1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2024 року

м. Київ

справа № 757/37504/21-ц

провадження № 61-4041св23

Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду:

головуючого- Луспеника Д. Д.,

суддів: Гулейкова І. Ю., Гулька Б. І., Коломієць Г. В. (суддя-доповідач), Лідовця Р. А.,

учасники справи:

позивач - ОСОБА_1,

відповідач - Державне агентство України з питань кіно,

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження касаційну скаргу Державного агентства України з питань кіно на постанову Київського апеляційного суду від 09 лютого 2023 року, прийняту у складі колегії суддів: Андрієнко А. М., Соколової В. В., Поліщук Н. В., та за касаційною скаргою представника ОСОБА_1 - адвоката Раєцького Андрія Олександровича на додаткову постанову Київського апеляційного суду від 25 квітня 2023 року, прийняту у складі колегії суддів: Поліщук Н. В., Нежури В. А., Соколової В. В.,

ВСТАНОВИВ:

Описова частина

Короткий зміст позовних вимог

У липні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Державного агентства України з питань кіно про стягнення заборгованості з виплати стипендії.

Позовна заява ОСОБА_1 мотивована тим, що він перебував у складі Ради з державної підтримки кінематографії з 06 березня 2019 року до 06 березня 2021 року, яку створено за розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 202-р "Про утворення Ради з державної підтримки кінематографії та затвердження її складу"

Зазначав, що відповідач мав сплачувати йому як члену Ради з державної підтримки кінематографії стипендію щомісяця за рахунок коштів загального фонду державного бюджету за програмою "Державна підтримка кінематографії" у розмірі 35 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, який встановлено Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2018 року № 588.

Вказував на те, що з квітня до грудня 2019 року, а також за січень 2020 року, у відповідача існує заборгованість з виплати йому стипендії у розмірі 678 685,00 грн.

З урахуванням зазначеного, ОСОБА_1 просив стягнути з Державного агентства України з питань кіно на його користь заборгованість з виплати стипендії у розмірі 678 685,00 грн та відповідно до статті 625 ЦК України інфляційні витрати у розмірі 79 707,82 грн та 3 % річних у розмірі 36 878,91 грн.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції

Рішенням Печерського районного суду міста Києва від 21 грудня 2021 року, ухваленим у складі судді Остапчук Т. В., у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1, суд першої інстанції виходив із того, що в бюджетному законодавстві України відсутнє правове врегулювання питання виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії за період з 26 квітня 2017 року до 06 лютого 2020 року, а тому відповідач за період з 06 березня 2019 року до 06 лютого 2020 року не допустив порушень щодо нездійснення виплати стипендії позивачу у зв`язку із відсутністю необхідних норм у бюджетному законодавстві України у 2019 році.

Короткий зміст судових рішень апеляційного суду

Постановою Київського апеляційного суду від 09 лютого 2023 року апеляційну скаргу Раєцького А. О., подану в інтересах ОСОБА_1, задоволено, рішення Печерського районного суду міста Києва від 21 грудня 2021 року скасовано. Позов ОСОБА_1 задоволено.

Стягнуто з Державного агентства України з питань кіно на користь ОСОБА_1 заборгованість з виплати стипендії у розмірі 622 656,00 грн, інфляційні витрати у розмірі 75 508,00 грн та 3 % річних у розмірі 18 680,00 грн.

Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позовні вимоги ОСОБА_1, суд апеляційної інстанції виходив із того, що позивач перебував у складі Ради з державної підтримки кінематографії з 06 березня 2019 року, тобто, починаючи з квітня 2019 року він мав отримувати стипендію у разі, якщо він брав участь у засіданнях Ради.Законом України "Про державну підтримку кінематографії в Україні" не передбачено жодного обмеження щодо виплати стипендії у разі відсутності коштів на зазначені цілі. З моменту утворення Ради та початку виконання членом Ради своїх обов`язків у відповідача виникло зобов`язання оплачувати виконувану ним роботу в розмірах та на умовах, що передбачені Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2018 року № 588 "Деякі питання виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії" та затвердженого цією постановою Порядку виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії, а сама собою відсутність бюджетних коштів не є підставою для звільнення боржника від виконання зобов`язання.

Установивши, що відповідач не виконав зобов`язань з виплати позивачу стипендії, апеляційний суд дійшов висновку про те, що з відповідача на користь позивача за період роботи Ради з квітня 2019 року до січня 2020 року підлягає стягненню стипендія у розмірі 622 656,00 грн.

Також апеляційний суд дійшов висновку про те, що з відповідача на користь позивача підлягають стягненню інфляційні втрати та 3 % річних на підставі статті 625 ЦК України, оскільки відповідач не виконав грошове зобов`язання перед позивачем.

Додатковою постановою Київського апеляційного суду від 25 квітня 2023 року заяву адвоката Раєцького А. О., який діє в інтересах ОСОБА_1, про стягнення витрат на правову допомогу залишено без задоволення.

Відмовляючи у задоволенні заяви про стягнення витрат на правову допомогу, суд апеляційної інстанції виходив із того, що заявник не надав доказів на підтвердження надання допомоги належним чином, які обумовлені умовами пункту 4.1.2 укладеного між позивачем та адвокатом договором, а саме акта приймання-передачі, після підписання якого правова допомога вважається наданою належним чином, поданий звіт про надання правової допомоги, підписаний адвокатом Раєцьким А. О., не є підтвердженням обсягу виконаної роботи в межах цієї цивільної справи, оскільки такий містить загальний перелік послуг без конкретизації дати, обсягу, виду робіт, зокрема і безпосередньо у цій справі, а тому не може вважатися детальним описом робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги в межах розгляду цієї справи, надання якого унормовано частиною третьою статті 137 ЦПК України.

Короткий зміст вимог касаційних скарг та їх доводів

У березні 2023 року Державне агентство України з питань кіно подало до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило скасувати постанову Київського апеляційного суду від 09 лютого 2023 року та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

Також Державне агентство України з питань кіно подало до Верховного Суду клопотання про передачу справи на розгляд Великої Палати Верховного Суду.

Касаційна скарга мотивована тим, що станом на момент призначення ОСОБА_1 членом Ради з державної підтримки кінематографії в пункті 10 частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України (в редакції від 06 грудня 2018 року) та в пункті 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки кінематографії (в редакції від 18 квітня 2018 року) був відсутній напрям видатків з Державного бюджету України на державну підтримку кінематографії й, відповідно, з виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії, кошторисні призначення на її нарахування і виплату Державним бюджетом України на 2019 рік не передбачалися.

З огляду на це Держкіно, відповідно до чинного бюджетного законодавства України, не мало законних підстав для нарахування стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії та взяття на облік кредиторської заборгованості у 2019 році.

З боку Державного агентства України з питань кіно за період з 06 березня 2019 року до 06 лютого 2020 року не було допущено порушень чинного законодавства України з огляду на об`єктивну та юридичну неможливість здійснити виплату стипендії ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю необхідних норм у бюджетному законодавстві України у 2019 році, оскільки необхідні для виконання Держкіно своїх зобов`язань щодо сплати стипендії правові норми бюджетного законодавства України були прийняті компетентними органами (Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України) лише наприкінці 2019 року та набули чинності на початку 2020 року.

В обґрунтування підстав касаційного оскарження постанови Київського апеляційного суду від 09 лютого 2023 року заявник посилається на необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні, а саме у постанові Верховного Суду від 22 березня 2017 року у справі № 905/2358/16 (провадження № 3-77гс17), у постанові Великої Палати Верховного Суду від 10 квітня 2018 року у справі № 927/291/17 (провадження № 12-46гс18), а також на те, що відсутній висновок Верховного Суду щодо застосування норми права у подібних правовідносинах - частини першої статті 617 ЦК України, частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України (пункти 2, 3 частини другої статті 389 ЦПК України).

У травні 2023 року представник ОСОБА_1 - адвокат Раєцький А. О. подав до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення апеляційним судом норм процесуального права, просив скасувати додаткову постанову Київського апеляційного суду від 25 квітня 2023 року та задовольнити заяву про стягнення витрат на правничу допомогу.

Касаційна скарга мотивована тим, щосуд апеляційної інстанції не врахував такі обставини: договір про надання правничої допомоги у вирішенні спору щодо стипендії охоплює один єдиний предмет (вирішення спору щодо стипендії) та форму гонорару за ці послуги; гонорар є фіксованим, кваліфікується сторонами як "гонорар успіху", тобто його отримання залежить від успішного вирішення спору, його оплата не залежить від прийняття та погодження обсягу витраченого часу, отримання клієнтом бажаного результату не залежить від моменту підписання акта приймання-передачі послуг.

Таким чином, апеляційний суд порушив статті 137 та 141 ЦПК України, за якими розподілу підлягає навіть неоплачений фіксований гонорар, який, як додатково роз`яснено судовою практикою, не залежить під витраченого часу чи прийняття клієнтом (підписання акта приймання-передачі). Суттю фіксованого гонорару є оплата за комплекс вжитих адвокатом заходів, спрямованих на досягнення обумовленого результату, тоді як обсяг витраченого часу для клієнта взагалі не важливий, бо не впливає на ціну послуг. Отже, коли розмір гонорару чітко визначений, суд має керуватися документами, які дають можливість встановити надання правничої допомоги, і акт в цьому випадку не має переваги чи вирішального значення щодо інших доказів.

Підставами касаційного оскарження додаткової постанови Київського апеляційного суду від 25 квітня 2023 року представник заявника зазначає неправильне застосування судами норм матеріального права та порушення норм процесуального права, а саме: суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норми права без урахування висновків щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладених у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 листопада 2022 року у справі № 922/1964/21 (провадження № 12-14гс22) та у постановах Верховного Суду від 16 травня 2019 року у справі № 823/2638/18 (провадження № К/9901/10114/19), від 19 липня 2022 року у справі № 910/6807/21, від 19 листопада 2021 року у справі № 910/4317/21, від 02 лютого 2023 року у справі № 915/606/21, від 18 листопада 2020 року у справі № 359/6602/18 (провадження № 61-17695св19), від 28 липня 2022 року у справі № 903/781/21, від 28 квітня 2021 року у справі № 390/1133/19 (провадження № 61-3178св20), від 01 листопада 2022 року у справі № 757/24445/21 (провадження № 61-9163св22), від 03 жовтня 2019 року у справі № 922/445/19, від 22 січня 2021 року у справі № 925/1137/19, від 02 грудня 2020 року у справі № 317/1209/19 (провадження № 61-21442св19), від 03 лютого 2021 року у справі № 554/2586/16-ц (провадження № 61-21197св19), від 17 лютого 2021 року у справі № 753/1203/18 (провадження № 61-44217св18).

Доводи осіб, які подали відзиви на касаційні скарги

У червні 2023 року представник ОСОБА_1 - адвокат Раєцький А. О. подав відзив на касаційну скаргуДержавного агентства України з питань кіно, в якому просив відмовити у задоволенні касаційної скарги Державного агентства України з питань кіно та залишити судове рішення апеляційного суду без змін як таке, що ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права.

У червні 2023 року Державне агентство України з питань кіно подало відзив на касаційну скаргу представника ОСОБА_1 - адвоката Раєцького А. О., в якому просило відмовити у задоволенні касаційної скарги представника ОСОБА_1 - адвоката Раєцького А. О. та залишити додаткове судове рішення апеляційного суду без змін як таке, що ухвалене з додержанням норм процесуального права.

Рух касаційних скарг у суді касаційної інстанції

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21 березня 2023 року справу передано судді-доповідачу Воробйовій І. А., судді, які входять до складу колегії: Лідовець Р. А., Луспеник Д. Д.

Ухвалою Верховного Суду від 03 квітня 2023 року у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду: Воробйової І. А. (суддя-доповідач), Лідовця Р. А., Луспеника Д. Д., відкрито касаційне провадження у цій справі за касаційною скаргою Державного агентства України з питань кіно на постанову Київського апеляційного суду від 09 лютого 2023 року та витребувано матеріали цивільної справи із суду першої інстанції.

Відповідно до розпорядження Верховного Суду від 23 травня 2023 року призначено повторний автоматизований розподіл справи № 757/37504/21-ц у зв`язку з обранням судді Воробйової І. А. до Великої Палати Верховного Суду.

Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 23 травня 2023 року справу призначено судді-доповідачу Коломієць Г. В., судді, які входять до складу колегії: Гулько Б. І., Луспеник Д. Д.

У травні 2023 року до Верховного Суду надійшли матеріали справи.

Ухвалою Верховного Суду від 06 червня 2023 року відкрито касаційне провадження у цій справі за касаційною скаргою представника ОСОБА_1 - адвоката Раєцького А. О. на додаткову постанову Київського апеляційного суду від 25 квітня 2023 року.

Ухвалою Верховного Суду від 21 грудня 2023 року справу призначено до судового розгляду.

Фактичні обставини справи, встановлені судами

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 202-р "Про утворення Ради з державної підтримки кінематографії та затвердження її складу" утворено Раду з державної підтримки кінематографії та затверджено її склад: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_1, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_5, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

Положеннями пункту 23 частини першої статті 9-2 Закону України від 13 січня 1998 року № 9/98-ВР "Про кінематографію", підпункту 28-1 пункту 4 Положення про Державне агентство України з питань кіно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 року № 277, пункту 5 Порядку утворення Ради з державної підтримки кінематографії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2018 року № 195, Держкіно відповідно до покладених на нього завдань організовує та забезпечує роботу Ради з державної підтримки кінематографії.

Відповідно до положень абзацу другого частини сьомої статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії" з метою забезпечення діяльності Ради функції апарату Ради з державної підтримки кінематографії виконує апарат центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії, тобто апарат Держкіно.

Члени Ради з державної підтримки кінематографії не є державними службовцями (частина восьма статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії").

Члени Ради з державної підтримки кінематографії за виконання своїх функцій отримують плату - стипендію (частина восьма статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії", пункт 2 Порядку виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії).

Розмір та порядок виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії встановлюються Кабінетом Міністрів України (частина восьма статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії").

Розмір щомісячної стипендії кожному членові Ради з державної підтримки кінематографії становить 35 прожиткових мінімумів для працездатних осіб у розмірі, встановленому станом на 1 січня календарного року (пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії" від 26 липня 2018 року № 588).

Виплата стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії здійснюється щомісяця не пізніше ніж 15 числа за рахунок коштів загального фонду державного бюджету за програмою "Державна підтримка кінематографії" (пункт 3 Порядку виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії).

Держкіно перераховує стипендії членам Ради з державної підтримки кінематографії на їх особисті банківські рахунки (пункт 4 Порядку виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії).

За період з квітня 2019 року до січня 2020 року позивачу не виплачувалась стипендія.

З Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 лютого 2020 року відмовлено у відкритті провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Державного агентства України з питань кіно про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, на підставі пункту 1 частини першої статті 170 КАС України, так як позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 жовтня 2020 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а ухвалу Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 лютого 2020 року - без змін.

Мотивувальна частина

Позиція Верховного Суду

Частиною другою статті 389 ЦПК України передбачено, що підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у пункті 1 частини першої цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно у таких випадках: 1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку; 2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні; 3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах; 4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами першою, третьою статті 411 цього Кодексу.

Вивчивши матеріали справи, перевіривши доводи касаційних скарг, Верховний Суд у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного цивільного суду вважає, що касаційні скарги не підлягають задоволенню.

Мотиви, з яких виходить Верховний Суд, та застосовані норми права

Відповідно до вимог частин першої і другої статті 400 ЦПК України під час розгляду справи в касаційному порядку суд перевіряє в межах касаційної скарги правильність застосування судом першої або апеляційної інстанції норм матеріального чи процесуального права і не може встановлювати або (та) вважати доведеними обставини, що не були встановлені в рішенні чи відкинуті ним, вирішувати питання про достовірність або недостовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими.

Встановлено й це вбачається з матеріалів справи, що судове рішення апеляційного суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, а доводи касаційної скарги цих висновків не спростовують.

26 квітня 2017 року набрав чинності Закон Українивід 23 березня 2017 року "Про державну підтримку кінематографії", який визначає засади державної підтримки кінематографії в Україні, що має на меті створення сприятливих умов для розвитку кіновиробництва, встановлення прозорих процедур здійснення фінансування державою проектів у сфері кінематографії.

Відповідно до статті 6 Закону України "Про державну підтримку кінематографії" державна підтримка кінематографії здійснюється за рахунок коштів, передбачених для зазначених цілей відповідно до цього Закону, Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законодавчих актів. Управління коштами, отриманими для цілей державної підтримки кінематографії, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії, є розпорядником коштів державної підтримки кінематографії та розпоряджається ними виключно на підставі рішень Ради з державної підтримки кінематографії.

Джерелами формування коштів державної підтримки кінематографії є: 1) кошти, отримані від Українського культурного фонду, що виконує спеціальні функції щодо сприяння національно-культурному розвитку України; 2) кошти Державного бюджету України, передбачені законом про Державний бюджет України на відповідний рік; 3) інші надходження, не заборонені законодавством. Видатки на державну підтримку кінематографії передбачаються в Державному бюджеті України за окремою бюджетною програмою.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії" з метою ефективного розпоряджання коштами державної підтримки кінематографії у формах, передбачених статтею 7 цього Закону, Кабінетом Міністрів України в установленому ним порядку утворюється Рада з державної підтримки кінематографії (далі - Рада) у складі дев`яти осіб, члени якої призначаються строком на два роки. Після закінчення дворічного строку повноваження члена Ради припиняються автоматично. Одна й та сама особа не може бути включеною до складу Ради більш як на один строк поспіль.

Згідно з положеннями розділу ІІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну підтримку кінематографії" з дня набрання чинності цим Законом закони та інші нормативно-правові акти діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом доручено подати на розгляд Верховної Ради України проекти законів України про внесення змін до Бюджетного та Податкового кодексів України з метою забезпечення практичної реалізації положень цього Закону.

На виконання вказаних положень Закону України "Про державну підтримку кінематографії" Кабінетом Міністрів України в 2018 році прийнято Порядок утворення ради з державної підтримки кінематографії, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2018 року № 195 (набрав чинності 30 березня 2018 року), Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки кінематографії, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2018 року № 339 (набрав чинності 18 травня 2018 року), Порядок виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2018 року № 588 (набрав чинності 31 липня 2018 року).

Згідно з частиною восьмою статті 9 Закону України від 23 березня 2017 року "Про державну підтримку кінематографії" члени Ради не є державними службовцями. За виконання своїх функцій члени Ради отримують плату - стипендію. Розмір та порядок виплати стипендій членам Ради встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів Українивід 26 липня 2018 року № 588 "Деякі питання виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії" передбачено, що розмір щомісячної стипендії кожному членові Ради з державної підтримки кінематографії становить 35 прожиткових мінімумів для працездатних осіб у розмірі, встановленому станом на 1 січня календарного року.

Пунктами 3, 4 Порядку виплати стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2018 року № 588, визначено, що виплата стипендій членам Ради здійснюється щомісяця не пізніше ніж 15 числа за рахунок коштів загального фонду державного бюджету за програмою "Державна підтримка кінематографії". Держкіно перераховує стипендії членам Ради на їх особисті банківські рахунки.

Відповідно до пункту 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки кінематографії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2018 року № 339 (в редакції станом на час утворення Ради 06 березня 2019 року), бюджетні кошти спрямовуються на:

1) виробництво (створення) та розповсюдження документальних, просвітницьких, анімаційних фільмів, фільмів для дитячої аудиторії (з урахуванням художньої та культурної значущості), фільмів художньої та культурної значущості (авторських фільмів) та фільмів-дебютів в обсязі до 100 відсотків включно загальної кошторисної вартості виробництва відповідного фільму;

2) виробництво (створення) та розповсюдження фільму (ігрового, анімаційного тощо), обсяг яких не може перевищувати 80 відсотків загальної кошторисної вартості виробництва фільму за умови підтвердження заявником наявності у нього коштів, необхідних для фінансування виробництва фільму, в обсязі не менш як 20 відсотків загальної кошторисної вартості виробництва (створення) відповідного фільму;

3) виробництво (створення) та розповсюдження телевізійного фільму, телевізійного серіалу, обсяг яких не може перевищувати 50 відсотків загальної кошторисної вартості виробництва телевізійного фільму, телевізійного серіалу за умови підтвердження заявником наявності у нього коштів, необхідних для фінансування виробництва телевізійного фільму, телевізійного серіалу, в обсязі не менш як 50 відсотків загальної кошторисної вартості виробництва (створення) відповідного телевізійного фільму, телевізійного серіалу;

4) проведення міжнародних і вітчизняних кінофестивалів, кіноринків, кіноконференцій, кіносемінарів та інших кіномистецьких заходів та забезпечення участі в них фахівців у сфері кінематографії; забезпечення виконання міжнародних договорів у сфері кінематографії; проведення днів українського кіно за кордоном та днів кіно зарубіжних країн в Україні;

5) фінансову підтримку державного підприємства "Національний центр Олександра Довженка" під час виконання його статутних завдань з метою сприяння збереженню та популяризації творів кіномистецтва;

6) фінансову підтримку Національної спілки кінематографістів у частині виконання її статутних завдань з метою сприяння розвитку та популяризації кінематографії;

7) покриття витрат, пов`язаних з видачею державних посвідчень на право розповсюдження і демонстрування фільмів;

8) популяризацію національних фільмів шляхом повної або часткової оплати витрат на проведення творчих зустрічей, презентацій, прем`єрних показів, рекламування (незалежно від використаних рекламних засобів) та інших необхідних заходів, у тому числі за участю творчих груп фільмів;

9) оплату заходів із збереження, відновлення, реставрації та популяризації національної кінематографічної спадщини, повернення її в Україну, якщо вона перебуває за кордоном, а також для оплати виготовлення архівних комплектів вихідних матеріалів національних фільмів, що відповідають сучасним технологічним вимогам щодо тривалого консерваційного зберігання в Державному фонді фільмів архівного комплекту вихідних матеріалів, вихідних матеріалів та фільмокопій усіх національних фільмів;

10) покриття витрат, пов`язаних з проведенням конкурсного відбору фільмів для формування програми виробництва та розповсюдження національних фільмів (проведення експертної оцінки кінопроектів, придбання канцелярських товарів, оргтехніки, обладнання, програмного забезпечення).

06 лютого 2020 року набрали чинності зміни до вказаного Порядку № 339, зокрема перелік напрямків використання бюджетних коштів доповнено підпунктом 12 - виплата стипендій членам Ради з державної підтримки кінематографії.

25 вересня 2019 року набрали чинності зміни до пункту 10 частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України, зокрема доповнено цей пункт підпунктом "г", згідно з яким включено державну підтримку кінематографії у склад видатків, що здійснюються з Державного бюджету України, на культуру і мистецтво.

У справі, яка переглядається, апеляційний суд встановив, що позивач перебував у складі Ради з державної підтримки кінематографії з 06 березня 2019 року, тобто починаючи з квітня 2019 року йому повинна була бути виплачена стипендія у разі якщо він брав участь у засіданнях Ради.


................
Перейти до повного тексту