1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2024 року

м. Київ

справа № 160/9289/20

адміністративне провадження № К/990/7756/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

Головуючого судді-доповідача - Яковенка М. М.,

суддів - Дашутіна І. В., Шишова О. О.,

за участі:

секретаря судового засідання Бугаєнко Н. В.

представник позивача Ковальчук Н. В.,

представник відповідача Шаповал В. В.,

представник третьої особи Олійник Ю. М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в касаційній інстанції адміністративну справу № 160/9289/20

за адміністративним позовом Приватного підприємства "Ромбус-Приват" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа: Дніпровська міська рада про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

за касаційною скаргою Приватного підприємства "Ромбус-Приват" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду (суддя: Н. В. Боженко) від 23 червня 2022 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду (колегія у складі суддів: А. А. Щербак, Н. П. Баранник, Н. І. Малиш) від 11 січня 2023 року,

УСТАНОВИВ:

І. РУХ СПРАВИ

1. Приватне підприємство "Ромбус-Приват" (далі - ТОВ "Ромбус-Приват", Товариство, позивач, скаржник) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС, відповідач, скаржник, податковий/контролюючий орган), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення від 13 січня 2020 року № 0001190504, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" у розмірі 29 221 104,03 гривень.

2. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач внаслідок визначення та використання під час прийняття оскаржуваного рішення нових коефіцієнтів та збільшеної у односторонньому порядку бази оподаткування позивача плати за землю (в першу чергу - коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, що перебуває у користуванні позивача), фактично змінив вартісну характеристику бази оподаткування з 01 січня 2017 року, порушивши принцип стабільності податкового законодавства та збільшивши покладений на позивача податковий тягар, що свідчить про незаконність оскаржуваного у даній справі податкового повідомлення-рішення. Тобто, діючи протиправно, відповідач незаконно завищив податкове зобов`язання з плати за землю.

Крім того, ТОВ "Ромбус-Приват" зазначило, що документальна позапланова невиїзна перевірка позивача була призначена та проведена відповідачем за відсутності необхідних для цього підстав, оскільки підприємством позивача надано у встановлений законодавством термін пояснення на запит, а отже така перевірка є незаконною та не може породжувати правових наслідків для позивача.

3. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 червня 2022 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 11 січня 2023 року, у задоволенні позову відмовлено.

4. Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, 02 березня 2023 року позивач звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 червня 2022 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 11 січня 2023 року, та направити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.

5. Ухвалою Верховного Суду від 15 березня 2023 року відкрито касаційне провадження за вказаною касаційною скаргою та встановлено строк для подання відзиву. Витребувані матеріали справи.

6. 30 березня 2023 року до Верховного Суду від Дніпровської міської ради надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому третя особа просить у задоволенні касаційної скарги позивача відмовити, а рішення судів попередніх інстанцій залишити без змін.

7. 03 квітня 2023 року до Суду надійшов відзив відповідача на касаційну скаргу Товариства, в якому податковий орган просив залишити касаційну скаргу без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій без змін.

8. Ухвалою Верховного Суду закінчено підготовку даної справи до касаційного розгляду та призначено її касаційний розгляд у відкрите судове засідання.

IІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

9. Судами попередніх інстанцій встановлено та підтверджено матеріалами справи, що фахівцями ГУ ДПС, на підставі наказу від 23 жовтня 2019 року № 959-п, у період з 28 листопада 2019 року по 04 грудня 2019 року проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ "Ромбус-Приват" з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата та/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні позивача на підставі укладеного договору оренди землі площею 6,3760 га за період з 01 січня 2017 року по 31 серпня 2019 року, за результатами якої складено акт від 11 грудня 2019 року № 15452/04-305-04/33396638.

В акті перевірки зроблено висновки про порушення позивачем підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, пунктів 286.1, 286.2 статті 286, пункту 289.1 статті 289 Податкового Кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження задекларованих показників плати за землю - орендної плати за 2017-2019 роки за земельну ділянку площею 6,3760 га (кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011), розташовані за адресою: м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, за період з 01 січня 2017 року по 31 серпня 2019 року на загальну суму 23 376 883,22 гривень, у тому числі за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року на загальну суму 6 891 673,73 гривень, за період з 01 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року на загальну суму 8 924 795,09 гривень, за період з 01 січня 2019 року по 31 серпня 2019 року на загальну суму 7 560 414,40 гривень.

10. На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом складено податкове повідомлення-рішення за формою "Р" № 0001190504 від 13 січня 2020 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - "орендна плата з юридичних осіб" у розмірі 29 221 104,03 гривень.

11. Не погодившись з вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду з цим позовом.

12. Додатково, судами встановлено, що Дніпропетровською міською радою та ПП "Ромбус-Приват" було укладено договір оренди земельної ділянки від 20 січня 2008 року терміном дії на 25 років (до 20 січня 2033 року), згідно якого ПП "Ромбус-Приват" відповідно до рішень Дніпропетровської міської ради від 21 вересня 2005 року № 297/30, від 23 грудня 2005 року № 202/32, від 23 грудня 2005 року № 32/32 прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 6,3760га, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м. Дніпро за кодом 1210100000:06:114:0011.

Функціональне використання: по фактичному розміщенню об`єктів нерухомого майна.

Цільове призначення земельної ділянки код УКІДВЗ : 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

13. Відповідно умов договору річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі 1% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України. Орендар повинен щорічно, протягом першого кварталу, надавати до земельного управління Дніпропетровської міської ради копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

14. Станом на 04 грудня 2019 року договір оренди землі, згідно якого ПП "Ромбус-Приват" надано в оренду земельну ділянку площею 6,3760 га (кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011) розташовану за адресою: м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, є дійсним. Отже, позивач є належним користувачем земельної ділянки за визначеним цільовим призначенням та платником орендної плати за земельну ділянку комунальної власності.

15. Дніпропетровською міською радою прийнято рішення від 27 грудня 2010 року № 5/6 "Про місцеві податки і збори на території міста", № 3/65 від 15 липня 2015 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 27 грудня 2010 року № 5/6 "Про місцеві податки і збори на території міста", № 7/11 від 13 липня 2016 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 27 грудня 2010 року № 5/6 "Про місцеві податки і збори на території міста", № 12/18 від 15 лютого 2017 року "Про внесення змін до рішення міської ради від 27 грудня 2010 року № 5/6 "Про місцеві податки і збори на території міста" та № 13/27 від 06 грудня 2017 року "про ставки земельного податку, розмір орендної плати, пільги зі сплати земельного податку на території міста" яким встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%.

16. Згідно рішення Дніпровської міської ради від 15 лютого 2017 року № 12/18 про внесення змін до рішення міської ради від 27 грудня 2010 року № 5/6 "Про місцеві податки і збори на території міста" та Додатку 2 до рішення міської ради від 27 грудня 2010 року № 5/6 (у редакції рішення міської ради від 15 лютого 2018 року № 12/18):

" 1. Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, що перебувають (незалежно від місцезнаходження):

1.2. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, що перебувають у користуванні юридичних і фізичних осіб на умовах оренди, становить у відсотках від їх нормативно грошової оцінки:

1.2.1. за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, житлової та громадської забудови, природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого призначення, рекреаційного призначення, історико-культурного призначення, лісогосподарського призначення; водного фонду, промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, за винятком земельних ділянок, зазначених у пункті 1.2.2 цього додатка - 3,0".

17. Згідно Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011, сформованого Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську від 06 червня 2019 року № 1305-3361 на вимогу ГУ ДПС у Дніпропетровській області по ПП "Ромбус-Приват", нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року по м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, площею 6,3760 га складає 296596527,88 грн. Категорія земель: 200 землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення земельної ділянки - інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Км2 -3,74. Сукупний коефіцієнт КмЗ-1,07. Коефіцієнт Кф-2,00.

18. Таким чином судами встановлено, що річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ПП "Ромбус-Приват" у відповідності вимогам чинного законодавства України у 2017 році - 8 897 895,84 грн. (296596527,88 грн *3%= 8897895,84 грн.).

19. Окрім того, позивачем подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 6,3760 га та кадастровим номером - 1210100000:06:114:0011 на 2017 рік на загальну суму податку 2 006 222,11 грн.

20. Встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку площею 6,3760 га за 2017 рік складає 6 891 673,73 грн. (8897895,84 грн. - 2006222,11 грн.).

21. Відповідно до листа від 11 січня 2018 року № 4129/5 Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель" коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2017 рік становить 1,0.

22. Судами зазначено, що з урахуванням індексації, передбаченої статті 289 ПК України та згідно Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011, сформованого Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровськ від 21 червня 2019 року № 1305-3331 на вимогу ГУ ДПС у Дніпропетровській області по ПП "Ромбус-Приват", нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2018 року у м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, площею 6,3760 га складає 444 894 791,83 грн. Категорія земель: 200 землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення земельної ділянки - інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру.

23. Надалі, позивачем було подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 6,3760 га та кадастровим номером - 1210100000:06:114:0011 на 2018 рік на загальну суму податку 2 006 222,11 грн.

24. Відтак, заниження орендної плати за земельну ділянку площею 6,3760 га за 2018 рік складає 8 924 795,09 грн. (10 931 017,20 грн.- 2 006 222,11 грн.).

25. Згідно Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011, сформованого Управлінням Держгеокадастру у м. Дніпропетровську від 23 липня 2019 року №1097/0/197-19 на вимогу ГУ ДПС у Дніпропетровській області по ПП "Ромбус-Приват", нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01 січня 2019 року у м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, площею 6,3760 га складає 444894791,83 грн. Категорія земель: 200 землі житлової та громадської забудови. Цільове призначення земельної ділянки - інформація не внесена до відомостей Державного земельного кадастру. Коефіцієнт Км2 -3,74. Сукупний коефіцієнт КмЗ-1,07. Коефіцієнт Кф-3,00.

26. Отже, річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ПП "Ромбус-Приват" у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2019 рік складає 13 346 843,76 грн., (444894791,83 грн.*3%) у т.ч. за січень-серпень 2019 року складає 8 897 895,84 грн. (11 12236,98 грн.* 8 міс).

27. Окрім того, позивачем було подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за земельну ділянку площею 6,3760 га та кадастровим номером - 1210100000:06:114:0011 на 2019 рік на загальну суму податку 2 006 222,11 грн., у т.ч. за січень-серпень 2019 року складає 1 337 481,44 грн. (167185,18 грн. * 8 міс.).

28. Заниження орендної плати за земельну ділянку площею 6,3760 га за січень-серпень 2019 року складає 7 560 414,40 грн. (8897895,84 грн. - 1337481,44 грн.).

29. Разом з тим, судами було встановлено, що ПП "Ромбус-Приват" зверталось до Дніпровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про:

- визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із застосування під час формування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 від 06 червня 2019 року № 1305-3361 коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зі значенням 2,0;

- визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із застосування під час формування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 від 21 червня 2019 року № 1305-3331 коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зі значенням 3,0;

- визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із застосування під час формування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 від 23 липня 2019 року № 1097/0/197-19 коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зі значенням 3,0;

- визнання незаконним та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 від 06 червня 2019 року №1305-3361, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- визнання незаконним та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 від 21 червня 2019 року № 1305-3331, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області;

- визнання незаконним та скасування Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 від 23 липня 2019 року № 1097/0/197-19, сформований Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

30. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року у справі № 160/13919/20 у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Ромбус-Приват" до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Дніпровська міська рада про визнання протиправними дій та визнання незаконними скасування витягів відмовлено.

31. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.11.2021 апеляційну скаргу Приватного підприємства "Ромбус-Приват" залишено без задоволення. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року залишено без змін.

IІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

32. Відмовляючи в задоволенні позову суди попередніх інстанцій виходили з того, що станом на момент проведення перевірки договір оренди землі, згідно якого позивачу надано в оренду земельну ділянку площею 6,3760 га (кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011) розташовану за адресою: м. Дніпро, Центральний район, Січеславська Набережна, 5, є дійсним, та згідно пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України наявні підстави для нарахування орендної плати за землю.

33. Встановлення заниження орендної плати за 2017-2019 роки за земельну ділянку площею 6,3760 га (кадастровий номер - 1210100000:06:114:0011), судами попередніх інстанцій здійснено на підставі Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, які отриманні Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

34. Відповідно до зазначених Витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:06:114:0011 застосовано коефіцієнт, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зі значенням 2,0 за 2017 рік та зі значенням 3.0 за 2018 та 2019 роки, замість застосованого позивачем коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки 0,5.

35. При цьому суди наголосили, що правомірність дій з формування відповідних показників зазначених Витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме коефіцієнту, що характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) зі значенням 2.0 та 3.0 за спірний період 2017-2019 р.р., оспорювалася позивачем в судовому порядку у справі № 160/13919/20, проте рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 23 листопада 2021 року, у задоволенні позову відмовлено. Відтак правомірність зазначених Витягів не спростовано.

IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ

36. Скаржник у своїй касаційній скарзі не погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, вважає їх необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню, оскільки судами неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень у справі.

37. З огляду на зміст касаційної скарги, підставою касаційного оскарження судових рішень у цій справі скаржником зазначено грубе порушення норм процесуального права, яке унеможливило встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

38. Вказану підставу касаційного провадження, позивач обґрунтовує тим, що судом апеляційної інстанції незаконно і цілком необґрунтовано відмовлено у призначенні і проведенні у цій справі експертизи, що слугувало порушенням статей 9 (стосовно змагальності сторін, диспозитивності та обов`язку суду щодо офіційного з`ясування всіх обставин справи), 90 (стосовно повноти оцінки судом доказів), 242 (стосовно законності і обґрунтованості судового рішення) Кодексу адміністративного судочинства України.

39. Також скаржник вказує на те, що суд першої інстанції не повідомив позивача про розгляд справи, що фактично позбавило його права на належний доступ до правосуддя, гарантований усім фізичним та юридичним особам. Стверджує, що про факт призначення та проведення судового засідання, яке було призначене на 23 червня 2022 року позивач жодним чином не повідомлявся, а на адресу позивача не надходило жодних повісток та ухвал суду про його виклик у вказане судове засідання.

40. Крім того, позивач вказав на те, що судами попередніх інстанцій протиправно не було враховано та не надано належної юридичної оцінки тому факту, що при проведенні перевірки, оформленні її результатів у формі акту та проведенні розрахунку нібито наявної заборгованості ТОВ "Ромбус-Приват" з орендної плати за землю згідно оскаржуваного рішення, відповідачем протиправно було використано під час обрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01 січня 2017 року коефіцієнт функціонального використання землі зі значенням 2.0, станом на 01 січня 2018 року коефіцієнт функціонального використання землі зі значенням 3,0 та станом на 01 січня 2019 року коефіцієнт функціонального використання землі зі значенням 3,0 відповідно, що призвело до помилкового завищення нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ "Ромбус-Приват" у понад 5 (п`ять) разів, порівняно із реальним розміром нормативно грошової оцінки зазначеної земельної ділянки та реальним, вірним розміром Коефіцієнту функціонального використання (Кф) вказаної земельної ділянки та до протиправного, явно завищеного нарахування відповідачем позивачу податкового зобов`язання з орендної плати за землю.

40.1 Представник позивача в судовому засіданні наполягав на задоволенні касаційної скарги. Посилався на неправильність здійсненого розрахунку суми орендної плати, визначеної податковим повідомленням-рішенням, оскільки відсутність інформації в Державному земельному кадастрі відомостей щодо коду Класифікації видів цільового призначення земель не є підставою для застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), із значенням " 2,0" і " 3,0". Формування показників Кф у Витягах виданих у 2019 році за періоди 2017-2019 роки є неправомірним. Просив позов задовольнити у повному обсязі.

40.2 Представник відповідача заперечував проти скарги у повному обсязі. Наголошував на законності здійсненного донарахування сум орендної плати, які здійснені відповідно до Витягів.

40.3 Представник третьої особи в судовому засіданні заперечував проти задоволення касаційної скарги у повному обсязі.

V. ОЦІНКА ВЕРХОВНОГО СУДУ

41. Верховний Суд, переглянувши оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права у спірних правовідносинах, відповідно до частини першої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України, виходить з такого.

42. Підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (тут та надалі в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

43. Пунктом 288.7 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285- 287 цього розділу.

44. Згідно з пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

45. Відповідно до підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.


................
Перейти до повного тексту