1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2024 року

м. Київ

справа № 809/621/17

касаційне провадження № К/9901/48121/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Бившевої Л.І.,

суддів: Хохуляка В.В., Ханової Р.Ф.,

розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін касаційну скаргу Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - Управління) на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 20.06.2017 (суддя Остап`юк С.В.) та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.03.2018 (головуючий суддя - Судова-Хомюк Н.М., судді - Гуляк В.В., Коваль Р.Й.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Новий світ" (далі - Товариство) до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про скасування наказу,

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Новий світ" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати наказ № 477 від 10.04.2017 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства" із змінами, внесеними наказом за №514 від 13.04.2017.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив про відсутність правових підстав у контролюючого органу для проведення перевірки, оскільки станом на дату прийняття наказу № 477, а тим більше станом на дату наказу №514 Товариство не перебувало у стані припинення, з огляду на що проведення перевірки саме на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України є протиправним.

Івано-Франківський окружний адміністративний суд постановою від 20.06.2017, залишеною без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.03.2018, позов задовольнив повністю: визнав протиправним та скасував наказ № 477 від 10.04.2017 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства" із змінами, внесеними наказом за №514 від 13.04.2017.

Задовольняючи позовні вимоги, суди виходили з того, що станом на дату прийняття наказу № 477 від 10.04.2017 та станом на дату наказу №514 від 13.04.2017 Товариство не перебувало у стані припинення, що підтверджується інформацією, наявною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з огляду на що проведення перевірки на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України є протиправним.

Відповідач, не погодившись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, звернувся до суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати судові рішення попередніх інстанцій та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування своїх вимог відповідач посилається на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, оскільки суди не надали належної правової оцінки тому, що за даними АІС "Управління документами" (введеного в експлуатацію наказом ДФС України від 24.12.2012 № 1191) наказ № 477 від 10.04.2017 був зареєстрований контролюючим органом 10.04.2017 о 09:16 год., а відомості від державного реєстратора надійшли до АІС "Податковий блок" 10.04.2017 лише о 16:57 та були опрацьовані відповідальним працівником 10.04.20147 о 17:57 год. Стверджує про правомірність видання ним наказу на проведення перевірки на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України.

В касаційній скарзі не вказано, в чому саме полягає неправильне застосування судами норм матеріального права, контролюючий орган фактично викладає обставини, якими він керувався під час видання оскаржуваного наказу.

Верховний суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 26.04.2018 відкрив провадження за касаційною скаргою та витребував матеріали справи з суду першої інстанції.

Позивач у відзиві на касаційну скаргу, посилаючись на законність і обґрунтованість судових рішень першої та апеляційної інстанцій, просить залишити їх без змін, скаргу відповідача залишити без задоволення.

Верховний суд у складі Касаційного адміністративного суду ухвалою від 13.02.2024 призначив справу до касаційного розгляду у спрощеному провадженні без повідомлення сторін на 14.02.2024.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду перевірив наведені у касаційній скарзі доводи відповідача та дійшов висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій установлено, що 09.06.2003 здійснено державну реєстрацію юридичної особи Товариства.

23.10.2014 загальними зборами учасників Товариства було вирішено припинити діяльність Товариства, шляхом його поділу на п`ять окремих товариств про що внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відповідний запис.

08.04.2017 рішенням загальних зборів учасників Товариства було вирішено відмінити рішення загальних зборів Товариства, оформлене протоколом №2/14 від 23.10.2014.

10.04.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено відомості про рішення засновників (учасників) Товариства про відміну рішення щодо припинення юридичної особи, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наявною у матеріалах справи

10.04.2017 Управління на підставі пункту 20.1 статті 20, статті 75, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 глави 8 Податкового кодексу України та відповідно до службової записки управління аудиту Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області від 06.04.2017 за №121/09-19-14-01-20, прийняло наказ за №477 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства, яким наказано здійснити документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а також дотримання вимог валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та, яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контролю за дотриманням якого покладено на органи державної фіскальної служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації за період з 01.01.2014 до 09.07.2017. Перевірку розпочати 10.04.2017 з терміном її проведення 5 робочих днів.

13.04.2017 Управління на підставі пункту 20.1 статті 20, статті 78, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України та з врахуванням службової записки управління аудиту Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області від 12.04.2017 за №100/09-19-14-02-20, прийняло наказ за №514 "Про внесення змін до наказу Управління від 10.04.2017 за 477 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства", яким вирішено внести зміни до наказу Управління від 10.04.2017 за №477 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства", а саме: пункт 4 викласти в новій редакції: " 4. Перевірку розпочати 18.04.2017, термін проведення перевірки 5 робочих днів".


................
Перейти до повного тексту