ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 червня 2024 року
м. Київ
справа № 620/3271/23
адміністративне провадження № К/990/41747/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Рибачука А.І.,
суддів: Коваленко Н.В., Бучик А.Ю.,
розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами в суді касаційної інстанції адміністративну справу № 620/3271/23
за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України (далі - МВС України) про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити певні дії, провадження у якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1
на додаткове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.06.2023, ухвалене у складі головуючого судді Соломко І.І.
та дві постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2023, ухвалені у складі колегії суддів: головуючого судді Кобаля М.І., суддів Бужак Н.П., Костюк Л.О.,
ВСТАНОВИВ:
І. РУХ СПРАВИ
1. 27.03.2023 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому просив:
визнати протиправним рішення МВС України, оформлене в формі відповіді від 11.01.2023 №1240/49-2023, яким позивачу відмовлено у виготовленні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії, станом на 19.11.2019;
зобов`язати МВС України скласти та подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (далі - ГУ ПФУ) довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1, станом на 19.11.2019, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за спеціальним званням, відсоткової надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги ОСОБА_1 зазначив, що оскільки пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - постанова № 103), що стосується перерахунку розміру пенсій, призначених згідно із Законом України від 09.04.1992 № 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон № 2262-ХІІ) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського визнано протиправним рішенням суду у справі № 826/12704/18, яке набрало законної сили 19.11.2019, з 01.12.2019 (з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) він має право на перерахунок пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (далі - постанова № 988) та наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 "Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських" (далі - наказ № 260) відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ. Водночас, позивачем зазначено, що до моменту отримання належної довідки від МВС України у ГУ ПФУ не виникає обов`язку перерахувати йому пенсію.
2. Чернігівський окружний адміністративний суд рішенням від 29.05.2023 задовольнив позовні вимоги.
3. Додатковим рішенням від 19.06.2023 Чернігівський окружний адміністративний суд частково задовольнив заяву ОСОБА_1 про ухвалення додаткового рішення; стягнув за рахунок бюджетних асигнувань МВС України на користь ОСОБА_1 1500, 00 грн (одну тисячу п`ятсот гривень) витрат на правничу (правову) допомогу.
4. Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 31.10.2023 скасував рішення суду першої інстанції від 29.05.2023, ухвалив нове судове рішення - про відмову у задоволенні позовних вимог.
5. Іншою постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2023 скасовано додаткове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.06.2023, ухвалено нове судове рішення, яким відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_1 про ухвалення додаткового рішення.
6. 07.12.2023 ОСОБА_1 звернувся до Верховного Суду із касаційною скаргою, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення ними норм процесуального права, просить скасувати дві постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2023, рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.05.2023 - залишити в силі; скасувати додаткове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 в частині, якою йому зменшено з 4000, 00 грн до 1500, 00 грн розмір відшкодування судових витрат на правничу допомогу, ухвалити нове рішення, яким компенсувати на його користь за рахунок бюджетних асигнувань МВС України решту розміру витрат на правничу допомогу, яку не стягнув на його користь суд першої інстанції.
7. Верховний Суд ухвалою від 12.02.2024 відкрив касаційне провадження за вказаною вище касаційною скаргою та витребував матеріали справи із суду першої інстанції.
8. У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить залишити останню без задоволення, а оскаржувані позивачем судові рішення - без змін.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
9. У справі, яка розглядається, суди встановили, що ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ України і був звільнений із служби наказом Управління МВС України в Чернігівській області від 06.11.2015 № 415 о/с.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 24.06.2021 у справі №620/2805/21, яке набрало законної сили, зобов`язано МВС України оформити всі необхідні документи, подання про призначення пенсії, які разом з заявою ОСОБА_1 від 30.07.2020 про призначення пенсії, що адресована ГУ ПФУ, направити до ГУ ПФУ для розгляду та прийняття рішення щодо призначення пенсії.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.12.2021 у справі №620/15526/21, яке набрало законної сили, зобов`язано ГУ ПФУ призначити ОСОБА_1 пенсію за вислугу років, відповідно до пункту "а" статті 12 Закону № 2262-XII, починаючи з 30.07.2019.
На виконання вказаного вище рішення суду, у справі №620/15526/21, ГУ ПФУ призначено ОСОБА_1 пенсію за вислугу років, починаючи з 30.07.2019 (день звернення із заявою про призначення пенсії).
Департаментом персоналу МВС України було складено довідку від 30.09.2021 №22/6-5925 про розмір грошового забезпечення, визначеного станом на 01.01.2016, згідно із постановою № 988 за прирівняною посадою поліцейського "дільничний офіцер поліції (управління, відділи (відділення) поліції)" до посади, яку позивач обіймав на день звільнення зі служби - "дільничний інспектор міліції сектору дільничних інспекторів міліції Корюківського районного відділу УМВС", а саме: посадовий оклад - 2400, 00 грн; оклад за спеціальним званням (старший лейтенант поліції) - 1600, 00 грн, надбавка за стаж роботи (40 %) - 1600, 00 грн; премія (0,82 %) - 45, 92 грн.
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 22.02.2023 у справі № 620/9113/22, яке набрало законної сили, зобов`язано ГУ ПФУ провести з 30.07.2019 перерахунок та виплату призначеної ОСОБА_1 пенсії із грошового забезпечення, зазначеного в довідці Департаменту персоналу МВС України від 30.09.2021 №22/6-5925, з урахуванням раніше виплачених сум.
06.10.2022 позивач звернувся із заявою до Державної установи (далі - ДУ) "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернігівській області" про виготовлення та направлення до ГУ ПФУ довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку його пенсії, визначеного станом на 19.11.2019, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за спеціальним званням, відсоткової надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, у зв`язку із скасуванням рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 у справі № 826/12704/18, яке набрало законної сили, пункту 3 постанови № 103.
ДУ "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернігівській області" листом від 25.10.2022 № 33/45-М-600 повідомило позивача, зокрема, про відсутність у нього повноважень на виготовлення та направлення до ГУ ПФУ довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку його пенсії, оскільки уповноваженим структурним підрозділом в МВС, на який покладено таку функцію є Департамент пенсійних питань та соціального захисту МВС України.
02.12.2022 ОСОБА_1 письмово звернувся до керівника ДУ "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернігівській області" та з посиланням на частину третю статті 7 Закону України від 02.10.1996 № 393/96-ВР "Про звернення громадян" висловив прохання, зокрема, невідкладно вжити заходів щодо направлення його звернення від 06.10.2022 належному органу - Департаменту пенсійних питань та соціального захисту МВС України.
06.12.2022 ДУ "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернігівській області" листом № 33/45-2337 направило Департаменту пенсійних питань та соціального захисту МВС України заяву позивача від 06.10.2022 щодо виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку його пенсії.
Листом від 11.01.2023 № 1240/49-2023, адресованим ДУ "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернігівській області" та позивачу, Департамент пенсійних питань та соціального захисту МВС України повідомив останнього як другого адресата про відсутність підстав для виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку його пенсії, визначеного станом на 19.11.2019, у зв`язку з тим, що відомості щодо ОСОБА_1 відсутні у списках осіб, пенсії яких підлягали перерахунку, з 01.01.2016, відповідно до постанови № 103.
Вважаючи таку відмову протиправною, ОСОБА_1 звернувся до суду з цим позовом.
Суд першої інстанції рішенням від 29.05.2023 задовольнив позовні вимоги ОСОБА_1 .
05.06.2023 ОСОБА_1 подав до Чернігівського окружного адміністративного суду заяву про винесення додаткового рішення у справі № 620/3271/23 про відшкодування судових витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 4 000, 00 грн, оскільки це питання не було вирішено при ухвалені цим судом рішення від 29.05.2023.
На їх підтвердження суду було надано:
договір про надання правової допомоги від 01.02.2023, згідно із яким вартість правової допомоги (гонорар), який ОСОБА_1 зобов`язується сплатити адвокату за цим договором, становить 4000, 00 грн;
акт прийому - передачі виконаних робіт від 11.05.2023 на загальну суму 4000,00 грн.
Додатковим рішенням від 19.06.2023 Чернігівський окружний адміністративний суд частково задовольнив заяву позивача про ухвалення додаткового рішення та стягнув за рахунок бюджетних асигнувань МВС України на користь ОСОБА_1 1500,00 грн (одну тисячу п`ятсот гривень) витрат на правничу (правову) допомогу.
За наслідком апеляційного перегляду рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.05.2023 Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 31.10.2023 скасував його, ухвалив нове судове рішення - про відмову у задоволенні позовних вимог.
За наслідком апеляційного перегляду додаткового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 31.10.2023 скасував це додаткове рішення суду першої інстанції, ухвалив нове судове рішення, яким в задоволенні заяви ОСОБА_1 про ухвалення додаткового рішення - відмовив.
ІІІ. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
10. Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив із того, що починаючи з 19.11.2019 - дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/12704/18, виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-ХІІ, виходячи із розміру грошового забезпечення, визначеного станом на 19.11.2019 за прирівняної посадою поліцейського, яку позивач займав та з якої він був звільнений, проте відповідач всупереч пункту 5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 (далі - Порядок № 45) не вчинив дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій у зв`язку із втратою чинності положеннями пункту 3 постанови №103.
11. Ухвалюючи додаткове рішення про часткове задоволення заяви позивача про ухвалення додаткового рішення та зменшуючи заявлену позивачем суму судових витрат на професійну правничу допомогу з 4000, 00 грн до 1500, 00 грн, яка підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань МВС України, суд першої інстанції виходив із характеру виконаної адвокатом роботи, принципу співмірності та розумності судових витрат, критерію реальності адвокатських витрат, а також критерію розумності їхнього розміру, конкретних обставин справи, її складності та виконаної адвокатом роботи, критерію необхідності вчинення відповідних дій адвокатом та значимості таких дій у справі, та факту, що справа розглядалась в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами без участі адвоката у судовому засіданні.
12. Суд апеляційної інстанції, сковуючи рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.05.2023 виходив із того, що пункт 3 постанови №103 стосувався перерахунку пенсій з 01.01.2016, які призначені згідно із Закону № 2262-ХІІ, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), у той час, як позивач був звільнений саме зі служби у міліції, та пенсія йому призначена після 01.01.2016, відтак встановлення за посадою, з якої звільнився позивач, надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції, а також інших додаткових видів грошового забезпечення, передбачених постановою № 988, не є введенням нового додаткового виду грошового забезпечення для відповідної категорій осіб в розумінні Закону № 2262-ХІІ та, відповідно, не зумовлює виникнення підстав для перерахунку пенсії.
13. Скасовуючи додаткове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 та ухвалюючи нове судове рішення про відмову в задоволенні заяви ОСОБА_1 про ухвалення додаткового рішення, суд апеляційної інстанції виходив із того, що оскільки, судом апеляційної інстанції скасовано рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.05.2023 у цій справі та ухвалено нове судове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовлено, то, враховуючи приписи частини першої статті 139 КАС України, відсутні правові підстави для прийняття додаткового рішення про відшкодування позивачу судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань МВС України, у тому числі і витрат, понесених останнім на професійну правничу допомогу.
IV. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
14. Касаційна скарга позивача мотивована тим, що суд апеляційної інстанції неправильно застосував норми матеріального права та порушив норми процесуального права, оскільки в оскаржуваному судовому рішенні застосував норми права без урахування висновків щодо застосування положень статті 43 Закону № 2262-ХІІ у подібних правовідносинах, викладених у постанові Верховного Суду від 12.04.2023 у справі №П/320/122/20 щодо видачі пенсіонеру (колишньому працівнику органів внутрішніх справ) довідки про розмір грошового забезпечення за відповідною посадою (посадами) поліцейського, що враховується для перерахунку пенсій, визначеного станом на 19.11.2019 (день набрання законної сили судового рішення у справі №826/12704/18, яким скасовано пункт 3 постанови №103).
При цьому, скаржник зазначає, що внаслідок помилкового тлумачення норм права та ухвалення судом апеляційної інстанції постанови про відмову у задоволенні позовних вимог, цим же судом прийнято похідну постанову, якою було відмовлено у задоволенні його заяви про ухвалення додаткового рішення про розподіл судових витрат.
ОСОБА_1, обґрунтовуючи свою незгоду із додатковим рішення суду першої інстанції від 19.06.2023 в частині, якою йому було зменшено судом з 4000, 00 грн до 1500, 00 грн розмір відшкодування судових витрат на професійну правничу допомогу, зазначає, що Чернігівський окружний адміністративний суд в порушення частин шостої та сьомої статті 134 КАС України, у не передбачений законом спосіб перебрав на себе обов`язок відповідача з доведення неспівмірності витрат.
15. У відзиві на касаційну скаргу позивача МВС України вказує на законність та обґрунтованість оскаржуваних судових рішень судів першої та апеляційної інстанцій, у зв`язку із чим просить залишити цю касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані ОСОБА_1 додаткове рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 19.06.2023 та дві постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 31.10.2023 - без змін.
V. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
16. Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи із меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 КАС України, колегія суддів виходить із такого.
17. У справі, яка розглядається, спір виник щодо відмови Департаменту пенсійних питань та соціального захисту МВС України виготовити та направити до ГУ ПФУ довідку про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій для осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції), визначеного станом на листопад 2019 року, у відповідності до статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ, із врахуванням положень Порядку № 45 та постанови № 988, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати) та премії, для проведення з 01.12.2019 перерахунку пенсії позивача.
18. Так, умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на службі в органах внутрішніх справ, визначає Закон №2262-ХІІ. Цим Законом держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
19. Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих поліцейських є положення частини третьої статті 43 та статті 63 Закону № 2262-XII.
20. Так, частиною третьою статті 43 Закону № 2262-XII передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
21. Процитована норма статті 43 цього Закону міститься в розділі V "Обчислення пенсії", тобто в загальному розділі, та безпосередньо визначає складові грошового забезпечення для обчислення пенсій. При цьому під обчисленням слід розуміти процес отримання результату за допомогою дій над числами, кожне з яких є конкретним цифровим вираженням розміру складових грошового забезпечення.
22. У разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку (частина вісімнадцята статті 43 Закону № 2262-ХІІ).
23. Порядок перерахунку пенсій врегульований розділом VIII "Порядок перерахунку пенсій" Закону № 2262-XII, згідно із частинами першою та другою статті 63 якого перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
24. Так, частиною третьою статті 63 Закону № 2262-ХІІ визначено, що перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції та податкової міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
25. Усі призначені за Законом № 2262-ХІІ пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій (частина четверта статті 63 Закону № 2262-ХІІ).
26. Отже, Кабінету Міністрів України надано право встановлювати умови та порядок перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.
27. Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393" затвердив Порядок № 45, який визначає алгоритм дій, який повинні вчинити, зокрема територіальний орган Пенсійного фонду України та державний орган, з якого осіб, яким призначено пенсію відповідно до Закону № 2262-ХІІ було звільнено із служби, для реалізації перерахунку раніше призначених пенсій.
28. Пунктом 1 Порядку №45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону № 2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
29. Згідно із пунктом 2 Порядку № 45 Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи).
Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
30. На підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено Порядком № 45 (пункт 3 Порядку № 45).
31. При цьому колегія суддів зазначає, що питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону № 2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою правління, затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1.