1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Ухвала суду


УХВАЛА

08 лютого 2024 року

м. Київ

Справа № 990/4/24

Провадження № 11-24заі24

Велика Палата Верховного Суду у складі:

судді-доповідачки Усенко Є. А,

суддів Банаська О. О., Булейко О. Л., Власова Ю. Л., Гриціва М. І., Желєзного І. В., Кишакевича Л. Ю., Короля В. В., Кривенди О. В., Мазура М. В., Мартєва С. Ю., Пількова К. М., Погрібного С. О., Ступак О. В., Ткача І. В., Ткачука О. С., Уркевича В. Ю., Шевцової Н. В.

розглянула матеріали апеляційної скарги компанії "CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD" (резидент Республіки Кіпр) на ухвалу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 22.01.2024 у справі за позовом компанії "CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD" до Президента України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Рада національної безпеки і оборони України, Служба безпеки України, - про визнання протиправним та скасування Указу Президента України від 12.05.2023 №279/2023 у частині,

УСТАНОВИЛА:

Відповідно до тексту ухвали Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду (далі - Касаційний адміністративний суд) від 08.01.2024 компанія "CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD" 29.12.2023 звернулася до Касаційного адміністративного суду як суду першої інстанції з позовною заявою до Президента України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Рада національної безпеки і оборони України, Служба безпеки України, - про визнання протиправним та скасування Указу Президента України від 12.05.2023 № 279/2023 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12 травня 2023 року "Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" у частині введення в дію персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) щодо компанії "Cyprus Aircraft Leasing 2 (CAL)", реєстраційний номер НЕ391993, а саме пункту 95 додатка 2 до зазначеного рішення.

Касаційний адміністративний суд ухвалою від 08.01.2024 залишив без руху позовну заяву компанії "CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD" у зв`язку з пропуском строку звернення до суду і несплатою судового збору за подання позовної заяви в розмірі 2 684 грн. Цією ж ухвалою Касаційний адміністративний суд установив позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до суду, доказів на підтвердження поважності причин його пропуску, а також документа про сплату судового збору в розмірі 2 684 грн.

Ухвалою від 22.01.2024 Касаційний адміністративний суд відмовив у задоволенні заяви компанії "CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD" про роз`яснення ухвали Касаційного адміністративного суду від 08.01.2024 у справі № 990/4/24 в частині сплати судового збору (позивач просив роз`яснити порядок виконання зазначеної ухвали, посилаючись на неможливість сплатити судовий збір через застосування до нього санкцій оскаржуваним Указом, зокрема блокування активів).

01.02.2024 компанія "CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD" з електронної пошти (rdmg@arqaero.com) направила на офіційну електронну пошту Великої Палати Верховного Суду (vp@supreme.court.gov.ua) апеляційну скаргу (сканкопію паперового документа) на ухвалу Касаційного адміністративного суду від 22.01.2024.

Згідно із частинами сьомою, восьмою статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом. Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).

Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, на такі документи накладається кваліфікований електронний підпис учасника справи (його представника) відповідно до вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника) (частина десята статті 44 КАС).

Статтею 5 Закону України від 22.05.2003 № 851-IV "Про електронні документи та електронний документообіг" (далі - Закон № 851-IV) визначено, що електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа. Склад та порядок розміщення обов`язкових реквізитів електронних документів визначається законодавством. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.

Відповідно до статті 6 Закону № 851-IV для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Для підтвердження достовірності походження та цілісності електронного документа може використовуватися електронна печатка. Накладанням електронного підпису та/або електронної печатки завершується створення електронного документа.

Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (пункт 27 частини першої статті 1 Закону № 851-IV).


................
Перейти до повного тексту