номер запису про право власності 7360224.

Судами попередніх інстанцій також установлено, що згідно з висновком судової будівельно-технічної експертизи № 597/01-23 від 10.03.2023, проведеної судовим експертом Колчар В. Д., будівля ТП-152 вул. ХХ з`їзда КПРС (будівля ЗТП № 152) інв. № 66220, передана до статутного фонду ДАЕК "Закарпаттяобленерго" (правонаступником якої є ПрАТ "Закарпаттяобленерго"), на підставі наказу Міністерства енергетики та електрифікації України від 14.07.1995 № 123, що знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59-1, м. Мукачево, Закарпатська область, загальною площею 40,2 кв. м та будівля, право власності на яке зареєстровано за Державою України в особі Верховної Ради України (орган управління: Міністерство освіти і науки України, балансоутримувач Мукачівський державний університет) на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 16.10.2014 № 16534003, а саме "трансформаторна літ. В" загальною площею 53,7 кв. м, що перебуває у складі об`єкту нерухомого майна "комплекс", який знаходиться за адресою: вул. Коменського Яна Амоса, 59, м. Мукачево, Закарпатська область (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 478651921104), номер запису про право власності 7360224, є однією і тією самою (тотожною) будівлею.

Також у висновку зазначено, що місцерозташування цієї будівлі в натурі на місцевості, незважаючи на різні найменування та адреси, які зазначені у відповідних документах ПрАТ "Закарпаттяобленерго" з одного боку та Міністерства освіти і науки України і Мукачівського державного університету, з іншого боку, є одним і тим самим.

У матеріалах справи також наявні такі документи:

- генеральний план (схеми) присадибної ділянки № 53 по вул. ХХ з`їзда КПРС (схеми земельної ділянки, вул. ХХ з`їзда КПРС, 53, від 12.1978);

- витяг з рішення виконавчого комітету Мукачівської міської ради від 19.06.1991 № 104 "Про найменування нових та старих вулиць", відповідно до якого вул. ХХ з`їзда перейменовано на вул. Яна Амоса Каменського;

- відповідь КП Мукачівське міське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки від 26.01.2023 № 14/8/15-52, у якій зазначено, що майновий комплекс по вул. Коменського Яна Амоса № 59 було змінено з № 53 на № 59;

- технічний паспорт на будівлю ТП-152 (реєстраційний № ТІ01:3402-0968-8110-8531) від 15.11.2022 зі схемою розташування будівель та споруд;

- наказ управління міського господарства Мукачівської міської ради від 19.12.2022 № 287/0/24-22 "Про присвоєння адрес об`єкта будівництва та об`єкта нерухомого майна" яким нежитловій будівлі закритої трансформаторної підстанції (ЗТП № 152), загальною площею 40,20 кв. м по вул. ХХ з`їзда КПРС, б/н в м. Мукачево (балансоуттримувач ПрАТ "Закарпаттяобленерго") присвоєно адресу вул. Коменського Яна Амоса, 59-1, м. Мукачево;

- витяг з реєстру будівельної діяльності щодо інформації про присвоєння поштових адрес ЄДЕССБ від 20.12.2022;

- роздруківки з сервісу "Google maps" з відомостями про місцезнаходження будівлі ТП-152 вул. ХХ з`їзда КПРС;

- довідки ПрАТ "Закарпаттяобленерго" № 154-25/5367 від 18.05.2023 щодо унікального номеру ТП-152 (№ 4827651322425120 із координатами: 48.451809236302, 22.714222669601444).

Звертаючись до суду з відповідними позовними вимогами, ПрАТ "Закарпаттяобленерго" обґрунтувало їх тим, що є власником будівлі ТП-152 ("трансформаторна літ. В") з 1995 року, а тому реєстрація права власності на цю будівлю за відповідачами під іншим найменуванням ("трансформаторна літ. "В") є незаконною та такою, що порушує права власності позивача.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, висновок судово-будівельної експертизи, встановив, що право власності на будівлю ТП-152 у позивача як правонаступника ДАЕК "Закарпаттяобленерго" виникло 31.08.1995 з моменту державної реєстрації ДАЕК "Закарпаттяобленерго"; "трансформаторна літ. В" і будівля ТП-152 є одним і тим самим нерухомим майном; відсутність належних доказів виникнення у територіальної громади права власності на нерухоме майно "комплекс", до складу якого увійшла "трансформаторна літ. В", а тому дійшов висновку про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора про реєстрацію за відповідачами права власності на "трансформаторна літ. В", внаслідок якого належна позивачу будівля ТП-152 опинилась у незаконному володінні останніх. За таких обставин, суд першої інстанції також дійшов висновку про наявність підстав для витребування з чужого незаконного володіння спірної будівлі. Крім того, задовольняючи позовну вимогу про припинення права власності на спірну будівлю, суд першої інстанції виходив із того, що така вимога є похідною від вимоги про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію права власності, яка була задоволена судом.

У поданій касаційній скарзі Міністерство освіти і науки України на обґрунтування підстави касаційного оскарження судових рішень, передбаченої пунктом 1 частини 2 статті 287 ГПК України, послалось на неправильне застосування судами попередніх інстанцій положень статті 388 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та статей 80, 256, 267, 269 ГПК України; на неврахування висновків щодо застосування цих норм права, викладених у постановах Верховного Суду від 09.04.2019 у справі № 912/1104/18, від 09.04.2020 у справі № 10/Б-743, від 30.04.2020 у справі № 908/61/13-г, від 21.11.2018 у справі № 920/615/16.


................
Перейти до повного тексту