1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Ухвала суду


УХВАЛА

08 липня 2024 року

м. Київ

Справа № 990/69/24

Провадження № 11-132заі24

Суддя Великої Палати Верховного Суду Кривенда О. В. перевірив матеріали апеляційної скарги ОСОБА_1 на рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 11 червня 2024 року у справі № 990/69/24 за її позовом до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії та

ВСТАНОВИВ:

У березні 2024 року ОСОБА_1 звернулась до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду як суду першої інстанції з позовом до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (далі - ВККС України, Комісія), у якому просила:

? визнати проведення співбесіди ВККС України 17 січня 2024 року у межах її кваліфікаційного оцінювання як судді Білозерського районного суду Херсонської області на відповідність займаній посаді незаконною (протиправною) дією, що суперечить статті 126 Конституції України та свідчить про усунення з посади судді у неконституційний спосіб;

? встановити відсутність компетенції (повноважень) члена ВККС України ? доповідача ОСОБА_2, членів Комісії ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 у справі щодо її кваліфікаційного оцінювання на відповідність займаній посаді як судді Дніпровського районного суду міста Херсона, а також щодо дослідження досьє та проведення співбесіди в межах такого її оцінювання як судді Білозерського районного суду Херсонської області;

? визнати протиправними дії ВККС України щодо надання доступу до повної версії суддівського досьє в справі її кваліфікаційного оцінювання на відповідність займаній посаді як судді Дніпровського районного суду міста Херсона представникам нового складу Громадської ради доброчесності;

? визнати протиправним та скасувати рішення ВККС України № 18/ко-24 від 17 січня 2024 року щодо дослідження досьє та проведення співбесіди в межах її оцінювання як судді Білозерського райсуду Херсонської області на відповідність займаній посаді;

? визнати протиправною бездіяльність Комісії щодо нерозгляду заяви та ухвалення рішення у пленарному складі відповідно до пункту 17 Регламенту Вищої кваліфікаційної комісії України (далі ? Регламент) про внесення Вищій раді правосуддя подання про звільнення члена Комісії ОСОБА_2 у зв`язку з грубим нехтуванням нею обов`язками, що є несумісним зі статусом члена Комісії, та зобов`язати ВККС України розглянути заяву від 17 січня 2024 року, а в процесі підготовки до розгляду заяви провести ефективне розслідування дій ОСОБА_2 та перевищення нею повноважень у справі судді Дніпровського районного суду міста Херсона ОСОБА_1 відповідно до рішення Комісії № 133/зп-18 від 07 червня 2018 року.

Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалою від 05 червня 2024 року закрив провадження в частині позовних вимог.

Рішенням від 11 червня 2024 року суд відмовив у задоволенні іншої частини позовних вимог, а саме визнати протиправною бездіяльність Комісії щодо нерозгляду заяви та ухвалення рішення у пленарному складі відповідно до пункту 17 Регламенту ВККС України про внесення Вищій раді правосуддя подання про звільнення члена Комісії ОСОБА_2 у зв`язку з грубим нехтуванням нею обов`язками, що є несумісним зі статусом члена Комісії, та зобов`язати ВККС України розглянути заяву від 17 січня 2024 року, а в процесі підготовки до розгляду заяви провести ефективне розслідування дій ОСОБА_2 та перевищення нею повноважень у справі судді Дніпровського районного суду міста Херсона ОСОБА_1 відповідно до рішення Комісії № 133/зп-18 від 07 червня 2018 року.

ОСОБА_1 не погодилась із прийнятим судом рішенням та звернулася до Великої Палати Верховного Суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати зазначене судове рішення та задовольнити її позовні вимоги.

Відповідно до частини третьої статті 292 Кодексу адміністративного судочинства України (далі ? КАС України) Велика Палата Верховного Суду переглядає в апеляційному порядку судові рішення Верховного Суду, ухвалені ним як судом першої інстанції.

Статтею 296 КАС України установлені вимоги до форми і змісту апеляційної скарги.

Проте апеляційна скарга не відповідає вимогам цієї статті.

Відповідно до вимог пункту 1 частини п`ятої статті 296 КАС України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України від 08 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон № 3674-VI).

Відповідно до підпункту 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з вимогами підпункту 1 указаної норми за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою ставка судового збору складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.


................
Перейти до повного тексту