ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2023 року
м. Київ
cправа № 910/11778/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Бенедисюка І.М. (головуючий), Колос І.Б., Малашенкової Т.М.,
за участю секретаря судового засідання Ковалівської О.М.,
представників учасників справи:
позивача - Полішко Л.О. (адвокат),
відповідача - Данилов К.О. (самопредставництво),
розглянув у відкритому судовому засіданні
касаційну скаргу комунального підприємства "Київтранспарксервіс",
на рішення господарського суду міста Києва від 02.05.2023 та
постанову Північного апеляційного господарського суду від 05.09.2023
у справі №910/11778/22
за позовом комунального підприємства "Київтранспарксервіс"
до Антимонопольного комітету України
про визнання недійсним та скасування рішення в частині.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Короткий зміст позовних вимог
1.1. Комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" (далі - КП "Київтранспарксервіс", Підприємство, позивач) звернулося до господарського суду з позовною заявою до Антимонопольного комітету України (далі - АМК, відповідач) про:
- визнання недійсним та скасування рішення Тимчасової адміністративної колегії АМК від 17.08.2022 №14-р/тк (далі - Рішення АМК) у справі №137/60/145-рп/к.21 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, в частині визнання дій Підприємства, які полягають у включенні до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", статей витрат "облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями" та "обов`язкові платежі 60%", порушенням, передбаченим пунктом 1 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (далі - Закон №2210-ІІІ), у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва, які використовує (експлуатує) КП "Київтранспарксервіс" для надання таких послуг, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на цьому ринку;
- визнати недійсним та скасувати Рішення АМК у справі №137/60/145- рп/к.21 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, в частині за порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення, відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону №2210-ІІІ про накладення на КП "Київтранспарксервіс" штрафу у розмірі 1 484 750,00 грн.
1.2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що АМК не в повній мірі та не об`єктивно розглянуто обставини згаданої справи, неповністю досліджено наявні матеріали та документи. Також позивач зазначає, що питання ціноутворення на послуги з платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва належить виключно до повноважень органів місцевого самоврядування (виконавчого органу Київської міської ради), який має повноваження на встановлення та затвердження тарифів, а тому, на думку позивача, відсутні підстави для притягнення до відповідальності Підприємства.
2. Короткий зміст рішення суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції
2.1. Рішенням господарського суду міста Києва від 02.05.2023 (суддя Мандриченко О.В. ), залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 05.09.2023 (колегія суддів: Гаврилюк О.М., Сулім В.В., Ткаченко Б.О.) у задоволенні позову відмовлено.
2.2. Рішення та постанова мотивовані з посиланням на відсутність визначених статтею 59 Закону №2210-ІІІ підстав для визнання недійсним Рішення АМК.
3. Короткий зміст вимог касаційної скарги
3.1. У касаційній скарзі КП "Київтранспарксервіс" (скаржник), з посиланням на неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить суд касаційної інстанції судові акти попередніх інстанцій зі справи скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
4. АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
4.1. Доводи особи, яка подала касаційну скаргу
4.1.1. Касаційна скарга подана на підставі пункту 1 частини першої статті 287 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), з обґрунтуванням того, в чому полягає порушення норм матеріального права та неправильне застосування норм процесуального права судом першої інстанції після апеляційного перегляду справи апеляційною інстанцією, з урахуванням вимог пункту 5 частини другої статті 290 ГПК України та пункту 3 частини другої статті 287 ГПК України.
4.1.2. В обґрунтування доводів касаційної скарги Підприємство зазначає, що суди неправильно застосували норми матеріального права, а саме: статті 13, 50, 59 Закону №2210-ІІІ, статтю 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон №280/97-ВР) та статтю 281 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" (далі - Закон №2807-IV).
4.1.3. За твердженням скаржника, суди попередніх інстанцій не врахували, що підставою, яка слугувала для притягнення Підприємство до відповідальності, є саме "включення до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчика для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг статей витрат щодо "облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями" та обов`язкового платежу 60%". Однак позивачем не встановлювались ціни (тарифи), а надавались лише рекомендації щодо складових, які може бути розглянуто виконавчим органом Київської міської ради при встановленні цін на паркування, оскільки КП "Київтранспарксервіс" є профільним підприємством, яке достеменно знає всі витрати на утримання майданчика для паркування.
4.1.4. На думку скаржника, в силу положень пункту 1 частини другої статті 13 та пункту 2 статті 50 Закону №2210-ІІІ включення в калькуляцію вартості послуг з утримання майданчика для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг статей витрат не створює правових наслідків ні для суб`єкта владних повноважень, який в подальшому затверджує тарифи, ні для споживачів даних послуг, оскільки такі дії носять суто рекомендаційний характер та, відповідно не є підставою для визначення остаточного розміру тарифів та їх затвердження (встановлення), а тому, Підприємство не є суб`єктом порушення у розумінні наведених вище статей Закону №2210-ІІІ.
4.1.5. Підприємство вважає, що "встановлення ціни" та "включення в калькуляцію статей витрат" з утримання майданчика не є тотожними поняттями, оскільки встановлення ціни є підставою для сплати конкретного тарифу за паркування, натомість дії, які полягають у включення в калькуляцію статей витрат є лише діями щодо наповнення складової утримання майданчика для паркування, які відповідно, не створюють правових наслідків для споживача послуг з паркування.
4.1.6. У цьому контексті позивач наголошує, що оскільки вирішення питань щодо встановлення тарифів, зокрема, на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів є виключною компетенцією виконавчих органів міських рад у відповідача були відсутні правові підстави для притягнення до відповідальності саме Підприємства. Разом з тим, оскаржувані судові рішення взагалі не містять правової оцінки наведених вище обставин в частині того, що саме орган місяцевого самоврядування, має виключні повноваження по встановленню тарифів.
4.1.7. При цьому скаржник зазначає про відсутність висновків Верховного Суду щодо: "питання застосування норми права у правовідносинах між КП "Київтранспарксервіс" та виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією), а саме: стосовно правомірності притягнення скаржника до відповідальності та накладення штрафу у розмірі 1 484 750,00 грн, за порушення положень пункту 1 частини другої статті 13 Закону №2210-ІІІ (зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку".
4.1.8. Від КП "Київтранспарксервіс" 13.11.2023 також надійшли письмові пояснення до відзиву на касаційну скаргу.
4.2. Доводи інших учасників справи
4.2.1. У відзиві на касаційну скаргу АМК заперечує доводи скаржника, зазначаючи про їх необґрунтованість, і просить в задоволенні касаційної скарги відмовити, а оскаржувані судові рішення залишити без змін.
5. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
Місцевим та апеляційним господарськими судами у справі, зокрема, встановлено, таке.
5.1. Рішенням АМК, зокрема:
- визнано, що КП "Київтранспарксервіс" з березня 2021 року по січень 2022 року займало монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) Підприємство для надання таких послуг, із часткою 100%;
- визнано дії КП "Київтранспарксервіс", які полягають у включенні до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", статей витрат "облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями" та "обов`язкові платежі 60%", порушенням, передбаченим пунктом 1 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону №2210-ІІІ, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг із користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) КП "Київтранспарксервіс" для надання таких послуг, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на цьому ринку;
- за порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення, відповідно до абзацу 2 частини другої статті 52 Закону №2210-ІІІ, накладено на КП "Київтранспарксервіс" штраф у розмірі 1 484 750,00 грн;
- зобов`язано КП "Київтранспарксервіс" у двомісячний строк із дати отримання рішення в цій справі припинити порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення, про що письмово повідомити АМК протягом 5 календарних днів із дня його припинення з наданням підтвердних документів.
5.2. Рішення АМК мотивовано, зокрема, такими фактичними даними:
- КП "Київтранспарксервіс" створено на підставі рішення Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 15.03.2007 №261/922 з метою покращення організації дорожнього руху в частині впорядкування робіт із паркування, застосування інформаційних технологій, сучасних технічних засобів організації дорожнього руху, розвитку мережі паркінгів, механізованих автомобільних стоянок, платних місць паркування та інших об`єктів дорожнього сервісу в м. Києві;
- згідно з даними із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності Підприємства за КВЕД є: допоміжне обслуговування наземного транспорту (52,21) (основний); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (68.20) тощо;
- у розумінні статті 1 Закону №2210-ІІІ Підприємство є суб`єктом господарювання;
- АМК проведено аналіз становища Підприємства на ринку послуг із користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва;
- об`єктом аналізу щодо визначення монопольного (домінуючого) становища є: Підприємство, яке здійснює продаж прав на експлуатацію паркувальних майданчиків у м. Києві; послуги з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва;
- споживачами є фізичні особи, які отримують від КП "Київтранспарксервіс" послуги з користування відведеними майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва;
- товарними межами ринку є послуги із користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва;
- територіальними (графічними) межами ринку надання послуг із користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів є територія в межах відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) Підприємство для надання таких послуг;
- часовими межами ринку визначено період із березня 2021 року по січень 2022 року;
- рішенням Київської міської ради від 26.06.2007 №930/1591 "Про вдосконалення паркування автотранспорту в місті Києві" Підприємство визначено єдиним оператором з паркування транспортних засобів, стягнення паркувального збору та виготовлення абонементних талонів з паркування автомобільного транспорту у м. Києві;
- отже, КП "Київтранспарксервіс" у період із березня 2021 року по січень 2022 року в територіальних межах відведених майданчиків для платного паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва, які використовує (експлуатує) Підприємство для надання таких послуг, з часткою 100%;
- механізм формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначається Порядком формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 №258 (далі - Порядок);
- згідно з пунктом 3 Порядку, тарифи на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначаються окремо для відведених і спеціально обладнаних майданчиків як відношення річної вартості послуг до річного обсягу їх надання з урахуванням коефіцієнта завантаженості майданчика та коефіцієнтів, що встановлюються органами місцевого самоврядування для досягнення оптимального завантаження вулично-дорожньої мережі;
- пунктом 6 Порядку визначено, що вартість послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів визначається відповідно до тарифу на ці послуги, встановленого органом місцевого самоврядування. Тариф на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів розраховується виходячи з розміру повної планованої собівартості послуг, планованого прибутку, розміру податків та зборів (обов`язкових платежів);
- розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 03.03.2021 №445 "Про уповноваження Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) приймати рішення про розміщення, обладнання та функціонування відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва", Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі також - Департамент) отримав повноваження приймати рішення про розміщення, обладнання та функціонування відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва;
- наказом Департаменту від 25.03.2021 №H-67 "Про затвердження переліку відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва" затверджено перелік відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах міста Києва, обладнання та функціонування яких забезпечує КП "Київтранспарксервіс";
- листом від 09.06.2021 №053/05-2500 КП "Київтранспарксервіс" надало Департаменту розрахункові матеріали (планову калькуляцію), зокрема, вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс";
- до розробленої Підприємством планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", включено, зокрема, такі статті витрат (грн із ПДВ за одне місце за одну годину): "облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями" - 7.808 (І зона - 22,31 %), 4.834 (ІІ зона - 19,34 %), 0.000 (ІІІ зона - 0,0 %); "обов`язкові платежі 60 %" - 17.500 (І зона), 12.500 (ІІ зона), 2.500 (ІІІ зона);
- на підставі вказаної планової калькуляції розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25.06.2021 №1459 "Про встановлення тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надаються Комунальним підприємством "Київтранспарксервіс" (далі - Розпорядження №1459) затверджено, зокрема, такі тарифи на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, які надає КП "Київтранспарксервіс" (далі - Послуги):
Територіальна зона Тариф, грн з ПДВ за 1 місце за 1 годину платного паркування
легкового автомобіля
вантажного автомобіля
автопоїзда автобуса
І 35,00 - - 159,00
ІІ 25,00 52,00 152,00 114,00
ІІІ 5,00 10,00 30,00 23,00;
- додатком 10 до рішення Київської міської ради від 24.12.2020 №24/24 "Про бюджет міста Києва на 2021 рік" затверджено "Положення про формування та використання коштів цільового фонду спеціального фонду бюджету міста Києва у 2021 році" (далі - Положення), підпунктом 2.5 пункту 2 якого визначено, що 60 відсотків плати за паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування, які закріплені за КП "Київтранспарксервіс", є одним з джерел формування коштів цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва, які спрямовуються відповідно до підпункту 3.5 пункту 3 Положення на заходи Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) із забезпечення безпеки дорожнього руху та розвитку паркувального простору за рахунок джерела, визначеного пунктом 2.5 цього Положення.
- тобто, при формуванні розміру тарифів на Послуги, затверджених розпорядженням №1459, враховано вимоги підпункту 19.11 рішення №24/24 в частині того, що 60 % отриманої плати за паркування транспортних засобів зараховується до цільового фонду бюджету м. Києва;
- при цьому з 01.01.2019 рішенням Київської міської ради від 20.12.2018 №490/6541 "Про внесення зміни до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 №242/5629 "Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві" (далі - Рішення №242/5629) встановлено ставку збору за місця для паркування транспортних засобів у розмірі 0,0 відсотка мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року;
- рішенням №24/24, а саме пунктом 19.11. "Інші положення, що регламентують процес виконання бюджету міста Києва", встановлено, що КП "Київтранспарксервіс" не пізніше наступного робочого дня після зарахування коштів від плати за паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування, які закріплені за Підприємством, перераховує 60 % отриманих коштів до цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва;
- відрахування до цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва Підприємство почало з 01.01.2019, а за новими тарифами - з 01.07.2021 (розпорядження №1459);
- КП "Київтранспарксервіс" не заперечує та навпаки зазначило про те, що до статті витрат "обов`язкові платежі 60 %" останнім включено затрати, які потрібно сплатити Підприємству до цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва;
- за 2021 рік КП "Київтранспарксервіс" від надання Послуги перерахувало до цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва 26 266 065,23 грн;
- при цьому планова витрата на 2021 рік статті витрат "обов`язкові платежі 60 %" планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", була передбачена в розмірі 178 706 764, 06 грн;
- тариф на Послуги з липня 2016 року до липня 2021 року не змінювався, а відрахування "обов`язкових платежів 60 %" до цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва КП "Київтранспарксервіс" почалося з 01.01.2019, що свідчить про можливість відрахування Підприємством до цільового фонду спеціального фонду бюджету м. Києва "обов`язкових платежів 60 %" і без включення такої статті витрат до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме останнє;
- при цьому, тариф на Послуги в період із липня 2021 по січень 2022 не змінювався;
- також КП "Київтранспарксервіс" у планову калькуляцію статті витрат включено "облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями";
- при цьому, облаштовані заїзні кишені до паркувальних майданчиків є ресурсом, контрольованим КП "Київтранспарксервіс", який призведе до отримання економічних переваг Підприємства у майбутньому в результаті отримання плати за Послуги. Тобто, відповідно до пункту 3 НПБО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності" облаштовані заїзні кишені до паркувальних майданчиків є активами КП "Київтраснпарксервіс";
- оскільки тривалість використання Підприємством облаштованих заїзних кишень до паркувальних майданчиків для надання Послуг перевищує тривалість операційного циклу таких послуг та є більшою за 12 місяців, а тому, відповідно, облаштовані заїзні кишені до паркувальних майданчиків є необоротними активами КП "Київтранспарксервіс";
- згідно з пунктом 2 Порядку до інвестиційної складової належать, зокрема, кошти, передбачені в тарифі на реалізацію заходів, пов`язаних з будівництвом, виготовленням, реконструкцією, модернізацією, придбанням основних засобів, інших необоротних матеріальних активів;
- відповідно до пункту 4 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 (далі - НПБО 7 "Основні засоби"), основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) який більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік). Облаштовані заїзні кишені до паркувальних майданчиків є матеріальними активами, які Підприємство утримує з метою використання їх у процесі надання Послуг, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік) та відповідають визначенню основних засобів, наведеному в пункті 4 НПБО 7 "Основні засоби";
- тобто облаштовані заїзні кишені до паркувальних майданчиків Підприємства належать до необоротних матеріальних активів, а відтак, витрати на їх облаштування мають належати до інвестиційної складової тарифу на Послуги;
- відповідно до планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", витрати за статтею 4.6. "Облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями" віднесені до складу загальновиробничих витрат, які є складовою виробничої та повної собівартості Послуг;
- однак відповідно до пункту 3 НПБО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності" та пункту 5 НПБО 7 "Основні засоби" облаштовані заїзні кишені до паркувальних майданчиків КП "Київтранспарксервіс" належать до необоротних матеріальних активів;
- згідно з пунктом 2 Порядку, витрати КП "Київтранспарксервіс" на облаштування заїзних кишень до паркувальних майданчиків належать до інвестиційної складової тарифів на Послуги;
- тобто, відповідно до положень пункту 2 та пункту 23 Порядку, інвестиційна складова тарифів на послуги підлягає включенню до планового прибутку, а не до планової виробничої та повної собівартості;
- тобто, наведеним вище підтверджується невідповідність вимогам пункту 2 та пункту 23 Порядку, пункту 3 НПБО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності" включення планових видатків КП "Київтранспарксервіс" на облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями на загальну суму 57 148 124,00 грн до загальновиробничих витрат, виробничої собівартості та повної собівартості Послуг;
- зокрема, відповідно до розробленої Підприємством планової калькуляції вартості послуг з утримання майданчиків для паркування транспортних засобів за одну годину надання послуг, які надаватиме КП "Київтранспарксервіс", включено статтю витрат (грн із ПДВ за одне місце за одну годину) "облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями" - 7.808 (І зона - 22,31 %), 4.834 (ІІ зона - 19,34 %), 0.000 (ІІІ зона - 0,0 %);
- відповідно до пункту 17.2 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 №1051/1051 (далі - Правила благоустрою міста Києва), плата за послуги паркування включає в себе ставку збору за паркування, відшкодування витрат на утримання та обслуговування місць для платного паркування, забезпечення планового прибутку уповноваженої особи (оператора) та може включати інвестиційну складову, у разі затвердження Київською міською радою інвестиційної програми, якою передбачена зазначена складова;
- згідно з підпунктом 17.4.4 пункту 17.4 Правил благоустрою міста Києва, оператор здійснює за власний рахунок (за рахунок інвестиційної складової) або за рахунок коштів інвесторів (за умови провадження інвестиційного конкурсу) оснащення (встановлення паркувального обладнання, проведення ремонту, облаштування майданчиків для паркування транспортних засобів, монтаж дорожніх знаків тощо).