ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2024 року
м. Київ
справа № 280/6527/22
адміністративне провадження № К/990/24171/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Шишова О.О.,
суддів: Дашутіна І.В., Яковенка М.М.,
розглянув у попередньому судовому засіданні в касаційній інстанції справу
за позовом Акціонерного товариства "Запорізькій завод феросплавів" до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення, провадження по якій відкрито
за касаційною скаргою Акціонерного товариства "Запорізькій завод феросплавів" на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року (прийняте у складі головуючого судді Конишевої О.В.) та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2023 року (постановлену в складі колегії суддів: головуючого судді Шальєвої В.А., суддів Іванова С.М., Чередниченка В.Є.)
У С Т А Н О В И В:
РУХ СПРАВИ
І. Короткий зміст позовних вимог
1. Акціонерне товариство "Запорізькій завод феросплавів" (далі - позивач, товариство, АТ "ЗФЗ") звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі - відаовідач, податковий орган, Східне МУ ДПС по роботі з ВПП) в якому позивач просить суд:
1.1. - визнати протиправним та скасувати Рішення Східного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків від 19.10.2022 року № 3278/6/32-00-51-01-09, щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку в частині дотримання термінів подання податкової звітності з податку па прибуток за 1 квартал 2022 року, 1 півріччя 2022 року, 9 місяців 2022 року, акцизного податку з серпня 2022 року до фактичного завершення військового стану в Україні, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом з вересня 2022 року до фактичного завершення воєнного стану в Україні, а також подання фінансової звітності передбаченої п. 46.2 ст. 46 глави 2 розділу II Податкового кодексу України за І квартал 2022 року, І півріччя 2022 року, 9 місяців 2022 року;
1.2. - зобов`язати Східне міжрегіональне управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання Акціонерним товариством "Запорізький завод феросплавів" свого податкового обов`язку в частині дотримання термінів подання податкової звітності з податку на прибуток за І квартал 2022 року, І півріччя 2022 року, 9 місяців 2022 року, акцизного податку з серпня 2022 року до фактичного завершення воєнного стану в Україні, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом з вересня 2022 року до фактичного завершення воєнного стану в Україні, а також подання фінансової звітності передбаченої п. 46.2 ст. 46 глави 2 розділу II Податковою кодексу України за 1 квартал 2022 року, 1 півріччя 2022 року, 9 місяців 2022 року.
2. Обґрунтовуючи позовні вимоги Товариство зазначило, що подало до відповідача заяву про неможливість виконання платником податків податкових обов`язків на підставі підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України та Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225. Вказує, що відповідачем прийнято рішення щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, з яким позивач не погоджується. Стверджує, що перебування позивача та його виробничих потужностей на території населеного пункту м. Запоріжжя у якому ведуться воєнні (бойові) дії зі збройними формуваннями рф та пошкодження серверу інформаційно-обчислювального центру в результаті глибокої посадки напруги в мережах Запорізького регіону який стався при падінні літака є достатніми підставами для визнання відповідачем неможливості виконання платником податків своїх податкових обов`язків. Зазначає, що відповідач не прийняв попереднього рішення та не надав можливості позивачу подати додаткові документи на підтвердження вказаних ним обставин
ІІ. Рішення судів першої й апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення
3. Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року, залишеною без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2023 року, було відмовлено у задоволенні позову.
4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення контролюючий орган діяв у межах та відповідно до вимог чинного податкового законодавства, оскільки з наявних у матеріалах справи документів судами не встановлено наявності підстав, наведених у пп. 1, пп. 2, пп. 3, пп. 6 п. 1 розділу ІІ "Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України", що не спростовано позивачем жодними належними, достатніми та допустимими доказами.
ІІІ. Провадження в суді касаційної інстанції
5. Товариство не погодившись з рішенням и суду першої та апеляційної інстанцій подало касаційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права щодо відмови у задоволені позовних вимог, просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2023 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
5.1. Підставою для відкриття касаційного провадження у справі №280/6527/22 стало оскарження судових рішень, перелік яких визначений у частині першій статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, з посиланням у касаційній скарзі на пункт 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
5.2. Зазначає, що при винесенні судами спірних рішень було надано неналежну оцінку доказам та обставинам справи, допущено невірне застосування норм матеріального права, зокрема положень п. 69.1 Підрозділу 10 Розділу XX "Перехідні положення" ПКУ, положень н. 1, 3 Розділу II Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 225 від 29.07.2022, що в сукупності призвело до винесення незаконних судових рішень. При цьому, висновок Верховного Суду щодо питання застосування зазначених норм права у подібних правовідносинах відсутній.
5.3. Позивач також послався на те, що внаслідок аварійних коливань рівня електроенергії зафіксовано вихід з ладу обладнання, в тому числі серверу інформаційно-обчислювального центру, на якому встановлено програмний продукти АСУП - програмний продукт для обробки даних на підставі первинних документів, який забезпечував формування зведених облікових даних, які є основою для формування головної книги та форм фінансової звітності; програмний продукт DOS - програмний продукт для обробки даних та формування витрат на виробництво продукції.
5.4. З урахуванням втрати значного обсягу інформації, який оброблявся та зберігався за допомогою цих програмних продуктів, своєчасне складання та подання звітності за І квартал 2022 року та перше півріччя 2022 року було фізично неможливим, що підтверджено належними доказами.
5.5. Позивачем неодноразово наголошувалось, що будь-який витік інформації відносно місць зберігання пального та кількості наявного пального може бути приводом для здійснення агресором ракетних обстрілів таких місць, тому підприємство заявило про відсутність можливості виконувати податкові обов`язки щодо подання податкової звітності з акцизного податку із серпня 2022 року до фактичного завершення воєнного стану, а висновок суду першої інстанції про необхідність документального підтвердження ймовірного витоку інформації вважає неправильним.
5.6. Крім того, відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 в редакції, починаючи з наказу від 19 липня 2022 року № 159, (який втратив чинність з 27 грудня 2022 року) з 14 липня 2022 року Запорізька міська територіальна громада, в межах якої перебуває об`єкт оподаткування, що знаходиться у м. Запоріжжя, по вул. Діагональна, 11, віднесена до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
При цьому відповідно до наказу від 22 грудня 2022 року № 309 вся територія Запорізького району Запорізької області визначалась територією, на якій ведуться (велись) бойові дії (територією можливих бойових дій), починаючи з 12 березня 2022 року.
У порушення вимог Порядку № 225 відповідачем не направлено позивачу попереднє рішення щодо можливості/неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку, що позбавило позивача права на подання необхідних додаткових документів, пояснень на підтвердження зазначеної у заяві підстави.
6. Податковий орган надіслав відзив на касаційну скаргу, в якому вказує на правильність застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.
IV. Установлені судами фактичні обставини справи
7. Суди попередніх інстанцій установили, що 29 вересня 2022 року позивачем на адресу Східного МУ ДПС по роботі з ВПП направлено заяву про відсутність можливості виконання податкових зобов`язань, в якій зазначено підстави, з яких у позивача відсутні можливості своєчасно виконувати окремі податкові обов`язки, та згідно з якою позивач просив відповідача прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання податкових зобов`язань.
8. До заяви додані документи, які, як уважає позивач, підтверджують обставини наведені в заяві та вказують на неможливість виконання податкових зобов`язань внаслідок воєнного стану, бойових дій, ракетних обстрілів та окупації територій, на якій перебувають структурні підрозділи товариства.
9. У заяві від 29 вересня 2022 року АТ "ЗФЗ" наведено наступні підстави неможливості своєчасного виконання окремих податкових обов`язків:
1) Перебування на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації.
2) Втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації.
3) Можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків).
10. Наявність зазначених підстав обґрунтована наступними обставинами
1) АТ "ЗФЗ" як підприємство та платник податків знаходиться за податковою адресою - м. Запоріжжя, вул. Діагональна, 11, тобто розташоване в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
На період з 28 лютого 2022 року по 31 березня 2022 року у зв`язку із запровадженням військового стану в України, комендантської години у м.Запоріжжі та наявних загроз, у цілях безпеки співробітників прийнято рішення про тимчасову зупинку плавильних печей до особливого розпорядження та обладнання підрозділів підприємства, що підтверджується наказом з основної діяльності №12/ від 25 лютого 2022 року "Про режим роботи підприємства з 28 лютого 2022 року та на період дії військового стану". Початок військових дій та швидкий рух окупаційних військ РФ у напрямку міста Запоріжжя призвів не тільки до тимчасової зупинки товариства, а й виїзду кваліфікованих працівників товариства, зокрема, персоналу бухгалтерії до безпечних районів країни чи зарубіжжя.
У подальшому виробництво відновлено частково, в обсягах до 20% виробничих можливостей підприємства. Багато працівників заводу і надалі знаходяться в інших регіонах країни чи закордоном.
АТ "ЗФЗ" має структурний підрозділ - База відпочинку "Феросплавник", яка знаходиться на тимчасово окупованій території, а саме: Запорізька область, м.Приморськ, вул. Курортна, 8, що знаходиться в переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) безперервно, починаючи з 25 квітня 2022 року по теперішній час, що унеможливлює виконання з боку АТ "ЗФЗ" податкових обов`язків зі складання та подачі податкової звітності з місцевих податків (податкова декларація екологічного податку, щоквартальна податкова декларація з рентної плати за воду та надра, податкова декларація з туристичного збору).
2) Відповідно до Переліку документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, зокрема щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі обов`язок податкового агенту (далі - Перелік документів), затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 225 від 29 липня 2022 року, до таких документів відноситься, зокрема, повідомлення, що підтверджує аварійне (незаплановане) відключення постачання електроенергії в умовах воєнного стану, суб`єкта господарювання, до сфери обслуговування якого належить таке підприємство.
Виникнення аварійної ситуації, пов`язаної з відключенням електроенергії в умовах воєнного стану, 22 квітня 2022 року, наслідком чого стало ураження певного переліку обладнання АТ "ЗФЗ", зокрема комп`ютерного (серверного) обладнання, на якому встановлено програмний продукт АСУП - програмний продукт для обробки даних на підставі первинних документів, який забезпечував формування зведених облікових даних, які є основою для формування головної книги та форм фінансової звітності; програмний продукт DOS - програмний продукт для обробки даних та формування витрат на виробництво продукції.
22 квітня 2022 року о 08 год. 45 хв. відповідальними працівниками АТ "ЗФЗ" зафіксовано першу посадку напруги на заводській підстанції ПС-1. Близько 09 год. 22 хв. зафіксовано повторну посадку напруги на заводській підстанції ПС-1.
За результатами зазначених аварійних коливань рівня електроенергії зафіксовано вихід з ладу обладнання, зокрема сервера інформаційно-обчислювального центру, що зафіксовано в акті розслідування відключення обладнання АТ "ЗФЗ" при технологічних порушеннях в високовольтних мережах ПАТ "Запоріжжяобленерго" від 22 квітня 2022 року № ІІ-Ш-ІІ-04/01 (далі - акт розслідування).
Після виникнення та виявлення наслідків зазначених неприродних коливань рівня електроенергії АТ "ЗФЗ" звернулося за поясненнями до ПАТ "Запоріжжяобленерго" як до суб`єкта господарювання, до сфери обслуговування якого належить позивач (лист № 02-06-04/02 від 22 квітня 2022 року). Відповідно до отриманої відповіді ПАТ "Запоріжжяобленерго" № 50-13/121 від 28 квітня 2022 року 22 квітня 2022 року близько 09 год. 00 хв. у районі с. Михайловка Запорізького району внаслідок падіння літаку АН-26 пошкоджено ПЛ-330 кВ Л-203, яка живіть мережі ПЕК "Укренерго" між ПС "Запорізька-750" та "Запорізька-330". Після падіння літака персоналом НЕК "Укренерго" застосоване РПВ і виникла глибока посадка напруги в мережах Запорізького регіону, що трансформувалась в мережу 35-150 кВ ПАТ "Запоріжжяобленерго", внаслідок чого могли виникнути аварійні ситуації, які пов`язані із живленням підстанцій у м. Запоріжжя. Також ПАТ "Запоріжжяобленерго" повідомило про те, що зазначені події є форс-мажорною обставиною у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації, тому не можна розглядати такий випадок як порушення з боку ПАТ "Запоріжжяобленерго" діючого договору на розподіл електроенергії.
22 квітня 2022 року зафіксовано вихід з ладу певного обладнання, до якого відноситься, зокрема, сервер інформаційно-обчислювального центру. Спеціалістами підприємства проведено діагностичне обстеження пошкодженого обладнання на можливість його відновлення. На зазначеному сервері було встановлено: програмний продукт АСУП - програмний продукт для обробки даних на підставі первинних документів, який забезпечував формування зведених облікових даних, які є основою для формування головної книги та форм фінансової звітності; програмний продукт DOS - програмний продукт для обробки даних та формування витрат на виробництво продукції.
З урахуванням втрати значного обсягу інформації, який оброблювався та зберігався за допомогою зазначених програмних продуктів, своєчасне складання та подання звітності за 1 квартал 2022 року та 1 півріччя 2022 року є неможливим.
3) AT "ЗФЗ" як власник зареєстрованого акцизного складу пального та володілець ліцензії на зберігання пального, яке використовується підприємством для власних потреб, має визначені ПК України обов`язки, які полягають у наданні контролюючим органам необхідної звітності.
Ураховуючи збільшення кількості обстрілів міста Запоріжжя, керівництво підприємства прийняло рішення про недоцільність виконання податкових обов`язків, пов`язаних із декларуванням обсягів обігу та зберігання пального, реєстрацією акцизних накладних та декларуванням акцизного податку. Будь-який витік інформації відносно місць зберігання пального щодо кількості наявного пального може бути поводом для здійснення військами РФ ракетних обстрілів таких місць, що може нанести підприємству та працюючому персоналу непоправної шкоди.
11. На підставі вищевикладеного AT "ЗФЗ" заявило про відсутність можливості виконувати наступні податкові обов`язки, починаючи з серпня 2022 року: реєстрація акцизних накладних; подання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального; подання декларації акцизного податку.
12. Відповідачем прийнято рішення № 3278/6/32-00-51-01-09 від 19 жовтня 2022 року щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку в частині дотримання термінів подання податкової звітності з податку на прибуток за І квартал 2022 року, І півріччя 2022 року, 9 місяців 2022 року, акцизного податку з серпня 2022 року до фактичного завершення воєнного стану в Україні, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом з вересня 2022 року до фактичного завершення воєнного стану в Україні, а також подання фінансової звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 глави 2 розділу II Податкового кодексу України, за І квартал 2022 року, 1 півріччя 2022 року, 9 місяців 2022 року.
13. Уважаючи неправомірність дій відповідача щодо прийняття вказаного рішення, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
V. Позиція Верховного Суду
14. Суд касаційної інстанції наголошує, що перегляд судових рішень здійснюється в межах доводів та вимог касаційної скарги, перевірка правильності застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права - на підставі встановлених фактичних обставин справи (частина 1 статті 341 КАС України).
15. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (частина 2 статті 341 КАС України).
16. Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 (далі - ПК України).
17. Згідно з положеннями статті 16 ПК України платників податків зобов`язано, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
18. У зв`язку з тим, що в Україні Указом Президента України № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" оголошено воєнний стан, з метою забезпечення прав і обов`язків платників податків протягом цього періоду, Законом України від 03 березня 2022 року № 2118-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану", який набрав чинності 07 березня 2022 року, доповнено Підрозділ 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України пунктом 69, згідно з яким установлено тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, здійснювати справляння податків і зборів з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті, який підлягає застосуванню у редакції на час виникнення спірних правовідносин.
19. Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
20. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
21. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
22. Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Порядок № 225), який набрав чинності 6 вересня 2022 року, відповідно до пункту 1 розділу ІІ якого до платників податків / податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені цим Порядком.
23. Підставами неможливості виконання платниками податків-юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) є:
1) втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів, комп`ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
2) неможливість використати чи вивезти документи, комп`ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації;
3) використання чи вивезення документів, комп`ютерного або іншого обладнання, пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я посадової особи платника податків або неможливе у зв`язку з встановленням уповноваженими органами державної влади відповідно до закону в умовах воєнного стану заборон та/або обмежень;
4) можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі внаслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо (виключно в частині виконання визначених цим абзацом обов`язків);
5) відсутність у платника податків інших посадових осіб, уповноважених відповідно до законодавства нараховувати, стягувати та вносити до бюджету податки, збори, а також вести бухгалтерський облік, складати та подавати податкову та фінансову звітність, відсутність можливості у власника призначити таких посадових осіб за умови відсутності у такого платника податків об`єктів оподаткування, або показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, може бути пов`язана з такими обставинами:
- посадова особа є одночасно одним із власників юридичної особи за умови, що відсутність такого співвласника (акціонера, учасника, засновника) унеможливлює прийняття рішення про призначення на постійній або тимчасовій основі іншої посадової особи;
- юридична особа заснована на власності окремої фізичної особи, яка одночасно є єдиною посадовою особою такої юридичної особи.
6) перебування (податкова адреса платника податків та/або фактичне знаходження/знаходження виробничих потужностей тощо) на території населеного пункту, у якому ведуться воєнні (бойові) дії, який (які) знаходиться в оточенні (блокуванні) або тимчасово окупований збройними формуваннями Російської Федерації;