ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2024 року
м. Київ
справа № 280/9301/21
адміністративні провадження № К/990/266/23, К/990/9174/23,
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Юрченко В.П.,
суддів: Дашутіна І.В., Васильєвої І.А.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційні скарги Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 січня 2022 року (суддя Лазаренко М.С.), постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року та додаткову постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2023 року (головуючий суддя Семененко Я.В., судді: Бишевська Н.А., Добродняк І.Ю.) у справі №280/9301/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Промелектроніка" до Головного управління ДПС у Запорізькій області, про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Промелектроніка" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області, якому просило:
- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення 14 червня 2021 року №0083200703, №0083250703, №0083240703, №0083380703, №0083390705;
- визнати протиправним та скасувати рішення від 2 червня 2021 року №0076940717 про застосування штрафних санкцій у розмірі 1297,31 грн та донарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у сумі +2594,61 грн;
- визнати протиправною та скасувати вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 2 червня 2021 року №Ю-0076840717 зі сплати заборгованості (недоїмки) зі сплати єдиного внеску у сумі 2594,61 грн.
В обґрунтування позову зазначив, що податковий орган порушив процедуру призначення і проведення документальної планової перевірки, оскільки станом на дату прийняття наказу про проведення означеної перевірки діяв мораторій на проведення документальних і фактичних перевірок, встановлений пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - ПК України). При цьому зазначена норма є нормою вищої юридичної сили, ніж постанова Кабінету Міністрів України №89 від 03 лютого 2021 року "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок" (далі - Постанова №89). Посилаючись на вказані обставини, позивач вважав, що такі протиправні дії податкового органу щодо проведення перевірки є достатньою та самостійною підставою для визнання неправомірними наслідків такої перевірки.
По суті виявлених відповідачем порушень позивач зазначив, що висновки контролюючого органу про відсутність реального здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами є помилковими та спростовуються належним чином оформленими первинними документами, які підтверджують дійсність господарських операцій, їх економічну та ділову мету.
26 грудня 2022 року позивач надіслав поштою до суду апеляційної інстанції заяву про стягнення витрат на професійну правничу допомогу, відповідно до якої просив стягнути з ГУ ДПС на користь позивача 60 000 грн, до якої було долучено копії договору про надання правової допомоги №31/08 від 31 серпня 2022 року, додатку до договору про надання правової допомоги №31/08 від 31 серпня 2022 року, рахунків-фактур, акту приймання-передачі наданої правової допомоги за договором про надання правничої допомоги №15 від 16 грудня 2022 року, додатку №1 до акту приймання-передачі №15 від 16 грудня 2022 року, копії платіжної інструкції №979 від 16 грудня 2022 року, акту приймання-передачі наданої правової допомоги за договором про надання правничої допомоги №31/08 від 31 серпня 2022 року №10 від 16 грудня 2022 року.
4 січня 2023 року від ГУ ДПС надійшли заперечення щодо заяви про відшкодування судових витрат, в якій відповідач просив відмовити в її задоволенні. Зазначав, що суд не зобов`язаний присуджувати стороні, на користь якої ухвалено рішення, усі її витрати на адвоката, якщо встановить, що їх розмір є завищеним стосовно іншої сторони спору, зважаючи на складність справи, витрачений адвокатом час, і є неспіврозмірним у порівнянні з ринковими цінами адвокатських послуг.
Рішенням Запорізький окружний адміністративний суд від 25 січня 2022 року, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року, позов задовольнив у повному обсязі.
Додатковою постановою від 24 січня 2023 року Третій апеляційний адміністративний суд заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Промелектроніка" про ухвалення додаткового судового рішення про стягнення витрат на професійну правничу допомогу частково задовольнив. Стягнув за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС на користь ТОВ "Промелектроніка" витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 31 000 грн.
Вирішуючи спір між сторонами, суди встановили такі обставини.
ТОВ "ПРОМЕЛЕКТРОНІКА" зареєстроване в якості юридичної особи, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис №11031200000010773 від 20.12.2005. Видами діяльності є: 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткуванням, деталями до нього (основний) 26.20 Виробництво комп`ютерів і периферійного устаткування 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням.
Фахівцями Головного управління ДПС у Запорізькій області на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75, п.77.1 ст.77, Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), п.2 ч.1 ст.13 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 8 липня 2010 року №2464 - VI (зі змінами та доповненнями) та відповідно до затвердженого плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб`єктів господарювання на 2021 рік, наказу ГУ ДПС у Запорізькій області від 19 березня 2021 року №768-п, з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року №89 Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ ПРОМЕЛЕКТРОНІКА за період діяльності з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2020 року з метою перевірки питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства та з 1 січня 2011 року по 31 грудня 2020 року з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
За результатами проведеної документальної планової виїзної перевірки ТОВ ПРОМЕЛЕКТРОНІКА складено акт від 28 квітня 2021 року №3166/08-01-07-03/ 24510970, яким встановлені наступні порушення:
- п.п.134.1.1.п. 134.1 ст. 134, п.135.1. ст.135 розділу ІІІ з врахуванням вимог п.44.1, п.44.2 ст.44 Податкового кодексу України №2755-VI від 2 грудня 2010 року (із змінами та доповненнями), Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року №996- XIV, П(С)БО 15 Дохід, П(с)БО 16 Витрати, в результаті чого, ТОВ ПРОМЕЛЕКТРОНІКА встановлено заниження податку на прибуток підприємств всього у сумі 54 780 805 грн;
- п.198.1, п.198.2, п.198.5, п.198.6 ст. 198, п.200.1 ст. 200, п.201.1, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями) в результаті чого підприємством ТОВ ПРОМЕЛЕКТРОНІКА встановлено заниження суми податку на додану вартість що підлягає сплаті до бюджету (р.18) на загальну суму 57 133 113 грн;
- пп.267.1.1 п.267.1, пп.267.2.1 п.267.2, п.267.4, 267.6.4, пп.267.8.1 п.267.8 ст.267 Податкового Кодексу України №2755-VI від 2 грудня 2010 року у частині не перерахування до бюджету транспортного податку у загальній сумі 33 333,3 грн, в т.ч. по періодах: за 2017 рік на суму 8333,3грн, за 2018 рік на суму 25000грн, та п.120.1 ст. 120 Податкового Кодексу України №2755-VI від 2 грудня 2010 року у частині неподання платником податків податкових декларацій (розрахунків) за 2017 рік, 2018 рік;
- п. 63.3 ст. 63, п.117.1 ст.117 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755- VI (із змінами та доповненнями), пункту 8.4 Порядок здійснення такого повідомлення про об`єкти оподаткування визначений Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19 грудня 2011 року №1588 ТОВ ПРОМЕЛЕКТРОНІКА не надано повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою N 20-0ПП;
- аб. а пп.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, п.1.2., п. 3.2, п. 3.3., п. 3.4, п.3.5. Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року №4, а саме, подання з помилками та недостовірними даними податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку у періоді 2 кв.2017 року, 2,3,4 кв.2018 року, 1,2,3,4 кв. 2019 року, 1,2,4 кв. 2020 року, що призвело до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку;
- пп. 168.1.1 п 168 .1 ст.168, пп.164.2.17 е п.164.2 ст. 164, п.167.1 ст.167, з урахуванням п.164.5 ст.164 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), підприємством занижено податок на доходи фізичних осіб на протязі 2017 - 2020 років у сумі 318,81 грн, в т.ч. у періоді з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року - 128,30 грн, у 2019 році - 132,78 грн, у 2020 році - 57,73 грн, в результаті не нарахування, не утримання та не перерахування податку на доходи фізичних осіб за ознакою 126 Дохід, отриманий платником податку як додаткове благо;
- пп. 168.1.1 п. 168.1 ст.168, пп.164.2.17 е п.164.2 ст.164, п.167.1 ст.167 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України №2755^1 від 2 грудня 2010 року (із змінами та доповненнями) в частині не нарахування, не утримання та неперерахування військового збору із виплаченого доходу у вигляді додаткового блага в розмірі - 21,79 грн;
- п. 4 ч.2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 8 липня 2010 року №2464-VI; пункту 8 Розділу II Наказу ДФС України від 14 квітня 2015 року №435 Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині неподання до податкового органу Звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за серпень 2015 року;
- вимоги пункту 1 частини 2 статті 6; частини 2, частин 5, 7 статті 8, частин 2,8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №2464^1 від 8 липня 2010 року (зі змінами та доповненнями), а саме не нарахування єдиного внеску за серпень 2015 року (відсутність Звіту), в результаті чого донараховано єдиного соціального внеску за серпень 2015 року на суму 2594,61 грн;
- вимоги пункту 1 частини 2 статті 6; частини 2, частин 5,7 статті 8, частин 2,8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування №2464^1 від 8 липня 2010 року (зі змінами та доповненнями), та тягне за собою накладення штрафу згідно п. 3 ч. 11 ст. 25 Закону України №2464^1 від 8 жовтня 2010 року Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зі змінами та доповненнями, у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску;
- порушено вимоги п.1 ч.2 ст.6, п.2,8 ст.9 Закону України від 8 липня 2010 року №2464^1 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (із змінами та доповненнями), а саме: несвоєчасне перерахування до бюджету єдиного внеску за серпень 2015 року у сумі 2594,61 грн.
На підставі Акту перевірки контролюючим органом прийнято:
- податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14 червня 2021 року №0083200703 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток підприємств які сплачують інші підприємства на суму +66 759114 грн 25 коп, з яких: +54780 804 грн сума грошового зобов`язання за податковими та/або іншими зобов`язаннями; +11 978310,25 грн сума грошового зобов`язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
- податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14 червня 2021 року №0083250703 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем транспортний податок з юридичних осіб на суму +41666,60 грн, з яких: +33 333,3 грн сума грошового зобов`язання за податковими та/або іншими зобов`язаннями; +8 333,3 грн сума грошового зобов`язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
- податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14 червня 2021 року №0083240703 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі +680 грн у зв`язку із тим, що ТОВ Промелектроніка не подано до контролюючого органу декларації з транспортного податку за 2017, 2018 рік;
- податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14 червня 2021 року №0083380703 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі +1020 грн у зв`язку із тим, що ТОВ Промелектроніка не подано до контролюючого органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність за формою №20-ОПП;
- податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 14 червня 2021 року №0083390705 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт,послуг) на суму +70 748 580, 00 грн, з яких: +56 598 864 грн сума грошового зобов`язання за податковими та/або іншими зобов`язаннями; + 14 149 716,00 грн сума грошового зобов`язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
- рішення від 2 червня 2021 року №0079200717 про застосування до Позивача штрафних санкцій у сумі 170 грн на підставі п.7 ч. 11 ст. 25 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за неподання до органів ДПС звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період серпень 2015 року;
- рішення №0076940717 від 2 червня 2021 року про застосування до Скаржника Позивача штрафних санкцій у розмірі 1297,31 грн на підставі п.3 ч.11 ст. 25 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та про донарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у сумі +2594,61 грн;
- вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 2 червня 2021 року №Ю-0076840717 зі сплати заборгованості (недоїмки) зі сплати єдиного внеску у сумі 2594,61 грн.
За результатами адміністративного оскарження контролюючим органом вищого рівня прийнято рішення, яким скасовано рішення від 2 червня 2021 року №0079200717 про застосування до Позивача штрафних санкцій у сумі 170 грн на підставі п.7 ч. 11 ст. 25 ЗУ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхуванн`я.
Предметом спору в цій справі є правомірність та обґрунтованість податкових повідомлень-рішень від 14 червня 2021 року за №0083200703, №0083250703, №0083240703, №0083380703, №0083390705, рішення №0076940717 від 2 червня 2021 року та вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 2 червня 2021 року №Ю-0076840717.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції зазначив про безпідставність висновків Акта перевірки по суті виявлених порушень, які стали підставою для спірних рішень контролюючого органу. Такі висновки перевіряючих викладені в акті перевірки сформовані всупереч вимогам чинного законодавства виключно на припущеннях щодо законності та реальності здійснених платником податків операцій.
Суд апеляційної інстанції, погоджуючись з висновком суду першої інстанції додатково зазначив про допущення контролюючим органом істотних порушень норм ПК України під час призначення перевірки. Вказує на протиправність висновку призначеної відносно позивача перевірки, оскільки контролюючим органом під час проведення перевірки були порушені норми п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України, у зв`язку з чим перевірка була проведена всупереч установленого на період дії карантину мораторію, що, в свою чергу, свідчить про протиправність перевірки та нівелює правові наслідки такої. Суд також зауважив, що зміна строків запровадження мораторію могла бути здійснена лише шляхом внесення відповідних змін до Податкового кодексу України, чого станом на час призначення спірної перевірки (березень 2021 року) зроблено не було. В обґрунтування свої позиції суд апеляційної інстанції послався на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 1 вересня 2022 року (справа №640/16093/21).
Ухвалюючи додаткове судове рішення про стягнення витрат на професійну правничу допомогу, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що розмір понесених позивачем витрат підтверджений належними та допустимими в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України доказами. При цьому розмір, який є співмірним із складністю справи та виконаною адвокатом роботою, часом, витраченим на її виконання, обсягом наданих адвокатом послуг, а також ціною позову та значенням справи для сторони, складає 31 000 грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції та постановою апеляційного суду, Головне управління ДПС у Запорізькій області подало касаційну скаргу, у якій, посилаючись на неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права і порушення норм процесуального права, просило судові рішення скасувати і ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
Обґрунтовуючи касаційну скаргу, відповідач зазначає, що у цих правовідносинах постанова Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 року № 89 є спеціальним нормативно-правовим актом, оскільки саме нею регулюються питання, пов`язані із COVID-19, а тому підлягає застосуванню. Зазначає, що пунктом 4 розділу ІІ "Прикінцевих положень" Закону України від 17 вересня 2020 року №909-ІХ "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" Кабінету Міністрів України надано право скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами Країни, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19.
Верховний Суд ухвалою від 23 січня 2023 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 січня 2022 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року з метою перевірки доводів щодо неправильного застосування судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права.
Верховний Суд ухвалою від 31 березня 2023 відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою Головного управління ДПС у Запорізькій області на додаткову постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2023 року.
У відзиві на касаційну скаргу позивач просив залишити її без задоволення, а рішення судів - без змін як законні та обґрунтовані. Вважає, що постанова КМУ № 89 як підзаконний нормативно-правовий акт не може змінювати положення ПК України, який за своєю правовою природою є законом; з огляду на положення статті 5 ПК України для регулювання відносин у даній справі повинні застосовуватись норми ПК України, а не норми постанови КМУ № 89.
Згідно з частиною першою статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
На адресу суду від Головного управління ДПС у Запорізькій області надійшло клопотання про передачу цієї справи на розгляд палати, об`єднаної палати або Великої Палати Верховного Суду як такої, що містить виключну правову проблему у питаннях співвідношення положень пункту 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України та постанови КМУ №89, а так само обрання наслідків допущення контролюючим органом процедурних порушень під час призначення і проведення перевірки.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарг по суті порушень, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, а також доводи відзиву на касаційну скаргу, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права і дотримання ними норм процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Ключовим питанням у цій справі, в межах якого відкрито касаційне провадження, є можливість застосування постанови КМУ № 89 як спеціального акта, який скоротив строк дії обмежень, встановлених пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України.
Порядок проведення документальних планових перевірок унормовано статтею 77 ПК України.
18 березня 2020 року набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року №533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", яким підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України доповнено пунктами 52-1 - 52-5.
Зокрема, згідно з пунктом 52-2 установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу. Інформація про перенесення документальних планових перевірок, які відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок мали розпочатися у період з 18 березня по 31 травня 2020 року та на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" не були розпочаті, включається до оновленого плану-графіку, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 30 березня 2020 року. Документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на період до 31 травня 2020 року. Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень контролюючим органом. На період з 18 березня по 31 травня 2020 року зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.
Законом України від 30 березня 2020 року №540-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" внесено зміни, зокрема, до пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України і абзац перший пункту 52-2 замінено сімома новими абзацами такого змісту: Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім: документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу; фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 цього Кодексу. У зв`язку з цим абзаци другий - четвертий слід вважати відповідно абзацами восьмим - десятим.