ф
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2024 року
м. Київ
справа № 580/5010/21
адміністративне провадження № К/990/34579/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Хохуляка В.В., суддів: Гімона М.М., Ханової Р.Ф.,
розглянув у порядку письмового провадження як суд касаційної інстанції справу №580/5010/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНДАСТРІАЛ ТРЕЙД" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, провадження у якій відкрито за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Індастріал Трейд" на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 03.08.2022 (головуючий суддя Білоноженко М.А.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2022 (головуючий суддя Пилипенко О.Є., судді: Глущенко Я.Б., Шелест С.Б.),
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Індастріал Трейд" звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 07.06.2021: №4712, №4713, №4711/2300070110.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 03.08.2022, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.11.2022, відмовлено в задоволенні адміністративного позову.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Товариство з обмеженою відповідальністю "Індастріал Трейд" звернулось з касаційною скаргою до Верховного Суду.
Ухвалою Верховного Суду від 22.12.2022 відкрито касаційне провадження у справі №580/5010/21 за касаційною скаргою Товариства.
Ухвалою суду від 04.02.2024 розгляд справи призначено у порядку письмового провадження на 05.03.2024.
Касаційний розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження з урахуванням положень статті 345 КАС України.
Верховний Суд, на підставі встановлених фактичних обставин справи, з`ясував наступне.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, на підставі наказу Головного управління ДПС у Черкаській області від 24.02.2021 №319-п проведено документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Індастріал Трейд", з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2018 по 31.12.2020.
За результатами перевірки Головним управлінням ДПС у Черкаській області складено Акт №2915/23-00-07-0305/38164057 від 19.04.2021 (далі - Акт перевірки), в якому встановлено порушення ТОВ "Індастріал Трейд" вимог:
п. 44. 1 ст.44, п. 134.1. ст. 134 Податкового кодексу України, ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п.2.1 і 2 Положення про документальне забезпечення записів бухгалтерського обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України, п.8 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", п.3.2, п.3.10, п.3.12 р.ІІІ Наказу №433, п.7 Стандарту №15, п.5Стандарту №11, п.7, п.17, п. 18 Положення бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року №318, зареєстрованим у Міністерстві 19 січня 2000 року за №27/4248, п.23. Положення (стандарт) бухгалтерського про фінансові результати", затвердженим наказом Міністерства фінансів України 1999 року №87, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.06.1999 року №397/3690, - в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 471392 грн., в тому числі за 2018 рік, на суму 29919 грн., 2019 рік на суму 154733 грн., 2020 рік на суму 286740 грн., з них за І квартал 2020 року на суму 29340 грн., півріччя 2020 року на суму 173340 грн., три квартали 2020 року суму 281340 грн.;
п. 198.1, п.198.2, п. 198.3. п. 198.6 ст.198, ст. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, п.6 розділу III Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 29.01.2016р. №21, - в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 237769 грн., в т.ч. за січень 2018 року на 17321 грн., за лютий 2018р. на 14728 грн., березень 2018 на 1194 грн., червень 2019р. на 35471 грн., липень 2019р. на 9216 грн., жовтень 2019р. на 53797 грн., листопад 2019р. на 40109 грн., грудень 2019 року на 33333 грн., лютий 2020р. на 6745 грн., березень 2020р. на 25855 грн.;
п.51.1. ст.51 та пп. 176.2 "б" п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, - в результаті чого подано Податкові розрахунки за формою №1-ДФ з неповними даними за 3 та 4 квартал 2020 року;
п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, - в результаті чого несвоєчасно сплачено грошові зобов`язання в сумі 340,00 грн. по ППР ГУ ДФС у Черкаській області від 30.03.2018 №0002881405;
п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України, абз. 1 п. 8.4, п.8.5 розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом фінансів України від 09.12.2011 №1588, - в результаті чого несвоєчасно подано 9 повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП.
07.06.2021 Головним управлінням ДПС у Черкаській області на підставі встановлених у Акті перевірки порушень, прийнято податкові повідомлення-рішення:
№4712, яким ТОВ "Індастріал Трейд" визначено суми податкових зобов`язань, а саме збільшено суму податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств на суму 471392 грн. та визначено штрафні (фінансові) санкціі в розмірі 46163грн.;
№4713, яким ТОВ "Індастріал Трейд" визначено суми податкових зобов`язань, а саме збільшено суму податкових зобов`язань з податку на додану вартість на суму 237769 грн. та визначено штрафні (фінансові) санкції в розмірі 59442 грн.;
№4711/2300070110, яким ТОВ "Індастріал Трейд", за несвоєчасне подання 9-ти повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП, визначено штрафні (фінансові) санкції в розмірі 9180грн.
Позивач, вважаючи прийняті податкові повідомлення-рішення протиправними, звернувся з позовом до суду про їх скасування
Товариство посилається на необґрунтованість висновків Акту перевірки, не погоджується з доводами відповідача щодо відсутності реальності здійснення досліджених господарських операцій та зазначає, що наявні договори позивача із контрагентами, акти здачі-приймання робіт (надання послуг), видаткові накладні та рахунки є доказами того, що господарські операції були реальними і прямо вказують на те, що має місце фактичний рух активів або зміна у капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю. З урахуванням відсутності спростування презумпції правомірності договору на рівні закону або судового рішення, не можливості учасників цивільних відносин на рівні того чи іншого договору здійснювати його кваліфікацію як недійсного (нікчемного чи оспорюваного), можна вважати їх чинними на момент судового розгляду, а добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення з боку його контрагента.
Щодо повідомлення про об`єкти оподаткування позивач вказав, що наведені в акті перевірки об`єкти, з якими контролюючий орган пов`язує необхідність подання повідомлення за формою №20-ОПП, використовувалися позивачем у господарській діяльності на підставі договорів оренди, у зв`язку з чим за цими договорами у позивача не виникає обов`язку щодо сплати податків, оскільки означені об`єкти належать на праві власності іншим юридичним та фізичним особам. Крім того зазначив, що норми Податкового кодексу України не встановлюють строки подання повідомлення за формою №20-ОПП, що, на думку позивача, виключає одну з необхідних складових для притягнення особи до відповідальності згідно п. 117.1 ст. 117 ПК України. Посилання відповідача на строки, встановлені наказом МФ України "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" №1588 від 09.12.2011 вважає помилковим, оскільки санкція статті 117 ПК України передбачає відповідальність за порушення строків, встановлених виключно Кодексом.
Відповідач проти позову заперечив, податковий орган вказує, що в ході проведення перевірки не підтверджено реальність здійснення господарських операцій з придбання запчастин та послуг, в зв`язку з встановленням невідповідності (дефектності) в первинних бухгалтерських документах; невідповідності (дефектності) зазначених в договорі рахунків, актах наданих послуг та платіжних дорученнях на дату укладання договорів, актів наданих послуг не було відкрито в установі банку; відсутності документального підтвердження перевезення запчастин; відсутності здійснення господарських операцій з поставки запчастин по ланцюгу постачання; наявних складених і отриманих узагальнених податкових інформацій відсутність постачальників за юридичною адресою; не надання підтверджуючих документів на запити податкових органів; відсутня достатня чисельність персоналу для поставки товару та надання послуг у відповідні строки; відсутність виробничих, складських приміщень, транспортних засобів; відсутній рух зобов`язань чи власного капіталу у процесі здійснення господарської операції; відсутні фізичні, технічні та технологічні можливості до вчинення задекларованих господарських операцій; неможливість здійснення операцій з відповідною кількістю певного товару та надання послуг у відповідні строки; відсутності документального підтвердження на отримані послуги (рекламних послуг, абонентського юридичного обслуговування, оренди складських приміщень, сприянню підписанню договорів); наявність Ухвали від 28.08.2020 Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська щодо директора ТОВ "Ойл Рам Торг"; наявність у системі співставлення документально не підтвердженого завищення податкового кредиту на суму ПДВ - 87,1 тис. грн.
Крім того, відповідачем встановлено несвоєчасне подання повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, за формою №20-ОПП та зазначено, що неподання позивачем до податкового органу за місцем реєстрації повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (орендовані приміщення) за формою №20-ОПП свідчить про порушення останнім норм ПК України.
Суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, відмовляючи у задоволенні позову виходив з того, що повідомлення-рішення винесені контролюючим органом обґрунтовано, позаяк наданими до перевірки первинними документами не підтверджено реальності здійснення господарських операцій з придбання запасних частин в асортименті. Надані позивачем до перевірки та до суду документи мають ознаки формальних, таких, що не підтверджують заявлений обсяг поставленого товару і понесених позивачем витрат, не відповідають дійсним обставинам та таких, що не підтверджують факти реального здійснення господарських операцій. Крім того, документально не підтверджено реальність господарських операцій щодо отриманих послуг реклами. Контрагентами здійснено продаж товарів (послуг) відмінних від придбаних, що, з урахуванням обставин у сукупності може свідчити про здійснення діяльності з метою штучного формування суб`єктами господарювання витрат та податкового кредиту, без реального здійснення господарських операцій тощо. Суд апеляційної інстанції вказав, що як вбачається із підстав позову, позивач не заперечує обставин несвоєчасності подачі ТОВ "Індастріал Трейд" 9-ти повідомлень про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП №9316437820.
Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, Товариство звернулося з касаційною скаргою, у якій просить залишити в силі рішення судів першої та апеляційної інстанцій в частині визнання правомірним податкового повідомлення-рішення №4711/2300070110 від 07.06.2021 та закрити провадження. Скасувати рішення судів попередніх інстанцій в частині визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень №4712, №4713 від 07.06.2021 і ухвалити нове рішення, яким відправити справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
Підставою касаційного оскарження позивач визначає пункт 1 частини четвертої статті 328 КАС України, тобто, якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку; пункт 4 частини четвертої статті 328 КАС України, якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.
В обґрунтування вимог касаційної скарги позивач указує, що судами порушено норми матеріального і процесуального права. Як вважає Товариство, суди не встановили фактичні обставини, що мають ключове значення для правильного вирішення справи, не врахували висновки Верховного Суду, викладені за наслідками розгляду аналогічних правовідносин
Позивач зазначає, що у тексті судових рішень містяться посилання на встановлені факти ненадання позивачем фото-звітів про надані послуги за договорами з контрагентами. Однак, вказані обставини не відповідають дійсності, оскільки вказані звіти про надані послуги були передані головним бухгалтером ревізору-інспектору, про що озвучено під час розгляду справи. Втім, суди на ці факти не посилаються у судових рішеннях. На думку позивача, у випадку наявності у судів попередніх інстанцій сумнівів щодо факту передачі крім інших документів, саме фото-звітів, суди з метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справи мали можливість перевірити конкретний перелік документів, які були передані під час перевірки. Таким чином, суди попередніх інстанцій у зв`язку з поверхневою оцінкою фактичних обставин справи та неналежною оцінкою наданих доказів, допустили порушення норм процесуального права, що призвело до прийняття помилкового рішення.
Крім того, позивач посилається на неврахування судами висновків Верховного Суду в частині оцінки наявності у контрагентів трудових ресурсів, податкової інформації та кримінального провадження і ведення досудового розслідування.
Також, позивач вважає, що судами в порушення норм процесуального права не залучено до участі у розгляді справи осіб, на права та інтереси яких впливає судове рішення, а саме, контрагентів позивача. Як зазначає позивач, правові наслідки оскаржуваних рішень призводять до необхідності позивачу вчиняти дії по визнанню договорів недійсними та повернення коштів за надані послуги і проданий товар.
Поряд з цим, позивач не погоджується з позицією суду апеляційної інстанції щодо неприйняття часткової відмови від позову. Зокрема, представник позивача у судовому засіданні визнав правомірність податкового повідомлення-рішення, проте суд не прийняв ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті часткової відмови від апеляційної скарги та закриття провадження у справі.
На підставі викладеного, позивач просить вимоги касаційної скарги задовольнити.
Відповідач скористався правом заперечити проти доводів і вимог касаційної скарги. У відзиві податковий орган вказує, що позивач у позовній заяві, апеляційній скарзі не зазначав про наявність фото-звітів, які не були враховані під час перевірки. На думку відповідача, скаржник спонукає Верховний Суд переглянути справу на підставі доказів про які не було зазначено Товариством у позовній заяві, в апеляційній скарзі, протягом розгляду справи. Крім того, в порушення приписів частини другої статті 342 КАС України скаржник подає до касаційного суду доказ - копію акту приймання-передачі, який ним не подавався під час розгляду справи судами попередніх інстанцій. У частині неврахування судами висновків Верховного Суду, відповідач звертає увагу, що Суд висновується у конкретній справі, з огляду на докази та обґрунтування. Враховуючи зазначене, відповідач просить залишити касаційну скаргу Товариства без задоволення.
Переглядаючи оскаржувані судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевіряючи дотримання судами норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування норм матеріального права, Верховний Суд дійшов висновку, що касаційна скарга Товариства підлягає задоволенню частково, з огляду на наступне.
У справі, що розглядається, матеріалами справи встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Індастріал Трейд" взято на податковий облік в органах державної податкової служби 26.03.2012 року, перебуває на обліку в ГУ ДПС у Черкаській області.
Основним видом діяльності позивача є Код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
Позивач протягом перевіряємого періоду мав аналогічні взаємовідносини та обставини по придбанню послуг реклами з контрагентами:
ТОВ "Терсон" на загальну суму - 100500 грн. у тому числі ПДВ 16750 грн.;
ТОВ "Компанія" Нефеліум" на загальну суму - 100000,00 грн., у тому числі ПДВ 16667 грн.;
TOB "Інмарт-Технос" на загальну суму - 181000,00 грн., у тому числі ПДВ 30166,67 грн.;
ТОВ "Овертрейд Компані" на загальну суму - 780000 грн. у тому числі ПДВ 130000,0 грн.;
ТОВ "Платина ЮК" (код ЄДРПОУ 41337357) на загальну суму - 1400000 грн.;
ТОВ "Транспортна Компанія "Євротранссервіс" послуг реклами на загальну суму - 30000 грн.
У ході перевірки контролюючим органом встановлено відображення у бухгалтерському та податковому обліку ТОВ "Індастріал Трейд" отримання від ТОВ "Терсон" (код ЄДРПОУ 42932455) послуг реклами на загальну суму - 100500 грн. у тому числі ПДВ 16750 грн.
Між ТОВ Терсон (виконавець) та ТОВ "Індастріал Трейд" (Замовник) укладено договір про надання рекламних послуг №20190523 від 23.05.2019 .
Відповідно до умов Договору Виконавець приймає на себе зобов`язання надати рекламні послуги (надалі за текстом - Послуги), а замовник зобов`язується прийняти належним чином послуги та сплатити їх вартість.
Загальний перелік Послуг, що можуть надаватися Виконавцем, включає наступні Послуги:
розповсюдження друкованої реклами ТМ "INDUSTRIAL" проумотерами на вулиці і в приміщеннях (Торгових центрів);
поширення друкованої реклами ТМ "INDUSTRIAL" за допомогою поштової розсилки по поштовим скринькам житлових будинків.
Виконавець надає Замовнику Акт надання послуг та фото звіт про надані Послуги. Фото-звіт надається в електронному вигляді.
У межах договору про надання рекламних послуг від 23.05.2019 р. №20190523 ТОВ "Терсон" документально оформлено акти здачі - приймання робіт (надання послуг) на користь ТОВ "Індастріал Трейд",
Відповідно до наданих до перевірки актів здачі - приймання робіт (надання послуг), ТОВ "Терсон" надало послуги реклами ТОВ "Індастріал Трейд" на загальну суму 100500,00 грн., в т. ч.: ПДВ 16750,00 грн.
Суди з`ясували, що під час перевірки (на запит ГУ ДПС у Черкаській області "Про надання інформації" від 26.03.2020 №б/н), під час розгляду справи в суді (як першої інстанції так і в апеляційному порядку), не надано документального підтвердження виконання рекламних послуг в повному обсязі, а саме фото звіту про надані рекламні послуги (що передбачено п.2.9 Договору №20190523 від 23.05.2019р.), адресну програму (з зазначенням адреси приміщень (Торгових центрів), адресів поштових скриньок житлових будинків, та переліку назв вулиць міст де розповсюджувалася друкована реклама), звіти про виготовлені рекламні брошури.
Під час перевірки встановлено, що у відповідності до баз даних, які містяться в Системі "Податковий блок" ДПС України, ТОВ "Терсон", код за ЄДРПОУ 42932455, Сумська область, Ковпаківський район м.Суми вул.Іллінська, буд.2, зареєстровано Виконавчим комітетом Сумської міської ради від 05.04.2019 року за №16321020000016427, основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля.
Індивідуальний податковий номер платника ПДВ429324518199, зареєстровано платником ПДВ 01.05.2019 свідоцтво ПДВ №200460384, статус платника ПДВ -анульовано за рішенням контролюючого органу -31.07.2020.
ТОВ "Терсон", у червні 2019 року документально придбано наступні різноманітні товари - цукерки, мармелад, драже, сосиски, котлети, сардельки, крила, баличок, філе куряче та ін. Проте, ТОВ "Терсон", у червні 2019 року документально реалізовано відмінні товари від придбаних та надавало послуги, які потребують значних трудових затрат та спеціальних знань (шкаф, фарба, транспортно експедиційні послуги, олівець, кавун, капуста, морква, сир, цибуля, послуги з ведення бухгалтерського обліку, піддони, рекламні послуги, монтажні роботи та інше).
Крім того, судом із матеріалів перевірки, встановлено, що ТОВ "Терсон" не подано до податкового органу:
повідомлення про прийняття працівників на роботу;
звіт 1-ДФ за II квартали 2019 року;
звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма Д4) за червень 2019 року.
За даними системи "Податковий блок" "Податковий блок" ДПС України встановлено, що у ТОВ "Терсон" відсутні будь-які основні засоби як власні так і орендовані та об`єкти оподаткування для надання послуг.
Аналізуючи фінансово-господарську діяльність ТОВ "Терсон" з 01.06.2019 р. (з дати здійснення фінансово господарських взаємовідносин) по дату реєстрації Акту перевірки, контролюючим органом виявлено, що товариство реєструвало податкові накладні та подавало фінансову звітність лише за червень 2019 року. Останню податкову звітність подано до контролюючого органу у липні 2019 року. Розрахунковий рахунок НОМЕР_1 в ПАТ АБ "Укргазбанк" через який здійснювалися розрахункові операції з ТОВ "Терсон" було закрито 03.11.2019.
Відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала від 30.10.2019р. по справі №757/57720/19 проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12015000000000461, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 30.07.2015 за фактом встановлено, що група осіб в період 2018-2019 років на території м. Києва, Харківської та Донецької областей, створила "транзитно-конвертаційну групу" з підконтрольних суб`єктів підприємницької діяльності, з метою використання реквізитів підприємств та їх розрахункових рахунків у злочинних схемах зі створення штучної видимості законності здійснення фінансово-господарських операцій та безпідставного формування податкового кредиту з податку на додану вартість та витрат з податку на прибуток суб`єктам господарювання реального сектору економіки. До складу суб`єктів господарської діяльності входить ТОВ "Терсон", діяльність яких полягає в наданні протиправних послуг ряду суб`єктів господарювання реального сектору, метою яких є легалізація (відмивання) грошових коштів, здобутих злочинним шляхом, підроблення первинних фінансово-господарських документів щодо безтоварних операції з продажу (придбання) товарів, виконання робіт, надання послуг, тощо, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 205, ч. 5 ст. 27 ч. 3 ст. 212 КК України.
Крім того, судом із матеріалів перевірки, встановлено, що ТОВ "Овертрейд Компані" відповідно до звіту 1-ДФ за IV квартали 2019 року та звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма Д4) за листопад, грудень 2019 року, кількість працівників склала - 4 особи.
При цьому, відповідно до таблиці №1 (додаток №1 до Договору №20191022 від 22.10.2019), зміст послуг складає:
місто - Одеса, кількість рекламних матеріалів - 800, період надання послуг по 30.11.2019, вартість послуг з ПДВ - 60000,00грн.;
місто - Львів, кількість рекламних матеріалів - 800, період надання послуг по 30.11.2019. вартість послуг з ПДВ - 60000,00грн.;
місто - Чернігів, кількість рекламних матеріалів - 400, період надання послуг по 30.11.2019, вартість послуг з ПДВ - 30000,00грн.;
місто - Харків, кількість рекламних матеріалів - 400, період надання послуг по 30.11.2019, вартість послуг з ПДВ - 30000,00грн.;
місто - Київ, кількість рекламних матеріалів - 800, період надання послуг по 31.12.2019, вартість послуг з ПДВ - 60000,00грн.;
місто - Житомир, кількість рекламних матеріалів 800, період надання послуг по 31.12.2019, вартість послуг з ПДВ 50000,00грн.;
місто - Дніпро, кількість рекламних матеріалів - 400, період надання послуг по 31.12.2019, вартість послуг з ПДВ - 30000,00грн.;
місто - Кропивницький, кількість рекламних матеріалів 400, період надання послуг по 31.12.2019, вартість послуг з ПДВ - 30000,00грн.;
місто - Вінниця, кількість рекламних матеріалів 400, період надання послуг по 31.12.2019, вартість послуг з ПДВ - 30000,00грн.
Наявність 4 працівників у ТОВ "Овертрейд Компані" у період виконання послуг, згідно зазначеного Договору (листопад- грудень 2019) у співставленні із заявленим обсягом робіт у різних містах України, свідчить про незначну кількість трудових ресурсів для здійснення заявленого обсягу господарської діяльності.
За даними системи "Податковий блок" "Податковий блок" ДПС України встановлено, що у ТОВ "Овертрейд Компані" відсутні будь-які основні засоби як власні так і орендовані та об`єкти оподаткування для надання послуг.
Крім того, суд встановив, що ТОВ "Овертрейд Компані" у листопаді, грудні 2019 року документально придбано наступні різноманітні товари мило, крем для рук, шампунь, мінеральна вода, мило господарське, бритва, папка, рідке мило, туалетна вода та ін. Проте, ТОВ "Овертрейд Компані", у вказаному періоді документально реалізовано відмінні послуги від придбаних товарів та надавало послуги, які потребують значних трудових затрат та спеціальних знань кваліфікованих працівників (Комплексне дослідження ринку, перевірка на вірус, профілактика системних блоків, адмініструванні поштового серверу, Аудит мережевого обладнання та інше).
За аналогічною схемою судом першої інстанції були проаналізовані господарські операції між позивачем та ТОВ "Платина ЮК", ТОВ "Транспортна компанія "Євротранссервіс" та встановлено відсутність у контрагентів позивача будь - яких основних як власних, так і орендованих об`єктів оподаткування для надання послуг, позивачем не обґрунтовано необхідності отримання даних послуг від контрагентів; не обґрунтовано, що результати робіт з отримання рекламних послуг призвело до збільшення продажів запасних частин, вказаними вище контрагентами не подано до податкового органу повідомлення про прийняття працівників на роботу; звіт 1-ДФ за відповідні періоди; звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма Д4), що у своїй сукупності свідчить про відсутність офіційно прийнятих працівників на роботу, трудових ресурсів для здійснення фінансово- господарської діяльності. Ані під час перевірки, ані під час розгляду справи апелянтом не надано документального підтвердження виконання рекламних послуг в повному обсязі, а саме фото звіту про надані рекламні послуги, адресну програму (з зазначенням адреси приміщень (Торгових центрів), адрес поштових скриньок житлових будинків, та переліку назв вулиць міст де розповсюджувалася друкована реклама), звіти про виготовлені рекламні брошури.
Враховуючи викладене, апеляційний суд погодився з висновком суду першої інстанції, що під час розгляду справи не підтверджено реальність здійснення господарських операцій, документально оформлених між ТОВ "Платина ЮК", ТОВ "Транспортна компанія "Євротренссервіс" та ТОВ "Індастріал Трейд", ТОВ "Терсон", ТОВ "Компанія "Нефеліум", ТОВ "Інмарт - Технос" та ТОВ "Індастріал Трейд" з придбання рекламних послуг.
Також, позивачем було відображено в бухгалтерському та податковому обліку взаємовідносини по придбанню запасних частин з наступними контрагентами:
TOB "Торн 2014" (код ЄДРПОУ 39412199) товару (запасні частини в асортименті) за лютий 2018 року на загальну суму-81110,29грн. у тому числі ПДВ 13518,38 грн.;
ТОВ "ЛБР-ЮГ" (код ЄДРПОУ 39452823) товару (запасні частини в асортименті) за січень - березень 2018 року на загальну суму - 118352,49грн. у тому числі ПДВ 19725,42 грн.;
ТОВ "Асдем" (код ЄДРПОУ 42110814) товару (запасні частини в асортименті) за липень 2019 року на загальну суму - 55294,46грн. у тому числі ПДВ 9215,74 грн.;
ТОВ "Фортіз ЛТД" (код ЄДРПОУ 42888511) товару (запасні частини в асортименті) за травень 2019 року на загальну суму - 12323,62грн. у тому числі ПДВ 2053,94 грн.;
TOB "Iнмарт-Tехнос" (код ЄДРПОУ 43139169) товару (запасні частини в асортименті) за жовтень-листопад 2019 року на загальну суму - 116020,19грн. у тому числі ПДВ 19336,70 грн.;
ТОВ "Едайс-Солюшнс" (код ЄДРПОУ 43101926) товару (запасні частини в асортиментна жовтень 2019 року на загальну суму - 86412,16грн. у тому числі ПДВ 14402,03 грн.;
ТОВ "Адога Універс" (код ЄДРПОУ 43275261) товару (запасні частини в асортименті) за березень 2020 року на загальну суму - 83283,52грн. у тому числі ПДВ 13880,59 гри.;
ТОВ "Партнер Імпульс" (код ЄДРПОУ 42854456) товару (запасні частини в асортименті) за січень 2020 року на загальну суму - 112311,60грн. у тому числі ПДВ 18718,58 грн.
У ході перевірки контролюючим органом встановлено відображення у бухгалтерському та податковому обліку ТОВ "Індастріал Трейд" отримання від TOB "Торн 2014" (код ЄДРПОУ 39412199) товару (запасні частини в асортименті) за лютий 2018 року на загальну суму 81110,29 грн. у тому числі ПДВ 13518,38 грн.