1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2024 року

м. Київ

справа №640/4263/22

адміністративне провадження № К/990/3588/24

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Берназюка Я.О., судді Чиркіна С.М., судді Шарапи В.М., розглянувши у письмовому провадженні у касаційному порядку адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СВ Технолоджі"

до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії

за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "СВ Технолоджі"

на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів Ганечко О.М., Василенка Я.М., Кузьменка В.В. від 22 грудня 2023 року

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У лютому 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "СВ Технолоджі" (далі - позивач, ТОВ "СВ Технолоджі") звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - відповідач, Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА)), виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - виконавчий орган Київської міської ради (КМДА)), в якому просило:

- визнати протиправними дії Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) щодо повернення без розгляду його заяв про продовження строку дії погоджень № ТР-08060-16, № ТР-08061-16, № TP-08062-16, № ТР-08063-16, № TP-08064-16, № ТР-08065-16, № ТР-08066-16, № TP-08067-16, № TP-08068-16, № TP-08069-16, № TP-08070-16, № TP-08071-16, № ТР-08072-16, № ТР-08073-16, № TP-08074-16, № TP-08075-16, № TP-08076-16, № TP-08077-16, № ТР-08078-16, № ТР-08079-16, № TP-08080-16, № TP-08081-16, № TP-08082-16, № TP-08083-16, № TP-08084-16, № ТР-08085-16, № ТР-08086-16, № ТР-08087-16, № TP-08088-16, № TP-08089-16, № TP-08090-16, № ТР-08091-16, № ТР-08092-16, № TP-08093-16, № TP-08109-16, № ТР-08110-16, № ТР-08111-16, № ТР-08112-16, № ТР-08113-16, № ТР-08114-16, № ТР-08115-16, № ТР-08116-16, № ТР-08117-16, № ТР-08118-16, № ТР-08119-16, № ТР-08120-16, № ТР-08121-16, № ТР-08122-16, № ТР-08123-16, № TP-08124-16, № TP-08125-16, № ТР-08126-16, № ТР-08127-16 та № ТР-08128-16 на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва;

- зобов`язати виконавчий орган Київської міської ради (КМДА) прийняти рішення за його заявами про продовження строку дії на п`ять років зазначених погоджень.

2. На обґрунтування позовних вимог ТОВ "СВ Технолоджі" зазначало, що у 2016 році отримало 54 погодження (дозволи) на розміщення рекламних засобів на мостах, естакадах та шляхопроводах міста Києва, які перебувають на балансі Комунального підприємства по ремонту і утриманню мостів і шляхів м. Києва "Київавтошляхміст", строком на 5 років. Із метою продовження строку дії погоджень (дозволів) 29 листопада 2021 року звернулося до Центру з надання адміністративних послуг КМДА. Відповідач листом від 30 листопада 2021 року № 076-12317-ОД повернув заяву без розгляду, пославшись на те, що Порядок погодження розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва (далі - Порядок погодження розміщення реклами на транспорті), затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 5 лютого 2019 року № 207 (далі - Розпорядження № 207), не передбачає процедуру продовження строку дії погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва.

Можливість продовження дії вже виданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами передбачена пунктом 29 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року № 2067 (далі - Типові правила), та пунктом 2.8.1 Порядку розміщення зовнішньої реклами в місті Києві (далі - Порядок розміщення зовнішньої реклами), затвердженого Розпорядженням № 207.

Лист Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 30 листопада 2021 року № 076-12317-ОД не є належним рішенням дозвільного органу за результатами розгляду заяв про продовження дії виданих дозволів на розміщення зовнішньої реклами; КМДА не має права делегувати свої повноваження щодо надання або відмову у наданні дозволу іншому органу.

Законодавством не передбачено право дозвільного органу повертати заяву без розгляду. За способом розміщення реклама ТОВ "СВ Технолоджі" є зовнішньою рекламою, а не рекламою на транспорті; розміщення такої реклами потребує отримання дозволу в порядку, визначеному статтею 16 Закону України від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР "Про рекламу" (далі - Закон № 270/96-ВР).

Також позивач вказував на те, що у зв`язку з неприйняттям відповідачем рішення, отримав право на застосування принципу мовчазної згоди щодо отримання дозволів (погоджень) на розміщення реклами.

3. Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) позов не визнало; відзив обґрунтовувало тим, що ТОВ "СВ Технолоджі" разом із заявою про продовження дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами не надало оригінали виданих дозволів, натомість подало оригінали погоджень на розміщення реклами на транспорті.

Нормативно-правове регулювання отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами відрізняється від регулювання отримання погодження власника об`єкта транспорту на розміщення реклами на транспорті; позивач помилково ототожнює поняття "погодження" та "дозвіл".

Порядок погодження розміщення реклами на транспорті не визначає механізм продовження строку дії погодження розміщення реклами; передбачає лише надання, переоформлення або анулювання погодження.

Також покликається на неможливість застосування принципу мовчазної згоди за відсутності передбаченої процедури продовження строку дії.

4. У відповіді на відзив ТОВ "СВ Технолоджі" вказувало, що відповідач повернув заяву не з підстави подання неповного пакета документів; у законодавстві не передбачено право дозвільного органу повертати заяву без розгляду.

Заяву повернув начальник Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), що не може вважатися рішенням дозвільного органу.

Рекламні засоби ТОВ "СВ Технолоджі" розміщені виключено на естакадах, мостах, шляхопроводах, у зв`язку з чим їх розміщення потребує отримання дозволу у порядку, визначеному статтею 16 Закону № 270/96-ВР.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

5. Київський окружний адміністративний суд рішенням від 23 червня 2023 року задовольнив позов частково:

- визнав протиправними дії Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) щодо повернення без розгляду заяви ТОВ "СВ Технолоджі" про продовження строку дії погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва;

- зобов`язав Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) прийняти рішення у формі наказу про продовження строку дії на п`ять років погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності міста Києва: № ТР-08060-16, № ТР-08061-16, № TP-08062-16, № ТР-08063-16, № TP-08064-16, № ТР-08065-16, № ТР-08066-16, № TP-08067-16, № TP-08068-16, № TP-08069-16, № TP-08070-16, № TP-08071-16, № ТР-08072-16, № ТР-08073-16, № TP-08074-16, № TP-08075-16, № TP-08076-16, № TP-08077-16, № ТР-08078-16, № ТР-08079-16, № TP-08080-16, № TP-08081-16, № TP-08082-16, № TP-08083-16, № TP-08084-16, № ТР-08085-16, № ТР-08086-16, № ТР-08087-16, № TP-08088-16, № TP-08089-16, № TP-08090-16, № ТР-08091-16, № ТР-08092-16, № TP-08093-16, № TP-08109-16, № ТР-08110-16, № ТР-08111-16, № ТР-08112-16, № ТР-08113-16, № ТР-08114-16, № ТР-08115-16, № ТР-08116-16, № ТР-08117-16, № ТР-08118-16, № ТР-08119-16, № ТР-08120-16, № ТР-08121-16, № ТР-08122-16, № ТР-08123-16, № TP-08124-16, № TP-08125-16, № ТР-08126-16, № ТР-08127-16 та № ТР-08128-16;

- відмовив у задоволенні частини позовних вимог до виконавчого органу Київської міської ради (КМДА);

- стягнув за рахунок бюджетних асигнувань з Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) на користь ТОВ "СВ Технолоджі" відшкодування судового збору у розмірі 138 514,00 грн.

6. Суд першої інстанції виходив з того, що на момент отримання позивачем погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності міста Києва законодавство визначало право розповсюджувача на продовження строку дії погоджень, а після 1 липня 2019 року таке нормативно-правове регулювання відсутнє; на підставі цього виснував про порушення Управлінням з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) принципу "легітимних очікувань" ТОВ "СВ Технолоджі" на продовження відповідних погоджень.

Також суд дійшов висновку, що Закон № 270/96-ВР та Порядок погодження розміщення реклами на транспорті не передбачають повернення розповсюджувачам реклами без розгляду заяви щодо продовження строків дії відповідних погоджень.

7. Відповідач оскаржив таке рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку.

Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 22 грудня 2023 року скасував рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 червня 2023 року, ухвалив нове рішення про відмову у задоволенні позову.

8. Суд апеляційної інстанції мотивував своє рішення тим, що Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не має повноважень приймати рішення у формі наказу про продовження строку дії погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності міста Києва, а Порядок погодження розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва не передбачає подання суб`єктами господарювання заяв про продовження строку дії погоджень, тому відповідач опрацював заяви позивача та повернув їх без розгляду. Прийняття рішення про повернення заяв без розгляду, а не рішення про відмову в їх задоволенні, не впливає (не змінює) наслідків рішення, яке мало б бути прийнято за наслідком їх опрацювання.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

9. ТОВ "СВ Технолоджі" подало до Верховного Суду касаційну скаргу, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2023 року та залишити в силі рішення Київського окружного адміністративного суду від 23 червня 2023 року.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

10. Позивач у касаційній скарзі зазначає, що суд апеляційної інстанції неправильно застосував Закон № 270/96-ВР, Закон України від 10 листопада 1994 року № 232/94-ВР "Про транспорт", Закону України від 6 вересня 2005 року № 2806-IV "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 2806-IV), Типові правила, Порядок розміщення зовнішньої реклами, Правила розміщення рекламних засобів у місті Києві, затверджені рішенням Київської міської ради від 20 квітня 2017 року № 223/2445 (далі - Правила № 223/2445), а також не врахував висновки, викладені у постановах Верховного Суду від 19 червня 2018 року у справі № 815/4570/17, від 5 вересня 2019 року у справі № 200/4371/16-а та від 8 квітня 2020 року у справі № 750/293/17.

Повноваження Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) у питанні продовження дії відповідних погоджень не є дискреційними. Суд апеляційної інстанції не дослідив правову природу наданих йому у 2016 році погоджень на розміщення рекламних засобів, які за способом розміщення є зовнішньою рекламою, а не рекламою на транспорті; проігнорував принцип "легітимних очікувань" щодо розгляду заяв про продовження строку дій погоджень; установив невідповідність місця розташування рекламних конструкцій позивача вимогам Правил № 223/2445.

11. ТОВ "СВ Технолоджі" до відкриття касаційного провадження подало доповнення до касаційної скарги, в якому зазначає, що Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) ввело суд апеляційної інстанції в оману щодо відсутності правового регулювання для продовження дії погоджень, оскільки 29 листопада 2023 року видало іншому суб`єкту господарювання шість дозволів на розміщення зовнішньої реклами на естакаді, мості, шляхопроводі. Також покликається на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 лютого 2020 року у справі № 640/20891/19, яким визнано протиправним та скасовано наказ Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 19 серпня 2019 року № 1163 про анулювання виданих ТОВ "СВ Технолоджі" погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва; зазначене судове рішення має преюдиційне значення для цієї справи.

12. Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) у відзиві на касаційну скаргу зазначає, що ТОВ "СВ Технолоджі" не має підстав розраховувати на принцип "легітимних очікувань"; помилково ототожнює погодження на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва з отриманням дозволу на розміщення зовнішньої реклами. Порядок розміщення зовнішньої реклами не передбачає подання суб`єктом господарювання заяв про продовження дії погоджень.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

13. ТОВ "СВ Технолоджі" 26 січня 2024 року подало до Верховного Суду касаційну скаргу.

14. Верховний Суд ухвалою від 15 лютого 2024 року відкрив касаційне провадження.

15. Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) подало відзив на касаційну скаргу.

16. Копія ухвали Суду про відкриття касаційного провадження 16 лютого 2024 року доставлена в електронний кабінет виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), проте цей учасник справи не скористався правом подати відзив на касаційну скаргу або заявити будь-які клопотання.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

17. Суди попередніх інстанцій на підставі наявних у матеріалах справи доказів установили, що ТОВ "СВ Технолоджі" на підставі наказу Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 29 грудня 2016 року № 450 отримало 54 погодження на розміщення реклами на транспорті комунальної власності міста Києва з 29 грудня 2016 року до 28 грудня 2021 року, тип рекламних засобів - конструкції на естакаді, мості, шляхопроводі; площею 16 кв. м кожна:

- № ТР-08060-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід трамвайний на станції "Романа Шухевича" (до перейменування - "Генерала Ватутіна") (в напрямку Троєщини) (№ 2);

- № ТР-08061-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід трамвайний на станції "Романа Шухевича" (до перейменування - "Генерала Ватутіна") (в напрямку Троєщини) (№1);

- № ТР-08062-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід тунельний на транспортній розв`язці Севастопольської площі в бік Деміївської площі (до перейменування - Московська площа) (№ 2):

- № ТР-08063-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід тунельний на транспортній розв`язці Севастопольської площі бік Деміївської площі (до перейменування - Московська)(№1);

- № ТР-08064-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиць Олени Теліги та вулиці Щусєва в напрямку до станції метро "Шулявська" (№ 2);

- № ТР-08065-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перегині вулиць Олени Теліги та вулиці Щусєва в напрямку до станції метро "Шулявська" (№ 1);

- ТР-08066-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиці Олени Теліги та вулиці Щусєва в напрямку до станції метро "Почайна" (№ 2);

- № ТР-08067-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиці Олени Теліги та вулиці Щусєва в напрямку до станції метро "Почайна" (№ 1);

- № ТР-08068-16), місце розташування рекламного засобу: шляхопровід трамвайний на перетині вулиці Добрининській та Богатирській (в бік заводу "Оболонь");

- № ТР-08069-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід через Набережну Славутича біля Північного на проспекті Володимира Івасюка (до перейменування - Героїв Сталінграду) (в бік масиву Оболонь);

- № ТР-08070-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід через Набережну Славутича біля Північного на проспекті Володимира Івасюка (до перейменування - Героїв Сталінграду) (в бік Подолу);

- № ТР-08071-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід Каховський (№ 2) на перетині Броварського проспекту та вулиці Митрополита Андрея Шептицького (до перейменування - Луначарського) (біля станції метро "Лівобережна") на напрямку Бровари - Київ до вулиці Євгена Сверстюка (до перейменування - Марини Раскової);

- № ТР-08072-16), місце розташування рекламного засобу: шляхопровід Каховський (№ 2) на перетині Броварського проспекту та вулиці Митрополита Андрея Шептицького (до перейменування - Луначарського) (біля станції метро "Лівобережна") на напрямку Бровари - Київ до вулиці Митрополита Андрея Шептицького (до перейменування - Луначарського);

- № ТР-08073-16), місце розташування рекламного засобу: шляхопровід Каховський (№ 1) на перетині Броварського проспекту та вулиці Євгена Сверстюка (до перейменування - Марини Раскової) (біля станції метро "Лівобережна") на напрямку Київ - Бровари;

- № ТР-08074-16, місце розташування рекламного засобу: міст через річку Либідь по проспекту Повітряних сил України (до перейменування - Повітрофлотський проспект) (до універмагу "Україна");

- № ТР-08075-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиці Борщагівської та вулиці Гетьмана Вадима (до перейменування - Індустріальна) в бік Берестейського проспекту (до перейменування - проспект Перемоги);

- № ТР-08076-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиці Борщагівської та вулиці Гетьмана Вадима (до перейменування - Індустріальна) в бік Севастопольської площі;

- № ТР-08077-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід тунельний на транспортній розв`язці Севастопольської площі в бік площі Короля Данила (до перейменування - площа Космонавтів) (№ 2);

- № ТР-08078-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід тунельний на транспортній розв`язці Севастопольської площі в бік площі Короля Данила (до перейменування - площа Космонавтів) (№ 1);

- № ТР-08079-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станція метро "Осокорки" по проспекту Бажана від центру (№ 2);

- ТР-08080-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станції метро "Осокорки" по проспекту Бажана від центру (№ 1);

- № ТР-08081-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станції метро "Позняки" до центру (№ 2);

- № ТР-08082-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станції метро "Позняки" до центру (№ 1);

- № ТР-08083-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перегині вулиці Богатирської та проспекту Степана Бандери (до перейменування - Московський проспект)(з боку Мінської площі) (№ 2);

- № ТР-08084-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиці Богатирської та проспекту Степана Бандери (до перейменування - Московський проспект) (з боку Мінської площі) (№ 1);

- № ТР-08085-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині вулиці Богатирської та проспекту Степана Бандери (до перейменування - Московський проспект) (з боку Північного мосту) (№ 2);

- № ТР-08086-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перегині вулиці Богатирської та проспекту Степана Бандери (до перейменування - Московський проспект) (№ 1);

- № ТР-08087-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станції метро "Осокорки" по проспекту Бажана, до центру (№ 2);

- № ТР-08088-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станції метро "Осокорки" по проспекту Бажана, до центру (№ 1);

- № ТР-08089-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині Берестейського проспекту (до перейменування - проспект Перемоги) з Кільцевою дорогою та проспектом Палладіна (в бік станції метро "Академмістечко");

- № ТР-08090-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід біля станції метро "Позняки", від центру (№ 2);

- № ТР-08091-16, місце розташування рекламного засобу, шляхопровід біля станції метро "Позняки", від центру (№ 1);

- ТР-08092-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині проспекту Бажана з дублером Харківське шосе, від центру;

- № ТР-08093-16, місце розташування рекламного засобу: шляхопровід на перетині проспекту Бажана з дублером Харківське шосе, до центру;

- № ТР-08109-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід на перетині проспекту Степана Бандери (до перейменування - Московський проспект) та вулиці Йорданської (до перейменування - вулиця Лайоша Гавро), від центра, № 1;

- № ТР-08110-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід на перетині проспекту Степана Бандери (до перейменування - Московський проспект) та вулиці Йорданської (до перейменування - вулиця Лайоша Гавро), від центра, № 2;

- № ТР-08111-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід на перетині проспекту Степани Бандери (до перейменування - Московський проспект) та вулиці Йорданської (до перейменування - вулиця Лайоша Гавро), до центру, № 1;

- № ТР-08112-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід на перетині проспекту Степани Бандери (до перейменування - Московський проспект) та вулиці Йорданської (до перейменування - вулиця Лайоша Гавро), до центру, № 2;

- № ТР-08113-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний) в районі вулиці Володимира Брожка (до перейменування - вулиця Кіровоградська), в напрямку до Московської площі, № 1;

- № ТР-08114-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний) в районі вулиці Володимира Брожка (до перейменування - вулиця Кіровоградська), в напрямку до Московської площі, № 2;

- № ТР-08115-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний) в районі вулиці Володимира Брожка (до перейменування - вулиця Кіровоградська), в напрямку до Севастопольської площі, № 1;

- № ТР-08116-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний) в районі вулиці Володимира Брожка (до перейменування - вулиця Кіровоградська), в напрямку до Севастопольської площі, № 2;

- № ТР-08117-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід з ліфтовим господарством на проспекті Георгія Нарбута (до перейменування - проспект Визволителів) у районі входу до ПК та В "Перемога", в напрямку до проспекту Романа Шухевича (до перейменування - проспект Ватутіна), № 1;

- № ТР-08118-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід з ліфтовим господарством на проспекті Визволителів у районі входу до ПК та В "Перемога", в напрямку до проспекту Романа Шухевича (до перейменування - проспект Ватутіна), № 2;

- № ТР-08119-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід з ліфтовим господарством на проспекті Георгія Нарбута (до перейменування - проспект Визволителів) у районі входу до ПК та В "Перемога", в напрямку до проспекту Броварського, № 1;

- №ТР-08120-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід з ліфтовим господарством на проспекті Георгія Нарбута (до перейменування - проспект Визволителів) у районі входу до ПК та В "Перемога", в напрямку до проспекту Романа Шухевича (до перейменування - проспект Ватутіна), № 2;

- № ТР-08121-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний), в напрямку до Деміївської площі (до перейменування - Московська площа), № 1;

- № ТР-08122-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний), в напрямку до Деміївської площі (до перейменування - Московська площа), № 2;

- № ТР-08123-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний), в напрямку до Севастопольської площі, № 1;

- № ТР-08124-16, місце розташування рекламного засобу: надземний пішохідний перехід через проспект Лобановського (до перейменування - проспект Червонозоряний), в напрямку до Севастопольської площі, № 2;

- № ТР-08125-16, місце розташування рекламного засобу: міст пішохідний через Берестейський проспект (до перейменування - проспект Перемоги) біля мотелю-кемпінгу "Пролісок", в напрямку від Києва, № 1;

- № ТР-08126-16, місце розташування рекламного засобу: міст пішохідний через Берестейський проспект (до перейменування - проспект Перемоги) біля мотелю-кемпінгу "Пролісок", в напрямку від Києва, № 2;

- № ТР-08127-16, місце розташування рекламного засобу: міст пішохідний через Берестейський проспект (до перейменування - проспект Перемоги) біля мотелю-кемпінгу "Пролісок" в напрямку до Києва, № 1;

- № ТР-08128-16, місце розташування рекламного засобу: міст пішохідний через проспект Перемоги біля мотелю-кемпінгу "Пролісок", в напрямку до Києва, № 2.

18. 26 листопада 2021 року ТОВ "СВ Технолоджі" подало до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) заяви, в яких просило продовжити строк дії зазначених погоджень на розміщення реклами відповідно до статті 7 Закону № 2806-IV "Порядок видачі (переоформлення, видачі дублікатів, анулювання) дозвільними органами документів дозвільного характеру через дозвільний центр", яка була чинною до 4 жовтня 2015 року, пункту 2.8 Порядку розміщення реклами в місті Києві.

19. 30 листопада 2021 року Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) листом № 076-12317/ОД повернуло позивачу зазначені заяви без розгляду з тієї підстави, що Порядок погодження розміщення реклами на транспорті не регламентує процедуру продовження строку дії погоджень на розміщення реклами на транспорті комунальної власності територіальної громади міста Києва.

20. ТОВ "СВ Технолоджі" звернулося до суду з цим позовом, вважаючи, що Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не мало підстав повертати заяви, а КМДА - повинно було прийняти рішення про надання або відмову у наданні дозволу.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

21. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів зазначає таке.

22. Згідно з частиною четвертою статті 328 КАС України підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права.

23. Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

24. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

25. Зазначеним вимогам процесуального закону постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 22 грудня 2023 року відповідає, а викладені у касаційній скарзі доводи є необґрунтованими з огляду на таке.

26. У статті 1 Закону України від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР "Про рекламу" (далі - Закон № 270/96-ВР), який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, наведені, зокрема, визначення:

- зовнішньої реклами - реклами, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (пункт 9 частини першої);

- реклами на транспорті - реклами, що розміщується на території підприємств транспорту загального користування, метрополітену, зовнішній та внутрішній поверхнях транспортних засобів та споруд підприємств транспорту загального користування і метрополітену (пункт 16 частини першої).


................
Перейти до повного тексту