1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2024 року

м. Київ

справа № 160/11557/22

адміністративне провадження № К/990/39786/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді: Губської О.А.,

суддів: Білак М.В., Мартинюк Н.М.

розглянув у порядку спрощеного позовного провадження у касаційній інстанції адміністративну справу №160/11557/22

за позовом Комунального підприємства "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби про заборону вчиняти дії, визнання дій протиправними, скасування повідомлень та наказів, провадження у якій відкрито

за касаційною скаргою Громадської організації "Платформа Громадський контроль" на ухвалу Третього апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2023 року (колегія суддів: головуючий суддя Дурасова Ю.В., судді Божко Л.А., Лукманова О.М.),

ВСТАНОВИВ:

І. Суть спору

1. Позивач звернувся до суду з цим позовом, у якому просив:

1.1. заборонити працівникам Східного офісу Держаудитслужби здійснювати будь-які дії щодо направлення документів та працівників стосовно ревізії фінансово-господарської діяльності КП "Дніпровський електротранспорт" ДМР за період з 01.09.2020 по 30.06.2022 та окремих питань фінансово-господарської діяльності за період з 01.02.2020 по 30.06.2022 за зверненням громадської організації "Платформа Громадський контроль" до моменту набрання чинності рішенням у цій справі;

1.2. визнати протиправними дії працівників Східного офісу Держаудитслужби щодо проведення ревізії фінансово-господарської діяльності КП "Дніпровський електротранспорт" ДМР за період з 01.09.2020 по 30.06.2022 та окремих питань фінансово-господарської діяльності за період з 01.02.2020 по 30.06.2022 за зверненням громадської організації "Платформа Громадський контроль";

1.3. скасувати повідомлення №040406-15/4071-2022 від 07.07.2022 року;

1.4. скасувати наказ Східного офісу Держаудитслужби №176 від 07.07.2022 року "Про затвердження Плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудистлужби на ІІІ квартал 2022 року";

1.5. скасувати повідомлення № 040406-15/4571-2022 від 04.08.2022 року;

1.6. скасувати наказ Східного офісу Держаудитслужби від 01.08.2022 року №207, яким внесено зміни до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 07.07.2022 року №176.

1.7. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідно до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 року №303 (зі змінами від 17.06.2022 року №697) передбачено заборону проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 року №64 "Про введення воєнного стану в Україні". Отже, у Східного офісу Держаудитслужби відсутні законні підстави для проведення перевірки позивача.

ІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

2. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2022 року позов задоволено частково.

3. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року скасовано рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 березня 2023 року. Позов задоволено частково.

4. Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2023 року апеляційне провадження за апеляційною скаргою Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 року в адміністративній справі №160/11557/22 за позовом Комунального підприємства "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби про заборону вчиняти дії, визнання дій протиправними, скасування повідомлень та наказів закрито.

5. Вказану ухвалу суд мотивував тим, що прийняте в справі рішення не стосується прав, свобод чи інтересів скаржника.

ІІІ. Касаційне оскарження

6. Не погоджуючись з вказаним рішенням суду апеляційної інстанції, Громадська організація "Платформа Громадський контроль" звернулася з касаційною скаргою, у якій, посилаючись на неправильне застосування судом норм процесуального права, просить скасувати це судове рішення та направити справу для продовження розгляду до суду апеляційної інстанції.

6.1. В обґрунтування касаційної скарги вказує, що вказана ухвала перешкоджає реалізації права скаржника на доступ до суду.

7. Комунальне підприємство "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради подало відзив на касаційну скаргу, за змістом якого висловило незгоду з викладеними скаржником у скарзі доводами та повідомило свою думку про правильність висновків суду апеляційної інстанції щодо наявності підстав для закриття апеляційного провадження, просило судове рішення залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

IV. Встановлені судами фактичні обставини справи

8. Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2022 року позов задоволено частково.

8.1. Визнано протиправним та скасовано наказ Східного офісу Держаудитслужби №176 від 07.07.2022 року "Про затвердження Плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудистлужби на ІІІ квартал 2022 року".

8.2. Визнано протиправним та скасовано повідомлення №040406-15/4071-2022 від 07.07.2022 року.

8.3. Визнано протиправним та скасовано наказ Східного офісу Держаудитслужби від 01.08.2022 року №207, яким внесено зміни до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 07.07.2022 року №176.

8.4. Визнано протиправним та скасовано повідомлення №040406-15/4571-2022 від 04.08.2022 року.

8.5. У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.

9. Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням суду, Громадська організація "Платформа Громадський контроль" подала на адресу суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу, в якій просила скасувати це рішення та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

10. Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 24 жовтня 2023 року закрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Громадської організації "Платформа Громадський Контроль" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 року в адміністративній справі №160/11557/22 за позовом Комунального підприємства "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби про заборону вчиняти дії, визнання дій протиправними, скасування повідомлень та наказів.

V. Позиція Верховного Суду

11. Перевіривши доводи касаційної скарги, виходячи з меж касаційного перегляду, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України, а також надаючи оцінку правильності застосування судом апеляційної інстанції норм процесуального права, Верховний Суд виходить із такого.

12. Приписами частини першої статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

13. Враховуючи вимоги та обґрунтування касаційної скарги, перегляд оскаржуваного судового рішення буде здійснюватися Верховним Судом в її межах.

14. Спірні правовідносини виникли у зв`язку із оскарженням Громадською організацією "Платформа Громадський контроль" рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2022 року у справі №160/11557/22 за позовом Комунального підприємства "Дніпровський електротранспорт" Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби про заборону вчиняти дії, визнання дій протиправними, скасування повідомлень та постановленням судом апеляційної інстанції ухвали про закриття апеляційного провадження за поданою нею апеляційною скаргою.


................
Перейти до повного тексту