ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2024 року
м. Київ
справа № 120/3987/18-а
касаційне провадження № К/9901/23353/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Гончарової І.А.,
суддів - Гімона М.М., Олендера І.Я.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2019 року (головуючий суддя - Дончик В.В.)
та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2019 року (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Кузьмишин В.М.; судді - Ватаманюк Р.В., Сушко О.О.)
у справі № 120/3987/18-а
за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1
до Головного управління ДФС у Вінницькій області
про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішення й вимоги,
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2018 року Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1 ; позивач; платник) звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - ГУ ДФС у Вінницькій області; відповідач; контролюючий орган), в якому просила: визнати протиправними дії відповідача під час перевірки позивача 07 червня 2017 року; визнати протиправним і скасувати рішення від 03 липня 2017 року № 29/40/3524106343 про застосування фінансових санкцій; визнати протиправною і скасувати податкову вимогу від 03 жовтня 2017 року № 4292-17.
Обґрунтовуючи позов, ФОП ОСОБА_1 зазначала, що представниками ГУ ДФС у Вінницькій області не дотримано порядку проведення фактичної перевірки, а саме - наказ, направлення на проведення фактичної перевірки, службові посвідчення не було вручено (пред`явлено) платнику в установленому законом порядку. Також позивач звертала увагу на порушення порядку та строків прийняття оскаржуваного рішення про застосування фінансових санкцій.
Вінницький окружний адміністративний суд рішенням від 30 січня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовив повністю.
Сьомий апеляційний адміністративний суд постановою від 03 липня 2019 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.
ФОП ОСОБА_1 звернулася до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 30 січня 2019 року, постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 03 липня 2019 року та прийняти нове судове рішення.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права. При цьому наголошує на неврахуванні судом апеляційної інстанції правової позиції Верховного Суду, викладеної в постанові від 22 серпня 2018 року у справі № 814/152/17.
Верховний Суд ухвалою від 17 жовтня 2019 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ФОП ОСОБА_1
Відзиву на касаційну скаргу від відповідача не надійшло, що в силу частини четвертої статті 338 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає перегляду рішень судів попередніх інстанцій.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.
Судами з`ясовано, що відповідачем проведено фактичну перевірку магазину-кафе, за адресою: АДРЕСА_1, що належить ФОП ОСОБА_1, за результатами якої складено акт від 08 червня 2017 року № 29/40/3524106343.
Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог статей 1, 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - Закон № 481/95-ВР) у зв`язку із зберіганням алкогольних напоїв в асортименті у місці зберігання, яке не внесено до Єдиного державного реєстру місць зберігання.
На підставі зазначеного акта перевірки ГУ ДФС у Вінницькій області прийнято рішення від 03 липня 2017 року № 29/40/3524106343, згідно з яким застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн.
З огляду на несплату ФОП ОСОБА_1 зазначеної суми фінансових санкцій у законодавчо встановлені строки відповідачем сформовано податкову вимогу від 03 жовтня 2017 року № 4292-17.
Надаючи оцінку правовідносинам, щодо яких виник спір, Верховний Суд виходить із такого.