ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 травня 2024 року
м. Київ
справа № 640/32544/21
касаційне провадження № К/990/35098/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Гончарової І.А.,
суддів - Пасічник С.С., Ханової Р.Ф.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансджейнт 8"
на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 липня 2022 року (головуючий суддя - Гарник К.Ю.)
та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 вересня 2022 року (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Кузьменко В.В.; судді - Василенко Я.М., Ганечко О.М.)
у справі № 640/32544/21
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансджейнт 8"
до Головного управління ДПС у м. Києві,
Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві
про стягнення пені за порушення строків відшкодування податку на додану вартість,
В С Т А Н О В И В:
У листопаді 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансджейнт 8" (далі - ТОВ "Трансджейнт 8"; позивач; платник) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС у м. Києві; відповідач-1; контролюючий орган) та Головного управління Державної казначейської служби України у м. Києві (далі - ГУ ДКС України у м. Києві; відповідач-2), в якому просило стягнути з Державного бюджету України через ГУ ДКС України у м. Києві на його користь пеню в розмірі 3568508,55 грн за порушення строків відшкодування податку на додану вартість за період з 13 лютого 2021 року по 04 листопада 2021 року.
Окружний адміністративний суд м. Києва рішенням від 21 липня 2022 року адміністративний позов задовольнив частково. Стягнув з Державного бюджету України через ГУ ДКС України у м. Києві на користь ТОВ "Трансджейнт 8" пеню в розмірі 1226330,39 грн. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовив.
Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 28 вересня 2022 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.
ТОВ "Трансджейнт 8" звернулося до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 21 липня 2022 року в частині відмови в задоволенні позовних вимог, постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 вересня 2022 року повністю та прийняти нове рішення, яким стягнути через ГУ ДКС України у м. Києві на користь платника пеню в розмірі 2342178,16 грн за порушення строків бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права. При цьому наголошує на необхідності фіксації облікової ставки Національного банку України при обрахунку пені відповідно до пункту 200.23 статті 200 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - ПК України) на момент виникнення відповідної заборгованості.
Верховний Суд ухвалою від 16 січня 2023 року відкрив касаційне провадження за касаційною скаргою ТОВ "Трансджейнт 8".
31 січня 2023 року від відповідача-1 надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому він зазначив, що доводи касаційної скарги не спростовують правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права в частині відмови в задоволенні позову.
03 лютого 2023 року від ГУ ДКС України у м. Києві надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому воно просить відмовити в задоволенні касаційної скарги платника.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами попередніх інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ними норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Судами з`ясовано, що відповідачем-1 проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ТОВ "Трансджейнт 8" з питань законності декларування від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 19) в податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2014 року на суму 20155749,00 грн та залишку від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, (рядок 24) в податкових деклараціях з податку на додану вартість за грудень 2014 року на суму 20155749,00 грн, за січень 2015 року на суму 20151653,00 грн та бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на рахунок платника в банку (рядок 30) в податковій декларації за лютий 2015 року в розмірі 18617860,00 грн, за результатами якої складено акт від 24 квітня 2015 року № 2455/26-51-15-02-07/39432828.
На підставі зазначеного акта перевірки контролюючим органом прийнято, в тому числі податкове повідомлення-рішення від 14 травня 2015 року № 0015021502, згідно з яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 18617860,00 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 4654465,00 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12 серпня 2015 року у справі № 826/9725/15, залишеною без змін ухвалами Київського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2015 року та Вищого адміністративного суду України від 06 вересня 2016 року, податкове повідомлення-рішення від 14 травня 2015 року № 0015021502 визнано протиправним та скасовано.