1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2023 року

м. Київ

справа № 280/4400/20

адміністративне провадження № К/9901/38592/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду (далі - Суд):

судді-доповідача - Радишевської О.Р.,

суддів - Кашпур О.В., Уханенка С.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Волощука В.В.,

представника відповідачів - Андрієнка О.О.,

розглянув у відкритому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу № 280/4400/20

за позовом ОСОБА_1 до Запорізької обласної прокуратури, Першої кадрової комісії з атестації прокурорів регіональних прокуратур Офісу Генерального прокурора, за участю третіх осіб - Офісу Генерального прокурора, Товариства з обмеженою відповідальністю "Сайметрікс-Україна", про визнання протиправними і скасування рішення, наказу про звільнення, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Запорізької обласної прокуратури, до якої приєднався Офіс Генерального прокурора, на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 19 серпня 2021 року, ухвалену в складі колегії суддів: головуючого судді Чередниченка В.Є., суддів Іванова С.М., Панченко О.М.,

УСТАНОВИВ:

І. Суть спору

1. ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з адміністративним позовом до Запорізької обласної прокуратури (далі - відповідач-1), Першої кадрової комісії з атестації прокурорів регіональних прокуратур Офісу Генерального прокурора (далі - відповідач-2, Перша кадрова комісія), за участю третіх осіб - Офісу Генерального прокурора (далі - третя особа-1), Товариства з обмеженою відповідальністю "Сайметрікс-Україна" (далі - третя особа-2, ТОВ "Сайметрікс-Україна"), з вимогами:

1.1. визнати протиправним і скасувати рішення Першої кадрової комісії від 10.04.2020 №261 про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки;

1.2. визнати протиправним і скасувати наказ прокурора Запорізької області від 29.04.2020 №733к про звільнення ОСОБА_1 з посади прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури Запорізької області;

1.3. визнати протиправним і скасувати наказ прокурора Запорізької області від 02.06.2020 №975к про внесення змін у частині дати звільнення до наказу прокурора Запорізької області від 29.04.2020 №733к про звільнення ОСОБА_1 з посади прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури Запорізької області;

1.4. поновити на посаді прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури Запорізької області або на рівнозначній посаді, що буде існувати в Прокуратурі Запорізькій області;

1.5. стягнути, нарахувати та виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 03.06.2020 по дату прийняття судом рішення про поновлення на роботі.

2. На обґрунтування позовних вимог позивач указує, що оскаржувані рішення та накази є протиправними, необґрунтованими та такими, що суперечать нормам чинного законодавства. Позивач зазначає, що рішення кадрової комісії не містить обґрунтування його прийняття, а також наполягає на наявності суттєвих порушень порядку проведення атестації, зокрема призначення складання двох іспитів в один день, стверджує, що підстави для звільнення, передбачені пунктом 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру", були відсутні, адже реорганізації чи ліквідації, скорочення кількості прокурорів в органі, в якому він обіймав посаду, не відбулося.

ІІ. Установлені судами фактичні обставини справи

3. З 09.08.2012 ОСОБА_1 працював в органах прокуратури, зокрема, з 26.07.2018 - на посаді прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області (наказ від 26.07.2018 №1041к).

4. Позивач звернувся до Генерального прокурора із заявою від 08.10.2019 про переведення на посаду прокурора в обласній прокуратурі та про намір пройти атестацію.

5. Наказами Генерального прокурора від 07.02.2020 №77 та №78 створені Перша та Друга кадрові комісії з атестації прокурорів регіональних прокуратур, склад яких змінювався, зокрема, наказами Генерального прокурора від 27.02.2020 №117 (лише Друга комісія) та від 06.03.2020 №136 (в обох комісіях).

6. 20.02.2020 головою Першої кадрової комісії (відповідно до протоколу засідання від 20.02.2020 №1) був затверджений графік складання іспиту у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки з метою виявлення рівня знань та умінь у застосуванні закону, відповідності здійснювати повноваження прокурора та іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки, відповідно до якого позивача було включено до 1 групи прокурорів, іспит якого був призначений на 04.03.2020. Зазначений графік розміщено в мережі Інтернет в розділі "Новини" на сайті Офісу Генерального прокурора за посиланням https://www.gp.gov.ua/userfiles/Grafik_ispit.docx.

7. Зазначеним графіком було визначено, що тестування позивача має розпочатися о 9 год 30 хв та тривати до 11 год 10 хв (іспит №1) та о 16 год 30 хв і тривати до 17 год 10 хв (іспит №2). Тестуванню передувала реєстрація та інструктаж. Тестування відбувалося у м. Києві.

8. За наслідками тестування на загальні здібності та навички позивач набрав 92 балів з необхідних для успішного проходження цього етапу - 93 та більше балів. Зазначений факт був зафіксований у відомості про результати тестування. Зі змісту зазначеної відомості вбачається, що її підписано головою та секретарем Першої кадрової комісії, будь-яких зауважень щодо роботи програмно-апаратного комплексу відомість не містить.

9. 05.03.2020 позивач подав голові Першої кадрової комісії заяву, в якій зазначив про те, що під час проходження другого етапу атестації "внаслідок некоректної роботи системи бали за логічно-абстрактний тест неправильно визначені, а тому занижені", отож мала місце некоректна робота комп`ютерної техніки, програмного забезпечення, у зв`язку з чим просив здійснити перевірку правильності наданих ним відповідей під час вказаного тесту (том 1, а.с.31).

10. Згідно з протоколами Першої кадрової комісії від 10.04.2020 №8 та від 13.04.2020 №9 комісією було розглянуто заяву позивача про повторне проходження тестування.

11. Установлено, що, згідно з даними системи тестування та відомостей про його результати, тестування з боку заявника було завершено, під час проведення тестування акт про дострокове завершення тестування з незалежних від членів комісій та прокурора причин не складались. У зв`язку з цим Першою кадровою комісією прийнято рішення про відмову у призначенні нового дня для складання іспиту на загальні здібності і навички.

12. Рішенням Першої кадрової комісії від 10.04.2020 №261 вирішено, що позивач не допускається до проходження наступного етапу атестації, у зв`язку із цим він неуспішно пройшов атестацію.

13. 29.04.2020 прокурором Запорізької області видано наказ №733к про звільнення позивача з посади прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури відповідно до пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру" з 04.05.2020 (підстава: рішення Першої кадрової комісії про неуспішне проходження прокурором атестації).

14. 02.06.2020 прокурором Запорізької області видано наказ №975к, яким наказ прокурора Запорізької області від 29.04.2020 №733к щодо дати звільнення ОСОБА_1 змінено, вказано вважати ОСОБА_1 звільненим з посади прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру" з 02.06.2020.

15. Не погодившись із зазначеними рішенням Першої кадрової комісії та наказами прокурора Запорізької області, позивач звернувся до суду із цим позовом.

ІІІ. Рішення судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

16. Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10.03.2021 у задоволені позову відмовлено.

17. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що твердження позивача про некоректну роботу комп`ютерної системи під час тестування є необґрунтованим. Позивачем не надано суду жодних доказів на підтвердження того, що він звертався до кадрової комісії з відповідними зауваженнями або скаргами під час проходження ним іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки. Водночас листом за вих №270420-1 від 27.04.2020 ТОВ "Сайметрікс-Україна" засвідчило виникнення технічної несправності під час проведення тестування на загальні здібності лише 02.03.2020, що призвела до тимчасового зриву тестування під час його проведення. Після усунення технічної несправності у наступні дні - з 03.03.2020 по 05.03.2020 - не було зафіксовано жодної технічної проблеми, що могло б вплинути на результат тестування на загальні здібності.

18. Суд першої інстанції також відхилив посилання позивача на те, що складання прокурорами двох іспитів в один день є порушенням Порядку проходження прокурорами атестації. Зазначив, що наказом Генерального прокурора від 04.02.2020 №65 внесено зміни до пункту 2 Порядку проходження прокурорами атестації, доповнивши пункту 2 розділу ІІІ новим абзацом, яким передбачено право кадрової комісії прийняти рішення про складання прокурорами іспиту у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки з метою виявлення рівня знань та умінь у застосуванні закону, відповідності здійснювати повноваження прокурора та іспиту у формі анонімного тестування на загальні здібності та навички з використанням комп`ютерної техніки в один день.

19. За вказаних обставин, суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення кадрової комісії про неуспішне проходження атестації прокурором є обґрунтованим і таким, що містить мотиви його прийняття, що є підставою для прийняття відповідачем-1 наказу про звільнення позивача з посади. Отож правових підстав для скасування рішення кадрової комісії про неуспішне проходження атестації прокурором та наказу про звільнення позивача з посади немає. Вимоги про скасування наказу про внесення змін у дату звільнення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку є похідними, у зв`язку з чим також відсутні підстави для їхнього задоволення.

20. Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 19.08.2021 скасовано рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10.03.2021 і прийнято нове рішення, яким задоволено позов частково. Визнано протиправним і скасовано рішення Першої кадрової комісії від 10.04.2020 №261 "Про неуспішне проходження прокурором атестації за результатами складання іспиту у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки". Визнано протиправним і скасовано наказ прокурора Запорізької області від 29.04.2020 №733к про звільнення ОСОБА_1 з посади прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури Запорізької області. Визнано протиправним та скасовано наказ прокурора Запорізької області від 02.06.2020 №975к про внесення змін у частині дати звільнення до наказу прокурора Запорізької області від 29.04.2020 про звільнення ОСОБА_1 з посади прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури Запорізької області. Поновлено ОСОБА_1 на посаді прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Управління нагляду у кримінальному провадженні Прокуратури Запорізької області та з органів прокуратури Запорізької області з 02.06.2020. Стягнуто з Запорізької обласної прокуратури на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 03.06.2020 по 19.08.2021 в сумі 318 351,84 грн.

21. Задовольняючи частково позовні вимоги, суд апеляційної інстанції зауважив, що протоколом засідання Першої кадрової комісії від 13.04.2020 №9, позивачу на його заяву від 05.03.2020 відмовлено у призначенні нового дня складання іспиту та ухвалено рішення, згідно з яким підстави для повторного проходження етапу тестування відсутні. На думку суду, вказівка в протоколі від 13.04.2020 №9 про те, що під час проведення тестування відповідні акти не складались, не є належним доказом спростування наявності зазначених позивачем обставин. Також вирішення питання 13.04.2020 на засіданні Першої кадрової комісії щодо наявності чи відсутності обставин, зазначених в заяві позивача від 05.03.2020, тобто вже після прийняття Першою кадровою комісією спірного рішення від 10.04.2020 №261 про неуспішне проходження позивачем атестації, свідчить про неврахування відповідачем наведених доводів заяви позивача, при прийнятті оскарженого рішення, оскільки її розгляд ще не було здійснено на час вирішення питання щодо непроходження позивачем тестування, що свідчить про порушенням його прав та необґрунтованість оскарженого рішення, адже його прийнято без урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття. Отже, рішення кадрової комісії є протиправним і підлягає скасуванню.

22. Оскільки рішення кадрової комісії було підставою для прийняття спірного наказу про звільнення, то суд апеляційної інстанції вважав, що він також є протиправним і підлягає скасуванню. Суд також наголосив, що станом на час звільнення позивача з посади була відсутня ліквідація/реорганізація органу прокуратури, в якому останній обіймав посаду, так само як і відсутнє скорочення кількості прокурорів такого органу прокуратури, а тому посилання у наказі про звільнення на положення пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру" є безпідставними. Вимоги про скасування наказу про внесення змін в частині дати звільнення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку є похідними, у зв`язку з чим наявні підстави для їхнього задоволення.

ІV. Провадження в суді касаційної інстанції

23. 25.10.2021 до Суду надійшла касаційна скарга Запорізької обласної прокуратури на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 19.08.2021.

24. У касаційній скарзі скаржник, не погоджуючись із рішенням суду апеляційної інстанції, просить його скасувати з підстав неправильного застосування норм матеріального права і порушення норм процесуального права та ухвалити нове, яким залишити в силі рішення суду першої інстанції.

25. Посилаючись на пункт 1 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), скаржник зазначає про застосування судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні норм права без урахування висновку Верховного Суду щодо застосування пунктів 7, 9, 12, 16, 17, 19 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури", частини третьої статті 16, пункту 9 частини 1 статті 51 Закону України "Про прокуратуру", зокрема, викладених у постановах від 21.09.2021 у справах №160/6204/20 та №200/5038/20-а.

26. Скаржник пояснює, що позивач завершив іспит у день його складання, а під час його проходження від нього будь-яких заяв, звернень, зауважень про ймовірну некоректну роботу комп`ютерної техніки, технічного збою або власного поганого самопочуття до кадрової комісії не надходило. Подана заява позивача після проходження атестації є намаганням ОСОБА_1 повторно отримати можливість пройти атестацію або взагалі її уникнути. В оскаржуваному рішенні кадрової комісії наведено належне обґрунтування мотивів його прийняття, а саме - набрання позивачем кількості балів, що менша від мінімально допустимої. Виходячи зі специфіки цього етапу тестування, інше обґрунтування не потрібно.

27. Скаржник також наголошує, що у спірному випадку юридичним фактом, що зумовлює звільнення позивача на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру", є не закінчення процесу ліквідації чи організації або завершення процедури скорочення, а лише настання події - прийняття рішення кадровою комісією про неуспішне проходження прокурором атестації.

28. За наслідками автоматизованого розподілу судової справи між суддями касаційну скаргу передано на розгляд колегії суддів: судді-доповідачу Радишевській О.Р., суддям Уханенку С.А., Кашпур О.В.

29. Судом ухвалою від 20.12.2021 відкрито касаційне провадження за вказаною скаргою.

30. Від позивача надійшли заперечення на касаційну скаргу Запорізької обласної прокуратури, в яких він наполягає на безпідставності останньої, просить у її задоволенні відмовити і залишити оскаржуване судове рішення без змін.

31. Ухвалою Суду від 25.04.2022 задоволено заяву Офісу Генерального прокурора про приєднання до касаційної скарги Запорізької обласної прокуратури на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 19.08.2021.

V. Джерела права та акти їхнього застосування

32. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

33. Статтею 4 Закону України від 14.10.2014 №1697-VII "Про прокуратуру" (далі - Закон №1697-VII; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що організація та діяльність прокуратури України, статус прокурорів визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України, чинними міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

34. Законом №1697-VII забезпечуються гарантії незалежності прокурора, зокрема, щодо особливого порядку його призначення на посаду, звільнення з посади, притягнення до дисциплінарної відповідальності тощо.

35. Законом України від 19.09.2019 №113-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо першочергових заходів із реформи органів прокуратури" (далі - Закон №113-ІХ; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який діє з 25.09.2019, запроваджено реформування системи органів прокуратури, у зв`язку із чим до Закону №1697-VII були внесені зміни.

36. У тексті Закону №1697-VII слова "Генеральна прокуратура України", "регіональні прокуратури", "місцеві прокуратури" замінено відповідно словами "Офіс Генерального прокурора", "обласні прокуратури", "окружні прокуратури".

37. Згідно з пунктами 6, 7 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №113-ІХ з дня набрання чинності цим Законом усі прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур вважаються такими, що персонально попереджені у належному порядку про можливе майбутнє звільнення з посади на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру". Прокурори, які на день набрання чинності цим Законом займають посади прокурорів у Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах, місцевих прокуратурах, військових прокуратурах, можуть бути переведені на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах лише у разі успішного проходження ними атестації, яка проводиться у порядку, передбаченому розділом.

38. Відповідно до пункту 9 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №113-ІХ атестація здійснюється згідно з Порядком проходження прокурорами атестації, який затверджується Генеральним прокурором.

39. Пунктом 10 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №113-ІХ установлено, що прокурори Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур, військових прокуратур (у тому числі ті, які були відряджені до Національної академії прокуратури України для участі в її роботі на постійній основі) мають право в строк, визначений Порядком проходження прокурорами атестації, подати Генеральному прокурору заяву про переведення на посаду прокурора в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах. У заяві також повинно бути зазначено про намір пройти атестацію, надано згоду на обробку персональних даних, на застосування процедур та умов проведення атестації. Форма та порядок подачі заяви визначаються Порядком проходження прокурорами атестації.

40. Згідно з пунктом 11 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX атестація прокурорів проводиться кадровими комісіями Офісу Генерального прокурора, кадровими комісіями обласних прокуратур.

41. Відповідно до пункту 12 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX предметом атестації є оцінка: 1) професійної компетентності прокурора; 2) професійної етики та доброчесності прокурора.

42. Пунктом 13 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX передбачено, що атестація прокурорів включає такі етапи: 1) складення іспиту у формі анонімного письмового тестування або у формі анонімного тестування з використанням комп`ютерної техніки з метою виявлення рівня знань та умінь у застосуванні закону, відповідності здійснювати повноваження прокурора. Результати анонімного тестування оприлюднюються кадровою комісією на офіційному вебсайті Генеральної прокуратури України або Офісу Генерального прокурора не пізніше ніж за 24 години до проведення співбесіди; 2) проведення співбесіди з метою виявлення відповідності прокурора вимогам професійної компетентності, професійної етики та доброчесності. Для оцінки рівня володіння практичними уміннями та навичками прокурори виконують письмове практичне завдання.

43. Атестація може включати інші етапи, непроходження яких може бути підставою для ухвалення кадровою комісією рішення про неуспішне проходження атестації прокурором. Перелік таких етапів визначається у Порядку проходження прокурорами атестації, який затверджує Генеральний прокурор.

44. Пунктом 16 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №113-ІХ передбачено, що за результатами складення прокурором іспиту відповідна кадрова комісія ухвалює рішення щодо допуску прокурора до проведення співбесіди. Якщо прокурор за результатами складення іспиту набрав меншу кількість балів, ніж прохідний бал, встановлений згідно з Порядком проходження прокурорами атестації, це є підставою для недопущення прокурора до етапу співбесіди і ухвалення кадровою комісією рішення про неуспішне проходження атестації таким прокурором.

45. Згідно з пунктом 17 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX кадрові комісії за результатами атестації прокурора ухвалюють одне із таких рішень: рішення про успішне проходження прокурором атестації або рішення про неуспішне проходження прокурором атестації. Кадрові комісії за результатами атестації подають Генеральному прокурору інформацію щодо прокурорів, які успішно пройшли атестацію, а також щодо прокурорів, які неуспішно пройшли атестацію. Повторне проходження одним і тим самим прокурором атестації або одного з її етапів забороняється.

46. Пунктом 19 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-IX передбачено, що прокурори, які на день набрання чинності цим Законом займають посади у Генеральній прокуратурі України, регіональних прокуратурах, місцевих прокуратурах, військових прокуратурах, звільняються Генеральним прокурором, керівником регіональної (обласної) прокуратури з посади прокурора на підставі пункту 9 частини першої статті 51 Закону України "Про прокуратуру" за умови настання однієї із наступних підстав: 1) неподання прокурором Генеральної прокуратури України, регіональної прокуратури, місцевої прокуратури, військової прокуратури у встановлений строк заяви до Генерального прокурора про переведення до Офісу Генерального прокурора, обласної прокуратури, окружної прокуратури та про намір у зв`язку із цим пройти атестацію; 2) рішення кадрової комісії про неуспішне проходження атестації прокурором Генеральної прокуратури України, регіональної прокуратури, місцевої прокуратури, військової прокуратури; 3) в Офісі Генерального прокурора, обласних прокуратурах, окружних прокуратурах відсутні вакантні посади, на які може бути здійснено переведення прокурора Генеральної прокуратури України, регіональної прокуратури, місцевої прокуратури, військової прокуратури, який успішно пройшов атестацію; 4) ненадання прокурором Генеральної прокуратури України, регіональної прокуратури, місцевої прокуратури, військової прокуратури, у разі успішного проходження ним атестації, згоди протягом трьох робочих днів на переведення на запропоновану йому посаду в Офісі Генерального прокурора, обласній прокуратурі, окружній прокуратурі.

47. Перебування прокурора на лікарняному через тимчасову непрацездатність, у відпустці чи у відрядженні до Національної академії прокуратури України для участі в її роботі на постійній основі не є перешкодою для його звільнення з посади прокурора відповідно до цього пункту. Указані в цьому пункті прокурори можуть бути звільнені з посади прокурора також і на інших підставах, передбачених Законом України "Про прокуратуру".

48. Відповідно до пунктів 7-17 розділу II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ з метою проведення атестації прокурорів наказом Генерального прокурора від 03.10.2019 №221 затверджено Порядок проходження прокурорами атестації (далі - Порядок №221; у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

49. Відповідно до пункту 1 розділу І Порядку №221 атестація прокурорів - це встановлена розділом II "Прикінцеві і перехідні положення" Закону №113-ІХ та цим Порядком процедура надання оцінки професійній компетентності, професійній етиці та доброчесності прокурорів Генеральної прокуратури України, регіональних прокуратур, місцевих прокуратур і військових прокуратур.


................
Перейти до повного тексту